Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja kilojen kurissa pito

22.10.2007 |

Heissan!

Löytyykö tältä palstalta ketään, joka olisi raskaana ja haluaisi pitää painonsa kurissa?

Täällä olisi yksi, viikkoja taitaa nyt olla 22+ eikä yhtään ylimääräistä kiloa tekisi mieli saada, mielellään koko aikana :) BMI ennen raskautta oli jo 27.8 ja se on mun sietokyvylle jo aivan liikaa. Kolme aikaisempaa raskautta ovat sen saaneet aikaan :( Ekalta jäi 10kg, toiselta sain imetysaikana kaikki pois, kolmannelta jäi noin 6kg ahkerasta imetyksestä huolimatta. Nyt olisi tarkoitus, ettei tältä neljänneltä tulisi juuri mitä jäädä! Tähän mennessä ei ole tainnut kahta kiloa enempää tulla, onneksi, mutta viime aikoina tuntunu, ettei mahda syömisvimmalle mitään!

Salaatteja olen todella laiska tekemään ja aika laiska niitä syömäänkin. Porkkanoita voisin kokonaisina jyrsiä makean himoon, jos niitä jaksaisi joku niin paljon kuoria...:) Karkkisyöppö olen aina ollut. Nyt olen tehnyt itseni kanssa hiljaisen päätöksen olla ostamatta karkkia (huom, jos joku tarjoaa tai tuo, voin syödä...) ehkä jopa jouluun asti (paitsi ei lasketa yhtä suunniteltua viikonloppua kaksin miehen kanssa)... Liikuntaa olen lisännyt raskausaikana niin paljon kuin suinkin saanut vain itseäni liikkeelle.:) Kunto onkin noussut jonkun verran, se on tämän raskauden toinen tavoite.

Siis: löytyykö ketään samassa " jamassa" olevaa?? Kirjoitellaanko aina välillä täällä?

t.mimosa

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiiop

Vierailija
2/40 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että täytyy kirjoittaa, kun joku muukin oli ryhdistäytynyt. Minä kävin puolitoista viikkoa sitten neuvolassa, ja paino oli tuolloin noussut 2,7 kg - viikkoja oli 16+2. Ei mahdottomasti, mutta omasta mielestäni tuossakin on kilo liikaa, vaikka normaalipainoinen olen. Nyt vaan pelkään, että tuo paino ei kuitenkaan pitänyt paikkaansa, kun muutamaa päivää aiemmin olin oksentanut yhden yön vatsataudin ansioista. Nyt nimittäin kotivaaka sanoo, että ois tuon neuvolan jälkeen varmaan 2 kg paino noussut. Ryhdistäytymisen paikka siis.

Onneksi opiskelukiireet ovat jo alkaneet helpottaa. Viime perjantaina ehdin jopa uimaan, ihan itsekseni. Nyt alkuviikko ennen vappua on taas ylikiireinen, mutta sitten aion tuon liikunnan suhteen ryhdistäytyä. Meillä ei vaan oikein rataslenkit lasten (1,5v ja 3v) kanssa tunnu enää onnistuvan, kun esikoinen haluaisi kävellä, muttei sitten kuitenkaan jaksa, eikä pienempikään jaksa ihan loputtomasti kyydissä istua, kun on oikeastaan vielä isoveljeään innokkaampi kävelijä. Jotain täytyis keksiä. Oma tavoitteeni ois, että ainakin neljä kertaa viikossa liikkuisin vähintään sen 30 min kunnolla, mutta ei viime aikoina ole kyllä toteutunut kuin pari kertaa viikossa. Kohta alkaa vielä miehellä työt ja remontti, niin en tiedä, miten sitten käy.

Omat syömiseni on olleet viime aikoina vähän mitä sattuu, joten toivottavasti niihin huomiota kiinnittämällä saisin jotain muutosta aikaan. Toiveissa minullakin, ettei yli 12 kiloa tulisi tämän raskauden aikana. Edellisillä kerroilla saldo on ollut 19 kg ja 17 kg, joista onneksi jälkimmäisellä kerralla pääsin kokonaan eroon - eikä ekastakaan montaa kiloa jäänyt.

marja08 rv 17+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaraporttia vain sen verran että mulla ainakin toi kalorien laskeminen on tuottanut tulosta, viime viikolla neuvolassa painoa oli tullut vain 230g/vk:) Saa nähdä mitä vappu grilliherkkuineen sitten saa aikaan..ajattelin kyllä grillata ihan kevyesti kanaa ja kasviksia ja syödä lisukkeena salaattia, makkarat sun muut ei houkuttele kun en syö lihaa mutta jäätelöä tekis niin kauheesti mieli kun ilmatkin on mukavasti lämmenneet..:)

Nyt siis painoa tullut yhteensä n. 8kg ja toiveissa ois ettei menis yli 12 kilon, n.1800kcal/pv koitan pysyä loppuun asti jos nyt ei sitten tosiaan tee kesä ja jätski tepposia:)

Queen rv 29+4

Vierailija
4/40 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukavaa saada mukaan muitakin ettei mene yksinpuheluksi.

Minulla on nyt viikot 25+5 ja hirmuinen makeanhimo on iskenyt. Mikä tahansa makea menee mutta jos siinä on suklaata päällä ja keksi sisässä niin avot. Olen yrittänyt huijata itseäni jäisillä karviaisilla.

Raa' at banaanit ovat myös melko makeita ja omenat. Eläisin niillä ja jogurtilla vallan ellei järki sanoisi että pitää oikeatakin ruokaa pistää johonkin väliin ettei homma mene ihan harakoille. Kun on pitänyt vahdata vielä noita verensokereita, etteivät karkaa käsistä.

Tähän mennessä painoa on tullut 4,3kg lisää. Ei siis paha. Neuvolankin täti kehui ettei ole riistäytynyt käsistä painonnousu, lihava kun olen jo valmiiksi. Mutta kyllä tekisi mieli heittää ihan ranttaliksi. Pääsiäisenä kyllä ostan suklaamunia ja raffeleita. Olen ne kieltänyt itseltäni jo kohta kuukauden. (todennäköisesti näin uhoan ja syyllisyyden tunnossa tuon prismasta vain viinirypäleitä rasiallisen ;) )

Postimyyntifirmat työntävät kesävaatekataloogeja postiluukusta minkä ehtivät. Katsele sitten niitä bikinimalleja ja niiden kylkiluita ja ajattele, minkälainen turssas olet kesäkuussa synnytyksen jälkeen. Olenkin yrittänyt pitää rimaa hirmu matalalla, jos vaikka sopivat shortsit löytäisin niin ettei tarttisi peppu paljaana huidella kaduilla.

Kyl se siitä. Sen on pakko.

- Pirkko ja punkero rv 25+5 103,4kg

Vierailija
5/40 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin eilen sokerirasituksessa ja enkös olevinaan jäänyt kiinni paastoarvosta. Oli 5 ja olevinaan liian korkea. Pitäisi Kuopiossa olla 4,8 tai alle.

Viime yö meni suunnitellessa kostotoimia ja kapinaa kun mulle selvisi että esim Tampereella raja on 5,3. Eli siellä minulla ei olisi mitään hätää. Rasittaa jo tarpeeksi kun on itseltään jo pitkään kieltänyt karkit ja herkut ja joskus jopa iltapalat ettei arvot olisi koholla.

Olen omatoimisesti mitannut verensokeria ja neuvolasta sain ohjeet että pitää olla paasto 5.5 tai alle. Hyväksi ovat kehuneet arvoja kun on ollut tuon alle ja tämä tämmöinen vähän syö tuota motivaatiota.

Minä en kyllä ala. Menen ensi tiistaina neuvolaan sanomaan tuon.

- Pirkko ja punkero rv 26

Vierailija
6/40 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko osallistua tähän keskusteluun vaikka ei tämä kovin vilkkaalta vaikuta, mutta jospa muutkin tulisivat keskusteluun mukaan.

Painonnousu kyllä hirvittää vaikka omasta mielestäni en syö paljon herkkuja enkä ylettömiä määriä. Luultavasti tulee naposteltua huomaamatta tai syötyä suurempia annoksia. Nyt 24 + 3 ja vaaka näyttää 75 kg. Lähtöpaino 66 kg, joten 9 kg tullut lisää painoa. Kahdessa vkossa 1,5 kg!

Olisiko kiva kuulla muilta, että mitä syötte ja minkä verran päivässä. Ja miten liikutte. Tämähän on tietysti yksilöllistä.

Itse aamuisin

2 palaa ruisleipää + juustoa ja kurkkua päälle tai kaurapuuro + 1 leipä

Päivällä töissä: joko lämmin työpaikka-ateria tai joku valmisruoka eväänä

Iltapäivällä: toinen lämminateria + leipäsiivu. Tässä vaiheessa onkin jo älytön nälkä, jos olen sinnitellyt töissä pelkillä eväillä. Joten varmasti tulee syötyä liikaa.

Illalla: aina ei jaksa syödä mitään, yritän pärjätä hedelmillä

Joskus välipalana menee jogurttia, täytyy myöntää tai ylimääräinen leipäviipale.

Olen yrittänyt suosia ruisleipää ja hedelmiä toki voisin syödä vaikka kuinka. Kävelemässä yritän käydä muutamana iltana viikossa. Jotenkin pitäisi hillitä tätä painonnousua tai ainakin yrittää välttää sokeria. Ensimmäinen lapsi painoi yli neljän kilon, joten toivottavasti tämä ei kasva niin isoksi.

Vierailija
7/40 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnänpä minäkin nenäni tähän pinoon kun olen taustalla teidän juttuja lueskellut vaikka kirjoittelenkin tuolla elopainoisten puolella.

Mulla nyt toinen raskaus ja raskausviikkoja 25+4 ja painoa tullut n.7kg, esikoisesta tuli 17kg josta imetys ei vienyt kiloakaan, laihdutin tässä raskauksien välissä pointseilla ja paino ennen tätä raskautta olikin vain pari kiloa enemmän kuin ennen esikoisen odotusta, lähtöpainoltani olen ihan normaalipainoinen. Alkuraskaus meni syöden sitä mitä pystyi kun pahoinvointi oli aivan järkyttävää, sitten tuli reilu kuukausi huoletonta syömistä ja herkutteluakin kunnes sain itseäni sen verran niskasta kiinni että aloin taas laskemaan pisteitä, ihan reilusti 30pinnaa syön päivässä (n.1800kcal) mutta vältän herkkuja ja koitan liikkua reippaasti useamman kerran päivässä. Näillä eväillä siis mennään ja tavoitteena ois ettei tulis 12kiloa enempää mutta kalorimäärää en aio enää vähentää vaikka painoa enemmän tulisikin.

Tässä mun keskivertopäivän syömiset:

Aamulla 2ruisleipä viipaletta, päällä kurkkua ja juustoa, kuppi teetä, välillä leipien sijaan puuroa tai pari weetabix muroketta maidon ja marjojen kanssa.

Lounaaksi yleensä samat 2ruisleipäviipaletta ja kuppi teetä kuin aamullakin, välillä niiden sijaan salaattia tai kasviskeittoa.

Päivälliseksi esim. tänään lautasellinen kalakeittoa ja leipäviipale, välillä pelkästään ruokaisampaa salaattia, valillä taas tuhdimmin tummaa pastaa tai perunaa, max. kahdeksan pisteen edestä syön päivällisellä että säästyy sitten pisteitä vielä loppupäivällekin.

välipalana hedelmiä tai maustamatonta jugurttia.

iltapalaksi lautasellinen puuroa tai pari leipäviipaletta teekupin kanssa riippuen siitä mitä esikoinen syö iltapalaksi.

Välillä kyllä sorrun vkloppuna johonkin ylimääräiseen ja menee yli tuon 1800kcal päivässä mutta vitsit että on hyvä mieli niinä iltoina kun on syönyt päivän aikana fiksusti ja pisteiden mukaan:)

Esim. vkloppuisin jos katsotaan miehen kanssa leffaa niin pilkon porkkana ja kurkkutikkuja, välillä myös ruisleipä tikkuja jotka paahdan uunissa rapeiksi ja sitten dippailen niitä kermaviilin sijasta maustamattomaan jugurttiin tehtyyn dippiin, tosi hyviä mun mielestä.

Kovasti tsemppiä kaikille kilojen kurissa pidon kanssa:)

Queen rv 25+4

Vierailija
8/40 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis koitan liikkua reippaasti useamman kerran viikossa, en sentään useamman kerran päivässä:)

Queen edelleen

Vierailija
9/40 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo Weetabixmurokkeet ovat ainakin minun herkkua, ihan kylmän maidon kanssa. Olen parina päivänä laskeskellut että mitä syön. Välillä ei ole niin nälkäkään ja tuntuu että liian vähän syön.

Ja sitten tietty on tuo pohjaton makeanhimo. se kyllä pysyy paremmin kurissa sillä, että syö kunnolla ja tasaisesti. Ruisleipää (hiivaton ei närästä niin paljon) kannattaa tosiaan suosia.

Minulla tuo närästys tuntuu välillä tulevan jo veden juonnistakin joten on pakko pitää annokset pieninä ja usein ottaa välipalaa. Jäisillä marjoilla iltaisin huijaan itseäni, viimeisimpänä on jäiset karviaiset jotka ovat vähän happamiakin. Ovat namia sillai vähän sulaneina.

Sääli vaan että liikunnan harrastaminen on jäänyt vähemmälle. Selkä reistaa ja liitoskivut ovat yltyneet. Takaraivossa on tällä hetkellä imurointi hyötyliikuntana :)

- pirkko

Vierailija
10/40 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän pitää painoani kurissa raskauden aikana. Tähän mennessä se ei ole sujunut kovin hyvin, mutta veikkaan että vieläkin enemmän painoa olisi jo tullut ellen kuuluisi sisunaisten joukkoon. En niin sanotusti laihduta vaan yritän syödä järkevästi ja kaikki karkit ym. mahdollisimman minimiin. Periaatteessa siis samaa touhua kuin laihdutuskin. Ei tää helppoa ole kun sitä vois niin paljon syödä kaikkea vaan siksi kun on raskaana kun silloinhan " saa" lihoa. Mutta laihdutus on niin vaikeeta musta, että siksi olen nyt päättänyt tässä raskaudessa katsoa syömisteni perään.

Vierailija
11/40 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Voisin liittyä mukaan keskusteluihin! Mulla on viikkoja kasassa 15+ ja tarkoituksena myös ettei ylimääräisiä kiloja kovin kertyisi, vaan ne pakollisimmat saa tulla =). Eka neuvola oli syyskuussa ja olen terveellisillä syömisillä saanut painon jopa putoamaan 1,5 kg neuvolan aikaiseen painoon verrattuna. Kesän jälkeen oli vaan jäänyt mässyvaihe päälle ja hetihän sen painossakin huomaa kun alkaa syömään terveellisemmin. Eli painoa ei ole tosiaan tarkoitus pudottaa, laihdutusmielessä en ole liikkeellä vaan juuri parempia elämäntapoja pyrin noudattamaan jottei suuremmin liikakiloja kertyisi.

Paheina oikeastaan kaikenlainen syöminen, niin makea kuin suolainenkin hyvä maistuu LIIAN hyvälle! =) Kokonaan en aio karkeista ym. luopua, silloin tällöin pitää saada herkutella, muuten menee liian totiseksi.

Ilmoitellaankos painoja vaikka viikoittain, vai miten olette ajatelleet? Olis kuitenkin kiva seurata painon kehitystä ja tsempata jos mopo meinaa karata käsistä!

Mites, pitäiskös meidänkin ottaa ns. viikoittainen punnitus, jolloin ilmoitetaan painot?

Vierailija
12/40 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Mukava kun muitakin ilmottautuu! :) En ole ainoa.

Mulla ei varmaan onnistu viikottainen punnitus, kun meidän puntari on sen verran huono, ettei anna kovin tarkkoja lukemia. Mutta voin ilmoittaa kuukausittaisen (jonka saan neuvolassa) tai sen, jos huomaan painon olevan selvästi nousussa (sen verran tuo meiänki puntari sentään kertoo).:) Allekirjoituksena alettaisiin pitää raskausviikkoja ja siihen mennessä tulleita kiloja? Jaettaisiin parhaimmat vinkit ja tsempit...

Ja vielä lisää ilmoittautujia??!!

Vierailija
13/40 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun mukaan!

Jotain tarttis tehdä. Vuosi sitten joulukuussa loukkasin polveni (nivelside repesi) ja siitä johtuen juoksu ja muu liikunta jäi pariksi kuukaudeksi. Syöppö taisi jäädä päälle muutenkin kun kevättalvella huomasin että minulle on tullut yli 10kg painoa lisää!! siis apua, en ole ikinä ollut näin pontevassa kunnossa. Miten on mahdollista että 10 kg hiipi reisiin?

Ennen minulla on ollut sentään vyötärö, vaikka olen runsas aina ollutkin.

Nyt plussasin viime viikolla, eli olen aivan alkuraskaudessa vasta (vko5). Mutta olo on alkanut käydä sietämättömäksi. Painoa punnitsin aamulla 99kg. Pituutta on 168cm ja BMI 35,1.

Missioni olisi, ettei raskausaikana tulisi painoa lisää ollenkaan. Tiedä sitten miten ämmän käy mutta ajatus sinänsä on hyvä. Haaveena olisi päästä 85kg näin alkuun. Ihannepaino minulla olisi noiden painonvartijoiden yms mukaan siinä 70kg, mutta kun teininä painoin noin vähän, minua epäiltiin anorektikoksi/bulimikoksi, eli olen kai rakennettu niin että olen vaan yksinkertaisesti painava.

tsemppiterkuin, MansikkaPirkko

Vierailija
14/40 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen neuvola, ja paino laskenut 0,5 kg. Sain papatusta neuvolantädiltä...no en paljoa, mutta mainitsi kuitenkin ettei saa laihduttaa raskausaikana. Siinä sitten yritin selittää että olen vain alkanut syömään terveellisemmin (jättäen karkit ym. hötöt vähemmälle) joten onko tuo nyt ihme vaikka aluksi paino putoaakin. Missään nimessä en ole laihduttamassa! Mitat on nyt 167/67,2, joten eipä ole suurempaa tarvettakaan. Laihdutetaan sitten joskus, jos siltä tuntuu. Nyt kun keskittyis syömään terveellisemmin tän raskausajan, eikä päästäisi mopoa karkamaan käsistä himojen suhteen.

Mitäs muille kuuluu? Oletteko pysyneet " ruodussa" ? Tsemppiä kaikille!

Sini-Helmi 15+2/+ 2,2 kg

Vierailija
15/40 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos auttaisi muita,vaikka nyt en ole raskaana (kuopus2kk).Eli kun aloin odottamaan,painoa oli 104kg,pituus 174cm.Koko raskausaikana tuli tasan 4kg.Liikuin paljon muiden lasteni kanssa,ihan kävelyä,kaksi vaunuissa,yksi käveli tai pyöräili.Isommat lenkittivät kanssani koiraa ahkerasti.Koitin vähän miettiä mitä syön,herkuttelin myös.

Kolme edellistä raskautta:1.tuli 15kg,kaikki lähti heti.2. tuli 20 kg,10 jäi.3.,25kg tuli,kaikki jäi..Hiukan lähti välissä,sitten tämä viimeisin.

Nyt painan n.95kg.

Joskus teininä olin 65kg,enää en sinne tahdo,75-80 olisi ihanaa..Mutta:normaali perusruoka,tarpeeksi usein,ehkä vähän kevennettynä ja liikuntaa niin paljon kuin kykenee harrastamaan!Tsemppiä!!

Vierailija
16/40 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Magical kokemuksien kertomisesta! :) Kuulostaa niin hyvältä, että perusruualla, välillä vähän kevyemmin ja välillä herkutellenki, ja liikuntaa lisäämällä voi päästä noin vähällä kiloissa.:) Juuri se tyyli, mitä ite olen ajatellu käyttää!:)

Mites muut, onko teillä tiukat metodit ruuan suhteen? Sinihelmellä ainakin tuntuu olevan menestyksellistä!:) Mansikkapirkolle onnittelut plussasta ja tervetuloa mukaan!

Mimosa rv 23+2(?)/~2kg (joka on syönyt tällä viikolla kaksi kertaa roskaruokaa!! Ja paljon porkkanoita...)

Vierailija
17/40 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mennyt tällä viikolla yhtenä päivänä roskaruokaa ja vähän myös karkkia. No ei se maata kaada! Kunhan suurin piirtein syö suht terveellisesti.

Meillä on 2-vuotias poika ja olen jo tuossa miettinyt että minkälaiset vaunut sitä hommaisi, että pääsee sekä vauvan että poitsun kanssa yhtä aikaa lenkille. Kun en tiedä jaksaako poitsu enää siinä vaiheessa istua kovin pitkiä aikoja rattaissa ja kävellä/pyöräillä hän ei vielä jaksa/osaa. Hmm...vinkkejä otetaan vastaan! =) Ehkä se jotenkin onnistuu! Ainakin sitten kun mies tulee töistä kotiin, niin pääsee kävelylle (jos enää jaksaa...).

Kertokaas mitä kaikkea syötte normipäivänä? Mulla on aamuisin listalla yleensä pelkkä kananmuna ja ehkä näkkäri, kun ei vaan maistu mikään aamusta. Töissä syön jotain keittoa ja ruisleipää, kotona sitten kunnon ateria, yleensä kanaa ja riisiä (nyt on semmonen villitys) ja pyrin syömään salaatteja myös. Porkkana on kans hyvää, samoin joku aika sitten mandariinit, joita en tosin enää jaksa syödä kun niitä tuli syötyä kyllästymiseen asti. Illalla en joko syö enää mitään tai sitten leipää yms. Kuulostaa kyllä aika vähältä kun kirjaa ne tähän ylös, mutta kyllähän noista kaloreita tuli ihan mukavasti kun kerran syötin laskuriin.

Palaillaan!

Vierailija
18/40 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on, että jos huono vointi on niin syö mitä pystyy. Minulla on tähän mennessä mennyt syömiset tosi hyvin, ja ilmeisesti pari kiloa on tippunutkin kun ei ole ruokahalua niin paljon. Olen kuitenkin yrittänyt pitää kiinni että söisin perusterveellistä huttua enkä sitä karkkia yms niin paljon. Todennäköisesti heti alkuraskaudessa pistävät minut sokerirasitustestiin kerta edellisellä kerralla raskausajan diabetes ehti iskeä. Mutta hyvä toistaiseksi näin.

Hirmuinen väsy on illasta enkä ole jaksanut tällä viikolla lenkille lähteä. Viimeksi juostessa tuntui jo pahalle vaikka raskausviikkoja on vasta 5+6.

Nyt alkaa yökkö yltyä.. hitto. pitänee käydä näkkäri tms pureskeltavaksi :)

Vierailija
19/40 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo.. :)

Eli samat oireet kuin mitä edellisessä raskaudessa poikaa odottaessani, iltaa myöten alkavat pahoinvoinnit ja suklaaseen (Fazerin sininen, HUOM) kamala himo.

onkohan tämäkin poika? :)

Vierailija
20/40 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tämäkin rouvakin pääsee/kerkiää tänne!

Ja sama linja on jatkunut: hampurilaispaikkoja, herkkuja... Onneksi ei ole kiloissa vielä näkynyt, puntari näyttää edelleen aika lailla samaa. Mutta nyt muuttuu taas linja vähäksi aikaa. Eipä nuo roskaruuat oikein houkuta muutenkaan, niistä ei ole vaikea pysyä erossa. Niitä on enemmänkin " pitäny" syyä, ku vähän reissailtu ja muuta ei ole keksitty mitä koko porukka vois syödä. Meidän parivuotias kun on allerginen ja ranskalaiset on siinä mielessä helppoja sille, ku niissä ei oo muuta ku pottua, öljyä ja mausteita. Liian vaivalloista hakea sitten itelle jostain muualta.

Vaunuista oli puhetta. Meillä on kaksostenrattaat ja kovasti käytössä aina ku lähetään johonki porukalla. Väliin niissä istuu kolmaskin vähän lepäämässä, kun ollaan pitemmällä kävelyllä. Hyvät siksi, että väsynyt pääsee istumaan, vaikkei koko aikaa haluaiskaan istua. Kantoliinaakin on käytetty, että nuorinta voinu kantaa siinä, jos on kävelijöitä väsyttäny ja ollu vaan yksöstenrattaat mukana. Kantoliina on helppo kuskata vaunuissa mukana, mutta pitkä liina ulkona vähän epämiellyttävä pukea päälle, ku vaikea estää osumasta maahan.

Mitä tulee päivisin syötyä? Nyt tullu syötyä niin huonosti, ettei edes osaa sanoa mitä normaalisti :) Aamupalalla menee ruispalaa pari siivua margariinin ja mehun, joskus kaakaon, kanssa, päivällä jotain tähteeksi jäänyttä ruokaa yleensä tai leipää, päivälliseksi teen ruuan jota koko porukka kerääntyy syömään ja iltapalalla vähän mitä millonki... Leipää yleisimmiten. Noitten väliin tulee syötyä niitä porkkanoita ja joskus viinirypäleitä tms, jälkiruuaksi aika monesti keksi tai parikin... Kekseistä pitäis päästä eroon. Samoin annosten kokoja pitää tarkkailla, syön niin helposti liikaa ja siitä niitä kiloja kertyy niin helposti ku mahalaukku kasvaa ja aina mahtuu vaan enemmän...

Mahan kanssa menee ihan hyvin, raskauden mainostettu energinen keskiraskaus juuri menossa!:) Ensimmäistä kertaa huomaan tämän, vaikka neljäs raskaus jo menossa... No sentään tällä kertaa energia riittäny :)

Täällä " ripsii lunta" niinku nuo lapset sanoi :) pitänee pukea ne pihalle sitä ihastelemaan. Jospa itsekin jaksaisi sinne...

t.mimosa

Ja mansikkapirkko, älä vain retkahda syömään levyllistä päivässä!... :) lupaan, että vähemmälläkin voit saada niistä kiloja... :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi