Laiskuuden huippu! (omassa elämässä)
Kun kaadan kahviin maitoa mä en jaksa avata maitopurkin suuta vaan käännän purkin ylösalaisin ja odotan kunnes on tarpeeksi valunut maitoa kahvin sekaan.
Voisi nopeammin kyllä käydä jos avaisi sen purkin, mutta ei jaksa :D
Kommentit (92)
nyt on tarjoustaloissa ja vapaa valinnoissa myynnissä siivoustossuja - pitäkää niitä aina kotona ollessanne, niin ei tarvitse läikkiä sukilla kuivata! :)
En jaksa tyhjentää roskiin, huuhdella astiaa ja pistää koneeseen! Odottaa kaapissa kunnes mies törmää siihen, ja hoitaa homman.
Samoin jos maito/mehu on melkein tyhjä, niin jätän pohjalle pari pisaraa ja panen purkin takaisin kaappiin. Joskus olen laittanut tyhjänäkin laiskuuttani.
Nestemäiset tahrat kuivaan myös sukalla kuten moni muukin, kokoan kaikkien hyllyjen päälle tavaraa, pistän kerran käytettyä, puhtaana pysynyttä lasten vaatetta lattialta pyykkiin kun en jaksa viikata kaappiin... paljon muutakin.
Onko teillä kaikilla joku ihmeen vessanpönttörätti, millä pöntön pesette? Miten? Tai siis mitä te siinä pöntössä sillä pesette? Meillä on rätti lavuaareja ja pöytäpintoja jms varten, mutta en mä pönttöön sillä koske. Joskus (harvoin) suihkutan suihkun yhteydessä vedellä myös pöntön kauttaaltaan ulkopuolelta, sisäpuolen pesen vessaharjalla aina tarvittaessa, ts. jarrukakkojen jälkeen.
Tietysti vielä se, että useimmiten kaapissa ei ole ruokaa kun ei ole jaksanut käydä kaupassa.
Vierailija:
Siis pakko olla kerran avattu ja suljettu purkki?
Se vaan että jos on vähänkin täysi, voi tullakin aika voimalla se maito sieltä.
Tietysti kerran avattu purkki. Ja ei sitä purkkia kokonaan ylösalaisin tarvii kääntää kun kaataa maitoa! Ihan samalla tavalla toimin kuin olis avattuna se purkki eli kallistan sen verran että alkaa valumaan maitoa hiljakseen mukiin.
t ap :)
pyyhin pölyt imurilla yhdellä suulakkeella. Jostain syystä pölyjen pyyhkiminen on kamalaa...
sohvalle tai matolle, niin hankaan vaan puklurätillä tai jollain käteen osuvalla vaatteella näkyvimmät pois. En koskaan jaksa hakea mitään kosteaa rättiä pyyhkimiseen.
Pyyhin tyynesti pölyt olohuoneesta samalla rätillä millä pyyhitään vessaa, kun vessa on kätevästi olkkarin vieressä. Pesuaineille se rätti vaan haisee!
Meilläkin on syöttötuolin alla sileäpintainen matto, josta pahimmat kököt välillä otetaan rikkaimurilla ja joskus aina koko matto pesukoneeseen...
Olen monesti nukkunut sohvalla päivävaatteissa yön, kun ei vaan jaksa raahautua iltapesulle, yöpuvun laittoon ja makuuhuoneeseen... mies sitten ihmeissään että ootko suuttunut jostain:D
jotka siis muutenkin menossa pyykkiin. Enkä pese lattiaa kun vasta joskus. Vessarätin suhteen olen hysteerisen tarkka että ihan viimeiseksi pestään vessa ja sitten rätti roskiin, mutta sillä ei sitten taas ole mitään väliä että 1v lapsonen roikkuu useinkin pöntön reunalla (mitä ei todellakaan pestä usein)...
Vierailija:
Mullakin kertyy suihkuhyllylle tyhjiä purkkeja kun en jaksa niitä laittaa roskikseen. Ja meilläkin on kirjahyllyissä kirjojen päällä kaikkee mahdollista roinaa: astioita, lehtiä, leluja, valokuvia, vasara, tyhjiä karkkipusseja yms. Ei vain jaksa niitä viedä pois.Joskus saattaa parvekkeelle kertyä pitkästi yli kymmenen roskapussia kun en jaksa roudata niitä roskakatokseen. :)
hauskoja juttuja. Itse pyyhin sukilla kanssa lattiaa. Sukat myös jätän mihin sattuu, josku myös vaatteekin. Siitähän ne on kätevä nostella koneeseen. En tosiaankaan jaksaisi lajitella mustia sukkia, vaan laitan yleensä vaan jotkut keskenään, mieheni on siitä hieman kärttyissään.
Itse voin olla Peppinä vaikka vääränvärisissä sukissa kotioloissa.
Aikoinaan opiskeluaikana en jaksanut aina tehdä ruokaa, vaan tilasin pitseriasta kaksi annosta kerralla itselleni.
En myöskään jaksa kuivata itseäni suihkun jälkeen kunnolla, koska kuivun kuivunkin.
En laita koskaan hiuksiani.
Töissä sitten teenkin kaiken suht huolella.
Ja vessan pesen rätillä, joka menee sitten roskiin. Joka kerta.
METSÄHIIRI
Tuntomerkit
Metsähiiren ruumiin pituus on 9¿12 senttiä. Kellertävä selkä, valkea vatsa ja musta heikosti erottuva raita kuonon kärjestä hännän juureen. Metsähiirellä on poikkeuksellisen suuret silmät sekä korvat. Ensisilmäys otuksen pitkään siimahäntään paljastaa, ettei kyseessä voi olla rotta. Häntä on 9¿13,5 senttiä pitkä. Metsähiiri painaa 10¿45 g.
Elintavat
Metsähiiren mieluisinta elinympäristöä ovat rehevät kangasmetsät, lehdot ja pensaikot. Laji viihtyy myös niittyjen ja peltojen laiteilla sekä puutarhoissa. Laajoilta viljelylakeuksilta sitä on melko turha etsiskellä. Kesäkauden metsähiiret viettävät ulkosalla, mutta syksyllä ne hakeutuvat ihmisasumusten tuntumaan, joskus tapahtuu suoranainen ryntäys sekä ulko- että asuinrakennuksiin. Ketterästi kiipeilevä siimahäntä tunkeutuu näppärästi myös toiseen ja kolmanteenkin kerrokseen. Syksyllä autioituviin kesähuviloihin hiirulaiset hiipivät juuri ennen talven tuloa. Metsähiirelle tyypillistä on ruokavaraston tekeminen johonkin tiettyyn paikkaan sekä pehmikkeiden kasaaminen pesäksi.
http: //fi. wikipedia. org/wiki/Mets%C3%A4hiiri
HUOM. Osaavat kiivetä ruuan perässä parvekkeille!
Vierailija:
. Vessarätin suhteen olen hysteerisen tarkka että ihan viimeiseksi pestään vessa ja sitten rätti roskiin, mutta sillä ei sitten taas ole mitään väliä että 1v lapsonen roikkuu useinkin pöntön reunalla (mitä ei todellakaan pestä usein)...
Vierailija:
Meillä vessarätti, jolla pyyhitään kaikki muut paitsi pönttö. Pöntön pesen vessapaperilla, tulee halvemmaksi kun uusi rätti joka kerta.
Mekin kaytimme vessapaperia ponton pesuun kunnes esikoinen syntyi. Nyt ostamme pesulappuja - niilla saa lapsen ihon lisaksi tahrat irti myos seinista, kokolattiamatosta ja vessan pontosta. Polkupyoratkin puhdistuvat pesulapuilla ketjuja myoten ja sitten vain oljya paalle ja menoksi...
Meilla esikoinen (2v) kerailee vanhempien jaljilta likavaatteita ja vie ne pyykkikoriin.
Mehua juomme kaikki kolme suoraan purkin suusta jos jaakaapilla ollaan.
Vierailija:
Mutta siis laihat ihmiset onki vaan kamalan laiskoja, ihanaa...
mä oon ylipainoinen vaan siksi, että olen niin ahkera! Ainakin syömään!
Muuten en sitten niin ahkera olekaan. Useimpia samoja juttuja teen kuin täällä on mainittu. Mulle on yllätys, että ne on näinkin tavallisia, olen luullut olevani laiskuuden huippu koko maailmassa.
Vierailija:
Pyyhin tyynesti pölyt olohuoneesta samalla rätillä millä pyyhitään vessaa, kun vessa on kätevästi olkkarin vieressä. Pesuaineille se rätti vaan haisee!
Mun entisessä työpaikassa (kaupan kassalla) työvuoron päätteeksi piti pyyhkiä se oma kassa luutulla puhtaaksi. Sanko ja rätti olivat tietenkin siivousvarastossa missä kaupan siivoojat pitivät kaikkia siivousvälineitä. Muutama viikko kaupan avaamisen jälkeen siivouskomeron seinään ilmestyi lappu: KASSAMYYJÄT, PUNAINEN LUUTU ON VESSAN SIIVOUKSEEN, ÄLKÄÄ KÄYTTÄKÖ SITÄ. Arvatkaapa montako kertaa näin edelleen käytettävän sitä punaista luutua kassojen puhdistukseen, kukaan ei jaksanut ottaa uutta luutua viereiseltä hyllyltä.
anoppini on tosi järjestyksen ihminen, melkein neuroottinen.
Kuitenkin pyyhkii meillä ja kotonaan lapsemme tahmeat kädet ruuan päätteeksi pöytäluutulla ja eikun menoksi...
Ei se siistin anopinkaan pöytäluutu raikkaalle tuoksu, ei tarvi edes haistella kun haisee jo kauas.
Itse olen homssu ja epäsiisti mutta en pyyhi lapsen käsiä tunkkaisella luutulla ja heitän pöy tärätin vähintään kerran viikossa peseytymään 60 asteen pyykin joukkoon...
Muita omia laiskuuden huippuja:
- kauhea vessahätä, mutta en jaksa mennä vessaan ennen kuin on ihan pakko.
- ullakolta haetut tavarat, kuten varapatja tai matkalaukku, jäävät käytön jälkeen johonkin nurkkaan odottamaan määräämättömäksi ajaksi, ennen kuin joku jaksaa kiivetä viemään ne ullakolle. Jos on vieraita tai matkoja tulossa esim. viikon välein, kukaan ei edes *yritä* viedä tavaroita ullakolle väliajaksi.
...kannen päälle, koska en jaksa kumartua avaamaan roskiksen kantta :)