Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kai kukaan enaa maista vauvan lusikasta, nuolaise tuttia, suukottavat suulle tms. ja aiheuta lapsilleen reikiintyvia hampaita?

Vierailija
29.10.2007 |

Kai kaikki jo tietävät että siirtävät siinä joka kerta tuhansia bakteereita lapsen suuhun. Mitä enemmän mukana on karies-bakteeria sitä varmemmin lapsi saa reikiintyvät hampaat. Lapsella ei niitä bakteereja ole suussaan alunperin yhtään. Jos lasta varjellaan tältä osin, on hänen oma suun bakteerikanta kehittynyt 2-3 vuotiaana jolloin voi huokaista helpotuksesta.

Omaa äitiäni voin syyttää vain sen ajan tiedon puutteesta kun olen saanut reikiintyvät hampaat (kiroilua, hammassärkyä ja tuskia hämmaslääkärin tuolissa ja pelkoa että hampaita vedetään pois) vaikka kuinka hyvin niitä olen hoitanut, mutta nykyisin pitäisi olla jo hyvin tietoa aiheesta!

Nykyisin monelta nelikymppiseltä on jo vedetty ainakin yksi hammas pois reikiintymisen takia ja turha kuvitella että siihen saisi uuden tilalle ellei omaa todella paksua lompakkoa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhekerhossa yksi äiti syöttää vauvalle (n.4kk) puuroa ja jokainen lusikallinen käy äidin suussa ensin. Ettei vaan ole liian kuumaa.

Yök.

Suulle en pussaa. Suulle pusuttaminen kuuluu mielestäni toisistaan varsin paljon pitävien aikuisten (tai ainakin seurusteluikäisten) välille.

Vierailija
22/33 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me mitään kielareita vaihdella, mutta pussailu on ihan eri asia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsi rukat! Millainenhan kieroutunut seksuaalisuus niille syntyy jos äiti ei edes pussaile suulle. Kyllähän se kuuluu asiaan äidin ja lapsen sekä isän ja lapsen välillä. Meidän poitsu pussailee kyllä suulle kaikille sukulaisiammekin :)

Onhan siinä varmaan riskinsä noiden bakteerejen kanssa, mutta mielummin tasapainoinen ja henkisesti terve lapsi vaikka pari reikää hampaissa olisikin.

Olen kyllä syyllistynyt samasta lusikasta syömiseenkin lapseni kanssa. Se ei olisi kylläkään kannattavaa, mutta meni jo. Ja jos oikeasti miettii, niin kyllähän ne lapset ne bakteerit saa jo kaverteiltakin sekä lelujen välityksellä...että hätävarjelun liitottelua mielestäni koko välttely.

Vierailija
24/33 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ihanammin päivä enää alkaa ? :)

Vierailija
25/33 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällainen hammaslääkäri jossain on saisinko nimen, soitan ja kysyn itse ennen kuin uskon.

Ja suulle pussaamisesta, ne kenestä on luonnollista pussata suulle lapsiaan niin siitä vaan. Itse juoksisin karkuun jos isäni tai äitini minua suulle pussaisisi. Kyllä mun mielestä perheen kesken pussaillaan poskelle ja parisuhteessa suulle.

Vierailija
26/33 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapseni suulle pussaaminen on asia joka on luonnollista ja mitä myös teemme sanoipa bakteerikammoinen yksittäinen hammaslääkäri mitä tahansa. Myös suvussamme on hammaslääkäreitä, jotka pussasivat ja pussaavat lapsiaan suulle.

Jos se johtaa reikään aikuisiässä niin siitä vaan. Se on pienempi haitta kun tunneköyhä lapsuus. Pitäisikö esim. selittää lapselle joka kerta leikkiessä ettei saa pussata vaan saa vain halata?

Saa sitä järkeään käyttää. Omaa lusikkaa myös.

Vierailija
27/33 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä pussaillaan suulle, syödään samoilla lusikoilla (maistan aina onko ruoka kuumaa ja annan lasten syödä sitten samalla lusikalla) ja kyllä käytän tutin omassa suussa jos tippuu lattialle ennen vauvalle antamista. Että täällä sitä vasta on kamala äiti!

Ja vielä sitä miehen kanssa kielareitakin vaihdetaan ja otan mieheltä vielä suihinkin. Että järkyttykää!

Vierailija
28/33 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutit huuhtelen vedellä ja ruoan lämpötilan olen testannut tipauttamalla tilkan omalle ranteelleni.

sukulaiset mokomat kuitenkin kikkailevat omiaan kun silmä välttää. oma huonohampainen isäni antoi täysimetyksellä olleelle vauvalle kahvipöydässä jäätelöä omasta lusikastaan, en huomannut asiaa vaikka istuin vieressä, olin laittamassa joitain tarjoiluja siihen pöytään. mies näki koko kaamean tapauksen mutten sanonut mitään koska häntä tapaus huvitti.

Vierailija
29/33 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on paljon reikiä, pöpö kanta on melkoinen. Mutta kaksi lasta olen kasvattanu pussailemalla päivittäin (kuivia pusuja), on lusikkaa mennyt välillä suuhun omasta suusta ja lapsilla molemmilla negatiivinen kariestulos!

Et repikää siitä. Pöpöt tarttuu suusta toiseen jos jatkuvasti altistuu kunnolla.

Säälittävää hysteeriaa!

Vierailija
30/33 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos tällainen hammaslääkäri jossain on saisinko nimen, soitan ja kysyn itse ennen kuin uskon.

Ja suulle pussaamisesta, ne kenestä on luonnollista pussata suulle lapsiaan niin siitä vaan. Itse juoksisin karkuun jos isäni tai äitini minua suulle pussaisisi. Kyllä mun mielestä perheen kesken pussaillaan poskelle ja parisuhteessa suulle.

kuukausi. Että tällaista " pervoa" täällä. Voi parisuhde sentään!

Vierailija
31/33 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jostain syystä äiti kuitenkin suukotteli lapsiaan suulle ja sanoi, että pussailee vain kuivilla huulilla, kun varovasti asiaa kysäisin.

No niinpä vaan oli kariestulos 2-vuotiaalla positiivinen.

Oma hammashoitajamme juuri sanoi asiasta, että lapsia kyllä voi pussailla sydämensä kyllyydestä poskille, otsaan jne. mutta huuliin ei kannata suukotella, koska kariesta löytyy kyllä näennäisesti kuivistakin huulista.

En muutenkaan ymmärrä kyllä tuota suulle suukottelua, se kuuluu mielestäni vain parisuhteeseen ei lapsen ja vanhemman tai kavereiden välille.

Vierailija
32/33 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt tarvitaan sosiaalitantat paikalle tarkastamaan meidän mukuloiden elinolot!

Perskele kun loppui tuo kuplamuovi. Tarvitseehan ne kullannuput vähintään pumpuliin kääriä.

Vierailija
33/33 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole hyvä, että kukin tekee kuten omalle perheelle sopii?

KANNATTAAKO tästä aiheesta todella vääntää kättä?

Yksi pussaa suulle, toinen poskelle. Mitä ihmettä se SINUA harmittaa jos kaikki eivät elä ja ole kuten SINÄ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi