**TONSKAILIJAT**
Tämä pino on meille ensikoissa kirjoitteleville ja toista lasta kuumeileville äideille:) Katsotaan nyt saadaanko yhtään porukkaa tänne höpisemään näitä kuumeilujuttuja?
Queen
Kommentit (61)
vanha porukka kasassa :)
Meillähän poika sai alkunsa helposti, kolmannesta kierrosta plussa. Kakkonen ei sitten ollutkaan niin helppo, tai tulinhan taasen kolmannesta kierrosta raskaaksi, ei tosin niin hyvin tuloksin.
Meillä mies taitaa olla enemmän innoissaan entä minä. Pojan hoidossa mies on jopa reippaampi entä minä. Joten sinäänsä kakkosen tulo ei pelota.
Illalla paremmalla aikaa :)
T: Ull-Maij
Kivaa kun löytyy kuumeilijoita, sekä jo piinailuvaiheeseen että vasta triplailijoita... Kaikki tänne vaan! :)
Meilläkin tärppäsi ekasta yrityskierrosta, ja silloin mä olin kyllä ihan täysin valmistautunut pitkään yritykseen. Mun vanhemmat ovat kärsineet piiiitkästä lapsettomuudesta ennen kaikkia kolmea lasta (ja meidän välissä 8 ja 5 vuotta), joten olin itsekin vähän sillä kantilla, ettei lapsia noin vain tehdä. Mutta heti tosiaan tärppäsi, tiedä sitten oliko vaan superhyvää tuuria vai ollaanko me vaan suht hedelmällisiä miehen kanssa. Nytkin on vähän sellainen fiilis, että saattaa kestää kauan. Toisaalta kun eka tuli niin helposti, sitä vähän ajattelee että tälläkin kertaa voisi plussata nopeasti.
Ja mullakin aika kamalat itkukohtaukset ennen menkkoja! Oikein säikähdin että mikäs alakulo muhun itki, mutta taisi vaan hormonit heitellä... Nyt on taas ihan iloinen ja pirteähkö olo.
että ehditte vielä tuikkasta kerran ennen operaatiota :D
mä en arvannut, että mun kirjoitukseni pahoittaisi mieliä, olen pahoillani siitä. En suinkaan tarkoittanut viestilläni, että ette saisi tonskailla, kun sitähän minäkin teen, vaan ihan vaan noille taaperoille kerroin kun minua kaipasivat, että miksen ole kirjoitellut. Mutta täähän on loistava pino, mä käyn tätäkin lukemassa! Vähän MM:n linjoilla olen, että en " uskalla" tänne pinoutua. :)
Plussaonnea kaikille kovasti!
Kai sitä tänne pitää jo tulla?! =D Tosiaan ekat menkat alkoi eilen (jey!), vaikka olin ihan varma, että menee vielä piiiiitkään kun Emiliina syö öisin suunnilleen tunnin välein! Eli HAN jos luet niin kylläpä ne menkat voi alkaa, vaikka kotona asuisikin pieni tissihirmu..=)
Ei siis vielä mitään tietoa kierroista tahi muuta, mutta se on nyt erilaista, että helvetinmoinen vuoto on! Piti käydä ostaan jotain Libressen 20:n pisaran yövaippasiteitä ja niitäkin pitää vaihtaa aikas usein. Yökspoks! =)
Ihanaa tosiaan kun on vanhoja tuttuja taas näissä merkeissä! =)
Eipä muuta kuin plussatuulia! =)
t. poppis
POPPIS, kyllähän mää tätä luen :D Musta on niin hassua, että täältähän me kaikki aloitettiin porukalla ja täällä me taas ollaan! :) Mutta niin, ei mitään merkkejä menkoista ja jos yhtään menee niinkuin omalla äidilläni, menkat alkavat vasta kun imetys lakkaa. :p
Han
No niin nyt on taas saatu uus kierto käyntiin. Torstaina kp27/28 muuttu kp1/28. Mulla on ihan hillitön tää vauva kuume. Nään uniakin siitä että mulla on se ihana masu taasen ja sitten pikkuinen nyyti sylissä :D
Hyi käytiin kaverin kanssa kuppilassa perjantaina, olis kyllä voinu jättää väliin. Join ehkä neljä siideriä ja nyt vieläkin tosi heikko olo. Ei oikeasti kestä oikein enään juopotella. Muistelinkin tossa kamun kassa ku vielä kolmisen vuotta sitten pystyin juomaan pohjiksi 12 olutta, huh hullun hommaa.
