Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Tempur-patjasta?

Vierailija
30.10.2008 |

Olen kokeillut Tempur-tyynyä ja patja kaipaa uusimista. Onko kenelläkään kokemusta Tempurin patjasta. Käytetäänkö patjan kanssa petaria vai ei? Miten lakanat saa 20 senttiä paksun patjan alle?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli se paksu petari koekäytössä, onneksi. Ostamatta jäi. Vaikka muotoutui, oli liian kova.

Vierailija
2/18 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon petari painaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patja ja tyyny muotoutuvat liiankin kanssa helteellä ja siksi ei jää mitään ilmarakoja tms ja hiostaa niin, että joutuu vaihtelemaan koko ajan asentoa. Ehkä patjaongelman voisi ratkaista käyttämällä jotain muuta kuin tempur-petauspatjaa, mutta tyyny ainakin täytyy vaihtaa helteellä toiseen. En ole mitenkään erityisen hitoilevaa sorttia, mutta näin siis silti.

Ostimme sitten hyvän joustinpajan ja allergiatestatun höyhentyynyn. Senkin saa niskaa tukemaan kylkiasennossa, kun opettelee puristelemaan tyynyn sopivaksi ennen nukkumaanmenoa. Ja ei hiosta niin... ja laadukas patjakin juuri sopivan vilpoisa myös helteellä

Vierailija
4/18 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä vaihtaisi Tempur sänkyä pois. Kun sellainen tuli meille jäi yöheräämiset (joita aikaisemmin oli paljon) kokonaan pois, nyt menen sänkyyn, suljen silmät, nukahdan ja seuraavaksi herään aamulla.

Meillä on myös viileä makkari esim. kesän jäljiltä on vieläkin ikkunat auki, mutta kyllä ne vartalon lämmön mukaan muotoutuu. Lisäksi meillä on käytössä pelkät patjat ilman petaria, petari olisi hieman pehmeämpi. Petaus onnistuu ihan hyvin, se riittää, että patjan alle jää vain vähän lakanaa, koska sängyssä ei tule pyörittyä ja patjat ovat melko painavat.

Kyllähän se on aluksi outo ja vaatii tottumista, kun ei jousta samalla tavalla kuin normaali sänky (myös seksi on aluksi aika hassua, ennen kun tottuu), mutta niin ihana, en vaihtaisi pois!

Tyynyä en käytä, kaikki Tempurin tyynyt ovat minulle liian korkeita.

Suosittelen

Vierailija
5/18 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niska ja selkäsäryt ovat nyt poissa. Harkitsin myös Tempuria, mutta päädyimme onneksi Hästensiin, kun saimme koemaata Tempureita viikon verran helteessä sukulaisten luona. Toki joku edullisempikin joustinpatja voisi olla hyvä, mutta omaani en enää vaihtaisi pois. On tukeva ja hyvin palautuva. Minulla keskikova ja miehellä kova patja testimakailujen (myymälässä useampaan kertaan + mitattu heidän testimatollaan) jälkeen valittuna.

Vierailija
6/18 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Tempurin se paksumpi petauspatja ja allan tukevat Ikean runkopatjat. Todella hyvä yhdistelmä. Minulle myyjä kehui juuri tällaista yhdistelmää, siitä Tempurin kalliista sängystä ei kauheasti ole hyötyä. Ollaaan nukuttu niin 30 C helteillä ja talvella usein tuo 17 C makkarissa ja mitään eroa en ole havainnut. Tosin elopainoa on vain tuo 50 kg ja rapiat.

Ainut mitä ajattelen on tietenkin se, että mistä tuo patja on tehty. Jotain synteettistä myrkkyä varmaan.

Vierailija
7/18 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä tuo patjakin kiinnostaa.

ap

Vierailija
8/18 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tempur -sijauspatja 7cm runkopatjasänkyjen päällä sekä Tempur Symphony -tyynyt. Aivan loistavat! Olen nukkunut nyt jopa öitä läpeensä ilman pyörimisiä, kun ennen en sitä tehnyt vaikka oli olevinaan hyvä joustinpatja. Edes Joutsen -tyynyt eivät tuntuneet hyviltä. On ihanaa illalla käydä sänkyyn ja tuntea uppoavansa patjaan :) suosittelen ehdottomasti. Minulla jäi polvikipukin sänkyn myötä pois.

Vierailija
9/18 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku just meinasin tehdä oman aloituksen tempur-tyynystä? ja varmaan teenkin. :)

mut onko ollut hyvä? mikä niistä malleista sulla on? ajattelin hankkia miehelle isänpäivälahjaksi :) ja ehkä myöhemmin itsellenikin.

Vierailija
10/18 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen varma mallista. Minulla on kokeiltavana Millenium-tyyny, joka käy sekä selkä- että kylkinukkujalle. Olen nukkunut huonosti pidemmän aikaa, kun kipeän niskan kanssa on vaikea löytää hyvää asentoa. Tempurin avulla nukuin kokonaisen yön.

ap

Vierailija
11/18 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilmeiseti ei meille sovi kun on kylmä huusholli ja varsinkin makkarissa pidetään max 17 astetta niin kestäsi kuulemma iankaiken et lämpee ja muotoutuu....

En kyl tiä mikä totuus on mut tällasen neuvon sain joltain joka oli koittanut kylmässä talossa sillä nukkua :)

Vierailija
12/18 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se oli käytössä sekä miehelläni että minulla kun olimme selkävaivaisia. Terveenä sitä ei ole tehnyt mieli käyttää. Se on aika erikoinen loppujen lopuksi joten enpä sano muuta kuin, että kannattaa kokeilla kaupassa niin, että makaa ihan kunnolla pitkän aikaa patjalla.

Vierailija
13/18 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilmeiseti ei meille sovi kun on kylmä huusholli ja varsinkin makkarissa pidetään max 17 astetta niin kestäsi kuulemma iankaiken et lämpee ja muotoutuu....

En kyl tiä mikä totuus on mut tällasen neuvon sain joltain joka oli koittanut kylmässä talossa sillä nukkua :)

muutenkin kehon lämmöstä.

Vierailija
14/18 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan miehen kanssa selkävaivaisia, lievästi tosin, mutta Tempurin hankinnan jälkeen en enää ole juuri heräillyt selkäsärkyyn. Muutenkin ovat ihanat, en osaisi enää tottua "tavispatjoihin". Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
15/18 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten tuollainen rentouttava patja tekisi varmaan hyvää. Olen ymmärtänyt, että kroppa lämmittää sitä patjaa eikä huoneen lämpötilalla ole niin väliä.

Olisi mukava lukea kokemuksista. Missä hinnoissa patjanne ovat olleet?

ap

Vierailija
16/18 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA mene jäsenkorjaajalle tuon fyysisen ongelman kanssa... Siihen ei patjat auta ;)

Vierailija
17/18 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

selän kannalta tärkeä asia. Yliliikkuvien nivelien takia selkä jumittaa helposti, eikä manipulaatiotakaan voi loputtomiin tehdä.

ap

Vierailija
18/18 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin miettinyt tempurin ostoa... lisää kokemuksia?