***HELMImammojen torstaipino***
Kommentit (18)
Heräsin juuri äskön, tosin kävin viemässä miehen töihin jo kuuteen ja katsellessa telkkua simahdin siihen, ja nukuin yli kolme tuntia kuin tukki, vieläkin olen tokkurassa.
Masukki pitää ilmeisesti hiljaista päivää tänään, on kyllä muutama kunnon potku tuntunut kun oon ollu hänen mielestään väärässä asennossa;) Muuten on ihan hyvä olla.
Tästä tarvis kohta puoliin suoritua terapoimaan ystävää, hänellä lauantaina keskenmeno:(( Ja sitten olis vielä illalla hammashuollosta luento, seuraava on 9.2, ja meillä saattaa olla sillon jotain muuta... (LA on juuri tuo päivä)
Mutta nyt taidan mennä suihkuun josko tää olotila vähän paranis...
Napero ja masukki tasan 31
Lopultakin taas yhteydet pelaa, salasanani vanheni saikkuni aikana..ja sitä ei saa uusittua ADSL:n päästä..eli piti oikein sitä varten vääntäytyä käväisemään työpaikalla.
Pidennetty viikonloppu meni vanhempieni luona käydessä, oli kyllä " viimeinen hetki" käydä siellä pohjanmaalla. Edestakaisin kun tulee se tuhat kilometriä voipi sanoa, että tietää istuneensa autossa.
KELA päätöksistä: minä sain omani eilen ja kuten arvasin valittamaanhan taas pääsen. Bonuksiani ei oltu huomioitu kuin osittain eli tuloja puuttui noin 4000 euroa. KELA:n tantta (anteeksi nimitys) vaikuttii jälleen kerran sellaiselta ihme byrokraatilta (virhettä en myönnä tyyliin). No onneksi meidän palkanlaskija lupasi auttaa hänellä kun on jokunen sata päätöstä muilta KELA ihmisiltä, että nuo bonukset tulee huomioida. Vähän silti ärsyttää, että nyt taas aikaani palaa tähän päivänselvään asiaan. Paras ohje tältä tantalta oli, että voin valittaa sitten maaliskuussa kun selviää tuo tarkka bonus osuus. No en tosiaankaan missaa tätä 30 päivänvalitusoikeutta. Maaliskuussa saisin varmaan kuulla, että en ole tehnyt valitusta ajoissa.
Tänään pitäisi aloitella vähän jouluvalmisteluita...minä aioin kyllä hiukka oikaista laatikot näet tilaan pitopalvelusta. Kinkun paistokaan ei juuri houkuta mutta se on ainut " vaatimus" mieheltä" . Itse olin ajatellut sellaista pientä rullaa mutta kuulemma pitää olla sellainen iso juhlakinkku...Joulukortteja jos ehtisi tänään väsäämään ja josko vaikka taas lähtisi käymään kaupungilla osotoksilla. Vähän kyllä jo hirvittää se lahjojen määrä mitä tytölle olen ostanut. Tänään on myös tarhassa joulujuhlat, saas nähdä kuinka olen sitten itkusilmässä kun katselen esiintymistä. Kovasti on tyttö harjoitellut kotona ihan itsekseen mutta aina kun se oikea tilaisuus esiintyä tulee niin on kauhusta kankeana sormi suussa : )
Eilen oli neuvolakin, ei mitään erikoista, Pitkästä aikaa oli jälleen oma täti. Sokerirasitukseen pääsen nyt sitten minäkin kun painoa oli tullut edelliseen käyntiin verrattuna 1100g viikkoa kohden. Yritin kyllä selittää, että on vähän turvotusta kun tuli istuttua autossa koko edellinen päivä...Vähän huvittaa kyllä tuo rasitukseen joutuminen kun lähtöpainoon minulle on tullut painoa kaikkiaan alle 3,5 kiloa (joista 2 kiloa viimeisen parin viikon tai oikeammin parin päivän aikana)
Sitä Tamperelaisten tapaamista ehdottelin tosiaan tälle viikolle mutten sitten ole koneelle päässyt uudestaan vähään aikaan. Eli huomiselle olen jo ehtinyt sopia shoppailua..Mutta miten olisi lounas aikaan ensi viikon to tai pe?
Marcel 31+5
Nyt sitten sain sairaslomaa äitiysloman alkuun asti, joten voin siirtyä lueskelun sijaan kirjoittelemaan enemmän kuulumisia =0)
Mulla on ollut supisteluja jo viikolta 20 alkaen, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Nyt viimeaikoina supistukset alkoivat äityä vallan jo kipeiksi, joten oli aihetta mennä lääkärille. Ja olipas hyvä että menin. Kohdunsuu on jo pehmennyt, sormelle auki, kanavaa 2 cm jäljellä ja vauva laskeutunut " lähtökuoppaan" . Juu, ei muuta kuin heti sairaslomalle. Onneksi en joutunut sentään kokonaan vuodelepoon, rauhallisesti pitää vaan ottaa ja lepäillä kunnolla. Lääkäri myöskin epäili, että laskettuun aikaan ei taideta ihan päästä, joten varmaan tammikuussa pikkuruinen sitten syntyy maailmaan. Itse toki toivoisin, että pysyisi mahdollisimman pitkään kyydissä, koska vaavi on pienikokoinen. Ultrissa olen joutunut juoksemaan koko raskauden ajan, kun vaavin kasvua on seurattu normaalia tarkemmin.
Meillä on suunnitelmissä lähteä vielä Joulun viettoon 500 km:n päähän. Kyselin lääkäriltä uskalletaanko vielä lähteä ja lääkäri ei nähnyt mitään estettä miksi ei voitaisi lähteä, jos vaan jaksan istua koko matkan. Sairaaloitahan on kuitenkin ympäri suomea, joten jos jotain alkaa matkan aikana tapahtua, aina pääsee kuitenkin hoitoon.
Kovasti olette mahan ympäryksiä mittailleet. Itsekin nyt sitten uskaltauduin ottamaan mittanauhan esille ja huikeat 110 cm tuli tulokseksi, joten kokoa löytyy masusta vaikka vaavi pieni onkin.
Pirteää tuulista päivän jatkoa toivotellen
Kanelinenä rv 32+1
mä olen sitten tänään vieraillut lääkärillä, keuhkokuumetta epäiltiin kun oli se kylkikin kipeytynyt. Ei onneksi ollut, antibiootit sain poskiontelontulehdukseen, taas. Jos ei nyt auta niin sitten punktoidaan, yöksis!! Ihan kuin ei olisi tarpeeksi ahdistava olo ilman tätä kamalaa räkätautiakin.
Muutenkaan ei mikään hehkuttamisen arvoinen päivä tänään, juuri kun eilen pääsin kehumaan kuinka hyvin taapero on nukkunut omassa huoneessa, viime yönä neljän aikaan sitten kaikui kiljunta läpi talon. Ilman mitään näkyvää syytä poika huusi kuin palosireeni, eikä nukkunut kunnolla loppuyönä vaikka tuotiin meidän sänkyyn. Niinpä mä olen sitten ollut hereillä neljästä saakka, haukotus!
Huomenna sitten sokerirasitus, ei mua niinkään hirvitä se syömättömyys vaan se, ettei pissalla saa käydä neljään tuntiin. Tuntuu aivan mahdottomalta ajatukselta ettei aamulla saa käydä vessassa. Täytyy varmaan laittaa kello soimaan kolmelta yöllä ja käydä vessassa =)
Eipä kai tässä sen kummempia asioita tällä kertaa. Ensimmäiset raskausarvet olen masussa bongannut, edellisessä raskaudessa niitä ei tullut ollenkaan, mutta oli tuota lähtöpainoakin melkein 20 kg vähemmän... keväällä liityn sitten siihen helmimammojen laihdutuskimppaan mistä joku puhui =)
Mukavaa torstaita,
Manna ja eekuli 28+6
Empä ole saanut kirjotettua vähään aikaan, mutta korjaampa nyt asian.
Olen menossa kahdeksi neuvolaan ja sieltä varmaan laitetaan lähete TAYSiin. Kova päänsärky, ylävatsakipu, turvotus, pahaolo on tällä kertaa oireina ja supistelee pienimmästäkin liikkeestä :( Toivottavasti ei olis mitään ikävää enkä joutuis jäämään sinne.
Jouluvalmistelut on hyvällä mallilla ja melkein kaikki lahjatkin olen jo hankkinut. Mun vanhemmat tulee tänne jouluksi ja äiti on luvannut laittaa kaiken syömiseen liittyvän :) Ihanaa, sillä minä en olis nyt jaksanut.
Tampereen tapaamisesta. Minä ilmottaudun mukaan oikein mielelläni ja molemmat päivät käy.
Tällasta tänne tällä kertaa. tulen kertomaan kuulumiset kun jotain selviää.
Birdy ja Inkku 28+6
Olen taustalla seuraillut muiden kuulumisia ja nyt vihdoin ajattelin muutaman sanan laittaa.
Useimmat ovat jo joulua valmistelleet-- minä vain puurran töissä ja tappelen ansaituista lomapäivistä. Palkaksi sain ikävimmät vuorot lomat alkuun asti. Ei ole paljon joulumieltä ja itkettää vaan. Lapsien takia pitäis vähän yrittää jaksaa jotain laittaa.
Tänään kyllä kävin neuvolassa ja sanoin, että nyt loppui huumorintaju ja sain ajan lääkärille ens viikoksi. Jospa tohtorisetä kirjoittais sairaslomaa loppuajan.
Vauvalla on kaikki hyvin, kasvaa yhä käyrien yläpuolella, mitenkäs muuten. Vatsan ympärys 98cm ja painoa tullut 13kg.. vaikka herkut on jääneet tosi vähiin. Jouluna ajattelin kyllä palkita itseäni suklaalla mut sit joutuukin armottomalle dieetille ettei vauveli kasvais sokeripossuksi.
Jaksamisia kaikille
T.Neppis ja Nysä31+3
Enpä ole juuri pinoutunut viime aikoina, ilmeisesti olo ollut ' liian hyvä' jo pitkän aikaa.
No ei tuo nyt huippupaha ole vieläkään, mutta huomasinpa viime viikonloppuna, että nyt se maha on yhtäkkiä sen verran korkealla, että pitää taas tarkistaa noita ruoka-annosten kokoja... Ei niin, etteikö ne ehkä olisikin vähän liian suuria olleet jo pitemmän aikaa mutta totutuista tavoistahan on tunnetusti vaikea luopua. Ei mahdu enää aamullakaan kahvin lisäksi kuin yksi leipä ja jo rupeaa ahdistamaan!? Enhän mä yhdellä leivällä pitkälle pötki, eli pitänee ruveta ottamaan eväät mukaan joka paikkaan...? Niinhän se kai on, että pitäisi syödä usein mutta vähän kerrallaan niin pysyisi olo siedettävämpänä ja henki kulkisi paremmin... ;)
Viikkoja nyt (muistaakseni) 31 tasan ja ensi viikolla viimeinen neuvolalääkäri. Mielestäni vaavi on edelleen vatsassa oikeinpäin, sitä ainakin toivon. Vatsanympäryksenkin mittasin kun sitä oli täällä tehty ja tuloksena 101cm, ihan sopivasti... :)
Hyvää vointia kaikille!
ja *haukotus*
Työpäivä on onneksi takana ja pääsee kotiin levähtään.. ihan armoton väsymys ollu jo muutaman päivän! Toisaalta en ihmettele ku hemogl. ollu koko ajan 90-100... eikä ne rauta lääkkeet oikeen auta mitään.
Onneksi kohta alkaa se joululoma niin loppuu tää työpaikalla ravaaminen vähäks aikaa.
Viime yö meni onneksi paremmin ku edellinen ja sain jopa nukuttua:)
Tänään aloin pelkäämään että mitä jos tuleeki aikasemmin lähtö synnyttään ja mitä jos se vaavi ei ookkaa vielä valmis ja kaikkee... Mutta eikai se auta pelätä..
Ehkä mä vielä pari kuukautta pysyn kasassa:)
joten näihin kuviin, näihin tunnelmiin,
napero 30+0
olenkin viime aikoina seuraillut juttuja täältä takavasemmalta.
neuvola oli tänään ja painoa oli tullut vaan +300g/vko eli 1,2 kg yhteensä kun kuukausi sitten siellä viimeksi kävin,ihan olen tyytyväinen tähän painoon..no ainahan sitä vähemmän voisin olla.
kyllä minäkin sitten siihen ns.laihisketjuun mukaan haluan.
kutina kropassa jatkuu ja levottomat jalat,paitsi se on nyt levoton koko kroppa ja olotila. terkka konsultoi lekuria vielä tänään myöhemmin ja soittaa sitten mulle,määrätäänkö kokeita,lääkkeitä,rasvoja vaiko mitä. terkka sanoikin et jos ei muuta niin rauhottavia et saa yöllä nukuttua, viimeset 2 viikkoo olen nukkunut 3-6 h yössä ja se alkaa näkymään mustina silmäpusseina ja v-käyränä.
vauva on edelleen pää alaspäin raivotarjonnassa ja sykkeet sai kiihdyteltyä 150 kun ei ilmeisesti se dobbler ollutkaan kiva. ja sf-mitta oli huikeat 29cm, pylly tuntui ihan selvästi oikealla puolella.
mies sitten lähti matkoille kahdeksi viikoksi,ollaan soiteltu joka päivä ja ollaan saatu asialliset välit toisiimme.ikävä vaivaa näköjään molempia, juoskoon nyt juoksunsa ja tehköön ratkaisuja omasta näkökulmasta ja minä teen samoin.
tyttö lähti sinne finladiatalolle tansseihin hepeneet päällä...ihan sai eka kerran laittaa vähän ripsiväriä ja luomiväriä,kun kuulemma muutkin tytöt laittaa.
nyt vaan sit odottelen sitä terkan soittoo josko sais jotain apua tähän kutinaan.hermo alkaa olla tosi kireellä.
kuumetta ja vauva 31+6
Jotenkin huvittavaa, että vaikka kohta on jo joulukuun puoliväli, niin en muista, että meillä ois päiväsaikaan ollut paria astetta kylmempää minään päivänä. Nyt mittari näyttää jo melken -4 astetta. Voi, kunpa satais lunta!!! Täällä ei ole ollut kuin kahtena päivänä lunta. Tulis enemmän joulufiilis. Nyt on niin pirun synkkää ja pimeää.
Poika heräsi viime yönä " vain" 5 kertaa... Ärsyttävää, kun väsyttää ja sitten kun saa vihdoin unen, niin poika herää 1-2 tunnin välein. Ja tätä jatkuu varmaan seuraavat 3 vuottakin sitten vauvan kanssa. En osaa edes kuvitella, että meillä olisi joskus lapsi, joka nukkuisi yöllä, eikä huutaisi... No, onneksi poika on edes aamu-uninen, joten saan edes aamulla nukkua. Käytiin tänään aamupäivällä pojan kanssa kaupungilla asioita hoitamassa ja ihan uskomattoman hienosti poika jaksoi olla. Yleensä saa raivarit, kun joutuu olemaan rattaissa, enkä kaikissa kaupoissa viitsi ottaa pois rattaistakaan. Vielä pitäis illalla käydä uudestaan kaupungilla ja sitten jumppaan. Eilen saatiin onneksi osa joulukorteista tehtyä, mutta vielä olisi silti ne 100 muuta hommaa tekemättä.
Tänään vauva on onneksi jonkun verran liikkunut, mutta liikkeet on tosiaan ihan erilaisia kuin ennen. Tuntuu, että vauva potkii mua johonkin sisälle eli varmasti sitten selkärankaan päin. Ja alaspäin myös. Kiva olisi tietää, miten päin vauva mahassa on.
BIRDY: Toivottavasti kaikki on hyvin! Tule kertomaan kuulumiset, kun pääset.
T:Fassiloora rv 29+4
Kävin neuvolassa, hb oli vihdoin lähtenyt nousuun, oli nyt 124. Painoa ei ollut tullut yhtään, eli nyt saldona +6 kiloa. Lähtöpaino tosin oli 72 kiloa. Sydänäänet oli hyvät ja taas masussa pörrättiin pakoon pahaa doppleria :) Sf oli 32 senttiä (!), tosin nyt oli sijainen joka ei ollut tehnyt näitä hommia vähään aikaan ja meinasi aluksi jättää koko mitan ottamatta. Pisti siihen sitten vielä kysymysmerkin. Yleensä mitta ollut siinä keskiviivan ja ylärajan puolivälissä, nyt olis mennyt yli. Nooh, näkeepä ens neuvolassa sit missä mennään. Vyötärö on muuten ollut jo " pitemmän" aikaa 104 senttiä.
Tänne ei ihmeempiä, meidän nurkilla tehdään jotain kaivuutöitä eli kohta joutuu ajelemaan päätielle pyörätietä pitkin kun ainoa autolla kuljettava tie katkaistaan. Tässä onkin kyllä käynyt kamala rumba kun autoilijat joutuvat ajelemaan ihan mistä sattuu sen putkityön vuoksi. Lumi on onneks pysynyt maassa vaikka eipä täälläkään ole kovia pakkasia ollut, ihan muutamaa astetta. Ihan sopiva talvikeli mun mielestä. Mulla ei ole autolle lämmityspistoketta työpaikalla eli parempi ettei pukkaa kovia pakkasia ennen mun lomaani.
Nyt pitää mennä tiskaamaan ja laittamaan jotain sapuskaa. Huomenna taas perjantai!!!!
Sasuliini ja hajuherne 31+6
Valitusta (jälleen kerran) luvassa...
Tänään miehen veli sitten soitti ja kertoi ettei ole löytänyt kämppää itselle, ihme sinänsä etsinyt kuukauden pääkaupunkiseudulta ja kun sattuu olemaan vielä kaikenlaisia rahaongelmia niin eipä sitä kämppää taideta niin helposti vaan antaa. No siis sunnuntaina pitäisi olla nykyisen kämpän tyhjä, ja kun tietoa ei ole uudesta kysäisi että voiko tulla meille yhdeksi yöksi!!!!!!!!!! Mistähän hän luulee saavansa kämpän maanantaina????? Haloo! No, nyt sitten ollaan mietitty asiaa miehen kanssa, ja jos ei tosiaan tarvitse majapaikkaa kuin yhdeksi yöksi, niin toki saa tulla, mutta pelkäänpä että on meillä pidempään... Ja kun kyseessä olevan tuntee majoittaa itsensä meille ilmaiseksi, syö, käy suihkussa yms koko ajan ja luulee että kaikki on hänelle ilmaista... Ja tietenkin käyttää myös toista autoamme, eikä maksa mitään.... MRRR! Mä jo miehelle sanoin että tänä vuonna on sellainen fiilis että toivoo ettei joulua tulisikaan... Ja sitten pitää vaan hymyillä ettei kellekään muulle tule paha mieli, mitäs sen musta on niin väliä.......
No, kaipa tää v...tus menee joskus ohi... Mutta nyt ottaa vaan niin paljon päähän...
Napero
Mulle iski tänää hillitön leipomisvimma ja leivoin pakkaseen ison kasan torttuja ja suklaakakun ja maustekakun.. pullaa olisin vielä tehnyt mutta sokeri loppui kesken. =/..
Mä olen jo varmaan muutaman päivän henkisesti alkanut valmistautumaan siihen että tämä toinen lapsikin syntyy sektiolla. Perätilassa kun tuntuu aina vaan viihtyvän. Saas nähdä..
Nyt lähden nukuttamaan tuota poikaa!
Terveisin :
-sitruuna ja MinttuVihtori 30+0-
Sattuu ihan prkl:sti kun vauva pyöri mahassa.
Onko muita?
Jeltsu&Kaapo-Oona32+1
Mulla oli viime viikonloppuna todella raju mahatauti. Ensin vuorokauden oksensin, ja loppuvaiheessa pimeni jo silmissä niin että alkoi itseäkin pelottamaan. Kovasti yritin juoda, mutta kaiken aina oksensin. Sitten kun viimein masu rauhoittui, ja neste alkoi pysyä sisällä, piti mun suunnilleen maata vielä kaksi vuorokautta. Huimasi ja teki niin pahaa olla pystyasennossa... Ja selkähän siitä makailusta ei taas hyvää tykännyt.
Mutta elossa ollaan, ihme kyllä! :)
Tänään kävin neuvolassa, rv 31+0. Tuosta vatsurista johtuen vissiin ei sitten paino ollut kuukauden takaiseen käyntiin noussut ollenkaan. Mulla on nyt tullut lähtöpainoon 4,6 kg. No, viimeisillä viikoillahan se paino oikein kunnolla lisääntyy. Verenpaine oli 112/75 ja hemppari 121.
Muuten kaikki oli ok, mutta vauva on perätilassa... ja se mua aika lailla mietityttää. Onko muita helmiksiä samojen aatosten äärellä?
Lääkärineuvola varattiin viikolle 35, ja jos vielä vauva perätilassa istuu, niin edessä on sitten kääntöyritys/synnytystapa-arvio.
Mut entä jos vauva ei käänny itse eikä sitä saada kääntymään. Pitäis valita kahdesta " pahasta" toinen; perätilasynnytys vai sektio. Siinäpä vasta pulma...
dadaa 31+0
Täällä meinaa flunssa pukata päälle itselleni ja esikoiselle. Ensin oli kurkku kipeä ja nyt on nenä tukossa. Toivottavasti ei mene Veetillä tällä kertaa korviin.
Saakos KANELINENÄLTÄ udella, millaisia painoarvioita olet vauvasta saanut? Itsekin odottelen pientä vauvaa, painoarvio rv 29+2 oli 1165 grammaa. Joulun välipäivinä menen seuraavan kerran äitipolille ultraan, jossa vauvaa taas mittaillaan.
Mitäs BIRDYLLE sanottiin Taysissa? Toivottavasti kaikki on hyvin ja olo parantunut.
Minkäs ikäinen taapero MANNALL@ on? Me ollaan muuttamassa viikon päästä ja ajateltiin laittaa(tai ainakin yrittää) Veeti 1v 8kk:tta nukkumaan omaan huoneeseen. Saa nähdä onnistuuko...
Ja NAPERO 79:lle sympatiat noiden sukulaisvierailujen kanssa.
nonnu78 rv 30+4
Tänään oli mukava päivä ulkoilla pakkasta oli pitkästäaikaa " kunnolla" elikkäs siinä -17 pinnassa koko ajan ja maa on valkoisena :)) tulee jouluinen olo!! Nooh huomenna aamulla voipi olla yli 20 mutta eiköhän näihin taas totu on vain ollu niin rasittavan lauhaa ja mustaa jo pitkään että tämähän ihan virkistää :)
No minun navassa on vissiin jo viikon verran olleet sellaiset ähäskutti ota kiinni menot kun tuntuu että pyörivät ja potkivat siellä kilpaa nuo hupu ja lupu. Joskus oikein kylkiluut paukkuu ja välillä käy vähän kipeästikin (joku muistaakseni pinossa kyseli)
Niin ja mitä raskausarpiin tulee olen mie luovuttanu jo ajat sitten hullunlailla olen mönjiä vatsalle laittanu mutta eipä vissiin ole auttaneet kun noita arpia on ilmestynyt no yksi on ihan oma vika nimittäin mulla on ollu napakoru ja sen olen silloin alkuraskaudessa irrottanu mutta niinpä vain tuli navan yläpuolelle komea arpi..
Ensi viikolla olisi taas meno äippäpolille toivon että hupu ja lupu olisivat kääntyneet olivat viimeksi poikittain/perätilassa mutta en tiedä kun välillä potkut kuitenkin tuntuvat alavatsassa.. Mulla nimittäin kans huolestuttaa se synnytys/sektio kun on vielä kaksoset..
Paino on ollu ainoa asia jota ei pahemmin ole tarvinnu mietiskellä nyt on tullu tasan 10 kiloa lähtöpainoon elikkäs asia ok.. Vaikka olen kyllä syöny kaiken ja vähän enemmänkin :) lauantaina on taas syöntiä edessä kun mennään pikkujouluihin ja siellä seisovapöytä :) nam!
Eipä tässä sen kummempaa sairaslomaa kuluttelen nyt siihen asti että alkaa tuo äitiysloma..
tikunen ja hupu sekä lupu 29+2
Vautsi, ekaa kertaa aloitin pinon! HUOMENTA siis kaikki kanssaodottelijat!
Täällä on oltu aamuvirkku, kun ei vaan uneta. Mies lähti ennen seitsemää töihin ja sitten en enää unta saanutkaan. Onneksi ei ole silleen kellonajoilla väliä. Olen tässä harkinnut, josko kotoa pitäisi kellot poistaa, kun kyllähän tuo pimeä kertoo milloin on päivä. Mulla alkaa viikon päästä äitiysloma (15.12.), vaikkakaan ei sitä ennen ole töitä tiedossa muutenkaan. Paitsi nuita joulukiireitä.
AINUA: Kelasta sanottiin minulle ainakin, että jos ovat päätöksen tehneet niin 20.1. minulle maksetaan ensimmäinen erä äitiysrahasta. Jos ei olisi tuo varhennettu äippäloma niin maksettaisiin tosiaan päivää ennen laskettua aikaa. Mutta katsotaan nyt kuinka kauan päätöstä vehtaavat, kun palkkatiedot vien vasta ensi viikolla. Mulla on sen Kelatädin nimi tiedossa, joka teki äitiyspakkauspäätöksen niin aattelin sille vielä ennen joulua soitella suoraan ja kysellä.. Yleensä ovat päätöksiä saaneet aikaan, kunhan vaan soittaa sinne usein. =)
Eilen kuului masusta ekaa kertaa sellainen naksahdus, josta olen lukenut täältä netistä. Ihan kuin seppä hyppäisi, samanlainen. Mitäköhän vauva siellä poksuu. =)
Sellainen kysymys, että musta tuntuu, että mun veri hyytyy ennätysvauhdilla nykyään. Sain eilen haavan ja siinä huomasin. Onko se hyvä vai huono asia? (Olen muuten vahingossa rikkonut kolme juomalasia viikon aikana, kun yleensä en koskaan. Kokoajan saa olla imuroimassa sirpaleita..)
Ja niistä mustista pilkuista näkökentässä, jotka raskausmyrkytyksen oireina on kuvailtu, mitä ne on tarkalleen?? Mulla kun sellaisia on usein viuhahdellut silmissä ennenkin raskautta aina silloin tällöin.. Tietääkö joku mihin ne liittyy ja pitäiskö mun nyt huolestua niistä???
nemma&muksis 30+