Kuinka pian tulit raskaaksi e-pillerien lopettamisen jälkeen?
Kuinka pian tulit siis raskaaksi pillerien lopettamisen jälkeen?
Itsellä ollut käytössä Femoden e-pillerit n. 12 kk ja yrittäminen aloitettiin edellisen liuskan lopetettua. Eli ensimmäinen kierto pillerien jälkeen menossa, saa nähdä mitä tapahtuu ;)
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 14:39"]
Kuin te ootte noin huonosti sikiäviä ??
[/quote]
Mä halusin kertoa omat, ei niin onnelliset aikamääräni siksi, koska tällaisiin kyselyihin vastaavat usein vain ne, joilla on tärpännyt ekassa tai viimeistään toisessa kierrossa. Tarkoitukseni oli saattaa AP:n tietoon se, että aina ei käy niin kuin toivoo, ei ainakaan heti.
Sitten vielä ne, jotka ei tulleet raskaaksi. Ja ne, jotka tulivat raskaaksi, mutta saivat keskenmenon (minä kuulun näihin).
Sitä, miksi olen näin "huonosti sikiävä", en tiedä. En tiedä sitäkään, miksi sinä olet noin epähienotunteinen.
E-pillereiden vaikutus loppuu pisimmilläänkin päivien kuluessa viimeisen pillerin oton jälkeen. Se, kuinka pitkään on pillereitä syönyt ei vaikuta muuten hedelmällisyyteen kuin, että naiselle on tullut ehkäisyn aikana ikää lisää. Hedelmällisyysongelmat eivät vaan tule esille ehkäisyn aikana.
Itsellä suurin piirtein sama, lapsettomuushoidoilla viimein raskauduin.
Ja en tiedä miksi olen huonosti sikiävää, te helposti sikiävät voisitte mennä luovuttamaan munasolujanne. Meillä olisi toiveissa vielä toinen lapsi ja omilla soluilla ei taida onnistua.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 14:35"]
10 vuotta , 27-37.
[/quote]
Esikoista yrittäessä olin 22v. toisesta kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen tulin raskaaksi.
Toista yrittässä olin 24v. ja silloin tulin heti eka kierrosta raskaaksi pillereiden lopettamisen jälkeen.
Kakkosen jälkeen otin hormoonikierukan, joka ei kuitenkaan mulla ollut kuin 4kk. Haluttiin sittenkin vielä kolmas lapsi perään. Sitten saatiinkin yrittää niin, että vasta 7.:stä kierrosta tulin raskaaksi.
Niin ja noi pillerit oli Meliane.
Ei sitten tule mieleen ysille lukea ohjeita? Jos on ripuli tai oksentaa niin pitäisi tajuta käyttää tuplaehkäsyä. Minkähän ikäinen olit kun noin kävi? Ihan vaan että poikien äidit: varotelkaa niitä lapsianne ettei anna ehkäisyn olla vaan tytön harteilla.. Toi on meinaan säälittävää että jonkun tarttee alkaa isäksi tuossa tapauksessa jonkun lyylin vahinkoon ellei se tee aborttia. :(
Itse olin 23- vuotias kun tulin raskaaksi pillereitten lopettamisen jälkeen, meni vuosi tärppiin.
Olin 24v kun lopetin pillerit. 26-vuotiaana sain keskenmenon, 28-vuotiaana sitten vauvan.
Mie olin 22-vuotias kun tulin raskaaksi. Pillereiden jälkeen odotettiin kahdet menkat, ettei ole tuulimunariski niin suuri (suositeltiin neuvolassa) ja sitten siitä meni 1 kierto ettei tärpännyt, mutta heti jo seuraavasta tärppäsikin ja kohta sitä ollaanki lähdössä synnyttämään. :) Ja Yasminet oli mulla ne pillerit. :)
Söin 11 vuotta Mercilon-pillereitä, lopetin viime kesänä ollessani 29-vuotias. Tulin raskaaksi ekasta kierrosta, esikoinen syntyy päivänä minä hyvänsä.
Mä luulen,et nykypäivänä on suorananinen ihme tulla raskaaksi tosta noin vain.Itse vastasin nr.10 ja kummatkin kerrat suoranaisia ihmeitä.
Ekaa yritettiin,seksiä lähemmäs joka päivä.Gynellä kävin ja tulokseksi tuli ahtaat munanjohtimet (vai mitkä lie)joita pitkin sperma pääsee sinne perille asti.Olin harrastanut miehen kanssa kivaa ennen tätä gyneä ja yritin pestä alapäätä hyvin ennen,ettei tarvitse häpeillä.Tulin sitten itse siihen tulokseen,että tutkimuslaitteellansa "tökkäsi" uimareita tietämättään maaliin asti.Kalenterista katselin jälkeenpäin mahdollista ovulaatioaikaa ja gynen vastaanotto aikaa.Itse en ikinä pitänyt kirjaa,milloin ovuloin,enkä seksin jälkeen laittanut jalkoja koholle,tärppää kun tärppää.Ja tärppäsi,vaikkakin oudolla tavalla.
Toisella kerralla tulin raskaaksi,kun otin lopputilin ahdistavasta ja masentavasta työpaikasta,olo oli niin onnellinen siitä päätöksestä,että kroppakin taisi rentoutua ja heti tärppäsi.Tai heti ja heti,pari vuotta silti pillereiden jätöstä.Miehen kanssa kyllä naurettiin,kun kävin papassa toisen raskauden alussa (en tiennyt olevani raskaana),että taasko se lääkäri autto. :D
21-vuotiaana lopetin pillerit, 9 kiertoa meni kun tulin raskaaksi :/ Luulin, että olisi tapahtunut nopeampaa, kun "parhaassa lisääntymisiässä" sun muuta. Kun jotkut tuntuu tulevan raskaaksi jo siitä, että mies vilkaisee päin ja yksi pilleri jäänyt ottamatta :D Mutta toivotaan, ettei sulla mene näin kauaa!
22 vuotiaana lopetin pillerit ja tulin raskaaksi ennen kuin kerkesin täyttää 23 eli 11 yrityskerralla onnistuttiin. Olin jo asian suhteen luovuttanut ja ajttelin, että menen sitten tutkimuksiin jos ei vielä 12 kerrallaan onnistu. Eli ei ollut siis minkäänlaista "yrittämistä" silloin päällä.. Söin vielä pillereitäkin melko huolimattomasti, unohtelin niitä miten sattuun.. Itsekkin siis kuvittelin että ois voinut onnistua aikaisemminkin, kun lueskelin paljon ketjuja joissa kerrottiin että tuli heti ekan yrityskerran tai viimeistään ennen ku oli puolvuotta täynä yrittämisestä...
Söin juuri niitä samaisia Femoden merkkisiä pillereitä 15 vuotta:/ Olin jostain kuullut, että ei suositeltaisi yritystä ensimmäisestä kierrosta (???!) ja käytettiin kumia kuukausi. Sen jälkeen kolmannesta kierrosta tulin raskaaksi. Ikää oli 32vuotta. Olimme varautuneet siihen, ettei tärppiä tulisi niin nopeasti ja se olikin sitten positiivinen yllätys. Onnea teillekin yritykseen:)
Yazia 5v, kolmannesta kierrosta, ikää raskautuessa 19v.
Olin syönyt pillereitä 10v. Viimeisin merkki oli tuo sama Femoden ja heti ekasta kierrosta tulin raskaaksi. Oltiin varauduttu pidempään yritykseen ja oltiin vähän huuli pyöreänä, että nytkö se jo tulee :) Ikää silloin 26v. Ekan lapsen syntymän jälkeen en enää syönyt pillereitä vaan kumilla mentiin ja kun päätettiin antaa vuoden päästä seuraavalle mahdollisuus niin sekin tärppäs heti ekasta kierrosta. Saa nähdä miten kolmannen kanssa käy kun sen aika koittaa.
Laitan tähän vanhaan ketjuun vastauksen, koska mua kiinnosti tämä aihe ihan kauheesti ja kävin läpi näitä ketjuja.
Lopetin pillerit nyt 8.11 jolloin mun menkat alkoivat. Vuoto kesti n. 5 päivää. (Käytin pillereitä 10v)
Kaksi suojaamatonta yhdyntää siihen riitti, niin olin jo raskaana. Nyt rv 5+3 ja varhaisultraan menossa uudenvuodenaattona. Toivotaan että kaikki hyvin
9 vielä... olin 22v