Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joku auttaisi teitä rakentamaan talon noin 30% normaalia halvemmalla

Vierailija
22.10.2007 |

mutta vastalahjaksi vaatisi teitä tekemään tiettyjä kompromisseja talon suhteen, mitä tekisitte? Saisitte hyvän, mutta ei aivan täydellisen talon, johon teillä itsellänne ei olisi varaa, mutta ette saisi rakentaa aivan sellaista kuin itse haluaisitte. Huolisitteko?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on selvää, että ihmiset tekevät kompromisseja omien toiveidensa, taloudellisen kykynsä ja muiden asiaan vaikuttavien asioiden kesken.

Vierailija
2/5 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enhän mä muutenkaan voi rakentaa IHAN sellaista taloa kuin haluaisin, koska a) ei riitä rahat ja b) ei anna kapunki siihen lupaa.

Jos saisin vaikka appiukolta rahat taloon niin riippuu ihan siitä, miten paljon ja millaisia vaatimuksia ja rajoituksia hän esittäisi niiden käytölle ja onko ne järkeviä vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

halpaahan se rakentaminen ei kuitenkaan ole, sai alennuksen tai ei.

tuntuu että jos rakentamaan alkaisi, pitäisi sen sitten todellakin olla mieluinen talo ja asuinpaikka.

Vierailija
4/5 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siis siitä millaisia kompromisseja pitäisi tehdä.

Jos minä haluaisin esim. maalata talon punaiseksi, mutta sponssaaja (joka ei asuisi talossa) keltaiseksi (vain koska hän ei pidä punaisesta), niin minusta saa sitten olla. Tuollainen nilkkimäinen pompottaminen ei ole sen rahan arvoista.

Mutta jos kyseessä on ihan perusteltuja kompromisseja, joihin raha vaikuttaa (esim. materiaalit; kivitalo vai puutalo), niin asia on jo ihan eri ja neuvoteltavissa.

Vierailija
5/5 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakentamaan n. 7km päähän keskustasta, koska muualtakaan ei ollut tonttia tarjolla johon talomme mahtui. Eli sen kompromissin joduin tekemään ja kyllähän se harmittaa, mutta mielummin näin kun kurja talo lähempänä keskustaa kun tässäkin kuitenkin palvelut (koulu, hoitopaikka, posti, kauppa jne ) lähellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi