Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi anoppilasta jää aina vaatteisiin kamalan tunkkainen katku?

Vierailija
22.10.2007 |

Siis ihan kauheaa! Aina, kun käymme anoppilassa ja olemme siellä esim yhden yön, pitää kotiin tullessa pestä kaikki vaatteet kun ne haisevat tosi tukkaisillle ja ihan " kellarille" . Hirveä haju! Mieskin on nyt huomannut saman. Samoin anoppi ja appi haisevat aina vaatteineen tunkkaisilta. Ironisinta on, että olin yöreissussa samassa hotellihuoneessa anopin kanssa ja hän nuuhki aamulla kaappia, johon oli vaatteensa laittanut todeten:" Kauheaa, nämä pitää tuulettaa hyvin, kun tämä kaappi haisee niin kamalalta!" . En hennonut sanoa, ettei kaappi haise vaan hänen vaatteensa...

He asuvat n 25v vanhassa omakotitalossa, jossa ei edes ole kellaria. Mistä ihmeestä se haju voi tulla? Ja vielä sanottakoon, että anoppia tai appea vastaan minulla ei ole mitään :) He ovat herttaisia ihmisiä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät koskaan siivoa ja paska haisee, näin meidän anoppilassa + kissankusi vielä siihen lisäksi

Vierailija
2/14 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käsittääkseni siellä on ollut vuosikausia pientä kosteutta, jota ei ole koskaan tuuletettu ja kuivatettu pois ja niinpä kankaat ovat homehtuneet, vaikkei hometta näy. Haju on kaikkialla ja tarttuu todella helposti omiin vaatteisiin. Minullakin meni koko kassillinen osin vielä puhtaita vaatteita pesuun sen hajun takia. Yök kun puistattaa edes ajatella hajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä voi olla niin monia. Pohjarakenteisiin päässyt kosteus, kattovuoto jne... Tyypillistä on että kaikki asukkaiden vaattet ja tavarat haisevat myös.

Vierailija
4/14 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattais todella alkaa puhua anopille ja apelle ihan asialliseen sävyyn. Kokemusta on, eräs tuttu haisi " kellarille" aina ja kuinka ollakaan talostaan löytyi iso homevaurio, vuosia siellä kytenyt. Itse muutin vastaavassa tilanteessa nopeasti pois vuokra-asunnosta, kun taloyhtiön edustajat eivät pitäneet homemittauksia tarpeellisina (kyseessä " pihistelytaloyhtiö" , pikkuinen kerrostalo pk-seudulla). Ei kannata terveyttään vaarantaa. Itse talossa asuva ei hajua huomaa, ennen kuin juuri mainitsemasi kaltaisessa tilanteessa että omat vaatteet ovat homeettomassa ympäristössä.

Vierailija
5/14 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tekivät remontin niin lattian alta löytyi kosteutta. Ei varsinaisia homekasvustoja (mitään itiöitä ei testauksissa löytynyt), mutta varmaan tilanteen pitkittyessä niitä olisi tullut.

Vierailija
6/14 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas haisee puulle, voipi se olla purueristeen haju. Se ei ole vaarallista.

Vierailija
7/14 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appi on polttanut yli 30 vuotta sisällä tupakkaa ja on vasta nyt ekan lapsenlapsen jälkeen suostunut menemään ulos tupakalle. Vaikka siis anoppi ei polta ja ok-talo, jossa iso terassi. Mies pisti kovaa kovaa vasten ja sanoi ettei viitti tuoda vauvaa tupakansavuun. No, silti tietty koko koti haisee kuin tuhkakuppi ja vierailun jäljiltä saa laittaa vaatteet heti pesuun.

Vierailija
8/14 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haju tulee homeen mykotoksiineista (jotkut lajit niitä tuottavat) jotka voivat olla vaikka rakenteiden alla piilossa. Monesti ilmanäytteetkin voivat olla puhtaita siinä tapauksessa.

Vierailija
9/14 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isällä ja isän vaatteet haisi myös " tunkkaiselle" - siis todella. Hän kyllä piti talon puhtaana ja vaatteetkin ja tietysti itsensä. Itse ei hajua huomannut, emmekä me raaskineet sanoa. Piti vain jättää aina esim. kalliimpi takki autoon jne.

Isän nukuttua pois, tutkitutimme talon, eikä siellä ollut homea. Hän oli vain niin säästäväinen eli oli tukkinut alapuoliset tuuletusluukut ja muutenkin tilkinnyt kaikki todella hyvin -- eli haju oli todellakin vain " tunkkaisuutta" eli tarpeellinen tuuletus puuttui koko talosta.

Vierailija
10/14 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tietämässäni talossa kaikki kankaat haisevat ja uudet alkavat heti haista homeelle, mutta muuten talossa ei haise - ei edes ulkoa sisään tullessa huomaa mitään hajua (vasta makuuhuoneissa joissa on petivaatteita yms.).

Vierailija
11/14 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme minun lapsuudenkodissa eikä ole varaa korjata pariin vuoteen. Hajun huomaa kun tulee kotiin ja avaa oven ja omista hiuksista kun on ulkona.

Vierailija
12/14 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis imuroidaan kyllä mutta lattioiden pesu ja pölyjen pyyhintä sekä pytyn pesu, sohvien ja sänkyjen alta siivoaminen ym. mättää.

Karmeata on kun koko sakin vaatteet täytyy laittaa pyykkiin kun saavutaan kotiin. Eivät itse haista mitään ihmeellistä.

Kun ottaa anopin tai apen auton kyytiin se tuoksahdus leviää aina niin " ihanasti" koko autoon. Raskaana ollessani se oli yhtä tuskaa.

Miten tuollaisestakin voisi kohteliaasti sanoa?

Vierailija
13/14 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tehtiin sukupolven vaihdos. miehen siskon perhe oli valittanut aina että siellä haisee tunkkaiselle.

Remonttia vähän tehtiin, mutta sitten isäni ja siskoni sanoivat että poikien vaatteet tuoksuvat oudolle kun laukusta ottaa. Ja paljastui että poikien vaatekaapin taakse oli vuotanut vettä eli kosteudesta oli kyse.

Itse olin ainakin kiitollinen että asiasta minulle sanottiin eikä tullut mieleenikään loukkaantua. näin asia saatiin korjattua.

Vierailija
14/14 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ja appi kuolleet molemmat, anoppi pari vuotta sitten syöpään, jonka syyksi lääkäri epäili hometta. Appi kuoli keuhkokuumeeseen, jota edesauttoi osaltaan paha astma. Asuivat väen vängällä homemökissä, mihinkäs sitä nyt kotoaan eikä täysjärkisiä (?) ihmisiä voi pakottaa poiskaan.

Kitkerä haju oli meilläkin vaatteissa aina, kun siellä käytiin. Oltiin yötäkin, mutta sitten, kun lapset syntyi, en enää suostunut jäämään yöksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän