muita jotka elävät ns kädestä suuhun?
Mutta omapahan on valintani...5 vuotta hoitovapaalla ja mies vain työssä. Nyt alkaa jo pinnaa kiristään taloudellisestikin! Haluan kuitenkin hoitaa lapset kotona..huomisen hoitorahat ja palkka on mennyt jo lainaan ja sit taas 2 viikkoa on ruokarahat revittävä jostain. Työpaikkakaan ei ole odottamassa ja kouluttautumaan joudun uudestaan jos työelämään haluaisin. Kokemuksia??
Kommentit (5)
Kuka haluu rahaa, kuka taas olla lastensa kanssa koko ajan.
mä olin kotona 4,5 v. mies kävi töissä ja sen palkalla maksettiin suurimmat laskut ja mun onneton kotihoidontuki meni muihin laskuihin ja ruokaan. kuopuksen ollessa 6 kk lähdin opiskelemaan uutta ammattia, koulua oli muutamana iltana viikossa jolloin mies oli lasten kanssa. tuona aikana sain vielä opintotuen joka oli ihan mukava lisä pieniin tuloihin.
kun kuopus oli 2,5 v hain töihin ja pääsin. lapset aloitti päiväkodissa ja ihan hyvin sinne sopeutuivat vaikka olivat olleet mun kanssa pitkään kotona. nyt ovat 4 ja 6 vuotiaat ja ihan hyvin tuota yhteistä aikaa jää vaikka ovat hoidossa 7 tuntia päivässä.
kiva oli olla kotona joo, mutta kiva on myös tilipäivinä kun laskujen maksamisen jälkeen jää vielä sen kotihoidontuen verran "ylimääräistä" joka tilistä.
Aikansa on olla käyhänä kotona ja aikansa saada rahaakin.
Oikeasti olen kyllä sitä mieltä että lapsiperheet ansaitsisivat tulla yhteiskunnan elättämiksi ihan kunnon rahasummilla. Se mahdollistaisi satsaamisen siihen Lapseen, eikä Talouteen.
teillä kyllä TODELLA tiukkaa! Mun mittapuun mukaan meillä on tiukkaa, kun neljälle hengelle jää tavallisesti 400-600 euroa/kahdeksi viikoksi laskujen jälkeen.
Itse olin 11 vuotta kotona ja pari viimeistä vuotta meni niin että miehen palkka hävisi laskuihin ja velkoihin ja palkkapäivänä ja minä sitten revin ruokarahat harrastamalla kotikutsumyyntiä iltaisin.
Nyt pistin lapset päivähoitoon ja olen tehnyt opettajan sijaisuuksia. Mutta vakipaikkaa saan tuskin aikoihin.