Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko jättää 3- ja puolivuotiaan kotiin kahden 5-10 minuutiksi?

Vierailija
22.10.2007 |

Minulle on varattu jo kaksi kuukautta sitten hammaslääkäriaika. Noita aikoja on tosi vaikea saada ja vaihtaa.

Koska mieheltä loppuu yllättäen myöhemmin työt kuin normaalisti juuri sinä päivänä kun minulla on hammaslääkäri, lapset tarvitsisivat hoitajaa 5-10 minuutiksi. Mies ei voi mitenkään lähtä aiemmin töistä.

Meillä ei ole ketään, jota voisimme pyytää hoitamaan lasta. MLL:n tai vastaavan hoitajaa tuntuisi hassulta pyytää muutamaksi minuutiksi (suostuisikovatkohan edes tulemaan?).

Miten kannattaa toimia?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

et jätä yksin

Vierailija
2/33 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi missään nimessä yksin kotiin omianikaan, jotka ovat vanhempia. Mutta minulla onkin supervilkkaat mutta arat 4- ja 3-vuotiaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin tosiaan hammaslääkäriin mukaan ja mies tulisi sieltä hakemaan.

Vierailija
4/33 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ennemmin vaikka lapset mukaasi, mutta ÄLÄ HYVÄ IHMINEN JÄTÄ NIITÄ YKSIN!!!!

Kolmivuotias voi hetken puuhailla omiaan hammaslääkärin vastanotolla ja vauva nukkuu kaukalossaan tai viihtyy mahasi päällä. Tai joku ystävällinen ihminen katsoo heitä odotushuoneessa.

Vierailija
5/33 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin pieneksi ajaksi yksin, mutta silloin olen mennyt viemään koirat pissalle/viemään roskia/tamppaamaan mattoa jos lähtisin hammaslääkäriin ottaisin muksut kyllä mukaan ja pyytäisin miestä hakemaan ne sieltä

Vierailija
6/33 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jotain pahempaa, joutua vaikka onnettomuuteen kotimatkalla.

Vierailija
7/33 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on heitteellejättö ja lastensuojelurikos. Mitä vain voi tuossa ajassa jo tapahtua!!! Ja olen siis tosissani. 3v voi vaikka kokeilla miltä tuntuu tyyny vauvan pään päällä tai voi tulla tulipalo ym. Ovat vielä täysin avuttomia.

Vierailija
8/33 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kynsiskset ja leikkasi vekin poskeen....

Vierailija
9/33 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos käykin niin, että mies jää ruuhkaan, sattuu kolari yms. 5 minuutista tulee 10 minuttia, 20 minuuttia - tunti.

Tai pyydä naapuria katsomaan siksi ajaksi, hammaslääkärissä varmasti muut potilaatkin voi tarpeen tulla vähän katsoa perään, jos isi vaikka myöhästyisi.

Itse olen jättänyt päiväunilla olevat lapset kotiin siksi ajaksi kun hain toiset kerhosta (5 minuttia) - niin, että kerrostalossa pidin meidän ulko-ovi auki ja vastaanpään naapruin vanhempi pariskunta myös. Jos lapset olisivat heräneet, he olisivat käyneet katsomaan. Koskaan eivät heräneet kylläkään.

Vierailija
10/33 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran lähtenyt sinisen lapsen kanssa ambulansssilla kun on ollut ruoka jumissa kurkussa... läheltä piti, vaikka kaikki hyvin mikä päättyy hyvin.

Ei saa jättää edes videoiden kanssa!

Vierailija
11/33 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhassa hammaslääkärillä vaan pelkäisit jos jotain tapahtuu - ja jos jotain tapahtuu, siitä vasta kauheita seuraisi. Ota lapset mukaan jos ei muu auta, heille syötävää, leluja yms. mukaan, eiköhän se mene. Minulla oli joskus aikoinani vauva mukana ja makasi tyytyväisenä masun päällä...Tuon ikäiset tarvitsevat jo ehkä muuta viihdykettä...

Vierailija
12/33 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten et antaisi itsellesi ikinä anteeksi.

Vierailija
13/33 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MLL:n hoitajien minimi aika on 2 tuntia, joten ainakin kahdesta tunnista täytyy maksaa vaikkei niin kauan olisikaan tarvetta.

Mutta en missään nimessä uskaltaisi jättää lapsia keskenään edes noin lyhyeksi ajaksi. Jos ei muu auta niin ota heidät mukaan hammaslääkäriin ja mies tulee sit sieltä hakemaan tai sinne odottelemaan. Sitä paitsi hammaslääkärithän on lähes aina sen 5-10 min myöhässä niin ehtii ehkä mies sinne ennen kuin pyytävät sinua sisään. Silloinhan kaikki menis ihan nappiin.

Vierailija
14/33 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI HELVETIN HELVETTI!

mitäpä sitten, kun vaikka kolmevuotiaallasi tapahtuukin vahinko, ja naposteltava meneekin " väärään kurkkuun" ?? ei ole kukaan auttamassa, tukehtukoot hengiltä, niinkö???

entäpä tulipalo? paljon on saanut lukea lehdistä, kuinka yllättäin alkanut palo on parissa minuutissa levinnyt kaiikialle!

EI NOIN VASTUUTTOMIA VOI OLLA!

siirrä se helvetin hammaslääkäri, tai mene yksityiselle. se maksaa ihan saman. tuo, että jätät noin pienet lapset yksi, voi maksaa myös lasten hengen.

Vierailija
15/33 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku tosissaan miettii jättävänsä tuon ikäiset lapset yksin

Vierailija
16/33 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin poliisille jos tietäisin että joku näin tekee! Rikos

Vierailija
17/33 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN jättäsi omia 3 ja 5 vuotiaitakaan 10 minuutiksi yksin koska ovat todella kovia koheltamaan. Ei tuon ikäisiin voi luottaa vielä.

Vierailija
18/33 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla varma, että miehesi tulee 5-10 minuutin kuluttua. Voi juuttua ruuhkaan tai sattua joku onnettomuus tms.

Ainoa vaihtoehto on joku naapuri katsomaan lapsia siiheksi kun mies tulee kotiin tai sitten otat lapset mukaan hammaslääkärille ja mies noutaa lapset sieltä.

Vierailija
19/33 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi muuten selittää, että tällasta kysytään.

Vierailija
20/33 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkä varsinkaan naposteltavaa. Tiiä vaikka isompi pistää pienemmän suuhun sitä herkkua.

Vara aina parempi. Muista se. Mitä vaan voi tapahtua...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän