Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelmia kouluruokailussa - mihin otan yhteyttä?

Vierailija
23.10.2007 |

Kyse on helsinkiläisestä valtion omistamasta toisen asteen koulusta. Ajattelin, että haluan selvittää, onko allergiaruokavalion toteutus siellä ihan kohillaan. Olisi kiva puhella jonkun virastopampun kanssa, enne kuin menen koululle valittamaan. Lähinnä siis siitä, että mitä lain mukaan ilmaiselta kouluruualta edellytetään. Ois sitten vähä paremmat pohjat alkaa kouluruokalan kanssa tappelemaan.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen kasvissyöjä ja jouduin entisessä työpaikassani ruokapalvelun tuottajan hampaisiin. ruoka sinänsä oli jo huonoa, siitä valitti koko työyhteisö (päiväkoti), mutta kun minä uskalsin erään valituksen mukana mainita, että kasvisruuassa pitäisi edes joskus olla papuja tai soijaa, niin minusta oli sanottu että olen asennevammainen niuho ja mitään papuja on turha odottaa ruokaan, ne kun maksavat niin paljon!! :O

samaa kasvisruokaa kuitenkin söivät myös useat lapset, joiden ravinto siis siinä päiväkodissa ei ollut asianmukaisesti koostettua eikä ravintoarvoiltaan riittävää. tarpeeksi natkutettuamme ruokapalvelun tuottajaa onneksi vaihdettiin ja kasvisruuan taso - kuin myös muunkin ruuan näkö, maku ja riittävyys - parani heti.

Vierailija
22/26 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, tosissaan,en mitenkään näe ruuasta, että onko siinä jotain korianteria vai ei. sitä kun ei haista, eikä ihan nopsaan maistakaan. curryn kyllä tuntee nenässään.

toisekseen, tarkoitan ilmaisella sitä, että se on oppilaalle maksuton. lain mukaan, jos kouluruokailua ei voida järjestää, niin siinä tapauksessa oppilaalle maksetaan ruokarahaa. ihan ilmaiseksi en kyllä suostu ruuastani luopumaan.

kyse onkin juuri siitä, että en oikein enää luota niiden tätien ammattitaitoon. minusta tuntuu kurjalta mennä syömään, koska aina pelottaa, että onko siellä taas jotain. viimistään sitten ärsyttää, kun huomaan saavani taas sitä porkkanasosetta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voit olettaa, että keittäjäkään ottaa sinua enää tosissaan? Siis keittäjähän näkee omilla silmillään, että voit ihan hyvin syödä ruokaa jossa on vähän riisinjyviä ja vähän sitä sun tätä kiellettyä, eikä sinulle käy kuinkaan. Ei tietenkään hän enää sen jälkeen usko, että sinulla on joku todellinen syy olla syömättä.

Minusta sinun olisi heti pitänyt sanoa, että sori, mutta nyt et voikaan syödä ja nähtyäsi kauhanvaihdon ymmärrät myös miksi eilenkin huulet turposivat oudosti.

Vierailija
24/26 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta sakkia.

Vierailija
25/26 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tiedän, että erikoisruokavalioiden noudattamisessa on sellaiset ohjeet, että listan ruokaa muokataan jos mahdollista. Kuitenkin ihmettelen, että kun useimmiten he tekevät minulle joka tapauksessa ruuan erikseen, niin kuinka vaikeeta ois paistaa sitä jauhelihaa? Miksi ihmeessä mä saan joka päivä sitä porkkanaa, kesäkurpitsaa ja tomaattia eri variaatioina? Ei niitä aineksia ole joka päivä listalla. Ehkäpä otan yhteyttä sinne amicaan. Saattavat muistaa mut viime kerrasta. Varmaan haluavat tehdä asioille jotain nyt, enne kun makselevat taas mulle vahingonkorvauksia.

ap

Vierailija
26/26 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

intialainen ruoka. Mutta jätän välistä kun en halua pipiks. Kaikkeen en toki kuolisi, mutta sairastuisin kuitenkin.

28:n komentissa on kyllä itua.

Olen vain niin väsynyt valittamaan. Kyllä mä senkin tajuan, että niiden ainoa tehtävä siellä ei ole mun allergiaruuan kokkaaminen. Mutta mä perään tässä vaan oikeuksiani. Kyllä niitä aika paljon tallotaan muutoinkin.

En minä joka kerta isoja oireita saakaan. Eilinen ei ollut kauhan vaihto, mutta kontaminointi kuitenkin. En tiedä mitä siinä toisessa kattilassa oli, mutta ei minun ruokaa ainakaan. Muutoin ois ollu mullekin lihaa tarjolla.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme