SH:n keskipalkka lehden mukaan 2500 euroa
Olen pätevä aineenopettaja ja minun palkkani on pikkuisen päälle 2300 euroa. Olen yliopistokoulutuksen saanut ja teen päivittäin töitä myös ongelmanuorten (kotiongelmaiset, päihdeongelmaiset, masentuneet, sosiaaliset ongelmat, oppimisvaikeudet, väkivaltaisuus jne.) Olen vastuussa kaikista luokassani olevista nuorista ja heidän oppimisestaan. Eriytän, kuuntelen, huollan, ja tietysti opetan, olen yhteydessä koteihin ja asiantuntijoihin, mm. sosiaalihuolto... Laskennallisesti teen 40 tunnin työviikkoa yhtä paljon kuin muidenkin alojen työntekijät. Minusta sairaanhoitajat ansaitsevat palkankorotuksen, mutta Tehy on ehdottomasti mennyt liian pitkälle vaatimuksissaan! Minusta kaikille naisvaltaisille aloille pitäisi sitten antaa saman verran korotusta ja siitähän seuraisi vaan hintojen nousua...
yks ope
Kommentit (46)
mieheni palkka on juuri tuo sama 2500 ja hän on diplomi-insinööri ja työskentelee tutkijana. Eli siis akateemisella sama palkka kuin sairaanhoitajilla.
sitten jotenkin muuttaa tätä vuorojen epäselvyyttä tai sijaistusongelmia? Luuletko tosiaan? Tutkimusten mukaan palkannoususta seuraava hyvä mieli ja motivaatio kestää N. 3 KK; sen jälkeen v-käyrä on aivan ennallaan, ellei muihin oloihin puututa. Eli kun seurauksena tulee olemaan vielä työn tehostaminen entisestään, sijaistuskiellot, lomautukset jne. ei palkannousun rekrytointitehokaan riitä mihinkään...
aikoinani olisin päässyt Lapin yliopistoon oikeustieteelliseen, (huvikseni hain)
mutta jatkoin sairaanhoitajakoulussani, koska valehteleminen päivätyökseni olisi ollut kamalampai vaihtoehto.
kai olen sitten tyhymä.
sairaanhoitajat saavat tuntuvan korotuksen. Minulla vakavasti sairas lapsi ja todella toivon että häntä hoitavat hoitajat saavat edes kohtuullisen korvauksen äärimmäisen raskaasta työstä.
Tosissasi hait. Myönnä. Etkö päässyt esim Helsinkiin ja Lappi oli kakkosvaihtoehto.
Vierailija: