Koska PITÄÄ kertoa työnantajalle?
Esikoista odottaessani muistan lukeneeni jostain, että työnantajalle pitäisi kertoa raskaudesta viimeistään 2 kuukautta ennen laskettua aikaa. Nyt en löydä asiasta faktatietoa mistään. Mahtaako tuo pitää paikkansa? Nykyinen työnantajani teki tosi veemäisen tempun saatuaan tietää raskaudestani ja joudun tässä vaiheessa vaihtamaan vielä työpaikkaa. Kävin työhaastattelussa ja sainkin paikan, eikä haastattelija huomannut (!) vatsaani enkä siitä itse mitään sanonut. Että näin..
Antonin_äiti, Anton 1v 2kk ja sintti rv 21+6
Kommentit (4)
mutta milloin jäät äippälomalle? tai siis milloin on laskettuaika?
ehtiikö koeaika umpeutua ennen kuin viimeinen kolmannes raskaudesta alkaa?
poppiupau:
Onnea vaan uudesta työpaikasta! =) Mun mielestä se ilmoitus pitää tehdä 2kk ennen äitiysloman alkua eli n. 3kk ennen la:ta, jos jäät normaalisti 30 päivää ennen..t. poppis
kaks kuukautta ennenkuin jää äitiyslomalle. Itse joudun ilmoittaan heti raskauden alussa, työjärjestelyjen takia. Raskaana en pysty normaaleja työtehtäviä tekemään. Olen nyt viikolla 5 ja työnantajalle ilmoitan ekan neuvolan jälkeen. Olen siihen asti sairaslomalla.
Onnea vaan uudesta työpaikasta! =) Mun mielestä se ilmoitus pitää tehdä 2kk ennen äitiysloman alkua eli n. 3kk ennen la:ta, jos jäät normaalisti 30 päivää ennen..
t. poppis