Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva, 4kk, painaa 9,9kg ja 67cm.

Vierailija
30.10.2008 |

Mitä ajatuksia?

Minusta tuo on jo HURJAN kokoinen!

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma poikani oli 4kk neuvolassa 9300g ja 65cm ja ihan pelkällä rintamaidolla mennään. eikä oma ruokavalioni todellakaan ole pelkkää sokeria ja rasvaa! ihan normaalia ruokaa syön. ei kait vauvaa voi nälässäkään pitää?! aika pahalta kuulostaa sanoa vauvasta "läski mikä läski"!!!!!

Vierailija
2/51 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvoja ei voi lihottaa, pervot!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysimetyksellä

äiti hoikka ja tervellisella ruokavaliolla

poika 12-vuotiaana normaalivartaloinen

Vierailija
4/51 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kauheita ihmisiä täällä haukkumassa vauvoja "hirveiks läskeiks", ootteks te oikeesti aikuisia ihmisiä...ettei nyt olis jotain teinejä tänne tullu provoilee....

jos ootte oikeesti vieläpä äitejä aikuisuuden lisäksi niin hyi hyi teitä, kuvottavia olette!!!!! Mitä te haukkujat niitä omien mukuloittenne mittoja tänne laitatte, ei sitä edes kysytty. Teistäkin varmaan olis tosi kiva kun joku tulis sanoo teidän herran enkelistä et "hyi vittu miten ruma".

mä oon ihan kyllä nyt järkyttynyt teidän tavasta kommentoida toisten vauvoja...toivottavasti edes hieman osaatte hävetä hölmöyttänne! Tosin onneksi te muutaman fiksut äidit todistatte, että tämä palsta ei ole ihan läpimätä.

Vierailija
5/51 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siis 68 cm ja 8,7 kg. Ja ihan rintamaidolla on kasvanut, korvikkeita ei voi syöttää kun on allerginen eikä pullo muutenkaan kelpaa. Enkä itse todellakaan syö mitään herkkuja, vaan ihan normaalia ruokaa.

Olen samaa mieltä, että osa kommenteista on todella ala-arvoisia. Minkäs sille teet, jos vauva kasvaa kun se syö? Kummallista, että pitäisi täysimettää mutta sitten kun niin teet, niin vauva onkin liian "läski".

Muitakin ristiriitaisuuksia on havaittavissa, kuten se, että synnyttää pitäisi luomusti, mutta raskausaika ei saisi näkyä kehossa mitenkään. Parasta olisi, jos viimeisillään painaisi 5 kg vähemmän kuin ennen raskautta, tai ainakin heti synnärillä on mahduttava farkkuihin.

Vierailija
6/51 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma poikani oli 4kk neuvolassa 9300g ja 65cm ja ihan pelkällä rintamaidolla mennään. eikä oma ruokavalioni todellakaan ole pelkkää sokeria ja rasvaa! ihan normaalia ruokaa syön. ei kait vauvaa voi nälässäkään pitää?! aika pahalta kuulostaa sanoa vauvasta "läski mikä läski"!!!!!

Meillä tyttö 1v8kk, 84,5cm ja 10kg... Aika hurjalta kuulostaa, että joku nelikuinen on melkein samankokoinen.

Vierailija
7/51 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma 4,5kuinen reilu 9kg / 67cm, täysimetyksellä, äiti hoikkeliini (52kg/168cm) ja syön todella terveellisesti -lähinnä kasvisruokaa ;)

isosisarukset kasvaneet vauvana samaa rataa, nyt hoikkia (ja lihaksikkaita) hekin!

annetaans vauvojen olla vauvoja :)

Vierailija
8/51 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskoinen oli iso tyttö 5kk kontrollissa painoi 9930g ja pituuta oli 69cm. 3li iso oli hänkin. 9kk yli 12 kiloa, vuositarkastuksessa 14 kiloa ja 80cm.

ei häntä sanottu ikinä liian isoksi, olen itse ollut 1v iso lyllerö ja mieheni myös. nykyisin esikoisemme on 3 vuotias 19 kiloa painava ja yli 100cm reipas normaalipainoinen tyttö!

Meillä kasvoi tuttelilla, muttei me mitenkään ylisyötetty, sen mitä söi ja pyysi!

toinen lapsi, poika painoi 5 kk ikäisenä yli 9 kiloa ja oli 66 cm pitkä. 5kk jo 70 pitkä ja 10kiloa, häntä ei ikinä sanottu pulleroksi, on edelleen ison kokoinen, mutta laiha. 2v ja painaa 13kiloa, pituutta onkin yli 90cm reilusti! kasvoi korvikkeella..

nuorin taas on pikkuinen. 10kk kontr 74cm ja 9 kiloa! en tiedä mistä se johtuu että hänellä ei ole 5kk iän jälkeen paino noussut kuin 1kilon! Olen imettänyt häntä 9kk ikään asti. alussa painoa tuli todella hienosti kun 5kk 8kiloinen, mutta sen jälkeen paino on lähtenyt laskuun. meillä onkin verikokeita otettu ja odotellaan tuloksia ettei ole mikään sairaus taustalla en kyllä itse usko sillä olin itse alle 1v sirppana kunnes 1v ja siitä eteenpäin kasvoin niin pituutta kuin painoa normaalikäyriä nopeammin! tällähetkellä olen täysin normaalimittainen (alle 170)normaalipainoinen hoikka ihminen, eli ei ne lapsuudenaikaiset painolukemat mtn kerro.

kaikki lapset on erinlaisia ja toisilla sitä painoa vain tulee. ei ne vauvat mitään läskejä ole. Sitten on eri jutttu jos vielä yli 3v on lihava voi alkaa jo ihmettelemään että miksi painoa vain kertyy...

tää on mun mielipide!

Terv 3 erikokoisen mutta ihanien lasten äiti :)

Vierailija
9/51 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vauvoina isoja, esikoinen 4kk neuvolassa 8.9 kiloa ja 69 cm ja toinen 8.6 kg ja 66 cm. Esikoinen on nyt kolme vuotias hoikka ja pitkähkö poika ja kakkonen vieläkin pieni pullukka (10kk). Esikoiselle ei ole paljon painoa kertynyt ensimmäisen vuoden jälkeen, joten imetyksellä meidän vauvat on 'lihotettu'.

Vierailija
10/51 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttäreni oli juuri kolmen kk:n iässä 64 cm ja 6870 kg. Itse olen pieni (158 cm).

Poikanikin ovat olleet isoja ja pulskia ennenkuin ovat lähteneet liikkeelle, mutta ylimääräinen rasva on sulanut pois viimeistään sitten, kun ovat oppineet kävelemään. Nykyään hoikkia koululaisia.

Imetetty vauva saa olla muhkea, se on rasvaa joka sulaa helposti pois.

t.kolmen lapsen äiti

Vierailija
11/51 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse olen hoikka (bmi 21) ja syön ihan normaalia kotiruokaa.

Vierailija
12/51 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus että täällä tosiaan jotkut idiootit kehtaavat läskitellä jotain pieniä (tai no, ei ehkä ihan kovin pieniä) viattomia vauvoja.. Taitaa olla taas jotain vähän "heikompi lahjaista/tasoista" porukkaa liikkeellä

Eipä tuo neito mikään keijukainen ole, mutta kukin lapsi kasvaa ihan omaa tahtiaan ja eipä noita täysimetyksellä olevia kyllä liikaa voi syöttää. Vauva syö silloin kun syö. Paino tasaantuu aivan taatusti sitten aikanaan.

Säälittävää että joku oikeasti vaivautuu oikein aloituksen tästä asiasta laittamaan. Olikohan ap´lla oikein joku pointtikin tässä. Ajattelitko "pelastaa" vauvan ylensyönniltä vai miksi ihmeessä tarvii tälläistä täällä taivastella.

Vierailija
13/51 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Riippuu tosin syntymämitoista, meillä ne olikin yli 5kg ja 56cm.

Vierailija
14/51 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-38

Vierailija
15/51 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten toiseksi tulee mieleen, että tuskin pelkällä äidinmaidolla elää. Oma tyttö oli 4 kk 6,5 kg ja 62,5 cm.

Vierailija
16/51 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytön 4kk mitat oli 65cm ja 6800g.

Vierailija
17/51 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoa on kyllä ressukalla liikaa. Sääliksi käy pientä. Jos on tyttö, niin vielä pahempi tilanne kuin jos on poika.

Vierailija
18/51 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituushan on varmaan enemmän geneettistä mutta toi paino!

Meillä pojan pituus 4kk neuvolassa 66cm mutta paino vain 7200g. (joka sekin minusta oli aika paljon).

Vierailija
19/51 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että meillä yksi lapsista on painanut 4kk ikäisenä yli 10kg, ja toinen oli 5kk neuvolassa 10kg. Jokainen kasvaa omaan tahtiinsa, ja noista meidän pikkujäteistäkin on tullut jo taaperoikäisinä ihan normaalikokoisia. Toinen noista isoista on toki tosi pitkä ja _hoikka_ poika nyt kouluikäisenä.

Vierailija
20/51 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku neuvolantäti sanoi, että korvikkeella ei ole niin helpppo lihottaa lasta kuin oikein rasvaisella äidinmaidolla. Että jos äiti syö rasvaa ja sokeria, niin äidinmaito olisi rajua tavaraa ja vauva lihoo. En yhtään tiedä, onko totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan