*Valmiiksi Lapsettomat* ...marraskuussa
[color=32CD32][size=3]~~~~~~VALMIIKSI LAPSETTOMAT~~~~~~[/color][/size]
[color=EE6363]Oletko nähnyt, se on se pco-peikko,
melkoinen kaveri, oikea karvaveikko.
Se munasarjoja ovelasti tulee tutkimaan,
helminauhoja rakentelee, jää niihin asumaan.
Pois se täytyy häätää, tuo inhottava loinen,
sisällämme kuuluu asua joku aivan toinen.
Tule kanssamme lapin loitsuja luomaan,
iloa ja tsemppiä toisillemme tuomaan.[/color]
[color=32CD32]Meitä kaikkia yhdistää PCO-diagnoosin saaminen jo ennen varsinaisen
yrittämisen aloittamista. Olemme jokainen kuitenkin matkan eri
vaiheessa - yhdellä meistä on jo lapsia, toinen ei ole vielä
aloittanut yritystä. Kaikki kuitenkin kaipaamme samaa asiaa, omaa
pienokaista rakastettavaksi. Tuota onnea odotellessa koemme yhdessä
piinaa ja jännitystä, toivottomuuttakin, mutta myös onnea, iloa ja
riemua. Toisillemme annamme tarvitsemaamme toveruutta ja tukea.
Tervetuloa mukaan! [/color]
[color=EE6363]Kerro esim. seuraavat tiedot itsestäsi ja lisää tämän listan perään.
Nimimerkki:
Asuinpaikka:
Ikä:
Yritys aloitettu:
Muuta:
Kommentit (74)
Täällä pohjoisessa on paksu valkoinen lumipeite maassa, toivottavasti tekin saatte pian sinne etelään. :)
RAITIKSELLE tsemppiä tulevaan inssiin, millon sulta tsekataan seuraavan kerran munasarjat?
Tervetuloa JENNUMAMU! PCO:n hedelmättömyys johtuu mun tietääkseni ovuloimattomuudesta, eli jos sä ovuloit, tän taudin ei pitäis olla lapsenteon esteenä (tosin ovulaatiotestit voi PCO:ssa näyttää väärää positiivista). PCO:n kriteereissä rakkuloiden määrä on 12/munasarja. Eikö gynekologi sanonut muuta, kuin että pudota painoa? Tehän ootte jo vuoden yrittänyt¿ Onko jo uusi kierto alkanut, ootko milloin tehnyt raskaustestin?
Tervetuloa POCO! Ihanaa kuulla, että joillekin clomit tehoaa ja kovasti onnea uuden pienen yritykseen!
Mulla on haaveissa kaksi tai kolme lasta, miehellä onneksi saman verran. Ajoituksen kanssa vaan käydään keskustelua, musta tuntuu, ettei mies oo oikeesti ikinä valmis, eikä ymmärrä, ettei tän taudin kanssa tule raskaaksi heti kun haluaa.
Sivuoireina mulla on PCO:sta akne, ei onneksi kovin paha, mutta selvästi teini-ikäisen ihotyyppi. Eikä pillerit oo vielä mitenkään vaikuttanut siihen, vaikka kovat oli odotukset...
[color=CD5B45]RAITIS: Joko sun inssin pävämäärä on varmistunu?
JENNU: Eikö gyne sanonu sulle mitään, onko ovulaatio tässä kierrossa tapahtunu? Vai onko sun käynnistä jo kuinka pitkä aika? Ehkä sun kumminkin kannattais tehdä raskaustesti... Jos vaikka oliskin jo tärpänny ja tavallista pidempi kierto johtuis siitä.
MIMSKELI: Onko sulla ollu seurantaa niihin clomeihin liittyen? Tiedätkö onko munasarjoissa eloa tässä kierrossa?
POCO: Mulla PCO ei tee muita oireita kuin ylipitkän kierron. Ilman lääkkeitä mulla tulee menkat ehkä 2-3 kertaa vuodessa... Mutta ei sitten mitään muita vaivoja. Paino on normaali, mutta yks gyne mulle kerran sano, että normaalipainosten PCO:laisten hoitaminen on jotain syystä hankalampaa. Ei oo mitään mistä pudottaa painoa ja sitä kautta parantaa mahdollisuuksia raskautua... Jos sua muuten kiinnostaa lukea meidän vanhoja jorinoita, niin edellinen pino löytyy kun haet " PCO ja odotuksen odotus" . Sieltä sä löydät meistä suurimman osan.
ON: Soitin tänään naikkarille ja sain ajan joulukuun alkuun. Eli perutaan nyt se Väestöliiton aika, mietittiin, että vaikka ne käynnit sinällään ei oo pahan hintasia, mutta jos joudutaan useestikin ultraamaan, saa aika monta rahaa siihen firmaan laittaa... En vaan muistanu kysyä puhelimessa, minkä verran saan vaikuttaa siihen hoitavaan lääkäriin... Teistä joku taitaa olla julkisella hoidossa, onko teillä ollu joka kerta eri lääkäri vai hoitaako teitä joku tietty? Tykkäisin että olis vaan yks lääkäri, joka tietäis sitten kaikki jutut. Se hoitaja puhelimessa ei kyllä tajunnu yhtään mitään mistä mä puhuin, se sekoili ihan urakalla. Kuulosti siltä että se varas meille sen ajankin vaan sen takia, ettei päässy yhtään jyvälle mun jutuista. Mutta eihän se meitä haittaa... ;)
Taitaa olla aika painua pehkuihin. Nukuin tossa tosin kolmen tunnin päikkärit, on viime aikoina väsyttäny han sairaasti. Johtuukohan siitä kun on niin pimeetä koko ajan?
-S-
Teinkin testin heti perjantaina, joka oli positiivinen..kerkesin hieman jo iloita mutta tämän aamun saldo olikin sitten negatiivinen..:(( Ei se sanonu oviksesta kyllä mitään. Eikä se olis tajunnu selittääkkään jollen olis itte kysyny..<:/
ja en kyllä tajua miksi tämä kierto on muka nyt venähtänyt tälleen..:/ Tympee juttu sinänsä, mutta minkäs teet..
Nimimerkki: Enna72
Asuinpaikka: Espoo
Ikä: minä 35, mies 37
Yritys aloitettu: elokuussa tänä vuonna
Muuta: pco todettu 2002, ennen sitä kaksi keskenmenoa, kaksoistytöt Clomifenilla ja Metformiinilla v. 2003 (kolmas clomikierto), poika syntynyt helmikuussa 2007, kuollut 1 h ikäisenä rv 29 (ensimmäinen clomikierto + met). Nyt siis yritetty vasta kolme kiertoa.
Mutta clomit eivät tehonnet olleenkaan tässä kolmanessa kierrossa. Ei siis ollut follikkelit kasvaneet (kasvanut) olleenkaan. Mitä nyt?????
Ja tässä kierrossa on ollut tiputtelivuotoa, kp 11-17 ja nyt taas kp 20. Mitä tämä on? Onko kyseessä joku tauti (papakoe ok nyt syksyllä) tai onko honrmoonit vaan totaalisesti sekaisin?
Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Apua!
Enna
Heippa kaikki!
Tänne pohjoiseen on satanut paksu lumikerros ja pakkastakin sen verran, että toivottavasti pysyvä ilmiö tuo lumi. Tuli heti jotenkin jouluinen olo, kun pakkasta -5-> ja lunta ihan reippaasti. Tosin mun joulunvietto on sitä, että teen ympäripyöreitä työpäiviä.
Tervetuloa uudet eli Jennumamu, Poco ja Enna.
Poco: kiva kuulla onnistumistarinoita ja se, että kaikki on mahdollista vaikka diagnoosina on PCO.
Enna: Sinulla ollut rankkoja kokemuksia, osaanotot.
Sonnai: minä olen julkisella hoidossa ja minulla on aina sama lääkäri, tosin hoidothan on melko vasta aloitettu. Minä kuulun siihen tutkimusryhmään, eli vaikuttaa sekin varmaan siihen, että lääkäri ei vaihdu. Tosin niin se pitäisi olla kaikilla, että olisi se yksi lääkäri, jonka kanssa muodostuisi luottamuksellinen hoitosuhde ja jolle voisi purkaa tuntojaan.
Gallupiin: haaveissa olisi ainakin se yksi lapsi, mutta kaksi olisi sellainen ihanne ja esim parin vuoden välein. Mutta kun nyt saisi edes sen yhden.
Pco aiheuttaa minulla lähes kaikki mahdolliset oireet... ylipaino, hirutismi, näppylöitäkin jonkin verran. Kuukautiset kyllä tulee, vähän liiakin usein.
Omaan napaan ei erikoisempia kuulu. Päivä kerrallaan, josko metut auttais edes johonkin. Alkuun tuntu, että olin koko ajan ihan turvoksissa. Nyt ei tunnu oikeastaan ihan miltään. Jännään kieron pituutta:)
Meillä ei diagnooseihin niin tuijotella, kaikki meihin itsensä lukevat ovat tervetulleita lämpimästi! :) Mielenkiintoista tutustua teihin ja tarinoihinne, poco, enna72 ja JennuMamu!
Kiitokset haleista! Sonnaille erikoisesti voimia! Mites muiden jännäilyt? Julkisen puolen " uhreille" sympatiat, tämä aikojen odottelu ja epävarmuus laadukkaasta/riittävästä hoidosta on raastavaa! Onneksi myös myönteisiä hoitosuhteita on ollut.
Gallupiin: Haluaisin kolme lasta, miehen kans on puhuttu kahdesta. Kaupassa näin kyllä niin rasittuneen neljän lapsen(sa) kanssa liikkuvan äidin että kolmostoivomus rupes mietityttään.
Omaan napaan kuuluu hautajaisten odottelua ja lääkäriajan odottelua ja menkkojen odottelua, kp 55.
Noniin, pitkästä aikaa 15min aikaa olla koneella xD.
Eve83: Täällä tuli myös lunta ja iski järkyt pakkaset. Pari päivää pidellyt -11 - -12 astetta. Se on jo kylmää! Mieskin on iloinen kun on päässyt lumitöihin.
sonnai: Mikäs on mieli näin kun viikko lähenee pikkuhiljaa loppuaan? Mulla ei siis mitään sen kummempaa seurantaa ole tässä clomikierrossa, tosin kyllähän nuo sen hormonaalisen kierronkartoituksen tekevät. Tämä on juuri se syy siihen miksi tilasin yksityisen. Tuntuu niin turvattomalta popsia jotain pillereitä kun ei ole minkäänlaista kontrollia.
Ainokki: Sinullahan se nyt on oikeen odotusta kerrakseen. Koitahan jaksella ja osanottoni.
enna72: Tervetuloa pinoon!
(.): Nyt on kummallisuutta ilmassa...Kuuluuko oikean ovulaation tuntua tältä vai mikä ihme nyt vaivaa? Tarviiko huolestua?
Minulla on nyt kolmatta päivää Ne sisuskalut aivan ihmeellisen tuntuiset ja kipeät. Tuntuu kuin olisi pumpattu 10 litraa ilmaa tai vettä kohtuun ja munasarjoihin. Kun kävelee niin sattuu ja tuntuu sellanen " hölskiminen" , tämä sama tunne tulee kaikesta missä tarvii pinnistellä (yskiminen, vessassakäynti ym...). Paino on yhtäkkiä noussut melkeen 4kg O_o. Nyt tietysti joku tulee sanomaan että siellä on kypsynyt ja irronnut muutama kymmenen munista ja kohta meillä on joku viitosraskaus meneillään... V***U PE****LE S****NA!
Mulla clomit tehneet tuota aivan samaa, mutta vain niissä kierroissa joissa plussa on pamahtanut :) Viimeksi tässä kierrossa, joten odotukset ovat nyt taas hieman liian kovat.. Mutta, kesäkuussa, jolloin plussasin viimeksi,ovista edeltävät kivut olivat karmeat, yskiminen, nauru, kyljen kääntö nukkuessa, olivat tuskaa. Soitin lapsettomuuspolille ja siellä käskivät tulla samantien päivystysultraan, koska clomit voivat aiheuttaa myös suurehkon " vesikystan" ja panikoin samantien, mutta ultrassa ei löytynyt mitään, sanoivat vaan että sulla on muuten rakko täynnä virtsaa, bytheway, enkä saanut sitä yrityksistä huolimatta tyhjennetyä kunnolla. Ja siis siitä parin viikon päästä sain sen plussan, joka oli tm. Joen ehdotan ottamaan yhteyttä lääkäriin, ultraan kuitenkin tulisi sun päästä sen kysta vaaran vuoksi, nyt en siis tiedä oletko hoidoissa jossain vai miten, mutta käsittääkseni oikeus kuiten mennä ihan tavalliseen päivystykseenkin. Toivon että se sulla tarkoittaa plussaa eikä mitään muuta =) Tsemppiä, tiedän se kurjan kaameen kivun, mutta kaikkea hurjaa sitä haluaa kestää sen ihanan lopputuloksen tähden, vai mitä leidit ?
-piinaileva-poco-
Kuin ketjua ja kivaa, että Ainokkikin on löytänyt tiensä tänne!
Meikäläinenhän kävi ultrassa jo alkuviikolla kp9 jolloin seitsemän päivän clomikuurilla oli saatu aikaan sitä mitä pitikin eli yksi johtorakkula. Kokoa sillä oli tosin vasta hieman alle 10mm mutta erottui selvästi muista mikä oli tärkeintä. Maanantai oli lääkevapaa päivä mutta tiistaina aloitin Puregonit. Tiistaina siis 75IU, keskiviikkona 50 IU ja torstaina 50IU.
Tänään olin siis toisessa ultrassa ja tulos ei ollut paras mahdollinen. Viime viikolla se yksi munis oli hieman muita suurempi mutta alle 10mm. Nyt se oli " hieman päälle" 10mm mutta kaksi muutakin olivat kasvaneet. Niitä ei mitattu mutta silmämääräisesti jonkin verran pienemmiltä näyttivät. Vaarana kuitenkin on, että ne kasvavat tämän johtofollin mukana.
Aluksi meinattiin, että jatketaanko Puregonia viikonlopun yli mutta sitten yhteistuumin päätettiinkin, että otetaankin Clomit käyttöön uudestaan! Mun ei siis tarvi ostaa lisää Puregonia ja Clomeilla pystytään paremmin hallita ettei ne kaksi muutakin lähde kasvamaan. Aikamoista räätälöintiä.. Mutta on kuulemma joskus jollekin muullekin tehty näin.
Tänä aamuna siis pistin Puregonia 50IU ja nyt kotiin tullessani nappasin vielä yhden Clomin. Ja pe, la, su otan vielä Clomin per päivä. Maanantaina seuraava ultra eli inssi sitten varmaan tiistai-keskiviikko paikkeilla.
Toivottavasti plussaisin tästä kierrosta.. Tai päästäis nyt edes siihen inssiin. Minä kun ajattelin, että jos ei onnistu niin tämän jälkeen tulee välikuukausi ja alkuvuodesta pääsis sitten julkiselle. Tai ainakin ostaisin lääkkeitä vasta tammikuussa. Opiskelijan on pakko ajatella tätä rahpuoltakin.. :(
Jos joskus muuten joudutte Puregonia ostamaan niin siinä ampullissa on oikeasti varmaan 400IU vaikka on vaan 300IU:n ampulli. Olen pistänhyt omastani jo 325IU ja jäljellä on " vaikka kuinka paljon
Mulla vähän semmonen hälläväliä olo tämän kierron suhteen.. No, enpä ainakaan tietoisesti stressaa niin paljon kuin viimeksi.
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
t. Raitis ja Ruotsinkirjat *3 ruotsinkoetta kolmessa viikossa*
on taas enemmän kuin aikaa tännekin kirjoitella.
Eipä ole mitään uutta tämän auringon alla. Tuli vaan mieleen, että mitähän hoitajien lakko vaikuttaa näihin meidän hoitoihin. Itse kun en ole vieläkään saanu varatuksi aikaa sinne aukiolotutkimukseen. Siellähän pitää käydä tiettynä aikana kierrosta ja se aika on jo menny. Ei vaan saanut aikaiseksi tilattua aikaa. tai itseasiassa ei ole ollut oikein vapaata viikolla silleen että ois edes päässyt.
No niin, tämä oli tällainen väliaikahuomautus. Tsemppiä ja plussatuulia kanssasisaret.
Nyt on surujuhla vietetty ja seesteinen olo. Taakse jääneen sukupolven sijaan nyt voisi taas olla energiaa tulevan sukupolven suunnitteluun... Kiitoksia tuestanne taas kerran! :)
Mimskeli: Joko polskimisen syy on selvinnyt? Toivottavasti pocon kuvailema paras mahdollinen vaihtoehto!
Poco: Mites piinailut, missä päin kiertoa mennään jo?
Raitis: Paljastiko TV-ruutu tänään mitään? Onnea inssiin!!! Kertoile taas mahdollisimman paljon ja pian, täällä on sormet ja varpaat ja häntäluut ristissä ;) Ja lykkyä tentteihin. Mulla on puolestaan jotenkin tuo opiskelu siellä evvk-osastolla tällä hetkellä, miten sä saat puristettua motivaatiota vauvan lisäksi opiskeluun? Vinkit kelpaa!
Eve: " Kiireettömistä" eli meistähän ne ensin supistaa.. Mutta tarkoittaako tämä tämänpäiväinen uutishässäkkä ettei koko seisausta tulekaan?
Täällä jaksellaan sen voimalla että vain viikko lääkäriin, mitä varten nyt voikin oikeestaan ihan hyvillä mielin toivoa ettei ne menkat nyt tässä välissä enää alakaan, että tutkisi edes. Kai yleistohtorilta terot saa? Tuskin clomeja tai metuja.. vai mitenkä ootte saanu? Lykkääkö yleislääkäri suoraan vaan gynelle (siis antamatta mitään troppia)?
Toivottavasti se jotain antaa ja asiat etenee, mun mies nimittäin rupee jo kohta herättään hilpeyttä kaupassa kun hypistelee ja huutaa mutkin hypistelemään vauvan nuttuja vaikkei meillä oo vaunujakaan edessämme... :D
Unohdin mainita, että nyt se sitten alkoi. Nimittäin se kun kaverit alkaa lisääntyä ympärillä. Luulin vasta kaksikymppisenä olevani vielä muutaman vuoden turvassa mutta eikös jo puhelin laulanut semmosen ällösöpön runomuotoisen viestin... Siis on aivan asia erikseen kun täällä vertaisryhmässä joku onnistuu, mutta kyllä kyrsii tän " tavallisen" kaverin (suht nopeasti alkanut) raskaus.
Oon nähnyt ahistavaa untakin missä se kaveri ihmetteli kun mä en halunnut jäädä ihastelemaan sen siunattua tilaa. Miten te muut ootte kokeneet lähipiirin kasvamisen? Tottuuko tähän ikinä? Näin pienessä kaupungissa vielä näkee tulevaa mummoa ym. asiaan liittyviä " koko ajan" ja pelkään että ne tajuaa pian, että meillä muututaan vihreäksi vauvauutisista... Onko täällä muita pikkukaupungissa lapsettomuuttaan eläviä? Pikkukaupungeissa uskalletaan kyllä järkätä äiti-vauva-puuhaa, mutta lapsettomuus- saati pco-porukoita tuskin.. vai?
Ka,enpäs ookkaan täällä aikoihin käynynnä. Noh, meikäläisen tilanne nyt on semmonen että tuossa yks kaks huomasin että menkat myöhässä..Eikun testiä tekemään ja negaa pukkaa..teinpä sitten ihan jekkumielessä ovistestin ja plussa läjähti!:o Soitin tänään sitten neuvolaan ja selitin tilanteen. Jotta tämä täti siellä sitten sano,että kun minulla on normaali kierto max.30 pvää niin ei mikään suuri ihme ettei r-testiin vielä tässä vaiheessa plussaa tulekaan, eli sen mukaan menkat on myöhässä vasta reilun viikon, MUTTA sitten taas jos minulla olisi 28päivän kierto niin pitäisi jos testin näyttää plussaa jos niikseen olisi. Eipä tuosta ovisplussasta oikein osannu sanoa vaan joka tapauksessa vien huomenna pisunäytteen labraan jotta tekevät sen siellä.
Mietin tässä jo kauhulla,että jossei kyse olekaan raskaudesta niin mistäs sitten??! Eikai ne nuo HIUKKA rakkulaiset munasarjat nyt yhenäkin tätä kiertoa voi ruveta sekottaan tällä keinon..ei ei, enpä usko.
Jennulle ensiksi peukutukset, toivottavasti plussaat. Jos sulla on lievä pco ja kuitenkin säännölliset kierrot niin tuskin se pco-pahoilainen tätä kiertoa sekoittaa, * bdbd*
Mites, raitis? Milloin sulla on testauspäivä?
Ainokin kysymykseen noista vauvauutisista..mulla ollut usein näiden vuosien aikana, etenkin silloin kun on ollut " projektit" päällä, varsin skitso suhtautuminen muiden ilouutisiin, siis toisaalta olen ollut iloinen, etenkin läheisten uutisista mutta toisaalta katkera ja kateellinenkin, miksi ei meille?! Mutta nyt kun tää kolmonen on antanut odottaa itseään ja liiankin usein nyt tuntuu ettei koskaan onnaa, niin etenkin kesän tm:n jälkeen olen ollut vain katkera, olen nyt hiljattain saanut uutiset toisesta ja neljännestä lapsesta, ja nämä rouvat ovat tehneet jo yhden lapsen tänä aikana kun me ollaan pakerrettu tätä kolmosta, siis ovat jo toisen kerran raskaana ja mä en vieläkään, niin pelkästään vaan ketutti niiden ilmoitukset, jotka vielä tulivat samalla viikolla ja mulla täti kylässä silloin, ymmärrätte varmaan..toivon niin :/ Kun toisilla vaan on niin helppoa tuo lapsenteko että voi tyyliin tilata oikeaan elämäntilanteeseen sopivaksi syntymäajankohdan, mutta se täytyy näiden rouvien puolustukseksi sanoe, etteivät ne tiedä meidän ongelmista mitään.
Ja omaan..piinailu jatkuu edelleen ,mammaksi 10 testeillä 2 haamua/viivanpaikkaa dpo9 ja dpo12, eli tänä aamuna, heitän vesilintua noilla lopuilla mammaksin testeillä, en usko että olen raskaana, tädin pitäis saapua perjantaina tai viim. sunnuntaina. Pelottaa jotenkin etten ois ovuloinutkaan tässä kierrossa (en saanut plussaa digit. testistä) ja sehän taas tarkoittais sitä että kierto venyy ja paukkuu..lämmöt on kyllä hyvin nousseet, pari pykälää vielä tänäänkin +0,8c normilämpöön, mutta
se etten saa herkkistestiin plussaa merkitsee mielestäni enemmän :/
Joten, mietteet tänään ei oo kauheen positiiviset, niinkuin huomaatte ;o)
Onko täällä muita joilla clomit käytössä? Siis ei muita hoitoja lisänä.
Jatkan piinailuja ja tädin venaamista..mutta kunnon ++++puhuri täältä kaikille!
poco kp29/32 dpo12
Ihan ensimmäisenä pyydän anteeksi sitä että tällä kertaa kommentoin vain omia juttuja...Pyydän myös anteeksi että tulen olemaan loppuvuoden vähäisellä kommentoinnilla. Meillä on töissä alkanut joulukiireet, ja olen aivan totaalisen poikki kun pääsen kotiin -> ei jaksa kauheasti surffailla. Tuo työ on siis fyysisesti aivan kauhian rankkaa. Olen " miehisessä" työssä, työkaveritkin ovat ukkoja, ja joudun mm nostelemaan useita kymmenejä ja jopa satoja yli 30kg laatikoita/tavaroita päivässä. Joudun myös kiipeilemään tikkailla, kurkottelemaan ja kurottelemaan.
Jostain syystä tämä nostelu ja riehminen on tämän viikon aikana tuntunut aivan ylivoimaisen rankalta, olen kerta kaikkiaan loppu. Tekisi vaan mieli huutaa, OLEN LOPPU!
Nyt mennään kp 22/33-34. Maanantaina on sitten se yksityinen lekuri. Outo vatsakipu/tuntemus hävisi viikonlopun aikana, ja nyt olo on enemmän ku normaali. Vähän liiankin normaali ottaen huomioon että toivoisi jatkossa jopa aamupahoinvointeja ym xD.
poco: Täällä mennään myös pelkillä clomeilla.
Ei tule meille vauvaa. Negatiivinen oli se labranki testi..:(
Jennu: Voi itku! Koeta jaksaa, ehkei teille vain juuri NYT ole vielä tulossa vauvaa... Halit tältä suunnalta!
Mimskeli: Ihan ymmärrettävää. Hyvät joulut jos kokonaan latailet akkuja loppuvuoden. Mutta päivittele ihmeessä lääkärikuulumisia jos kerkeät!
Poco: Toivotaan että täti pysyy mökissään myös viikonlopun yli!
Mun täti on edelleen kotelossaan ja saa ollakin ettei maanantain lekuri peruunnu. Tänään tuli opinnoissa vastaan semmonen että miten luontevasti puhut tyttöjen kanssa kun kuukautiset alkavat ja miten olet se luotettava aikuinen jolle puhua. Teki mieli karjua sille luennoitsijalle että helvetti mistä minä tiedän niitten kanssa puhua kun ei ole omiakaan... Mutta jumppaamalla ankarasti jaksetaan maanantaihin.
Viikonloppuja kaikille!
Kiitos kiitos,ainokki! Pakko tässä on jotenkin rymistää eteenpäin. Mies se ei vaan jaksa luovuttaa..Uskoo vieläkin,että meille on se vauva tulossa, eikä pidä noita testejä luotettavana mitkä olen tähän asti saanut kyhättyä..Huoh, tiedäppä tästä taas.
Voi kun tulisi jo pakkaset ja lumi, en tykkää tosta vedestä/ränästä enää yhtään :(
Galluppiin tulin pikaisesti vastaamaan..mulla ollut aina haaveena saada kolme lasta ja n.2-3 vuoden ikäeroilla, mutta nyt kun sitä ei meille ole suotu ja kuopuskin jo seuraavaksi täyttää viisi, niin mullahan on sit käynyt toiveet vaan suuremmiksi eli siis vielä kaksi lasta pienellä ikäerolla ;o) Ei vaan, tämä on vain haave jonka toteutan, jos se vaan on mahdollista, ihan sen vuoksi että n. kuuden vuoden ikäero kuopukseemme, puhutaan jo " iltatähdestä" , on jo liian suuri ja pikkuisella ei oo " kaveria" , joten siksi haave kolmesta on lisääntynyt..
Ja sitten kysyisin teiltä ( varmaan ootte jo asiasta keskustelleetkin):
Mitä " mukavia sivuoireita" pco teillä aiheuttaa?
Mulla on ylipaino, lihon heti kun näänkin jotain herkkua. Ja ärsyttävä akne ja ihon rasvaisuus, mun mielestä on jotenkin kornia että kierron loppuvaiheessa aina näytän kuin joltain yli-ikäiseltä teiniltä, herranjumala, 35vee ja finnejä naamataulu lähes täysi :/
Ja vielä..onko teistä joku laihduttamassa/laihduttanut?
Itse taas laihdutan, nyt -8kg ja tavoite -20kg vuoden sisällä, siis vielä n. 10 kk aikaa jäljellä. Mulla lähtee kilot nyt ihan mukavan tasaisesti, hitaasti mutta varmasti. Clomithan nyt vähän jarruttaa tuota laihtumista, mulla clomit normaalisti aiheuttaa meinaa lihomista +5-10kg, riippuen kuurin pituudesta.
Mutta, nyt pitää mennä, aurinkoisempaa alkuviikkoa kaikille!
-poco kp20/32 dpo3? yk2-