Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Täällä Marraskuun inssiläiset***

29.10.2007 |

Varaslähtö siis marraskuulle...

Ensimmäisestä inssistä ei mitään tuloksia, toinen inssi varattu nyt perjantaille 2.11.

Tänään kävin ultrassa ja molemmilta puolilta löytyi yksi aivan liian suuri follikkeli, mutta muut olivat niin pieniä, että lääkäri epäili niiden suurien koosta huolimatta jommankumman olevan ihan kunnollinen eikä tyhjä. Pregnylin pistän perjantai aamuna, inssi siis vasta iltapäivällä.

Eli aika tuurilla tässä ratsastetaan taas kun tuo ultrakaan ei lupaillut mitään positiivista. Pakko kuitenkin yrittää taas jos vaikka tällä kertaa tärppäisikin. Lh-testit vielä toistaiseksi ainakin selvästi negatiivisia.

Käytössä täällä siis clomit, pregnyl ja lugesteron, lh-testit ym. Taidan kokeilla tuota omenaviinietikkaakin seuraavaksi... :-X

Vielä kysymys: Onkohan joku onnistunut raskautumaan vaikka on follikkelit kasvaneet tuollaisiksi ylisuuriksi pallukoiksi?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia täällä oli kaiketi jo odoteltu.. ei kerrottavaa. Lauantaina pp12 testasin negan ja nyt en ole sit testannut enkä aio testatakaan, koska eiköhän se olisi tuossa näkynyt jos plussaa olisi. Olen ihan varma että kun vain maltan odottaa niin ensi viikonloppuna viimeistään alkaa menkat. Nyt on jo ollut sellaista vihlontaa vatsassa ja normaali huono olo jatkuu. Täällä on liikkeellä vatsatautia, joten sitä tietysti pukkaa : / Tänään loppuu Terolutit.

Paljon onnea kaikille tähän kuuhun. Mä olen ajatellut että soitan klinikalle kunhan menkat vaan alkaa, kyselen että jospa tehtäisiin nyt jo koeputkihedelmöitys. Mun laskujen mukaan menee tosi täpärälle jos vielä yksi inssi tehdään tänä vuonna sen suhteen että kerettäis vielä koeputkihedelmöitystä aloittaa tän vuode aikana (meillä maksukatto on täynnä ja saatais lääkkeet ilmaiseksi vuoden loppuun asti..) Ja multa on mennyt usko insseihin meidän kohdalta, enää ei varmasti näin lasta saada, ajoituksetkin ainakin kahdessa on osunut just eikä melkein ja silti tulos tää!

Nari nari epponen

Vierailija
22/66 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäviä uutisia Epposella, pahoittelut! :( Toisaalta itse sain pp 14 tosi hailakan viivan, joka sitten vahvistui päivä päivältä, joten pp 12 en olisi varmaan saanut vielä mitään viivaa. Raskaushan kyllä päättyi huonosti, mutta en tiedä ennakoiko kuitenkaan tuo alun hidas hcg:n nousu sitä... Äh, tämän piti olla kannustukseksi, mutta taisi olla vain masennukseksi! :/ No, jos nyt sitten ei oikeasti onnistanut, niin onnea sitten IVF:ään, jonka nimiin moni vannoo!

Raitikselle noista neulojen koosta: en enää muista millaisen sain klinikalta aikanaan Pregnyliä varten, mutta tallessa on yksi jonka sain apteekista ja se on 24G (lila 0.55x25mm). Sillä pistäessäni sattui muistaakseni pirusti. Töistä olen ottanut 25G (oranssi 0.5x25mm) ja ihan kuin muka se ei sitten olisi sattunut, vaikka paksuudessa eroa tosi vähän... Toisaalta tuo sattuminen voi olla sattumaa, kun joskus Puregonkin sattuu ja toisinaan en tunne mitään. Mun mielestä tuo 25mm pituinen neula on aika pitkä ja meinasinkin tätä kiertoa varten ottaa lyhyemmän (muistaakseni löytyy harmaa 16mm), kun mulla ei mahassa ole juuri ylimääräistä rasvaa. Reiteen pistäessä sitten pitäisi varmaan ottaa vieläkin pitempi neula! ;)

Niin ja toivotaan, Raitis, että inssi sattuu sopivasti perjantaille!

Toivottavasti Muumimamman oireet on sitä itseensä! :)

epponen -inssi 29.10. -> nega

nemo69 -inssi 31.10. -> nega

muumimamma-72 -inssi 1.11.

seela-matilda -inssi 9.11.

Raitapaitainen

Killa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pregnylin oppaan ja siinä mainitaan pistoneulan kooksi 27G eli olisikohan tuo sitten lyhyempi vielä (ainakin kuvassa näyttäisi olevan)! Jotenkin mulla on sellainen muistikuva, että klinikalta saatu neula olisi ollut tosi lyhyt, mutta voi olla että muistan väärin. Mutta aika jännä, että apteekista antavat noita pitempiä! Ettei vaan mene väärään paikkaan vahingossa aineet, kun pitäisi olla ihon alle...

Vierailija
24/66 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette muuten usko tätä, mut tänään pp 16 mä PLUSSASIN!!!! : D

Menkkoja ei kuulunut ja kun kyselyjä rupesi tulemaan niiltä jotka tiesi että kaksi viikkoa on tullut umpeen, mies toi testin kotiin tullessaan ja siinä oli selvääkin selvempi plussa.

Nyt voin sit sanoa ääneen että on mulla jotain oireitakin ollut, en vain ole niitä julki tuonut koska itse en plussaan uskonut ja kaikille on löytynyt toinenkin selitys kuin raskaus. Olen siis ollut sikaväsynyt, torkkunut kesken päivän sohvalla(töissä raskasta), viluinen (ilmat kylmennyt), huono olo ja tissit kipeet (ainahan mulla on), närästys (liikaa kahvia), itkuisuus (johtuu väsymyksestä)...

Nyt sit laittakaa peukut pystyyn että tää pikkuinen pysyisi matkassa!

Mä toivon että plussatuulet tulee lumituiskun mukana teille päin!

Terveisin epponen ja heinävauvan alku <3

Vierailija
25/66 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana uutinen! :)

Itse testasin tänä aamuna (tasan kaksi viikkoa (1.11.) inssistä) NEGAN, Biocard (?) merkkisellä testillä :(

Mutta...outoja oireita piisaa, samoja kuin sullakin ;)

eli iltavilua, itkuherkkyyttä (itken ilosta ja surusta " yliherkästi" ), tissit arat ja turpeat, närästys, valkovuoto, outo huimaus....

Tuo kertomasi herätti toivon, että JOSKO itsekkin voisin vielä plussata ;), tämän aamuisesta negasta huolimatta.

Eli kerrotko, millä pp:illä teit negan, ja millä sitten plussan?

Oi, hurjan paljon vielä onnea!

Toivottavasti me kaikki täältä tulemme perästä, kovaa kyytiä ;)

Vierailija
26/66 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkeästihän tuon jo kerroitkin, että pp 12 nega, ja nyt, pp 16 plussa.

Oi, kävispä mullekkin noin! ;)

Vierailija
27/66 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan sekaisin päivistä. Inssi tehtiin 29.10 ja lauantaina 10.11 eli pp12 testasin negan. Eilen torstaina 15.11 eli pp17 plussasin. Mä tiesinkin et toi pp12 on liian aikaista, mut ajattelin että jos ois edes haamua näkynyt niin olisin sit sen isänpäivänä yllätyksenä miehelle kertonut.. mut ei ollut edes haamua. Eilen oli tosi selvä plussa, ei mitään miettimisen aihetta, kaksi tasavahvaa viivaa :) Mulle lääkäri sanoi et voi testata kaksi viikkoa inssistä eli pp14-15 paikkeilla, silloin näkyy testissä.

Mä olen ihan sekaisin muutenkin, tää ei voi olla totta. Viime yö oli aika uneton, mietin jo vaikka minkälaisia juttuja.. positiivisia :) Kunhan vaan en nyt suunnittelisi liian pitkälle..

Tsemppiä teille kaikille!

Vierailija
28/66 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sentään jollain päättyi hyvin eli ONNEA EPPONEN! Mä ajattelinkin, että pp 12 testitulokseen ei kannata luottaa! Nyt vaan toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun asti! Ja miksei menisi?! :)

Toivotaan, että Muumimamma seuraa esimerkkiä perässä! :)

Raitis: mitkäs tilanteet siellä? Joko on inssi tehtynä?!

Omaa napaista sen verran, että kontrolliultrassa tänään kaksi munista kasvamassa vasemmalla, joka onkin tavallaan mun huonompi puoli, vaikka oikealle sitten tuli se KU... :/ Viimeksihän lääkäri tuntui tosi toiveikkaalta, mutta nyt taas vähän jarrutteli, kun oli jostain syystä ajatellut, että tässä kierrossa ovuloisin oikeelta. No joka tapauksessa maanantaina seuraava ultra, inssi on sitten varmaan viikon puolivälin paikkeilla. Kauhee jännitys vaan päällä, kun nyt näyttää se Tehyn työtaistelu alkavan. Se ei vaikuta kai Väestöliiton toimintaan, mutta ite kun oon hoitoalalla, voi vielä käydä niin että jos meidän talosta siirretään porukkaa muualle hommiin, niin mistä sitä tietää jos pomo ei päästäisikään lekuriin! Se tietää käyntien syyt, mutta ei kai se voisi sillai tehdä?!

Ja laitetaas vielä päivitettyä listaa:

epponen -inssi 29.10. -> plussa

muumimamma-72 -inssi 1.11.

Raitapaitainen

Killa

Vierailija
29/66 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja uutisia!!!!

Seuraavan kerran mäkin aion testata vasta kun lupa on. Josko se sitten palkittais plussalla..

Eilen olin toisessa ultrassa ja tulos ei ollut paras mahdollinen. Viime viikolla se yksi munis oli hieman muita suurempi mutta alle 10mm. Nyt se oli " hieman päälle" 10mm mutta kaksi muutakin olivat kasvaneet. Niitä ei mitattu mutta silmämääräisesti jonkin verran pienemmiltä näyttivät. Vaarana kuitenkin on, että ne kasvavat tämän johtofollin mukana.

Aluksi meinattiin, että jatketaanko Puregonia viikonlopun yli mutta sitten yhteistuumin päätettiinkin, että otetaankin Clomit käyttöön uudestaan! Mun ei siis tarvi ostaa lisää Puregonia ja Clomeilla pystytään paremmin hallita ettei ne kaksi muutakin lähde kasvamaan. Aikamoista räätälöintiä.. Mutta on kuulemma joskus jollekin muullekin tehty näin.

Eilen siis pistin Puregonia 50IU ja nappasin vielä yhden Clominkin. Lauantaina ja sunnuntaina otan vielä Clomin per päivä. Maanantaina seuraava ultra eli inssi sitten varmaan tiistai-keskiviikko paikkeilla.

Toivottavasti plussaisin tästä kierrosta.. Tai päästäis nyt edes siihen inssiin. Minä kun ajattelin, että jos ei onnistu niin tämän jälkeen tulee välikuukausi ja alkuvuodesta pääsis sitten julkiselle. Tai ainakin ostaisin lääkkeitä vasta tammikuussa. Opiskelijan on pakko ajatella tätä rahapuoltakin.. :(

Tosin soitin tänään Taysiin ja jono on kuulemma edelleen 6kk IVF:n. Nyt kun lakkouhan takia on jouduttu perua aikoja niin tottakai nämä peruutuksen saaneet tulevat vielä meidän eteen jonossa. Ymmärrettävää ja oikeudenmukaista tietenkin mutta ei kivaa kun osuu omalle kohdalle. Ajattelin kyllä, että taidan sitten marssia tammikuussa Väestöliittoon jos ei julkisen ovet aukea säädyllisessä ajassa..

Vierailija
30/66 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä mieli maassa. Meillä joulukuun inssit jää väliin kun mies on töissä mahdolliseen ovulaatioaikaan. Seuraava mahdollinen kerta onkin sitten vasta joskus tammikuun puolivälin jälkeen, eli kaksi kiertoa jää kaikenkaikkiaan väliin. Tammikuussa sitten joko kolmanteen inssiin tai sitten ivf:ään jos budjetti antaa periksi.

Masentaa muttei haluisi vielä luovuttaakaan jos vaikka joskus onnistuisikin...

Hienoa että joku sentään onnistui! Ehkä meilläkin on siis toivoa. :-)

Vierailija
31/66 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka inssi ei siis tuottanut tulosta :(

Kovin oli oireita, ja toivetta onnistumisesta, mutta ei sittenkään :(

Tähän kiertoon emme pääse inssiä yrittämään, sillä mieheni on seuraavaan otolliseen aikaani ulkomaan työreissulla :(

Joten...ensi vuonna uusin toivein, näillä näkymin toka inssi sitten tammikuussa.

Tärppionnea edelleen toivottelen muille!

Vierailija
32/66 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden yhtäläisyyksien lisäksi molemmilla miehet töissä joulukuussa ja seuraava inssi tammikuussa. Jospa meillä tärppäisikin sitten samaan aikaan... :-)

Vierailija
33/66 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nemo69:

Muiden yhtäläisyyksien lisäksi molemmilla miehet töissä joulukuussa ja seuraava inssi tammikuussa. Jospa meillä tärppäisikin sitten samaan aikaan... :-)

hassu yhteensattuma tosiaan ;)

Vierailija
34/66 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipa tosiaan samanlaiset tilanteet Nemolla ja Muumimammalla, luulin jo lukevani uudelleen samaa viestiä! ;) Pahoittelut vielä kuitenkin molemmille ettei onnistanut tällä kierroksella! :(

Täällä mennään kohti inssiä eli näillä näkymin se tehdään torstaina, ellei ovistesti olekin huomenna positiivinen. Tänään kp 13 ultrassa kaksi 17mm kokoista munista ja jos tosiaan tuo testi ei muutu positiiviseksi huomenna, niin pistän Pregnylin illalla ja sit inssiin torstaina.

Mitenkäs Raitiksen meiningit?!

Ja taas tuota marraskuisten lyhyttä listaa päivitellen, vielä siihen mahtuisi muitakin piinailemaan! :)

muumimamma-72 -inssi 1.11. -> nega

Raitapaitainen

Killa

Vierailija
35/66 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pp 11 menossa...ei ihmeempiä oireita suuntaan tai toiseen. Välillä painetta alavatsalla ja muka myös menkkatuntemuksia ja välillä ei mitään...saa siis nähdä. Kovasti jännittää ja toiveet korkealla. Oon nyt käyttänyt noita lugesteroneja ja haluaisinkin kysyä millä lailla ne on vaikuttanut teidän menkkojen alkamiseen? Eli onko siirtänyt menkkojen tuloa, vaikka raskaana en olisikaan?Oon nimittäin kuullut, että joillain menkat alkaa vasta kun lopettaa luget? Olis kiva kuulla muiden kokemuksia...ihanaa kuulla plussauutisia!Ne on niin ansaittuja:) Tsemppiä kaikille. M

Vierailija
36/66 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menkat alkaa vasta, kun lopetan luget, mutta tuhruttelua on silti ollut jo pari päivää ennen menkkojen oletettuakin alkua. Kun mulla tokasta inssistä ole kemiallinen raskaus, en uskaltanut niitä lopettaa vaikka tiesin pelin menetetyksi ja kunnon vuoto pysyi poissa kunnes se lopetin ne. Niin, ja tuhruttelua mulla on usein ennen menkkoja joka tapauksessa.

Vierailija
37/66 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen inssiketjuja seurannut taas koko syksyn säännöllisesti, mut kirjoittelut jäänyt vähiin.. Mut jospa nyt hyppäisin taas mukaan!

Taustaa: 1. inssi tehtiin huhtikuussa --> heti plussa, mut päättyi keskenmenoon rv 5-6. Kesä meni toipuessa ja syksyllä aloitettiin hoidot uudelleen. Syksyllä jatkettiin taas clomikuuria, mutta yllätykseksi tehosivat ihan liian hyvin, tuloksena oli lähemmäs 10 munista ja hoidot jouduttiin keskeyttämään. Lääkäri arveli, että raskaus oli herkistänyt omia hormoneja... Päätettiin yrittää sit seuraavaksi inssiä luomukiertoon. Lokakuu meni sit ohi, kun muniksia kyllä näytti kypsyvän 2 kpl, mutta ovishuippua en onnistunut löytämään. Tässä kuussa sitten ultrassa näkyi 1 isompi munis ja ovishuippukin löytyi. Huomenna ois 2. inssi vuorossa, luomukiertoon. Aika epätodellinen olo, ei uskalla hirveästi toivoa mitään kun viime inssissä kävi miten kävi. Tottakai se on aina hyvä uutinen, jos edes onnistuu tulemaan raskaaksi, mutta uusi keskenmeno tietysti pelottaa... No, edettävä yksi askel kerrallaan ja yritettävä olla murehtimatta etukäteen.

Kiinnostaisi tietää onko muita luomukiertolaisia?

Tsemppiä kaikille marraskuun inssiläisille ja onnittelut epposelle plussasta! Näitä uutisia on aina kiva kuulla, inssilläkin voi todellakin onnistua!!

Tässä päivitystä listaankin:

muumimamma-72 -inssi 1.11. -> nega

Raitapaitainen

Killa

Suzan73 -inssi 21.11.

Vierailija
38/66 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tehtiin siis ensimmäinen inssi 9.11 luomukiertoon. Ovishuippu oli vasta kp 17 eli aika myöhään mun normaaliin kiertoon ja kovasti mietityttää onko sillä vaikutusta. Jos tämä vaihe oviksesta menkkoihin jää liian lyhyeksi. Nyt siis lugesteronit käytössä varmuuden vuoksi limakalvoa vahvistamaan...tsemppiä huomiseen inssiin. Täällä jännäillään loppuvkoon kuinka käy menkkojen kanssa.

Vierailija
39/66 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pregnyl isketty mahanahkaan tänä aamuna! Jätin noudattamatta lääkärin ohjetta, jonka mukaan irrotuspistos olisi pitänyt pistää eilen eli 38 tuntia ennen inssiä, sillä mulla on siitä huonoja kokemuksia: ekassa inssissä tein niin ja munis oli karannut jo teille tietämättömille inssin aikaan.

Tokassa inssissä pistin piikin 20 tuntia ennen (kun halusin inssin lauantaina maanantain sijaan, jolloin olisi voinut olla liian myöhäistä) ja mahtavalla ajoituksella (munis just irtoamassa) tuli se kemiallinen, sekä kolmannessa vain 3h ennen (oli pakko viikonlopun takia) ja siitä siis raskaus vaikka rakkula oli ehjä. Otin siis ohjat omiin käsiini ja pistin tosiaan nyt vain 30 tuntia ennen tuon piikin, jotta ajoitus olisi ehkä vähän parempi.

Mä olen tällainen sooloilija, joka mielellään tekee niin kuin itse parhaaksi näkee. Katotaan miten käy, sittenpä voi vaan itseään syyttää jos ajoitus menee ihan pieleen. ;)

Tervetuloa mukaan Suzan, kiva saada piinailuseuraa! Mehän ollaankin tuttuja sieltä huhtikuulta! Ja vielä kertaalleen pahoittelut km:sta! :( Mutta kuten sanoit, on sentään positiivista että raskaus on alkanut kerran. Itse koitan kanssa ajatella noin, kun lääkärikin sitä hokee joka käynnillä...

Missä mahtaa olla Raitis?! Miten kävi, pääsittekö inssiin?

Killa

Vierailija
40/66 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käyty 2. inssissä ja ihan hyvä fiilikset, vaikka etukäteen jännitti taas... Iloisia uutisia oli myös miehen simppapesusta, määrä oli normaali ja samoin liikkuvuus! Viime keväänä oli ilmeisesti tilapäisesti määrä alentunut ja liikkuvuus huonontunut flunssan jäljiltä. Mutta onneksi nyt ainakin tilanne hyvä siellä puolella. Inssin yhteydessä ultrattiin vielä ja ei näkynyt enää isoa munista, ensin säikähdin, että mihis se nyt on kadonnut, mut lääkäri tarkensi, että hyvä näin, ettei näykään, on irronnut ja siispä ajoitus juuri oikea. En vaan siinä tilanteessa oikein ajatukset itellä kulkenut! : )

Nyt siis alkoi piinailu, mitenhän tässä malttaa seuraavat 2 viikkoa olla testaamatta...

seela-matilda: kiva kun on toinenkin luomukiertolainen! Onko sulla miten pitkä kierto yleensä? Sillä vaan, että onko tuo kp 17 liian myöhään kuitenkaan. Mulla itella ovis vasta kp 20 ja kierto yleensä 30-34. Lääkärin mukaan ihan ok. Lugeja ei ole mulla käytössä, täytyy toivoa, että ilmankin pärjätään...

Killa: muistan myös sut kevään pinoista ja olen seuraillut kuulumisiasi tässä matkan varrella. Toivotaan, että sulla ajoitus osuu kohdalleen!

Suzan pp1

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi