Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä oli ne koirarodut, joiden " väitetään" aiheuttavan vähemmän allergiaa?

Vierailija
29.10.2007 |

Meillä on perheessä allergiataipumusta, ei varsinaista allergiaa ja mietin josko joku vähemmän allergisoiva rotu sopisi silloin paremmin. Esim terrierithän kai allergisoivat aika paljon, vai mitä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat kaikki rotuja, joita trimmataan, joista ei varsinaisesti lähde karvoja ja sen mukana pölise hilsettä. Mutta kyllä niillekin voi allergisoitua, mutta omalle koiralleen voi myös siedättyä, meillä on siitä kokemusta. Perheen allergikko sieti omaa koiraa, mutta ei muiden koiria.

Vierailija
2/12 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään trimmattavat rodut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on allergiataipumusta yhdellä perheenjäsenellä ja en käy hänen terveydellään leikkimään vaikka joku muu lemmikin haluaisikin.

Aiheesta on keskusteltu ja päätös pitää.

Tiedän myös tapauksen jossa lapsen astmaa on vähätelty ja otettu jopa useita lemmikkejä, lapsella krooninen pahalta kuuluva yskä ja mustat silmänaluset ja selvästi oireilee otuksista. En tiedä pitäisikö johonkin tehdä ilmoitus.

Vierailija
4/12 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä rotu aiheuttaa yleensä vähemmän allergiaa. Villakoiralla ei ole lainkaan aluskarvaa, eikä siitä sen vuoksi irtoa lainkaan karvaa, paitsi hoitotoimenpiteiden aikana karstatessa ja leikatessa. Lisäksi turkkia pestään säännöllisesti parin viikon välein. Villakoira on hyvin siedetty rotu, jos alölergia kohdistuu lähinnä hilseeseen ja karvaan, Kuitenkin valitettavasti myös sylki ja virtsa sisältävät runsaasti allergeeneja, jotka iaheuttavat allergisia reaktioita.

Itse en myy pentua allergiaperheeseen, jossa on lapsia. Myyn pennun kuitenkin perheeseen, jossa allerginen aikuinen on tehnyt itse päätöksen ottaa riski omalla kohdallaan. Usein riski kannataa: itse olen monille muille roduille allerginen, mutta puudelin nukkuvatkin kanssani. Minulla on kuitenkin allergisia tuttavia, jotka saavat voimakkaat oireet koiristani hetkessä. Koska villakoirasta ei irtoa lainkaan karvaa, eikä se haise koiralle, se soveltuu usein astmaatikoille suhteellisen hyvin. Varsinainainen koira-allergikko sen sijaan saattaa saada oireita siis tästäkin rodusta.

Muita vähemmän allergisoivia rotuja ovat Bichonit, silkkiterrierit, jotkut vesikoirat ymv. Kuitenkaan allergiavapaata rotua ei ole olemassakaan, valitettavasti. vaikka koirat ihania ovatkin, on terveys (etenkin lasten!!) tärkeintä ja koirista voi nauttia ilman omaakin koiraa.

Vierailija
5/12 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni perheessä on astamaattinen lapsi ja vuosikausia haikailivat koiraa. Nyt heillä on 2 espanjalaista vesikoiraa, eivätkä ne aiheuta kuulemma oireita. Samoin toisessa tuntemassani perheessä lapset tulivat edelliselle koiralle allergiseksi ja nyt sietävät hyvin espanjalaista vesikoiraa. Tämä koirarotu sopii käsittääkseni siksi allergikoille, että sillä ei ole sitä koirille ominaista hilsettä.

Vierailija
6/12 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanotaan myös pumpulikoiraksi

Vierailija
7/12 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

25. vuosi.

Vierailija
8/12 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäyräkoiran.

Vierailija
9/12 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tais joku jo mainitakin.

Vierailija
10/12 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on siis allergiataipumuksen omaava perheen isä, ei lapset. Lapsilla kellään ei ole taipumusta mihinkään allergiaan, vaan ovat sietäneet sekä anopin kissat että mummulan koirat oireilematta oltuaan siellä parikin viikkoa kerrallaan kesälomalla kanssani.

Mutta jos otan sen kaipaamani koiran ja joudun siitä mieheni takia luopumaan niin alanko vihata miestäni? Minulla on ollut kaksi saksanpaimenta ennen häntä, joten en usko ottavani mitään " rottakoiraa" koskaan. Kyllä koiran pitää näyttää ja tuntua koiralta!

Kiitos kaikille vastanneille.

Ap

Vierailija
11/12 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsillannekin aika hyvä " mahikset" allergioihin kun toinen vanhemmista allerginen.

Itselläni puhkesi kaikki mahdolliset eläinallergiat kun olin kaksi vuotta ilman kissaa. Uuden kissan hankkimisen jälkeen puhkesi allergia. Ja kaupan päälle tuli vielä astma joka alkoi pitkittyneenä yskänä. Astma diagnosoitiin muutaman vuoden päästä kun hakeuduin tutkimuksiin.

Nyt sitten astmalääkityksellä koko loppuelämä, ympäri vuoden.

Että en suosittele mitään eläintä ottamaan.

Ja aika itsekäs olet jos miehesi terveydestä välittämättä koiraa ruikutat.

Vierailija
12/12 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äiti allerginen ja hyvin on mennyt kääpiövilliksen kanssa jo 15 vuotta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän