Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajia paikalla - lastenkodin salassapitovelvollisuus saa aikaan harmaita hiuksia

Vierailija
27.10.2007 |

Olen vasta valmistumassa opettajaksi ja olen ensimmäistä vuotta koko lukuvuotta opettajana. Luokassani on poika, joka asuu lastenkodissa. Hänellä on vahva lääkitys. Ilman lääkitystä hän on ollut erittäin agressiivinen ja vahingoittanut vakavasti toista lasta koulussa. Tämä siis tapahtunut ennen minun tuloani.

Nyt sattui sitten taas erittäin vakava tilanne koulussa, jossa loukkaantui yksi luokan oppilaista tämän kyseisen pojan toimesta. Kun otin yhteyttä lastenkotiin, sain kuulla, että lääkitys on lopetettu! Tätä ei oltu kerrottu minulle vaitiolovelvollisuuten vedoten. Hyvänen aika sentään, mihin joudutaan, jos lapsen kanssa työskentelevät eivät saa tietää näinkin merkityksellisestä asiasta. Onko tosiaan niin, että eivät lastenkodissa saa kertoa opettajalle tällaisista asioista? Olenhan minäkin vaitiolovelvollinen.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opettajalle ei kerrota lapsen ongelmista, ei opettaja välttämättä pidä hieman erikoista käytöstä tai hieman erikoisia tilanteita minään. Jos tietäisi taustoista enemmän, voisi informoida lastenkotia ja mahdolliset tulevat ongelmat olisi estettävissä, voitaisiin siis puuttua asioihin ajoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla