Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja kilojen kurissa pito

22.10.2007 |

Heissan!

Löytyykö tältä palstalta ketään, joka olisi raskaana ja haluaisi pitää painonsa kurissa?

Täällä olisi yksi, viikkoja taitaa nyt olla 22+ eikä yhtään ylimääräistä kiloa tekisi mieli saada, mielellään koko aikana :) BMI ennen raskautta oli jo 27.8 ja se on mun sietokyvylle jo aivan liikaa. Kolme aikaisempaa raskautta ovat sen saaneet aikaan :( Ekalta jäi 10kg, toiselta sain imetysaikana kaikki pois, kolmannelta jäi noin 6kg ahkerasta imetyksestä huolimatta. Nyt olisi tarkoitus, ettei tältä neljänneltä tulisi juuri mitä jäädä! Tähän mennessä ei ole tainnut kahta kiloa enempää tulla, onneksi, mutta viime aikoina tuntunu, ettei mahda syömisvimmalle mitään!

Salaatteja olen todella laiska tekemään ja aika laiska niitä syömäänkin. Porkkanoita voisin kokonaisina jyrsiä makean himoon, jos niitä jaksaisi joku niin paljon kuoria...:) Karkkisyöppö olen aina ollut. Nyt olen tehnyt itseni kanssa hiljaisen päätöksen olla ostamatta karkkia (huom, jos joku tarjoaa tai tuo, voin syödä...) ehkä jopa jouluun asti (paitsi ei lasketa yhtä suunniteltua viikonloppua kaksin miehen kanssa)... Liikuntaa olen lisännyt raskausaikana niin paljon kuin suinkin saanut vain itseäni liikkeelle.:) Kunto onkin noussut jonkun verran, se on tämän raskauden toinen tavoite.

Siis: löytyykö ketään samassa " jamassa" olevaa?? Kirjoitellaanko aina välillä täällä?

t.mimosa

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pitikin työreissulla pysähtyä Koskelossa ja tietty sieltä tarttui matkaan 1kg Runebergin lakupussi.

YÖK on jo huono olo ja silti käsi vilahtaa vähän väliä siinä pussissa :D

kilot ovat pysyneet siinä 98kg:ssa, onneksi. 2 päivää olen elänyt lasagnella kun näyttää tuo jauheliharuoka olevan semmoista minkä saa menemään alas.

Kun saisi mielihalun syödä vain salaattia. siinäpä olisikin kerrakseen!

Pirkko rv 7 tasan

Vierailija
22/40 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaahan vähän kuulua itestänne, en kai ole enää ainoa kilvoittelija!?

Täällä menee edelleen ihan hyvin, paino pysyy edelleen samassa!

Liikunta on kyllä jäänyt hälyttävän vähiin. Kelit ja kamppeet on ainakin osasyynä, vähän pimeyskin. Mahan takia kamppeet alkaa olla vähän hakusessa eikä lämmintä löydy jalkaan oikein edes hakemalla... Täällä kun on alkanut olemaan päivät pelkkää pakkasta ja luntakin on jo ihan kivasti. Karkkiakin on tullut väliin ostettua hienoista ajatuksista huolimatta, mutta ei sentään samoja määriä kuin ennen!

t.mimosa rv 26 (?) +~2kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Neljännen lapseni odotusaikana löysin karppauksen eli vähähiilarisen ruokavalion! Oli ihana päästä parin vuosikymmenen kamppailusta kiloja vastaan ja syödä! Lihava en ole koskaan ollut, mutta 3 ekalla raskauskerralla painoa on tullut kiitettävästi (68kg -80 kg). Nyt tuli vain 8 kg ja vauvakin painoi 4,5kg.

Karppauksesta on paljon tietoa netissä ja koska se ei ole pelkästään laihdutuskeino se jää (ainakin mulla)pysyväksi elämäntavaksi eikä paino nouse. Makeanhimo häviää 1-2 viikkossa (mulla jo parin päivän jälkeen) ja monet muutkin vaivat paranevat (unen laatu, väsymys, turvotus...).

Kannattaa ainakin tutustua. Kasviksia, lihaa, kalaa, rasvaa, pähkinöitä...tummaa suklaata kului paljon ja pienestäkin palasta sai hyvän mielen! Minulle jo se, ettei ns. repsahduksia enää tullut (kun tummaa suklaa, juustot ja muut hyvät oli ehdottoman suositeltavia) oli mielenterveyden kannalta ensiarvoisen tärkeää. Sokerit, leivät, pastat, riisit, peruna...ne saivat lähteä livohkaan meidän 7-henkisen perheen kaapista eikä kukaan niitä kaipaa. No, täysjyväriisiä ja -pastaa silloin tällöin ja 100 % hiivatonta ruisleipää kyllä toisinaan ostetaan.

Tällaisia kokemuksia jakoon.

Vierailija
24/40 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tästä olla minnekään kadottu, yritetty vaan selvitä arjesta :)

Tuota, tuosta karppaamisesta olisin tiedustellut, miten siinä ruokavaliossa saa tarpeeksi kuitua? Kun arveluttaisi alkaa heittämään leipää yms pois kun on vähän se ongelma ettei mikään liiku viikkoon jos kuitua ei syö. muutenkin, jos liikuntaa harrastaa niin lihakset tarvitsevat hiilareita, koska se on nimenomaan sitä lihaksen polttoainetta. näin nuo meidän työpaikan aktiiviurheilijat ovat mulle paasanneet (ovat tyrkkineet minuakin lenkille enempi)

Minulla on ollut ne ah ihanat pahoinvoinnit ja jauheliharuoat on kelvanneet. Nyt vähän hirvittääkin että pahoinvointia ei ole ollut pariin päivään ja rintojakaan ei arista niin kauheasti. pelkään että keskenmeno tästä alkaa.. kun viikkoja on vasta 8+4 ja kahdella aikaisemmalla kerralla pahoinvointi on mennyt ohi vasta viikolla 12+..

mutta kuintenkin, paino on pysynyt lakumussuttelusta huolimatta siinä ~98kg kantturoissa. varmasti olisi tippunut jos en olisi karkkia syönyt näin viime aikoina. en vaan ole jaksanut laskea syömisiäni kun on ellottanut niin kovasti.

- Pirkko

Vierailija
25/40 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MansikkaPirkko:

Ei tästä olla minnekään kadottu, yritetty vaan selvitä arjesta :)

Tuota, tuosta karppaamisesta olisin tiedustellut, miten siinä ruokavaliossa saa tarpeeksi kuitua? Kun arveluttaisi alkaa heittämään leipää yms pois kun on vähän se ongelma ettei mikään liiku viikkoon jos kuitua ei syö. muutenkin, jos liikuntaa harrastaa niin lihakset tarvitsevat hiilareita, koska se on nimenomaan sitä lihaksen polttoainetta. näin nuo meidän työpaikan aktiiviurheilijat ovat mulle paasanneet (ovat tyrkkineet minuakin lenkille enempi)

*** Niin, kuitua, kuitua kuitua. Sitähän paasataan kyllästymiseen asti :D Suurin osa karppaajista kuitenkin huoma, että just tärkkelykset ja sokerit (viljat, perunat, puhdas sokeri yms.) aiheuttaa ns. tukkeutumista eikä kuidun puute. Mulla ainakin mahan toimita parani huomattavasti kun ne sai siemenistä, pähkinöistä, kasviksista (esim. kaalit). Miksi syödä sellaista, mikä tulee läpi...? Ja vettä pitää juoda pal-jon!

Täysin ilman hiilareita en koskaan pyrkinyt olemaan, liekö edes mahdollista. Mutta maitotuotteissa, pähkinöissä ja siinä suklaassa on kuitenkin niin paljon hiilareita, että ei niitä tarvitse erikseen miettiä. Olen juossut lukemattomia kilometrejä (mm. puolimaratonin viime kesänä) ilman mitään hiilarilisiä ja hyvin kulkee :D Rasva se moottorin käynnissä pitää.

Vierailija
26/40 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta karppauksesta tuli mieleen: kuinka kallis " harrastus" se on? Yhdellä tai kahdella ei varmaan niin tunnu, mutta jos koko perhe, kun perheessä on useampi henkilö kuten meitäkin jälleen lisääntymään päin :) ?

Vähän on saatu ruokavaliota terveellisempään päin: kaikki pastat ja riisit on tummia tai täysjyvää ja ruisleivän osuus on se mikä ennen oli vaalean... Kasvisten kulutus pitäis seuraavaksi saada nousuun. Mukavahan se olis syödä lähes pelkkää lihaa ruuallakin, muttei raski!!:) Hedelmiä meillä on lähes aina, maitotuotteita aika vähän oireilujen takia. Toisinaan törsään ja teen itelle ja miehelle (lapset ei vielä tykkää) broilerisalaattia, on aivan mahdottoman hyvää, muttei sitä joka päivä raskisi...

Tosin oletteko laskeneet paljonko tulee hyvän (jossa lihaakin) salaatin hinnaksi verrattuna tavallisen kotiruuan annoshintaan? Taitaa se olla kuitenkin paljonkin hintavampi? Siinähän tulee ~salaattia, kurkkua, fetaa, paprikaa... riisin, pastan tai perunan tilalle. Mutta kastikkeeseenkin voi tulla joissain ohjeissa paprikaa, hedelmää, jotain kalliimpaa juustoa... Tosin onko se enää arkiruokaa? Riippuu varmasti perheestä, meillä ainakin osa noista kuuluu arkiruuanlaittoon.:)

t.mimosa rv 26 +1-2kg

Vierailija
27/40 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mimosanoo:

tuosta karppauksesta tuli mieleen: kuinka kallis " harrastus" se on? Yhdellä tai kahdella ei varmaan niin tunnu, mutta jos koko perhe, kun perheessä on useampi henkilö kuten meitäkin jälleen lisääntymään päin :) ?

***Niin, kaikki on suhteellista. Mihin rahansa laittaa ja mitä arvostaa. Mä en oikeastaan huomannut ruokalaskussa suurta muutosta kun vaikka proteiinia (lihaa, kalaa yms). ostettiin enemmän niin yllättävän paljon hintaa oli kertynyt kaikelle turhallekin. Kasvikset on kalliita, siksipä haalinkin kukka-ja parsakaalia molempia n. 40 kg pakkaseen näin syksyllä. Mä en vaan osaa ajatella, että ruuan pitäis olla mahdollisimman halpaa, säästetään sit muusta. Kyllä meillä isommat lapset (3, 6 ja 8v) syövät jo lähes yhtä isoja annoksia kun me aikuisetkin ja sen huomaa, mutta mieluummin täytetään vatsat kasviksilla ja lihalla/kalalla, rasvalla ja muulla hyödyllisellä kun pelkällä tärkkelyksellä. Halvepaa toki olisi laittaa perunaa ja makaronia, mutta mitä järkeä siinä on...? Eikä me todellakaan olla mitään hyvätuloisia, kotihoidon tuella ja lapsilisillä yritetään 6-henkisen perheen sapuskat saada kasaan.

Ja yks pointti on myös se, että karpatessa ruuan määrä on vähempi ja ruokailukertoja parhaimmillaan vaan 3/vrk. Ainakin itse muistan, että puuroaamiaisen jälkeen oli kurniva nälkä jo 2-3 tunnin kuluttua (10-11), nyt pärjään loistavasti sinne 13-14 asti. Välipaloihin ja iltapaloihin kuluu yllättävän paljon rahaa ja ruokaa. Meillä syödään nyt aamupala, lounas (oikeastaan vain lapset, koska mulla ei ole nälkä vielä klo 12...), välipala (enemmän muodollisuus) ja kunnon ruoka klo 18-19.

Tuli vaan mieleen tuosta hinnasta " tavallisen kotiruuan" (ilmeisesti just peruna-ja pastatyyppinen) ja karppiversion välillä. Ei ole ihan noin yksiselitteinen, koska karppaajat (ainakaan minä) en koe tätä minään harrastuksena tai ohimenevänä kuurina vaan jokapäiväisenä elämänä. Meillä esimerkiks äsken syötiin lihamureketta, höyrytettyä kukkakaalia voisulalla ja porkkanaraastetta, hiilareita ei kovinkaan paljon ja täyttä tavaraa jokainen haarukallinen. Kaikki perunat ja pastat vaan lisäis tuonkin aterian hintaa ja varmasti kasvisten osuus jäis pienemmäksi :D

Tosin oletteko laskeneet paljonko tulee hyvän (jossa lihaakin) salaatin hinnaksi verrattuna tavallisen kotiruuan annoshintaan? Taitaa se olla kuitenkin paljonkin hintavampi? Siinähän tulee ~salaattia, kurkkua, fetaa, paprikaa... riisin, pastan tai perunan tilalle. Mutta kastikkeeseenkin voi tulla joissain ohjeissa paprikaa, hedelmää, jotain kalliimpaa juustoa... Tosin onko se enää arkiruokaa? Riippuu varmasti perheestä, meillä ainakin osa noista kuuluu arkiruuanlaittoon.:)

t.mimosa rv 26 +1-2kg

*** Meillä syödään tosi usein ruokasalaatteja, koska ne taas mun mielestä on niin helppoja ja halpoja! Uunibroilerista esim. syödään ensin lämpimänä osa, osasta teen sit salaattia. Toissapäivän iltaruoka oli juuri broileria, lehtisalaattia, kurkkua, tomaattia, fetaa, suolapähkinöitä ja persikkaa, mitä millonkin kaapista löytyy.

Jokainen kasas mitä halus ja lorautti oliiviöljy+mustapippurikastiketta päälle. Lapset ottivat palan kotileipomon ruisleipää, jossa ei ole hiivaa eikä vehnää, päälle voita, juustoa (28%)ja lasiin luomukevytmaitoa.

Yks mielenkiintoinen pointti on sekin, että koululaiset kyselevät usein, miks koulussa on aina sitä perunaa, perunaa, perunaa eikä koskaan kukkakaalia, parsaa yms. maukkaampaa. Yritän siinä sit jotain sepustaa halvasta...Kurja suunnitella töihinpaluutakin kun se tietää pientenkin siirtyvän potunpurijoiksi ja pastanpuputtajiksi.

Mutta se meni jo ohi aiheen...

Hyvää joulunalusaikaa, joulu on karppaajan unelmajuhla, kunhan vaan vaihtaa suklaat tummaan ja piparit pähkinöihin!

Tällaisin miettein

Mamma ja lapset 1, 3, 6 ja 8v sekä lauma isoja koiria, jotka myös karppaavat :D

Vierailija
28/40 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoissa lukemissa mennään. Paino keikkuu yhden kilon sisällä. Olisin varmaan laihtunutkin, mutta on sen verran nuo karkit maistuneet. Muutenkin voisi syödä terveellisemmin. Mutta ongelmana vähän se kun oikein mikään ei maistu niin sitten sitä syö vaan jotain mikä maistuu ja se ei aina välttämättä ihan terveellistä. Jouluna veikkaan että tulee kiloja lisää, mutta täytyy sitten tammikuussa taas ryhdistäytyä.

Mitäs teille muille kuuluu?

Vierailija
29/40 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin mennään edelleen samoissa lukemissa, tosin en ole käynyt muutamaan päivään puntarilla ja pelkään, että painoa on saattanut tulla, koska väliin turvottaa niin...

Huomenna neuvola, sittenpä tuon taas tarkemmin näkee!

Karkit ne on täälläkin maistuneet... Ja jouluksi melkeinpä toivon närästystä seurakseni, ettei tulisi niin syötyä...:( :)

Vierailija
30/40 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoa siinä demonipuntarissa (näyttää aina enemmän kuin kotivaaka) oli 99,1kg joten kilon verran on tullut painoa.

mutta muuten olo on hyvä, pahoinvointi on takana päin ja vauvan sydänäänetkin kuuluivat jo. mitään liian pahoja syöppömielihaluja ei ole vielä ollut mutta iltaisin iskee kova nälkä juuri ennen nukkumaan menoa. yöllä janottaa hirveästi.

pirkko rv 9+4

Vierailija
31/40 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino siis. Neuvolan puntarin mukaan nyt siis nelisen kiloa lisää painoa raskauden alusta, kotivaakalla kolme.

Ja karkkia tekee koko ajan mieli!! Janottaakin väliin niin, että... No, osa tuosta painosta on turvotusta, sen tiedän, muttei se silti kivaa ole :( Miten saisin taas kuristettua tätä makeanhimoa?... Siihen karppaukseen ei riitä energia lähteä mukaan, vaikka sen mainostaja kehuikin, että sillä lähti makeanhimo...

Päässä soi vain: porkkanaa, porkkanaa, porkkanaa.... Ei kai se auta, kun tekee mieli jotain puputtaa, on kai kaivettava herkkujen sijaan sitä porkkanaa. Jos ei monen porkkanan jälkeen auta, sitten vähän suklaata...?... Huoh. Mistä kuri tuohon.

t.mimosa rv 27+4, +3kg

Vierailija
32/40 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitänee kirjoitella tännekin vaikka vaakalla olen unohtanut käydä. tänäaamunakin kävi mielessä että käy mutta taisin sitten kääntää päätäni tms kun unohtui.

hirveä väsy koko ajan. ja nälkä koko ajan. vanhat farkut menee jalkaan vaikkakin mahan kohdalta ahdistaa vähän.

joten kai sitä jotensakin on kuosissaan vielä. mene ja tiedä.

- Pirkko

Vierailija
33/40 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ettei ihan unohdu tämä :)

- Pirkko

Vierailija
34/40 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

punnituksessa vähän kädet hikosivat koska olen joulun aikaan herkutellut suklaalla " meilkein" häpeämättömästi. Tulos oli kuitenkin positiivinen ylläri: painoa oli tullut vain 900g/7vkossa. Eli 140g/vko. Ei tässä siis mitään hätiä, kun ne suklaatkin jätin pois ja otin omenat ja päärynät tilalle.

Paino on nyt tasan 100kg. :)

- Pirkko ja punkero rv 16 tasan

Vierailija
35/40 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin etsiskelin täältä samassa tilanteessa olijoita, eikä löytynyt. Nyt vauva 4kk vanha. Mutta voin kertoa miten mulla meni raskaus ja painonhallinta sen aikana. Painoin raskauden alkaessa 75kg ja se on 20kg yli normaalin. Syömisissäni jätin vain kaikkein pahimmat rasvamätöt ja karkin syöntiä vähensin, muuten söin ihan normaalia kotiruokaa ja jäätelöäkin aika paljon kun kesä oli. Aloin liikkua lähes joka päivä jonkun pienen kävelylenkin verran. Vähintään 20 min ja välillä tunninkin reippaasti. Paino ei noussut raskauden aikana grammaakaan. Ensin laski hieman ja viimeisessä punnituksessa oli tuo sama 75kg mittarissa. Kahden viikon kuluttua synnytyksestä olin 10kg kevyempi. Nyt on paino pysyny siinä samassa ja yritän lähteä tiputtamaan toista kymppiä pikkuhiljaa pois. Hyvin kasvoi vauva oli 4kg ja omat verenpaineet ja hemoglobiinit koko ajan kohdallaan. Kannattaa siis todella yrittää hallita painoaan! Tsemppiä vaan kovasti kaikille asian kanssa kamppaileville!

Vierailija
36/40 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hiljaista näyttää palstalla olevan mutta haluan silti liittyä joukkoon.

Minulla nyt viikkoja 20+1 ja painoa tullut jo 8 kg!!!

Mitat ennen raskautta 57/170. Ei siis mitään hätää näiden kilojen kanssa (vielä) mut olen aina tarkkailut kovasti painoa ja viihdyn paremmin hoikkana. Ekaa kertaa elämässä meni 60 kg rikki ja tätä vauhtia menee ainakin seuraava kymmenyskin. kauhistus!!!

Lähes päivittäin olen yrittänyt liikkua ja katsoa mitä suuhunu pistän mutta kun sitä on niin heikko et aina vaan sortuu uudelleen ja uudelleen.... Tällähetkellä suklaa vanukkaita en pysty torjumaan!!! Ainakin kaksi päivässä valuu alus...joskus kolmekkin.

Suklaa ahmatti olen ollut aina!!! Nyt yritän pitää viikottaisen annoksen yhdessä fatserin sinisessä ja yks namupussi viikossa myös menee....

Mites muilla hurisee??

Vierailija
37/40 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei mene ihan yksinjutteluksi :)

Meillä on samat viikot, minulla 20+4 :)

Mutta minä pyörin tosiaan ihan toisissa lukemissa. PAinoa ei ole tullut kuin pari hassua kiloa mutta kun on jo satanen lasissa niin ei olisi väliksikään :)

Viime yönä näin unta, että olin jo synnyttänyt ja olin hoikka ja sain ihania vaatteita normaalikokoisina.. As if.

Saman pituisiakin olemme, minä tosin hieman lyhyempi, 169cm.

Tsemppiä. Muista ettei ole tarkoitus kokonaan herkuista kieltäytyä, mutta liioittelusta tulee keppiä ;)

- Pirkko

Vierailija
38/40 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin liittyä seuraan koska omat rahkeet ei riitä vaan kaipaisin vertaistukea. BMI on tämän raskauden alussa 24, olin juuri puolen vuoden aikana pudottanut painareitten pointseilla 10kg. Nyt on syömiset lipsuneet pahasti, paino oli rv15 mennessä noussut kolme kiloa ja nyt rv 18 on tullut omien laskujen mukaan kuutisen kiloa vaikka olen yrittänyt hillitä herkuttelua (ilmeisen tuloksetta...) Aiemmissa kahdessa raskaudessa painoa on tullut 20kg ja 28kg, eikä kummallakaan kertaa imetyksessä ole lähtenyt juuri mitään (tietysti laitokselle jäi jotain). Nyt olen painossa samalla tasolla kuin tokassa raskaudessa rv 22 eli tätä menoa painonnousua tulee varmaan yli 30kg, oli tosin lähtöpainokin isompi mutta vaan 2 kiloa.

Jotain tarttis tehdä mutta tuntuu niiiiin vaikealta!

Auttais varmaan jos eka jättäis makeat ja roskaruuan pois mutta kun ei paljon muut maistu. Ja annoskootkin voisi pienentää... Inhoan sitä laihdutuksen alun näläntunnetta ja seuraavat viikot tulee varmaan pinna olemaan tosi kireällä... Miten te muut olette selvinneet alun hankaluuksista?

t. pöppis rv 18 ja 69kg

Vierailija
39/40 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aloittaja ilmoittautuu ulos listasta, koska ei ole enää raskaana! :) Meille syntyi ystävänpäivänä pieni, 2840g, tummatukkainen tyttö.

Paino pysyi loppuun asti mielestäni kohtuullisissa lukemissa, 9kg tuli kokonaisuudessaan. Ja puntari alkaa jo näyttää samoja lukemia, kuin ennen raskautta!!:) Sehän tässä on parasta. :) Nyt kun saisi vielä edellisistä raskauksista tulleita kiloja imettämällä vähemmäksi... Tietty pitää kattoa samalla mitä suuhunki laittaa ja yrittää liikkuaki taas. Loppuraskaudesta ku se alko olla jo melko mahotonta, oli niin vaikea olla ku maha paino.

Paras ase makean himoon oli pieniksi suikaleiksi pilkotut porkkanan palat, joita sitte naposteluvimmassa napsin. Myös säännöllinen syöminen ja terveitten välipalojen suosiminen autto. Parastahan olis, ku sais omat makumieltymykset muutettua oikeen terveellisiksi... Mutta tuohon pitää lähteä pikkuhiljaa, jos aikoo saaha sen onnistumaan ja pysyväksi.

Vois kokeilla olisko itsekuria siihen, että makea pitäis aina jotenki ansaita... Esimerkiksi liikkumalla ensin tai tunnin reippaalla siivouksella... Tai että makeaa sais syyä vaan ruuan jälkeen ku olis jo valmiiksi täys maha. Ei tulis varmaan syötyä niin paljon.

Tsemiä kovasti teille vielä kilojen kanssa kamppaileville!! Tosin se ei oo mullakaan vielä ohi, mutta nyt siitä ei oo enää niin ressiä!..

t.mimosa

Vierailija
40/40 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisissä raskauksissa olen kerännyt painoa 21 kg ja 19 kg. Nyt sitten päätin, ettei saman tarvitsisi toistua. Lähtöpaino oli tällä kertaa 66 kg ja pituutta minullakin 170 cm. Bmi siis 23 alunperin, mutta kyllä tuo 20 kiloa on liikaa. Nyt sitten alkoi oma vaaka näyttää siltä, että pari kiloa olisi jo tullut, joten päätin jättää ainakin vähäksi aikaa herkut pois ja kiinnitän huomiota noihin annoskokoihin. Pahoinvoinnin estämiseksi kun pitää syödä tavallista usemmin, niin täytyy olla sitten tarkkana sen suhteen, mitä syö. Ihannetilanne olisi, ettei paino nousisi esim. yli 12 kiloa. (Esikoisesta jäi muuten aikoinaan muutama kilo, kakkosesta ei onneksi mitään.)

Seuraava neuvola on n. rv 16 ja pidän tavoitteena, ettei sitä ennen paino nouse tämän enempää. Liikkua koitan mahdollisimman usein. Välillä on vaan hankala saada sitä itsestään irti, kun illat on vielä pimeitä (etenkin meillä maalla), ja joinain päivinä tulen kotiin vasta ennen seitsemää. Mutta ainakin viikonloppuna lenkit rattaiden kanssa odottavat.

marja08 rv 10+6 +2 kg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä