kuinka usein pyydätte
hoitoapua mummeilta jos semmosia löytyy?
Itse välillä 5 kertaakin kuussa kun mies on paljon reissuhommissa esim.2vkoa putkeen pois.
Mikä teidän mielestä on paljon??meillä siis yksi lapsi.
Kommentit (26)
Kuopus on nyt 6-vuotias. Anopilla hän ei ole ollut kertaakaan, kun anoppi kerran sanoi, että hän ei meidän lapsia hoida. Nyt ei tarvitse enää pyytää sairasta äitiänikään, koska omat teinini pystyvät jo olemaan joitakin tunteja siskonsa kanssa. Isompien lasteni ollessa pieniä äitini hoiti heitä muutaman kerran vuodessa, esikoista useamminkin, kun opiskelin.
Muutaman kerran olen pyytänyt, mutta kun eivät isovanhemmat halua hoitaa, niin eipä enää ole kyseltykään. Molemmat mummolat lähellä, noin 15 km:n päässä. Eivät kyllä käy meillä kutsuista huolimatta muutenkaan kuin korkeintaan lasten synttäreillä (mainittakoon, että meidän lapset ainoita lastenlapsia) Käytetään naapurin 17v tyttöä lastenvahtina, tuttu lapsille ja tulee aina mielellään. Mielellään maksan hoitoavusta. Meillä nuorin jo eskarilainen, kaksi isompaa alakoululaisia, eli lähinnä perään katsomista tuo lastenvahtina olo. Lasten kummeilla omia lapsia sen verran, ettei hoitoapua tule sieltäkään suunnalta.
Ja hoitoapua SAAMME noin neljä kertaa vuodessa - kun on ehdottoman pakollinen meno (kuten lapsen sairaalaanvienti leikkaukseen tai tutkimukseen).
Ne jotka tällaisia välinpitämättömiä isovanhempia puolustelee, ettekö te itse aio sitten aikanaan hoitaa omia lapsenlapsianne?
Meillä molempien vanhemmat asuvat suht lähellä ja kyllä auttavat lasten hoidossa toisinaan jopa viikottain. Lapsethan ovat niiden lapsenlapsia!
Minä ainakin sitten hoidan tulevia omia lapsenlapsiani(edellyttäen että olen vielä kuvioissa ja että lapseni niitä saavat:)
Turha on sitten isovanhempien valittaa kun evät lapsenlapset käy katsomassa kun ovat vanhoja...sitä saa mitä tilaa!
Kun ei kerran meidän Janicaa ja Nicoa voida hoitaa aina kun MEILLÄ on tärkeää menoa niin ei sitten x)
Sitä kun lapsia hankitaan niin ne myös käsittääkseni hoidetaan. Tuskin täällä on omilta vanhemmilta kysytty että sopisko heille että hankitte nyt lapsia, miten on? Ei kai ne lapset ole kenenkään muun kuin vanhempien vastuulla.
Varmasti joka paikasta löytyy nuori joka lapsia osaa hoitaa ja jolla on käyttöä käteiselle. Voihan sitä mummojen ja vaarien kanssa olla tekemisissä ihan kaikille mukavissa merkeissä eikä tällaisessa ilmainen hoitopaikka-kuviossa.