Ai niin ku puhuitte siitä että milloin on menkat alkaneet synnytyksen jälkeen ni mulla alko tasan 28 päivän päästä. Vaikka poika oli täysimetyksellä. Siitä lähtien kierto oli normaali 28päivää kunnes se sekos tuossa keväällä.
Jani on taas jotenkin hyperaktiivinen, taidetaan käydä pikku kävelyllä ennen iltapuuroa.
T Ull-Maij kp 4/28 yk 6
Oho, Noel oli laittanut capsin päälle :)
Tajusin eilen, että hitsi vie mulla on jo kp9, ja ovis taitaa tuntemuksista päätellen lähestyä kovaa vauhtia... Eli lyhyt kierto taas tulossa. Harmi vaan että miehellä on hirmu rankka työviikko tulossa (60h+), joten saa nähdä miten saadaan mitään puuhailtua...
Mutta eipä mulla muuta. Ulla-Maj oli päässyt viihteelle, kelpaisi mullekin! Kaveri houkuttelee risteilylle (hänelläkin pienehkö lapsi), ja tekisihän sellainen miniristeily hyvää. Mutta pakko oli sitten kertoa, että sopii mikäli en ole raskaana silloin :) (Tarkoitus lähteä tässä marras-tammikuun aikana.) No, puolensa kaikella. Ainakin pääsen risteilylle, mikäli useampi kierto päättyy tädin tuloon...
Mää ny sit päätin et lopetan pillerit.. Huomenna olis vika päivä!!
Ja täällä jonkin sorttinen täti yllätti jälleen... Olihan tuossa viikko väliä ettei vuotanut ;) noi pillerit todella sekottaa imetyksen lisäksi tätä hommaa!
Jospa noi vuodot nyt tasottuis kun pillerit jää pois.. Pitäkee peukkuja kanssa sisaret! Mulla kun ennen ollut niin tarkka 28pv kierto että ihan alkaa hermoja raastavaa olla kun jatkuvasti vuotaa!
Meilläkin asuu tissihirmu ;D Viime yönä ei tarvinnu onneks ku kerran tissitellä.. mut sit nyt ennen päikkyjä söikin 4 kertaa!! Heräs 7.30 ja nukahti 11.15.. Päikkyjen jälkeen yleensä tulee sit pidempi väli ja taas illalla syö tiuhaan! Kuitenkin muutakin ruokaa menee todella hyvin..
On kyllä tosi mukavaa saada taas sama porukka kasaan kuumeilemaan :D Tulee niin parin vuoden takaiset mieleen että...
Mutta nyt alan miettiin mitä tänään syötäisiin!!
Onnea kaikille tasapuolisesti.. Toivottavasti meillä kaikilla on pian plussa uutisia!
Niamey ja Aino
Täälläkin alkoi menkat, onneksi! Meinasin jo seota ihan kunnolla päästäni. Heti tuli jo parempi olo kun vuoto tuli. Niin ja pääsin käyttämään uutta kuukuppiani. On se vaan niin kätevä keksintö. Gynekologikin sanoi mulle että kaikkien naisten pitäis ehdottomasti käyttää sitä koska se on terveellisin kuukautis suoja.
Onko täällä muita ketkä käyttää moista härveliä?
Silti vaan toivon ettei kovin monia menkoja tarvis kärsiä :)
Ajattelin tänään käydä ostamassa greippimeuhua, siitäkin syystä että tykkään sitä paljon mutta olisihan se kiva jos siitä voisi olla jotain hyötyäkin tässä projektissa.
Poppikselle onnea menkoista! Toivottavasti Emiliina sasi pian sisaruksen :)
Ull-maij oli päässyt viihteelle. Mä olin kanssa edellis vkloppuna ja totesin saman jutun että tulee niin helposti pöhnään ja ihan järkyttävä jysäri siihen päälle. Enpä taida vähään aikaan uudestaan lähteä.
ON. Mä jäin facebook koukkuun vkloppuna. On se vaan niin hauska paikka.
Jaaha koti hommat jatkuu. Plussa onnea kaikille ja hyvää päivän jatkoa!
Hermione yk3 kp 1/30-33
Alkaa nimittäin käydä päivät vähiin tämän kierron osalta.
En jaksa uskoa että heti ekasta kierrosta tärppäisi, mutta on tämä jännitys silti ihan kutkuttavaa. Kuitenkin voi olla mahdollista, että olisi raskaana.
Lähdetään tänään Aleksin kanssa mun vanhemmille pariksi yöksi, keskiviikkoiltana ajattelin ajella kotiin päin. Torstaiaamuna testaan, ellei menkat ole vielä alkaneet. Palailen sitten kertomaan kuinka kävi!
Kandille tsemppiä miehen kellistämiseen ;)
Hermionelle pahoittelut menkoista.
Niameykin jättää pillerit pois, niin sitä pitää :)
-Viipero kp 27/29
Liityn kuumeilevaan joukkoonne. :) Miehen kanssa ollaan puhuttu tonskailusta ja päätettiin että ensi vuonna alkukesästä aletaan yrittämään Ainolle pikkusisarusta. Siis kai tänne saa jo tulla " hengailemaan" vaikkei yritys olekaan ihan vielä päällä?
Meille tuo ensi kesä on ajankohtana sen takia sopiva, että määräaikainen työsuhteeni loppuu syyskuussa ja jos lykästää nopeasti niin saan jatkoa sopimukselle ennen kuin raskaus näkyy. Ainoa aloin ehkäisyn lopettamisen jälkeen odottaa heti toisten menkkojen jälkeen, joten tulin aika helposti raskaaksi ¿ sitähän ei tiedä käykö toiste niin vai onko raskautuminen toisella kerralla hankalampaa. En kuitenkaan ole asiaa sen enempää miettinyt, aika näyttää.
En ehtinyt ¿ekalla kierroksella¿ edes kuumeilemaan, kun tosiaan päätettiin että olisi mukavaa saada perheenlisäystä niin heti kohta olinkin jo raskaana, joten tämä kuumeilu on minulle aika uutta. Enskoihinkin hyppäsin mukaan vasta odotuspuolella. Mutta ihanaa siis kun on tällainen pino ja lupa haaveilla toisesta pienokaisesta!
Plussaonnea kaikille sitä toivoville!
Karssuli ja toivottavasti tuleva isosisko Aino
ääääh, kp 37 jo menossa eikä menkoista tietoakaan..voi kun nyt alkais ja kierrot tasaantuis.Ennen ei ainakaan heittänyt kun päivällä tai parilla:(
Hermione: Mä oon miettiny tota kuukuppia mutta en ole hommannnut ainakaan vielä, täytyy myöntää että tuntuu jotenkin omituiselta vekottimelta ja jotenkin epävaramlta vaikka oon kyllä kuullut siitä paljon positiivista. kerrohan sitten kokemuksista.
Viiperolle dbdbdbdb!
Niameykin pääsee tositoimiin:)
Queen jonka luona täti taisi vierailla vain kerran..
KARSSULI, ei meilläkään ole yritys vielä käynnissä, mutta siltikin täällä pyörin :p Että etköhän sinäkin ole ihan tervetullut mukaan! :)
VIIPERO, aijai! Noinkohan pääset aloittamaan o-puolelle tonskapinon? ;) Tsemppiä piinitelyyn, testaa jo!!!!
QUEEN, sullahan on pitkä kierto. Ettet vaan olis jo pieniin päin? :) OOtko testannut varalta?
ULL-MAIJ, viihteelle pääsit. Pääsispä itsekin. Meinasin jo lauantaina kysyä serkkuani viihteelle, mutta viime hetkellä jänistin :p Meillä on nuo yöt niin järkyttäviä, etten viitsinyt jättää miestä yksin ihmettelemään, että mitä tuon pojan kanssa tekis.
No joo, lähenpä häiriköimästä :D
Han
Tai siis tapan aikaa, et meen hakeen D' n puolelta päiväkodista (matkaa joku 2oo m).
Hirvee määrä ihmisiä jo kuumeilee toista!
Mulla on ollut kuukuppi käytössä nyt jonkun aikaa (en muista montako kk) enkä kyl vaihtais pois. Ekat menkat oli hiukan sähläystä kylläkin. Suosittelen kyl ehdottomasti. Tässä vaiheessa elämää ei se omien eritteiden kans läträäminenkään enää ällötä kuin joskus ois voinut ;). Jos taas epäilyttää, niin voihan sitä hankkia jonkun niistä merkeistä, missä on palautusoikeus. En muista missä kaikissa on se, mut ainakin Divassa on muistaakseni vuosi..
Jenni
kun kotona niin tylsää :/
Ei oikein viiti olla ulkonakaan ku on niin huono ilma. Mies menköön sitten pojan kans illalla kärryileen.
Juu tuli tosiaan viihteellä ja en kyllä hetkeen mene uudestaan. Mulla ei oikeastaan ole ongelmia lähteä minnekkään ku mies kyllä hoitaa. Käyn usein viikonloppusin kavereilla kylässä, ja menee monasti aamuyölle että tuun kotia. Hyvinhän nuo on pärjänneet. Tuntuu vaan että en jaksa jos en saa käydä tuulettumassa, siis ihan ilman alkoholia yleensä. Katomme elokuvia ja juorutaan :)
Mun kaks kaveria on plussannu tässä ihan vähän ajan sisään, toinen itseasiassa tänään. Molemmilla ennestää yksi lapsi. Vähänkö käy kateeksi :D No aijon kyllä odottaa maltillisesti omaa vuoroani, kait se joskus tärppää.
Meenpä tästä kattoon BB:tä ku nuilla näkyypi se 247, pittää kyylätä millanen se Riitta on.
T: Ull-Maij kp 5/28 ja Jani
Vitsit miten paljon meitä " vanhoja" on täällä, mä kun luulin että olen yksi niistä harvoista jotka haluaa toisen mahdollisimman pian, tosi kiva että saa jutella tuttjen kanssa näistä jutuista, ei tartte tuntemattmien kanssa höpötella.
Tuikkaus ennen operaatiota ei tuottanut tulosta ja täällä menossa kp1/ 30-33 nyt alkaa siis toinen ihka oikea yrityskerta, tuota edellistä en suostu laskemaan kun koko tärppivaihe meni ihan ohi.
Mä niin toivon että nyt päästäis hieman helpommalla kun viimeksi, yk 9 tuotti vasta tulosta, oli niiiiiin pitkä vuosi !
Aino ei suostu nyt antamaan kirjoitusrauhaa joten palaan asiaan huomenna kun Aino on päikkäreillä !
aa
AA, meitä on tosiaan aika monta täällä :) Olispas hauskaa jos tultaisiin taas samoihin aikoihin raskaaksi!
Kuukupista... Mä en kyllä osaa kuvitella käyttäväni sitä, vaikka olenkin muuten ekohenkinen. Mulla on paikat vähän herkkänä tädin aikaan, enkä nykyisin edes tamponeja viitsi oikein käyttää. Jotenkin vaan tuntuu pahalta. Mutta olisihan se hygienian ja ympäristön kannalta tosi hyvä juttu.
Queenille pikaista kierron loppua toivottelen! Kurjaa jos täti viipyy, vielä kun siihen ei voi mitenkään itse vaikuttaa. Toivottavasti kierto ei nyt ihan 50+ jatku, vaan pääsisit pian uuteen... Mulla on nyt tosiaan hirveän lyhyet kierrot, ei ole ikinä ollut tällaista. Viime kierrossa alkoi ihan vähän tulla verta kp26..!
Muuten, lasketaanko kierto niistä minimaalisista tiputtelupäivistä (=ei edes huomaa sitä verta ellei tiedä odottaa), vai siitä, kun kunnolla tulee? (Mulla on aina 1-2pv ihan pientä tiputtelua, ja sit kolmisen päivää hanat auki nonstop. Sitten jatkuu vielä parilla tiputtelupäivällä.)
Kandi, kp 9 tai 10/25-27??
Täällä vatsataudin kourissa ollaan. Nyt kyllä helpottaa jo, mutta eilinen päivä oli aivan kamala. Sitä kun oksenteli aika tiuhaan tahtiin, niin tuli miettineeksi, että tämmöstä se sitten on, kun raskaaksi tulee... Jos siis yhtä kova pahoinvointi kuin esikoisen kanssa. Että vähän ehkä vauvakuume laski :D
Mutta nyt kun kävin lukaisemassa taas näitä sivuja, niin koko pahoinvointi unohtui :)
Jee, onpas kivaa, että meitä on jo muutama täällä, jotka aloitetaan tonskailut suunnilleen samaan aikaan, eli ens kesänä :D
Hui, Viiperolla alkaa kohta oleen jänskät paikat!!
Mun tekis kuulkaa kans mieli ostaa se kuukuppi. Mutta enpä vaan ole saanut aikaseks. Oon kuullu niin paljo hyvää siitä, että kyllä mä varmaan jossain vaiheessa sen saan ostettua.
Anoppi masensi mua viikonloppuna. Sanoi, että seuraavaa lasta ei sit kannata alkaa hankkimaan, ennenku on vakituinen työpaikka!! Just, rupes ärsyttään ihan älyttömästi! Luuleeko se, että sen vakipaikan saa tosta noin vaan!?!! Jos mä eka käyn koulun ja sen jälkeen alan metsästään vakipaikkaa, niin ties kuinka kauan siihen menis! Onneks meidän ei anopin puheista niin kauheesti tarvi välittää...
Jeps, mutta kai mä nyt meen taas tonne sängyn pohjalle lukemaan höpönlöpön-lehtiä. Moimoi!
-Larsku
Vaikka meillä kyllä vielä ehkäisy pelissä! Pähkäilenkin nyt että millon sen lopetan.. Mies on nyt sanonut että ihan kuinka musta tuntuu :)
Meillä on vieläkin hiljaista makkarin suunnalla vaikka neiti jo 1v2kk!! Neiti valvoo liki puolille yötä vaikka vain 1 lyhyet päikkärit iltapäivällä... ja sit yöt on heräilyä 2-3h välein!!
Mutta jospa nyt piristyis sillä suunnalla :D
Ekaahan me yritettiin yhteensä puol vuotta.. 3.ssa kierrossa tärppäsi mutta meni kesken ja sit meni 3kiertoo että olin uudelleen raskaana! Ei ihan ekasta tärpänny..
Synnytyksen jälkeen kierrot on ihan mitä sattuu.. minipillerit vielä sekottaa lisää, että ei sitten hajuakaan mitkä päivät olis menossa :D Täti vieraili pienten kipujen kanssa viimeviikolla.. Menkka kivut on hellittänyt onneksi synnytyksen jälkeen!! Ennen olin ihan liki tajuton kivusta..
Saattaa olla että lopetan tähän liuskaan... Ja alan kuunnella kroppaa sillä silmällä ;D Tään uuden pinoutuman myötä alkaa kyllä kuume nouseen vielä enempi!!! Saan pillerit onneks annettua kaverille kun se on alottelemassa samat heti jälkitarkastuksen jälkee..
Nii ja ei kyllä kuumeilua yhtää helpota että kavereilla on 2kk ja 3,5kk ikäiset tyttö vauvat!! Eilen näinkin tätä vanhempaa pikku neitiä ja voi voi.. ihan tippa linssissä tällä ;)
Mutta nyt neitillä menee hermot.. pakko lopettaa!