Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva, 4kk, painaa 9,9kg ja 67cm.

Vierailija
30.10.2008 |

Mitä ajatuksia?

Minusta tuo on jo HURJAN kokoinen!

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö painoi 1v neuvolassa tasan 9kg poika 10,5kg.

Vierailija
22/51 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kuopus oli samassa iässä 8,5kg, eikä hänkään mikään keijukainen ollut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

60cm ja 6 kg. isommat sisarukset 65cm ja 7,4kg ja 63cm ja 6,8kg.

Vierailija
24/51 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle viisikuisena. Kun kiinteät aloitettiin niin painon kasvukin hidastui. Eli minun kokemukseni mukaan äidinmaito on niin ravitsevaa että "lihottaa" enemmän. Kuitenkin varmaan ihan terveellistä lihomista :)

Vierailija
25/51 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysimetetyn pojan, joka oli 5kk yli 10kg. Ei sillä mitään merkitystä kyllä ole kun tutkimuksissa on todettu että 'lihavuus' imeväisiässä' nimenomaan silloin kun on kisnomaan rintamaidolla ei korreloi myöhempään lapsuusiän lihavuuteen.

Vierailija
26/51 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset eivät ole lihoneet millään, ei korvikkeella eikä "rasvamaidolla". Itse asiassa mulla käy aina raskausaikana niin, että ruokahalua riittää, ja vaikka syön kuinka suklaata sun muuta, niin ainoa kehen sitä rasvaa kertyy olen minä itse. Lapset aina kasvun puolesta tarkkailussa vauvaiässä, ihan sama millä ruokkii. taaperoina ja sitä isompina sitten ovat ihan normaaleilla käyrillä.

Joku neuvolantäti sanoi, että korvikkeella ei ole niin helpppo lihottaa lasta kuin oikein rasvaisella äidinmaidolla. Että jos äiti syö rasvaa ja sokeria, niin äidinmaito olisi rajua tavaraa ja vauva lihoo. En yhtään tiedä, onko totta.

Vierailija
27/51 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset eivät ole lihoneet millään, ei korvikkeella eikä "rasvamaidolla". Itse asiassa mulla käy aina raskausaikana niin, että ruokahalua riittää, ja vaikka syön kuinka suklaata sun muuta, niin ainoa kehen sitä rasvaa kertyy olen minä itse. Lapset aina kasvun puolesta tarkkailussa vauvaiässä, ihan sama millä ruokkii. taaperoina ja sitä isompina sitten ovat ihan normaaleilla käyrillä.

Joku neuvolantäti sanoi, että korvikkeella ei ole niin helpppo lihottaa lasta kuin oikein rasvaisella äidinmaidolla. Että jos äiti syö rasvaa ja sokeria, niin äidinmaito olisi rajua tavaraa ja vauva lihoo. En yhtään tiedä, onko totta.

Vierailija
28/51 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö varmaan epäterveellisesti. ap

Vierailija
29/51 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

6,9kg/61cm

ja

6,2kg/59cm

Siihen nähden melko jättiläinen painonsa suhteen...

Vierailija
30/51 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään hoikka ja reipas nelivuotias.

Vierailija
31/51 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi lapset syötetään piloille tuolla tavoin? Säälin lasta.

Vierailija
32/51 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on 2 poikaa ja molemmat ovat olleet vauvana isoja. Nuorempi nyt 5kk ja 70,5cm ja 9,8kg. Edelleen mennään täysimetyksellä..

Esikoisen aikana nämä kommentit loukkasivat, mutta ei enää. Silloin oli vielä ongelmia imetyksen kanssa. Nyt olen vain tyytyväinen, kun vauva kasvaa hyvin ja imetys onnistuu loistavasti. Ja poika nukkuu öisin 6-8 tuntia kerrallaan.

Eikä muuten ole esikoinen 3,5v. lainkaan lihava.

Vierailija
33/51 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi lapset syötetään piloille tuolla tavoin? Säälin lasta.

Vierailija
34/51 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tyttö, niin vielä pahempi tilanne kuin jos on poika.

Vierailija
35/51 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö 2v4kk 91cm pitkä ja 8.9kg.

Vierailija
36/51 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei oo ilmeisesti vähään aikaan juteltu..itsellä vauva (täyttää kohta 4 kk) painoi 3 kk 8300 ja oli 65,5 cm pitkä eikä neuvolassa valitettu mitään..sanoi vain,että hiensoti kasvaa poika. Ja oli syntyessään 3520..ja korviketta syö.että näin :)

Vierailija
37/51 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kyse on VAUVASTA eikä siitä voi käyttää sanaa läski, ja monet isokokoset vauvat ovat ihan normaalikokosia sitten taaperona. Vauvan paino alkaa tasottumaan kun vauva lähtee liikkumaan. Toiset on isompia ja toiset pienempiä. Eihän me aikuistkaan olla samasta muotista veistettyjä.

Jos vauva painaa liikaa tai liian vähän, neuvolassa siihen puututaan, ihan turhaan me täällä spekuloidaan onko jonkun vauva liian iso tai liian pieni.

Vierailija
38/51 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttömme oli 13kk ikäisenä 65 cm ja 6,5 kg. Siis lähes kolme kertaa noin vanhana.

Tosin myönnän, että tyttömme on hippiäinen :)

Vierailija
39/51 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttäreni painoi myös 9kg kun oli 2v :). Tosin ei ollut keskonen. Painoi syntyessään 3850kg.

Vierailija
40/51 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso vauvahan tuo on, toiset on pieniä ja toiset isoja. eipä siinä sen kummempaa. meillä on kaikki vauvat olleet syntymästään lähtien isoja, joten en näe asiassa mitään kummallista. varmaan tuntuu hurjalta niistä, joilla puolestaan pieniä ja siroja vauvoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi