Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisen palkansaajan ostovoima on jo saatu poljettua, seuraavaksi viedään työntekijöiden oikeudet. Oletko oikeasti valmis yleislakkoon?

Vierailija
07.12.2023 |

Oikeistohallitus pyrkii maksimoimaan jättituloksia tekevien yritysten voitot ja johtajien mahtipalkkiot. Samalla tavallinen työntekijä poljetaan maan rakoon. Ostovoimamme on jo nyt historiallisen huono ja nyt Orpon hallitus aikoo polkea myös työntekijöiden oikeudet. Mm. lakko-oikeuteen ollaan puuttumassa.

Oletko valmis ryhtymään yleislakkoon, nyt kun se vielä on laillista?

Vaatiiko tämä yhteiskuntamme tila jo todellisen kansannousun?

Kommentit (316)

Vierailija
1/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Paremman tulotason saa tekemällä joko enemmän töitä tai kehittämällä ammattitaitoaan. Jos tuntuu siltä että herrat riistää, niin sitten kannattaa alkaa itse yrittäjäksi.

Vierailija
2/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en

Vierailija
4/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin jo viime hallituskaudella tähän koko ajan jatkuvaan valitukseen ja muutin metsään. Lopetin hyväpalkkaisen työn ja otin 10h viikossa paikallisesta Salesta. Minä luovutin.

Valtio nimeltä Suomi on ohi. 

Vierailija
5/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan, en tunnista enää Suomea jossa olen kasvanut.

Vierailija
6/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei kiinnosta teidän typerät uhot ja lakkoilut.

Vierailija
7/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

YTK YTK YTK...ITSE SIIHEN HALUSITTE JA NYT ON MAKSUN AIKA. kuten jo 10v. sitten varoitin. Ei ole enää liitoissa voimaa kun ei oo jäseniä, kohta on kaikki edut otettu pois ja sanelulla teette mitä käsketään, palkkoja pienennetään, lomarahoja ja vapaapäiviä vähennetään, työaikaa pidennetään.... tuntuuko tutulta.

Mutta olihan se halpaa kuulua työnantajien kassaan, jonka tarkoitus oli juurikin jäsenkato liitoista ja näin meni joukkovoima.

maksun aika, maksun aika....enää ei ole mitään tehtävissä

Vierailija
8/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin

Vierailija
9/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku joskus ennusti et hallitus jossain vaiheessa hajottaa kaikki ammattiliitot. 

Vierailija
10/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Paremman tulotason saa tekemällä joko enemmän töitä tai kehittämällä ammattitaitoaan. Jos tuntuu siltä että herrat riistää, niin sitten kannattaa alkaa itse yrittäjäksi.

En minäkään ole valmis yleislakkoon enkä muuhunkaan korpilakkoon. Teen vain itselleni hallaa.

Vierailija
11/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tarvitsemme tulevaisuudessa 6 päiväisen työviikon, jotta pärjäisimme globaalissa kilpailussa.

Vierailija
12/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis alalla, joka säilyy elinvoimaisena viennillä tai Suomen 1% eliitin varassa. Muut tulevat lopulta kaatumaan.

Vierailija
13/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ettekö hölmöt käsitä että lakon kärsijöinä on nimenomaan työntekijät ja sivulliset?

Vierailija
14/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavaa nähdä milloin hallituksen työllisyystoimet alkavat näkyä ja työllisyys kääntyy kasvuun. Nythän ovatkin vallassa todelliset "talousosaajat."

Vierailija
15/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska se ei ratkaise mitään. Hallitus ei muuta kantaansa vaikka tulisi yleislakko. Luuleeko ihmiset tosiaan ettei hallitus olisi jo arvannut etukäteen näiden lakkojen tulevan vaan että he olisivat nyt peloissaan näistä lakoista. Yleislakolla ei muutenkaan ole merkitystä koska se ei voi kestää kauaa enkä usko että siihen olisivat kaikki edes ryhtymässä.

Vierailija
16/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nautinnollista katsoa, kuinka palkansaajat päätyvät opiskelijoille ja työttömille ehdottamiinsa kommuuneihin ja yhteisasumiseen tuntemattomien kanssa. Hah hah ja taas kolahti karma omaan nilkkaanne :p

Vierailija
17/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on demokraattisilla vaaleilla valittu eduskunta ja hallitus, jolla on eduskunnassa enemmistö takanaan. Jostain syystä vasemmisto ei hyväksy kansanvaalilla valitun eduskunnan toimia, vaan on valmis tuhoamaan Suomen talouden.

Eikö äänestäjien äänillä siis ole mitään merkitystä vasemmistolle? Anarkiako on ainoa tapa toimia?

Vierailija
18/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko matkustella kaikki rahansa?

Vierailija
19/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksia tarvitaan, en tod lakkoile, ammattiliitot on mennyttä aikaa tällä tyylillä. 

Vierailija
20/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään lakkoile kun kerrankin on hallitus joka ajaa järkeviä asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän