Voiko koulu muka pakottaa oppilaan kotiin viimeisen oppitunnin jälkeen?
Meillä on käytäntö että lapsi jää kouluun tekemään läksyjä ja minä tai mies käy hakemassa hänet oman duunipäivän jälkeen. Koulu ei sitä hyväksy vaan uhkaa lasulla jos lapsi ei häivy sieltä. Mikä ongelma tässä on?
Kommentit (12)
Ongelma on se, että kukaan ei valvo missä lapsi luuhaa ja mitä tekee. Jos lapsi jää kouluun oleskelee kouluajan ulkopuolella niin se on asiaton oleskelu. Eri asia lukioissa ym, joissa on kirjastotilat ym siihen, että opiskelijat tekee tehtäviä.
Esim jos palohälytys tulee niin opettajat tietää ketä pelastaa. Jos joku on asiattomasti tiloissa niin sinne jää.
Opetajat yms haluu itekki lähteä kotiin
Miks se lapsi ei itse osaa kotiin sieltä?
Tietenkin. Ei siellä saa oleskella turhan päiten.
Ei koulu ole mikään vapaa tila oleskella. Mitäpä jos muutkin luokkalaiset päättäisivät jäädä oleskelemaan koulun tiloihin? Kuka heitä valvoisi?
Ei koulun tilat ole mitään julkisia oleskelupaikkoja. Menkööt kersa vaikka kirjastoon, jos ei osaa kotiinsa mennä.
Mulla on käytäntö jäädä työpaikalle oman vuoron jälkeen,koska kotona odottaa huono puoliso. Pomo uhkaa potkuilla,jos jään lorvimaan,mut mä sanoin et se on mun käytäntö. Mikä ongelma sillä pomollakin on?
Etkö ymmärrä ap, että sinne lain mukaan pitäisi jonkun jäädä valvomaan sinne kouluu niitä lapsukaisia. Opettajillakin on oma elämä, niinkuin sinullakin ap.
Totta helvetissä koulu voi käskeä lapsen poistua sieltä. Mutta kotiin eivät voi pakottaa, se sun täytyy itse tehdä. Tätähän sä kysyit.
Lapsen pitää päästä pois kuten muutkin. Ei lapset halua jäädä kouluun kuin jälki-istuntoon. Ehdottomasti lapsen pitää päästä välillä ulos, kotiin, tauolle, juoda, syödä ja elää ihan normaaliakin elämää. Läksyjä ehtii tehdä sopivassa välissä, vaikka kotona ja aikuinen voi auttaa jos tarvitsee.
Pelkästään lapset eivät ole nykyään pilalla, vaan myös niiden vanhemmat..
Kysynyt tietenkin olet koulusta.