Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOTILOT uuteen viikkoon!

22.10.2007 |

Huomenna käynnistyy viikko 12, joten pahin vaara keskenmenosta taitaisi olla ohi. Keskiviikkona onkin sitten ultra, toivottavasti kaikki on ok.

Meillä on täällä Savossa lomaviikko, kivaa kun on koko perhe kotosalla. Viime viikon olinkin äidin luona tytön kanssa, kun olin niin huono vointinen etten pystynyt ilman oksentamista vaihtamaan vaippojakaan. Olo on onneksi hiukan parempi jo.

Olen yrittänyt saada tytsylle hoitopaikkaa tammikuun alusta, kun menen töihin. Taidan pitää tytön vähän aikaa vauvan syntymän jälkeenkin hoidossa. Ehkä kuukauden, korkeintaan 2. Sitten jos syksyllä tuntuu että kaipaa seuraa yritän järjestää niin, että on 2 pv/viikko hoidossa. Voipi olla kyllä että viihtyy kotonakin, tai toivottavasti. Mites muiden kuviot?

Oletteko töissä,hoitovapaalla? Meinaatteko pitää isompia hoidossa kun vauva syntyy, vai joissain kerhoissa?

Viola rv 11+5

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja tervetuloa uudet!

Edellisen pinon linkki http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11496245&p=1&tm…

Vierailija
2/15 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muistaako kukaan enää minua, mutta meitä oli tosi monta yhtä aikaa kolmoskuumeilijoissa, ja kävin kotiloiden listalta katsomassa, että ollaan sitten kaikki raskauduttu peräkanaa!

Itse muistan ainakin Taraldin, Tsirppanana, Shani@n, Oikku69:n 72Oinaksen, AINAKIN. Muitakin tuttuja nimimerkkejä oli:-)

Minä seurasin Moonshinea ja Nezzietä lokakuisiin, jota kävin ensin pitkään lukemassa ennenkuin sain aikaiseksi liittyä mukaan.

Minulla siis la 28.10. ja tänään rv39+1.

Terveisiä kaikille ja hyvää vointia masun kanssa!

terkuin DorisDay

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivalla säällä viikko alkoi, aamulla kirpsakka pakkanen ja aurinkoa :-)

Olikos Viola joka kyseli sisarusten hoitopaikoista? Meillä esikoinen eskarissa ja pikkukakkonen, joka on siis n. 3v8kk kun vauva syntyy, tulee olemaan 4 päivää viikossa puolipäivähoidossa samassa päiväkodissa kun missä isosiskon eskari. Eli yht 16h/vko.

Hatunnosto jos oikeasti töihin meinaat ja pystyt menemään, meikäläinen otti lopputilin viikolla 10 kun pikkukakkosta odotin (jäin takas kotihoidontuelle). Ei YHTÄÄN tippaa napannut olla väsyneenä ja huonovointisena töissä kun kotonakin pystyi olemaan!!

Täällä on vielä ainakin 9 viikkoa aikaa ennen vaavia, saa nähdä onko tehyn jutskat ohi jo joulukuun lopulla... Mua ei nämä synnytykset pelota eniten vaan kauhistuttaa ihan kamalasti mitä tapahtuu niille vauvoille, jotka irtisanomisten aikana syntyvät huonokuntoisina...

Priorisoinnista oli puhetta, aamulla hesarin nettisivuilta luin että joku lääkäri sanoi että voi tulla tilanne että pitää päättää heikon 23-viikkoisen ja vahvemman 28-viikkoisen väliltä, kumpi saa hoitoa... :-( Kamalaa! Mua ei siis omalta osin tilanne pelota toistaiseksi ainakaan. Saa nähdä sit jos poikkeustila jatkuu...

Viikonalut kaikille!

Sintagma 30+5

Vierailija
4/15 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pika viesti pitkästä aikaa.

Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena.

Onnea MR pojan johdosta!!!!

Nyt rv. 38+4. Olisin ihan valmis jo lähtemään kunhan toi asukki olis samaa mieltä. Vähän supistelee mut ei tarpeeksi et käynnistyis kunnolla. Olo on tosi täysi.

Terveisiä DorisDaylle, muistan sinut kuume puolelta. Sullakin on h-hetki ihan käsillä. onnea koitokseen!

Nyt näin lyhyesti. Yritän jossain välis kirjotella paremmin.

Terveisiä kaikille ja kaikille uusille tervetuloa mukaan.

72oinas

Vierailija
5/15 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä meinaa jaksaa yhtään mitään. Raskauspahoinvointi

vie ihan kaikki mehut. Töissä tulee vessassa vietetty yksi

jos toinenkin hetki. Oksenneltua on tullut vähäsen, enimmäkseen

tulee käytyä kyökkäilemässä pahaa oloa pois, vaikka eipä tuo

auta kuin hetkeksi.

Parempia aikoja odotellessa...

72mama rv 11+0

Vierailija
6/15 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Mintturouva!!!

Tämä kolmas raskaus menee kyllä niin vauhdilla, että huh-huijaa.. Pahoinvointi oli olevinaan jo hyvin helpottanut, mutta sunnuntaiaamuna piti yökätä kesken aamupalan keittiön lavuaariin, kun en ehtiny vessaa. Olipa kiva kun esikoinen ihmetteli, että äiti etkö sinä saa henkeä, mikä sulla on, ja en saanu edes vastattua. No onneksi vain tällainen yksittäinen pahoinvointi enää. Ehkä tämä limaisuus ja poskiontelotulehdus tekevät osaltaan pahaa oloa.

Pikkuinen myllää ja potkii jo napakasti. Taitaa olla aika vauhtiepeli tulossa, taas. Ovat tosiaan meidän tytötkn aika rämäpäitä.

Meillä mietinnässä millaisilla kulkupeleillä pärjätään. Ajattelin pistää vanhat rattaat parvekerattaiksi ja ostaa uudet tai uudemmat käytetyt, joihin saa helposti seisomalaudan ja myös turvakaukalon kiinnitettyä. Turvakaukalon kerkesin jo myydä tässä välissä, joten pitää joka tapauksessa ostaa koko paketti. Tällä hetkellä pähkäilen Emmaljungien ja Teutonioiden välillä. Se turvakaukalon kiinnitys on rattaisiin on nimittäin pikkuinen pakko, jos meinaan joskus saada koko porukan autolta kotiin, sllä autokatokselta iso mäki vielä meidän kotiin. Mutta sitten kerhoihin menoon varmaan tarvitaan tuplia, jotka onneksi saisimme kavereilta varmaan suht edullisesti.

Mutta laittakaa ihmeessä kokemuksia rattaista ja seisomalaudoista. Briolla ilmeisesti jää ihan hyvä tila työntäjällekin, mutta Brion rattaat taitaa muuten olla aika isot ja kömpelöt esim. autoon mukaan.

-KenguRuu

Vierailija
7/15 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultra on kolmen viikon päästä jolloin viikkoja alkuraskauden ultran mukaan 21+2

Ja nyt siis

-KenguRuu 18+1

Vierailija
8/15 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan höpsähtänyt mandariinirahkaan, teen sitä harva se päivä ja vetelen monta lautasellista!! :-D No pahemminkin voisi olla... Onhan tuossa rasvaa n. 10% mutta sokeria ei ole kuin n. ½ desilitraa kilossa rahkaa. Terveellisempää kun suklaa!! (Tosin sitäkin menee...)

MinttuRouva, jos tätä pinoa luet niin tule ihmeessä kertomaan kuulumisia! Miten on lähtenyt homma käyntiin?

Eilen vasta tajusin, mitä se sitten on se vauvan kanssa eläminen... Yöllä parin tunnin välein ylös ja päivällä silmät ristissä... Ei tartte taas puoleen vuoteen käyttää ripsiväriä (mulla vuotaa silmät väsyneenä ja alaluomet mustuu puolessa tunnissa ja vedenkestävä ei sovi). Tähän mennessä mulla oli sellaisia harhakuvitelmia itsestäni paimentamassa (iloista) katrastani puhtaassa kodissa, istuskelua ja imettämistä sohvalla pienen vauvan kanssa miehen hoitaessa kaksi vanhempaa... Juupa juu. Todellisuus näyttää karut kasvonsa aika pian ;-) !

Kivaa loppuviikkoa kaikille :-) hauskaa kun on tullut paljon uusia mukaan ja myös alkumetriläisiä! :-)

Sintagma 31+0

Vierailija
9/15 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sintagma: taidan paremmin jaksaa töissä kun kotona, kun toi tyttö on niin kova kiipeilemään ja koko ajan pitää olla super skarppina sen kanssa.

72mama: " kiva" kuulla että jollakin muullakin on hiukan " paha elämä" .

Viimeksi kun olin raskaana ja duunissa, kävin lääkärissä ja sain sairaslomaa. Lepäilin ja hiukan lenkkeilin ulkoilmassa hissukseen muutaman päivän ja jaksoin taas pari viikkoa töissä, kunnes taas oireet alko uudestaan. Olin kai 4 kertaa saikulla. Suosittelen, niin jaksat töissäkin olla tehokkaammin.

Tänään ultra, jänskää!

Viola rv 12+1 ( ja edelleen huono olo)

Vierailija
10/15 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa täältäkin pitkästä aikaa...Oma viikko on kulunut sairaalan ja kodin väliä rampatessa.Esikoinen joutui sunnuntaina lastenosastolle korkean crp:n ja kuumeen vuoksi....Crp on laskenut jonkin verran mutta kuume ei juurikaan.Lääkärit pyörittävät vain käsiään ja sanovat että näitä tulee aina silloin tällöin, mitään syytä siis ei löydy!! Onneksi mies on niin ihana ja jaksaa olla yöt tytön luona, ne sairaalan vanhempien sängyt on tunnetusti ihan kamalia...saatikka sitten loppusuoralla raskaudessa olevalle.Kuopuksen kanssa sitten käydään kotona nukkumassa, raukka on sekin ihan sekaisin ja kaipaa suunnattomasti iskää ja siskoa!!

Eilen oli itsellä neuvola ja arvata saattaa että paineet oli aika korkealla.Onneksi terkka ymmärsi asian hyvin.Sf-mitta 34 eli tuttuun tapaan masu on iso loppuraskaudesta, koska laskeutuminen tapahtuu vasta salissa: ) Hb oli noussut jostain kumman syystä 137....huomioonottaen minun epäsäännöllisen raudan popsimisen...Painoa tullut kaikkiaan 10kg eli nyt saa riittää kiitos, kova aikomus olisi synnyttää sitten heti marraskuun alussa, jolloin viikkoja 38+ risat: ))))) (toivoahan on aina)

Hoitojutuista oli juttelua, ja meillä oli hyvä järjestelmä silloin kun odotin kakkosta että esikoinen oli 2x viikossa hoidossa päiväkodissa, aina siihen saakka kun jäin hoitovapaalle.Nytmolemmat tytöt ovat kotona, toki isompi käy seurakunnan kerhossa 3x viikossa/3h ajan ja saa kuopuskin aloittaa sitten kun täyttää kolme vuotta.Näin mennään syksyyn 2009 jolloin esikoinen aloittaa eskarin, muutaman kuukauden olen syksystä kotona ja töihin paluu ajoittuu siihen kun masuvaavi on melkein kaksi.Tiukkaahan se tulee taas olemaan sitten jossain vaiheessa, mutta eipä tähän asuntolaina" helvettiin" tee muutaman vuoden lyhennysvapaa enää mitään.....

Meillä on käytössä Brion kombit, ja ollaan tykätty.Isommathan ne on kuin esim.teutoniat, mutta tukevat ja seisomalaudan kanssa näppärät...sikäli jos kuopus vain suostuu siellä seisomaan: )) Meillä on niin vikkelä ja virkeä pikkuneiti, että haluaa vain kävellä.

Kohta lähdetään taas sairaalaan..

Mukavaa viikon jatkoa kaikille: )

Happy rv36+6

Vierailija
11/15 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viola71:

72mama: " kiva" kuulla että jollakin muullakin on hiukan " paha elämä" .

Viimeksi kun olin raskaana ja duunissa, kävin lääkärissä ja sain sairaslomaa. Lepäilin ja hiukan lenkkeilin ulkoilmassa hissukseen muutaman päivän ja jaksoin taas pari viikkoa töissä, kunnes taas oireet alko uudestaan. Olin kai 4 kertaa saikulla. Suosittelen, niin jaksat töissäkin olla tehokkaammin.

Tänään ultra, jänskää!

Viola rv 12+1 ( ja edelleen huono olo)

Lepäily ja ulkoilmassa oleilu mullakin auttaisi. Eilinen valitus

neuvolantädille ei kyllä tuottanut muuta tulosta kuin

verikokeen ottamisen. Nolottaan vaan täällä töissä lusmuilla

kun ei mihinkään pysty keskittymään. Niin ja aika paljon aikaa

tulee vietettyä tuolla vessassa kyökkäilemässä...

Äsken oli pakko lähteä kävelylle ulos ja kyllähän se olo siitä

parani. Sairasloma olisi varmasti paras ratkaisu tällä hetkellä,

mutta kukas sitä kirjottaisi jos ei kerran neuvolalääkäri?

Mulla on ensi viikolla eka aika tälle lääkärille, mutta jos olo

jatkuu tällaisena niin eihän tästä töissä olosta tule yhtään

mitään...

Ultraa minäkin odottelen, mutta ei ole vielä tullut edes kutsua?

72mama rv 11+0

Vierailija
12/15 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli Jorvissa synnytystapa-arvio. Vauva on nyt kääntyny pää alaspäin mut selkäranka on mun rintojen alla ja jalat ja peppu oikeella. Alatiesynnytykseen päädyttiin ja nyt alko vähän pelottaa et entä jos vauva kääntyy taas poikittaiseen asentoon tai ei asetu hyvin synnytystä ajatellen...aikahan sen näyttää ja tilanteen näkee sit synnyttämään mennessä. Ärsyttää ku on se tehyn lakkouhkaki joka alkais päivä mun lasketun ajan jälkeen. Ja eilen lääkäri määräs viel sokerirasitukseenki :(

Soitin neuvolaan ja sit vielä terveyskeskukseen eli huomenna aamulla mulla on varattuna aika sokerirasitukseen. Ei vois vähempää kiinnostaa ja inhottaa se litku jo etukäteen :( Näköjään joka raskaudessa sitä joutuu tähän vaikka nytki olin jo vähällä välttää koko homman.

Joudun sokerirasitukseen tällä kertaa ihan vaan sen takii et viime raskaudessa yks niistä arvoista oli just rajalla. Esikoisen aikaan jouduin ku pissassa oli glukoosia ja kuopuksen aikaan ku sf-mitta huiteli tosi ylhäällä yhes vaihees ja epäiltiin isoa vauvaa. Nyt lääkäri vaan sano et jos nyt arvoissa on jotain häikkää ni sit tietää jatkossa seurailla tilannetta ja muutenki tarkkailla ruokavalioo.

Viola71: Sulla alkaa olla jo mukavasti viikkoja ja ultraki tänään :) Meillä tytöt käy kummatki nyt kerhossa ja jatkaa kerhoa vauvan synnyttyäki sen 2 kertaa viikossa ja 3 tuntia kerrallaan.

dorisday: Mä muistan sut :) Sulla on jo ens viikolla laskettuaika! Jännää! Kohta kuullaan sulta ilosia uutisia!

72mama,KenguRuu ja muut pahoinvoivat kotilot: Jaksamista huonoon oloon! Mä en oo raskauksien aikana kertaakaan oksentanu mut huonoa oloa on todellaki ollu. Voimia teille ja toivottavasti huono olo menee pian ohi!

Happy: Onpa tylsää ku teidän esikoinen on joutunu sairaalaan! Toivottavasti paranee pian ja pääsee kotiin!

Nyt leipomaan sämpylöitä ku veljen vaimo ja vauva tulee iltapäiväkahville!

Tarald ja tiitiäinen 36+4

Vierailija
13/15 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytsy on jo kohta 5kk! Niin se aika vain menee nopeasti. Muistan kyllä kun täällä jännitettiin yhdessä. Ihanaa vertaistukea.

Kohtahan on taas vauvauutisia tiedossa :) Ihanaa!

Tsemppiä kaikille.

AIHA ja tytöt

PS. Meillä sitä ruvettiin sitten nelosta tekemään...

Vierailija
14/15 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu alkoi hyvin mutta mies oli jättnyt tytön kakkavaipan keittiön roskikseen ja oksensin aika railakkaasti.

Eilen oli tosiaan se niskapussi-ultra. Vauva vastasi 13+0, mutta LA pysyi silti samana. Kaikki oli ok. Kova oli kaveri liikkumaan.

72mama: jos ei neuvolasta anna saikkua, mene työterveyslääkärille. Oksentelun takia saa sairaslomaa, sille on oma diagnoosikin mutta ei pelkän huonon olon tai väsymyksen. Kannattaa siis laskea oksenteluksi ne kaikki kerrat kun käyt vessassa kakomassa.

KenguRuu: Mites sinun pahoinvointi? Onko sinulla helpottanut jollakin viikolla yhtään vai onko ollut koko ajan samanlaista? Toivottavasti loppuis pian. On se nyt kohtuutonta jos koko raskausajan pitää kärsiä.

Happy: Pikaista paranemista lapsellesi!

Tarald: voimia loppuraskauteen!

Missäs on muut loppusuoralla olijat? Tulkaahan kertomaan joko synnytys on mielessä ja onko vauvan vaatteet jo ojennuksessa.

Miten muuten teillä riittää tila kolmannen tullessa? Meillä on iso talo, mutta silti tuntuu että huonejärjestelyt tulee aiheuttamaan pään vaivaa. Samoin auto-ongelma tulee kun pitää saada kolme turvaistuinta takapenkille. Varmaan mietitään paniikissa näitä sitten joskus viikolla 36 tai jotain.

Viola rv 12+2

Vierailija
15/15 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän myöhässä tätä viikkoa aloittelen täällä. No toivottavasti kaikilla on olot jotenkin ok!

Eilen tuli 7 viikkoa täyteen ja kävimme Jussi Savonlahden vastaanotolla Kaarinassa Varsinais-Suomen Lääkäripalvelussa. Aivan ihana tilanne. Todella mukava lääkäri. Kertoi todella paljon asioita, viimeisen päälle laitteet ja kaikki kuvat DVD:lle. Ko.paikka on kaiken lisäksi edullinen. Suosittelen kaikille lämpimästi, ketkä voi Kaarinaan mennä.

Niin kaveri oli " oikean" kokoinen viikkoihin nähden ja todella hyvä syke havaittavissa ja kuultavissa, ihanan rauhottava ääni. Katsottiin myös sikiön ja kehittyvän istukan verien virtauksia. Nyt on levollisempi mieli, kun tietää, että kaikki on hyvin. Lääkäri vielä sanoi, että kaikki asiat näyttivät erittäin hyviltä/vahvoilta, joten suurimman keskenmenopelon voi jättää pois. Nyt vaan masua kasvattamaan.

72mama: Mitenkäs olet helpottanut huonoa oloasi? Itselläni ei ole ollut huonoa oloa ollenkaan aiemmissa raskauksissa ja nyt on koko päivä närästystä, oksentelun pelkoa ja ihan niin kuin olisi paha krapula. En oikein tiedä auttaako syöminen vai ei. Keitot on hyviä, mutta karkkia ja leipää en voi ollenkaan syödä. Karkilla kai ei ole niin väliäkään.

No loppu viikkoa!