Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua, että jotkut tulee kylään omien juomien kera!!!

Vierailija
23.10.2007 |

Jos pyydän ihmisiä kylään niin sitten he tulevat omien juomien kanssa ja ekana ovella kysyvät jääkaappia. Törkeää?! Toisaalta juovatpahan omia viinojaan jos kerran känniin haluavat.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari lasia viiniä tms voi kyllä ottaa. Eikä sittenkään kun kaikki lapset on saatu nukkumaan voi kännätä niin, ettei ole ketään lastenhoitokykyisiä paikalla.

Vierailija
22/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta ihan ok, että tuo vaikka pari pulloa punkkua mukana. Isäntäväellä voi olla pelkkää valkkaria, koska inhoavat punkkua yms. Itse ilahtuisin ennemmin kuin pahastuisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin miehen veli perheineen tuli käymään kolmannen lapsen syntymän jälkeen (eli lapsemme oli 4kk nuorin ja 3v vanhin) ja tasan tietää ettemme käytä kuin tosi harvoin alkoholia. Tullessa oli toinen aikuisista jo tosi humalassa ja pahoitteli ku ei ollu lisää viinaa mukana. Ihanku meidän olisi sitä pitänyt tarjota.. Meille ei todellakaan kuulu tapoihin kännätä lasten nähden. Olin vielä sanonut puhelimessa olevani tosi väsynyt, mutta että otan heidän pariksi tunniksi mielellään kylään.

Ei ollut kenellekään hauska vierailu, eivätkä ole käyneet sen jälkeen. Me kerran heillä ja kyllä oli kostea ilta heillä silloinkin, meillä ei sillä lapset olivat mukana!

Ei tee mieli kutsua heitä kylään, kun eivät voi kunnioittaa tapojamme!Ja emme kyllä mene heillekään, kun eivät voi odottaa edes siihen asti että lapset nukkuvat ennenkö kännäävät!

Vierailija
24/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken huippu on ollut, kun pidimme tuparit silloisessa uudessa asunnossamme ja osa ystävistämme toi mukanaan omat juomat ja sen lisäksi vielä ruoatkin! Olimme suunnitelleet ja laittaneet koko porukalle syötävää ja juotavaa, joten olin huuli pyöreänä, kun tämä kaveriporukka alkoi ahdata meidän jääkaappiin mikropitsojansa. (Eivät muuten suostuneet syömään niitä meidän laittamia juttuja, kun kuulemma silloin ei nouse viina päähän...)

Loukkaannuin sen verran, että en tehnyt heille aamupalaa. Keitin kahvia ja sieltä sai itse hakea mukiin, jos halusi. Aamupalaksi saivat syödä niitä omia eväitään. Olin töykeä, mutta en voinut sille silloin mitään. En voi ymmärtää, miksi kaikiruokaiset pari-kolmekymppiset ihmiset ottavat eväät mukaansa tupareihin...

Vierailija
25/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nouse viina päähän kuin mikropitsojen avulla... Huh mitä idiootteja! Mutta hyvin kyllä näkee tästä keskustelusta suomalaisten kännäyksen tason. Mulle ja miehelle riittää muutama lasi viiniä ja 1 snapsi niin ollaan jo tosi hiprakassa, joku tarvii 12 kaljaa. Enkä minä todellakaan rupea mitään puolijuoppoja kotonani känniin juottamaan - vaikka olisi rahaa niin mun himassa ei tollaista käytöstä katsella. Jos pitää dokata kunnolla, mennään sit baariin.

Vierailija
26/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niinpä ei meillä kuulemma vierailekkaan tämä perhe ku meillä ei sa juoda... Omapahan on ongelmansa!

t:34

Vierailija
27/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuovat innokkaasti myös ruokaa ellei erikseen kiellä.

Meillä on kyllä aina ollut ihan riittävästi sekä juomaa että ruokaa tarjolla, mutta kai ne vieraat ajattelevat, että se on kohteliasta. Mitään juntteja meillä iltaa istuvat ihmiset eivät mielestäni ole. Mihinkään oikeisiin juhliin ei nyt tietenkään oteta omia juomia mukaan.

Vierailija
28/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos pyydän ihmisiä kylään niin sitten he tulevat omien juomien kanssa ja ekana ovella kysyvät jääkaappia. Törkeää?! Toisaalta juovatpahan omia viinojaan jos kerran känniin haluavat.

Kyllä minusta ihan normaalia, että omat juomat mukana, siis meillä pippaloissa usein ollut lääkäreitä, hoitsuja, psykologeja jne, ja kyllä yleensä omia juomia tuodaan ja sitten toisillekin. Olet sitten tainnut ostella aiemmissa bileissä juomia vähän kitsaasti tai valinnanvaraa on ollut vähän, jos kerran sinua tällä tapaa tölväistään!

Vierailija
29/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten vain!!!Luulisi kaikkien tajuavan eron!

Vierailija
30/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Olet sitten tainnut ostella aiemmissa bileissä juomia vähän kitsaasti tai valinnanvaraa on ollut vähän, jos kerran sinua tällä tapaa tölväistään!"

Jos en tykkää juopottelusta koko perheen juhlissa, niin on töykeää juopottelua meillä harrastaa. (Huom. noin 5 annosta olin varannut alkoholijuomia jokaiselle, onko se kitsastelua!?) Olin valmistellut juhlia kuukauden, tehnyt ruokalistaa, käynyt alkossa, suunnitellut illan kulun ja tarjoilut tosi huolella. Nämä olivat häideni jälkeen isoimmat juhlat mitä olen pitänyt. Mutta sitten nämä lapsettomat tulevat sinne omien juomien kanssa, kyllä loukkaannuin. Ei ole kyllä ruoka eikä juoma meidän arkisemmista illanvietoista loppunut. Nämä lapsettomat taitavat elää vielä opiskeluvaihetta, jolloin illanviettoon kuuluu omat pussikaljat.

t. ap

Vierailija
31/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta onhan se ikäänkuin kohteliasta tuoda omat juomat mukanaan. ettei rasita isäntäväkeä juomisellaan. Mutta samalla se voi olla töykeää. Varsinkin kun olin suunnitellut " hienot" juhlat ja miettinyt viinien, oluiden, kuohuviinien paikat tarkkaan. Ja mitä merkkiä tarjotaan, miettinyt etukäteen, Laskenut menekit ym. Nyt meille jäi hirveesti viiniäkin, kun ihmisillä oli omia mukanaan. Että se siitä etukäteissuunnittelusta ja unelmoinnista.

En muista, että omien vanhempieni mukana illanvietoissa ollessani ikinä olisi omia eväitä ja juomia mukana... Muistaako joku sellaista? Isäntäväki aina tarjoaa juomat, tuliaisina saatetaan tuoda viiniä (esim. uutena vuotena). Onko tämä joku uusi lama-ajan nuorten juttu tuoda omat eväät ja juomat??

Mutta kiitos vieraille, kukaan ei kuitenaan ollut änkerökännissä. Juhlissa oli lapset kuitenkin mukana :)

t. ap

Vierailija
32/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä haluan jonkun olevan kotonani kännissä niin kyllä minä siten ne juomatkin tarjoan. Mutta en hyväksy, että kukaan tulee juomaan kotiini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi