Vauva, 4kk, painaa 9,9kg ja 67cm.
Mitä ajatuksia?
Minusta tuo on jo HURJAN kokoinen!
Kommentit (51)
Meidän kuopus oli samassa iässä 8,5kg, eikä hänkään mikään keijukainen ollut...
60cm ja 6 kg. isommat sisarukset 65cm ja 7,4kg ja 63cm ja 6,8kg.
alle viisikuisena. Kun kiinteät aloitettiin niin painon kasvukin hidastui. Eli minun kokemukseni mukaan äidinmaito on niin ravitsevaa että "lihottaa" enemmän. Kuitenkin varmaan ihan terveellistä lihomista :)
täysimetetyn pojan, joka oli 5kk yli 10kg. Ei sillä mitään merkitystä kyllä ole kun tutkimuksissa on todettu että 'lihavuus' imeväisiässä' nimenomaan silloin kun on kisnomaan rintamaidolla ei korreloi myöhempään lapsuusiän lihavuuteen.
Meidän lapset eivät ole lihoneet millään, ei korvikkeella eikä "rasvamaidolla". Itse asiassa mulla käy aina raskausaikana niin, että ruokahalua riittää, ja vaikka syön kuinka suklaata sun muuta, niin ainoa kehen sitä rasvaa kertyy olen minä itse. Lapset aina kasvun puolesta tarkkailussa vauvaiässä, ihan sama millä ruokkii. taaperoina ja sitä isompina sitten ovat ihan normaaleilla käyrillä.
Joku neuvolantäti sanoi, että korvikkeella ei ole niin helpppo lihottaa lasta kuin oikein rasvaisella äidinmaidolla. Että jos äiti syö rasvaa ja sokeria, niin äidinmaito olisi rajua tavaraa ja vauva lihoo. En yhtään tiedä, onko totta.
Meidän lapset eivät ole lihoneet millään, ei korvikkeella eikä "rasvamaidolla". Itse asiassa mulla käy aina raskausaikana niin, että ruokahalua riittää, ja vaikka syön kuinka suklaata sun muuta, niin ainoa kehen sitä rasvaa kertyy olen minä itse. Lapset aina kasvun puolesta tarkkailussa vauvaiässä, ihan sama millä ruokkii. taaperoina ja sitä isompina sitten ovat ihan normaaleilla käyrillä.
Joku neuvolantäti sanoi, että korvikkeella ei ole niin helpppo lihottaa lasta kuin oikein rasvaisella äidinmaidolla. Että jos äiti syö rasvaa ja sokeria, niin äidinmaito olisi rajua tavaraa ja vauva lihoo. En yhtään tiedä, onko totta.
syö varmaan epäterveellisesti. ap
6,9kg/61cm
ja
6,2kg/59cm
Siihen nähden melko jättiläinen painonsa suhteen...
Nykyään hoikka ja reipas nelivuotias.
miksi lapset syötetään piloille tuolla tavoin? Säälin lasta.
Itsellä on 2 poikaa ja molemmat ovat olleet vauvana isoja. Nuorempi nyt 5kk ja 70,5cm ja 9,8kg. Edelleen mennään täysimetyksellä..
Esikoisen aikana nämä kommentit loukkasivat, mutta ei enää. Silloin oli vielä ongelmia imetyksen kanssa. Nyt olen vain tyytyväinen, kun vauva kasvaa hyvin ja imetys onnistuu loistavasti. Ja poika nukkuu öisin 6-8 tuntia kerrallaan.
Eikä muuten ole esikoinen 3,5v. lainkaan lihava.
miksi lapset syötetään piloille tuolla tavoin? Säälin lasta.
Jos on tyttö, niin vielä pahempi tilanne kuin jos on poika.
Meillä tyttö 2v4kk 91cm pitkä ja 8.9kg.
Täällä ei oo ilmeisesti vähään aikaan juteltu..itsellä vauva (täyttää kohta 4 kk) painoi 3 kk 8300 ja oli 65,5 cm pitkä eikä neuvolassa valitettu mitään..sanoi vain,että hiensoti kasvaa poika. Ja oli syntyessään 3520..ja korviketta syö.että näin :)
Todellakin kyse on VAUVASTA eikä siitä voi käyttää sanaa läski, ja monet isokokoset vauvat ovat ihan normaalikokosia sitten taaperona. Vauvan paino alkaa tasottumaan kun vauva lähtee liikkumaan. Toiset on isompia ja toiset pienempiä. Eihän me aikuistkaan olla samasta muotista veistettyjä.
Jos vauva painaa liikaa tai liian vähän, neuvolassa siihen puututaan, ihan turhaan me täällä spekuloidaan onko jonkun vauva liian iso tai liian pieni.
Meidän tyttömme oli 13kk ikäisenä 65 cm ja 6,5 kg. Siis lähes kolme kertaa noin vanhana.
Tosin myönnän, että tyttömme on hippiäinen :)
Mun tyttäreni painoi myös 9kg kun oli 2v :). Tosin ei ollut keskonen. Painoi syntyessään 3850kg.
iso vauvahan tuo on, toiset on pieniä ja toiset isoja. eipä siinä sen kummempaa. meillä on kaikki vauvat olleet syntymästään lähtien isoja, joten en näe asiassa mitään kummallista. varmaan tuntuu hurjalta niistä, joilla puolestaan pieniä ja siroja vauvoja.
Meillä tyttö painoi 1v neuvolassa tasan 9kg poika 10,5kg.