Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**TONSKAILIJAT**

24.10.2007 |

Tämä pino on meille ensikoissa kirjoitteleville ja toista lasta kuumeileville äideille:) Katsotaan nyt saadaanko yhtään porukkaa tänne höpisemään näitä kuumeilujuttuja?

Queen

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli aika paha mieli tänään niistä taaperopuolen jutuista, joten kiva jos edes täällä saa toivoa pikaista raskautumista! :)

Myöhemmin lisää, nyt vain ilmoittautuminen.

Vierailija
2/61 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun pistit tällaisen kotoisan pinon pystyyn. Täällä odotellaan tätiä kylään. Malttamattomana kun heti testasin superherkällä testillä jo nyt. No, olisihan se ollutkin liian hyvää ollakseen totta että näin nopeasti olisin raskautunut. Ei onneksi silti tullut pahamieli vielä. Uutta yritystä vaan kehiin. Se on kuitenkin vielä tosi hauskaa. Kaiken lisäksi kärsin ekaa kertaa synnytyksen jälkeen pahoista PMS-oireista...

T: Huippu pahantuulinen Hermione kp26/ 30-33+ Milo 8,5kk+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä pino on jo löydettykin:) Palailen huomenna kertomaan omaa napaa:)

Vierailija
4/61 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oikein mukavalta jos saatas tällanen pino pystyyn :)

Vierailija
5/61 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ei! Kuten taaperopuolella sanoinkin, ymmärrän täysin, että toiveet on katossa pikaisen raskaaksitulemisen puolesta! Ja saa sen mun mielestä sanoa ääneenkin, ihan yhtä lailla, kun mä surkuttelen sitä, että taas saadaan odottaa pitkään. Ihan rehellisesti vaan sanoin, että kyllä se hieman satuttaa, kun ei voida itse olla siinä joukossa, joka tulee mahdollisesti pian raskaaksi sen jälkeen, kun alkaa kuumeilun.

En tarkoittanut mitään pahaa. Toivottavasti et suuttunut mulle pysyvästi.

Toivotan kaikille antoisaa tonskaluaikaa ja paljon plussatuulia!

-Q-

Vierailija
6/61 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan vähän paha mieli vaan tuli, mut tosiaan, jokaisella on ne omat juttunsa, joista ei halua kuulla toisten puhuvan innostuneeseen sävyyn (nim. " kiireellinen sektio ja sydänlapsi" ) ;) Itsekin ajattelin, että kannattaisi varmaan säästää nämä tonskailujutut kuumeilupuolelle, mutten hoksannut, että voisi pistää ihan tonskailupinonkin pystyyn! Ajattelin vaan ettei kukaan tuttu hoksaa mun juttuja lukea tuosta kakkosen yritys -pinosta...

Eli kaikille hirveästi plussatuulia, tulee se plussa sitten luomuna tai hoitojen kautta!!!

Niin ja meillä siis lähti nyt eka yrityskierto, tänään taitaa olla kp 6 menossa, ja menkat hiljalleen loppumassa. Kaksi viime kiertoa ovat olleet 27 ja 26pv, joten ensi viikolla jo pitää yrittää aktivoitua vähän...

Mulla ei ihan superkatossa ole vielä toiveet, mutta tosiaan, toivoisin ihan hirveästi, että viimeistään tammikuussa saisin hakea testin apteekista...

Vierailija
7/61 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, jos luet tätä Q niin emmä tosiaan usko että kukaan meidän ihanista enskoista suttua tupsahtaa, mulle tuli kans paha mieli mutta vaan siinä mielessä että tuntui kurjalta sinun ja muutaman muun puolesta kun kerta näiden juttujen lukeminen saa olon surulliseksi, omasta puolestani en todellakaan mietlä pahoittanut.

Omaa napaa: Mulla on ollut vasta yhdet menkat synnytyksen jälkeen, nyt menossa kp 33 vissiinkin eikä menkkoja näy eikä kuulu, negan testasin maanantaina. Ei olla käytetty ehkäisyä ollenkaan tytön syntymän jälkeen mutta tämä nyt on ensimmäinen varsinainen yrityskierto sitten. Ennen raskautta mulla oli n. 30päivän kierto joten sais noi menkat jo alkaa..pelkään että tulee nyt kauhean pitkä väli, tyyliin puolivuotta ennen seuraavia menkkoja kun toisilla käy niin synnytyksen jälkeen ennen kiertojen tasaantumista, mä varmaan tikahdun vauvakuumeeseen jos niin käy!

Pienen pieni toivon pilkahdus tässäkin kierrossa vielä on jos ovis ois ollu myöhempään, mutta saa nyt nähdä, testaan varmaan huomenna tai vkloppuna jos ei menkat ala.

Olkoonkin pöhkösti ajateltu mutta mä toivoisin kesävauvaa, toki vauva tulee kun on tullakseen ja sillen ihan sama koska syntyy mutta musta oli vaan niin ihanaa ja helppoa olla viimeisillään raskaana kesäaikaan kun ei tarvinnut pukea kamalasti päälle, tunkea kenkiä turvonneisiin jalkoihin ym. ja sai tietty näytellä mahaansa vähissä vaatteissa;) ..ja oishan se toki siinä mielessäkin kiva että pystyis imettämään vielä hetken ulkosalla esim. Liian kanssa puistoillessa toisin kuin kylmällä ilmalla..

No se niistä haaveiluista, hirmuisesti plussatuulia kaikille!!!

Kiva että saatiin porukkaa höyryämään tästä aiheesta:)

Queen kp 33/??

Vierailija
8/61 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten varmaan tiedätte niin mullahan oli se kohdun ulkoinen tuossa alku syksystä. Siitä oon toipunu mielestäni ihan ok.

Nyt on aloitettu yritys uudelleen ja ei ainakaan tämä eka kierto mennyt ihan putkeen. Vissiin vauvakuumeisen silmin näin nuissa testeissä haaleita haamuja ja siitä sitten päättelin että vähintään uus kohdun ulkoinen tulossa. No tänään veritesti taas palautti maanpinnalle, tulos alle 2.

No ootellaan että uusikieto käynnistyy ja sitten uuteen yritykseen :)

T: Ull-Maij kp 27/28

Vierailija
9/61 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että on tälläinen pino pystytetty, kiitos vaan Queen :)

Tuun illalla paremmalla ajalla kirjoittamaan, nyt ei pysty kun on pikku apulainen tuossa vieressä repimässä johtoja..

Viipero

Vierailija
10/61 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis myös eka yrityskierto käynnissä ja pian alkaa piinapäivät.

Rennolla mielellä ollaan, eihän tässä mikään kiire ole kun Aleksikin vielä ihan vauva, mutta kyllähän tuota kuumetta pukkaa.. Me kuuluttiin niihin onnekkaisiin, että raskautuminen oli viimeksi helppoa, ja täytyy myöntää että tulee myöskin helposti haaveiltua että olisi ihanaa saada kesävauva (ihan käytännön syistäkin - voisi olla helpompi alussa kahden pienen kanssa kun ei tarvitsisi ulos pukea niin paljon). Vaikka eihän ole mitään takeita että toinen raskaus alkaisi yhtä nopeasti.

Sitten kysymys ovulaatiosta raskauden jälkeen: onko teillä tullut oletetun oviksen jälkeen nännit samalla lailla kosketusaroiksi kuin ennen raskautta? Aiemmin tiesin tuosta nänni" reaktiosta" oviksen olleen, mutta nyt kun tässä on kolmet menkat olleet synnytyksen jälkeen, niin kertaakaan ei ole kyllä mitään tissikipuja ollut. Liekö imetys turruttanut tissit vai enkö ovuloi lainkaan?

Kovasti plussaonnea kaikille!! Kiva että tällainen pino perustettiin :)

Viipero kp 23/29

Vierailija
11/61 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri mainosti vauvapuolella, että menkat alkoi, ja nyt kakkosta puuhaamaan :)

Viipero, mulla ei ole ikinä ollut tuota rintojen arkuutta, joten en osaa sanoa mitään.

Mut mäkin nyt joudun vahvasti kyseenalaistamaan omat tuntemukseni, kun ei ole ennen ollut näin huippulyhyitä kiertoja. Useimmiten on ollut 30-33pv, ja olen tunnistanut oviksen limoista. Viime kierrossa ei kyllä ollut hajuakaan oviksesta, mutta toisaalta tietty kuulostelinkin oireita vasta kp14 jälkeen, kun odotin pitempää kiertoa. Tässä kierrossa pitää olla skarppina. Itse asiassa, pitäisi varmaan vähitellen ruveta " harjoittelemaan" ;)

Onko teillä kaikilla miehet täysillä mukana? Mun mies vähän epäröi, koska Noelin nukkumiset on mitä on, ja se pelkää että edessä on kolmen vuoden univelkaputki... (Niinhän se varmaan onkin.) Mä olen yrittänyt lohdutella, että a) kyllä Noelinkin unet vähitellen rupeaa paranemaan, ja b) ei meille ihan välttämättä tule toista yhtä vireää ja vähäunista lasta. Tokihan se on todennäköistä että samoista vanhemmista tulee samankaltaisia lapsia, mutta olen kuullut monien sanovan, että lapsoset ovatkin aika erilaisia unirytmeiltään. Lasken siis sen varaan :)

Kandi, kp7/26-27?

Vierailija
12/61 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei meillä vielä olla tositoimissa :p Mies ei ole aivan lämmennyt, että alettaisiin VIELÄ toista lasta yrittämään saada alulle. Sovittiin kuitenkin, että viimeistään ensi juhannuksen jälkeen aloitetaan. Mutta juhannukseen on ainakin miljuuna vuotta aikaa :O Miten sitä sinne asti jaksaa odotella? :p Noh, pitää vielä pehmitellä tuota kultaa.

Menkoista ei tietoakaan. Kuinkakohan pitkään ne voi olla pois...?

Onnea kuitenkin tonskailuun kaikille. Tulispa pian lisää tonskia tänne :)

Han

Vierailija
13/61 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mä luen tätäkin pinoa! Mistä arvasit Queen? ;) Siis mulla se on kyllä niin, että ei muiden vauvakuumeilut sinänsä tunnu pahalta, vaan musta on ihana lukea myös näitä hehkutuksia. Ja kun en itsekään ihan ole vielä luopunut luomuraskauden toivosta, niin välillä sitä innostuu itsekin ihan tosissaan piinailemaan. :) Mutta ymmärrän kyllä, että joku taas ei halua/pysty lukemaan ollenkaan näitä juttuja tulematta surulliseksi, joten siksi tää Tonska-pinon idea onkin mainio! Mä siis pysyttelen taatusti ainakin täällä taustalla, ehkäpä silloin tällöin pulpahdan pinnallekin. Mulla vaan on toi kiertokin niin pitkä, että tällaista asiaa on aika harvoin. Nyt on pian pari viikkoa menkkojen alkamisesta, mutta ovikseen on oletettavasti vielä aikaa, viikko tai pari.

-Q-

Vierailija
14/61 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän myöskin tonskaillaan, mutta en uskalla " virallisesti" alkaa pinoutumaan tänne :) Meillä meni niin mahottoman kauan Iitukkaa tehdessä, etten kerta kaikkiaan uskalla alkaa täällä pyörimään ;) Vaikka olisihan se aika ihanaa päästää täällä höyryjä, kun oviksenkin tuossa juuri tunnistin ;)

Mutta siis Hanille piti tulla vastaamaan, että mulla alkoi menkat kun Ida oli 1v ja muutaman päivän päälle! Eli siinä vaiheessa kun imetin enää 2xpäivässä :) Eli toivoa on :D

Viipero, mulla oli aikoinaan noita " nännioireita" (:D) vaihtelevasti. Eli 3,5 vuoden aikana rinnat tai nännin tulivat vaihtelevasti aroiksi, joskus heti oviksen jälkeen joskus viikko oviksesta ja joskus ei taas ollenkaan. Plussakierrossa taisi tulla viikko oviksen jälkeen? En nyt niin tarkkaan muista, kun juuri siinä kierrossa ekaan kertaan " luovutin" 3,5 vuoden aikana, kun odoteltiin vaan sitä toista keinohedelmöitystä :) Itseasiassa arvelin kuukausi sitten juuri nännien arkuudesta, että kohta alkaapi menkat (sattui kun imetin)...

No eipä tässä muuta...

Vierailija
15/61 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

häiriköin tätä pinoa näillä jutuilla :D Mutta tosiaan MIAMIK, mää imetän Sampo vielä monta kertaa vuorokaudessa ja öisin eli ilmeisesti saan odottaa vielä melko pitkään niitä menkkoja.... Ja kun tissi sattuu vielä olemaan ainoam, mitä Sampo syö kunnolla, niin sehän sitten tankkailee välillä useastikin. Mutta eipä meillä onneksi kiire ole :) Eikä mulla kyllä muuten menkkoja ikävä ole, mutta lähinnä tuo olis kiva saada tuo ovis, että vois ehkä jotenkuten tulla raskaaksi ;)

Han

Vierailija
16/61 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han: Mulla menkat alkoi Liian ollessa 1v2kk ja aika pian sen jälkeen kun vähensin imetystä kahteen kertaan päivässä, mutta hei, voithan sä tulla meidän kanssa kuumeilemaan vaikette vielä tositoimissa olekaan, kuumeilupinohan tämä on:D

Haa Quu, mä tosiaan arvasin oikein;) Mukavaa kun ainakin piipahdat tällä puolella:)

Mulla ei kanssa noita tissituntemuksia ole ikinä muuten ollut mutta silloin ekan kerran raskauduttua huomasin jo ennen testiä nännien kipeytyneen ensimmäistä kertaa elämässäni, ja tuon imetyksen turruttavaa vaikutusta olen miettinty sen suhteen että huomaisiko rintojen kipeytymistä jos tulisi nyt imettäessä raskaaksi.

Ull-maij, mukavaa että olet toipunut kohdunulkoisesta, ei vasmasti ollut mikään helppo juttu.

Omaa napaa: Menkkoja ei kuulu eikä näy, tänään tein toisen r-testin ja nega sekin oli eli kyllä nyt on sen suhteen toivo ihan varmana mennyt, voi kun ne menkat nyt vaan vois alkaa.

Plussatuulia humpsis!

Queen

Vierailija
17/61 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitihän sitä nyt tännekkin sitten nokkansa tunkea, täällä kovasti myös toista haaveillaan ja ollaan yritettykkin, mutta vielä laihoin tuloksin, menossa yk 2, meillä ei nyt ole peittoa hirveesti heiluteltu mun kohdunkaulan solumootoksien poistamisen jälkeen, kun kaiken mahdollisen tunkeminen siihen tiettyyn reikään on ehdottomasti kielletty, mutta ehdittiin kerran kuitenkin tuikkaamaan ennen leikkausta, ovis olisi laskureiden mukaan ollut juuri sinä päivänä kun " leikkaus" oli ja päivää ennen touhuttiin eli ihan innimiinimini toivoa pitelen yllä.

aa

Vierailija
18/61 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun näin paljon enskoja on jo tonskailemassa. Toivottavasti meidän ei hirveän kauan tarvi kuumeilla

Kandi. Meillä on mies nyt ihan innoisaan ja odottelee kovasti että menkat alkaa että päästään uuteen yrityskertaan. Hih, musta vaan tuntuu että toi touhuilupuoli taitaa kiinnostaa enemmän miestä tässä jutussa. On se mukavaa että sängyssä on ollut kunnolla vipinää nyt kun synnytyksen jälkeen ne jutut oli luonnollisesti vähän tauolla eikä tuntunut oikein kivalta.

Meilläkään ei oo vielä hirveän helppoa Milon kanssa, ja enpä oikein usko että vielä hetkeen edes helpommaksi muuttuu. Mutta ei se oo meidän vauvakuumetta laskenut. Mies on lestadiolaisesta perheestä joten se on tottunut että lapsia tulee aika tiuhaan.

Ull-maij. Mä näin kanssa testissä jos jonkin näköistä haamua kuumehöyryissäni. Mutta nyt oon yrittänyt vaan rauhoittaa itseni ja ajatella että kyllä se sitten sieltä tulee kun on tullakseen. Vaikeatahan se on kun viimeksi tulin heti raskaaksi.

Viipero. Mulla oli ennen synnytystä aina ennen menkkoja tissit ihan hirmukipeät. Nyt ne on vaan semmoset lörpät aina eikä niissä tunnu mitään. Kysyin sitä gyneltä pari viikkoa sitten kun kanssa epäilin että jos en sitten ovuloi lainkaan. Lääkäri sanoi että se on ihan normaalia. Ja ultrassa sitten näkyi että olin just hetki sitten ovuloinut ja kaikki on ihan kunnossa.

ON. Nää pms- oireet muuttuu vaan pahemmiksi. Koko eilisen päivän räjähtelin ja pillitin milloin mistäkin. Ja mulla on niiin paha olla! Mun mieskin on jo ihan pakokauhun partaalla. Alkais jo ne menkat kun tiedän että sitten mun olo paranee.

Onko kellään muulla kokemuksia tästä? Mikä siihen vois autaa?

Nyt odottaa kotihommat kun Milkku uinailee ja pikkusisko tulee viettämään vkloppua meille:

Hyvää viikonloppua kaikille ja plussaonnea!

-Hirmuhermione

19/61 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanks mäki tulla tänne, vaikka en oo vauva-puolellakaan kirjoitellut pitkään aikaan ja kakkosen yritys aloitetaan vasta ens kesänä?

Mun mielestä on niin ihana lukee kaikkia " tuttujen" juttuja tästä kakkosen yrittämisestä ja kuumeilusta. Toivottavasti teillä kaikilla tärppää!

Mulla itsellä siis aivan valtava vauvakuume. Sit mä vaan pyörin täällä kuumeilupalstalla ja toivon, että kesä tulis nopeeta. Mun siis on käytävä nyt loppuun tää aloittamani koulu ensin ennenku aletaan yrittään. Mies on koko ajan enemmän ja enemmän innostunut asiasta, vaikka alkuunsa tulikin ehdoton ei. Mutta keäkuussa, kun kouluni loppuu, niin aloitetaan yritys. Eli varmaan samaan aikaan Hanin kanssa :D Ekahan tärppäs heti ja jotenkin en jaksa uskoa, että toka tärppäis yhtä nopeesti. Mutta eipä meillä kiire olekaan :)

Jees, mutta mä varmaan käyn teitä täällä moikkailemassa sillon tällön (eli usein!). Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

-Larsku

20/61 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermionelle piti sanoo, että tiedän täysin tunteesi! Mulla kans raskauden jälkeen PMS-oireet sitä luokkaa, että tekis mieli muuttaa jonnekki siperiaan siks aikaa. Mä oon ihan hirvee. Mies on aivan äimän käkenä, ku skitsahdan sille joka asiasta. Toisena hetkenä mä vaan itken kaikelle. Mua oikein ärsyttää itseäkin oma käytös. Mutta en tosiaan tiedä apukeinoja siihen, kai niitä jotain on olemassa... Mutta tsemppiä, kyllä se sitten taas vähäks aikaa laantuu :)

-Larsku taas...