Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapselle hankala asia (koulun kannalta), jos muuttaa vuodeksi ulkomaille?

Vierailija
22.10.2007 |

Jos muutamme vuodeksi ulkomaille, miten se mahtaa vaikuttaa lapseen, sopeutuuko lapsi miten hyvin takaisin koululuokalle? Jos lapsi on ala-asteikäinen. Kukaan ollut tätä aikaa pois Suomesta? Entä, jos lapsi aloittaa koulun vasta toisesta luokasta? Jos ulkomailla on kotikoulussa? Haluaisin kuulla kokemuksianne!!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä usko että isoja ongelmia tulee, ainoa vaan että jos on kotikoulussa niin voi käydä olo yksinäiseksi, mihin päin olette menossa olisko sieltä mahdollista löytäâ esim muita suomiperheitä joista saisi heti leikkikavereita ? mulla on kokemusta lasten kanssa ulkomaille muutosta muttei lyhyeksi aikaa.

Vierailija
2/6 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauko-Itä olisi haaveissa. Ja ihan oleskelemaan, ei töitä tekemään. =) säästäminen menossa. =) Aiemmin oltu kahden miehen kanssa 4 kuukautta kauko-idän reissussa, ja lastenkin kanssa siellä oltu. Joten kohde on tuttu. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka pieniä käytännön ongelmia tuottaisikin, on vuosi ulkomailla niin monta kertaa arvokkaampi kokemus kuin vuosi tasaista koulutyötä kotimaassa, ettei niitä edes oikein voi mielestäni laittaa vastakkain. Mieti, sinä voit tarjota lapsillesi jotain sellaista, mitä ihan joka koululainen ei pääsekään kokemaan. :)

Vierailija
4/6 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheen kanssa mahdollisuus tehdä kaikenlaista yhdessä ihan arkenakin, kuulostaa tosi kivalta suunnitelmalta, en ottaisi tuosta kouluun sopeutumisesta hirveästi paineita.

Vierailija
5/6 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se oli tosi vaikea vuosi, en suosittele ollenkaan. Mut laitettiin englanninkieliseen kouluun tosin, mutta en ollut ehtinyt lukea kieltä kun 2 vuotta ala-asteella suomessa enkä osannut sanoa kuin my name is jne. Kieltä opetettiin kyllä, mutta vasta joulun jälkeen aloin oikeasti ymmärtämään ja puhumaan. Keväällä sain vähitellen vasta kavereita ja muutenkin aloin ymmärtää mitä tunneilla tehtiin (matikka, historia ja äidinkieli etenkin).

Maan kieli ei ollut englanti, joten koulun ulkopuolella olin vielä enemmän pihalla kaikesta. Sitten muutettiinkin jo takaisin Suomeen.

Teillä tosin lapset pienempiä ja olette aikeissa olla pidempään.

Vierailija
6/6 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vuosi on aika lyhyt aika ja itse harkitsisin tarkkaan. Silloin riippuu siitä onko kouluvuosi sama juttu ko maassa (alkaa ja loppuu samoihin aikoihin) ja onko opetus samalla tasolla.

Esim. jos lapsi on vaikka neljännellä luokalla, niin se ero joihinkin maihin on aika valtava. Kieli tietysti vaikuttaa eli meneekö paikalliseen vai kansainvälisen kouluun.

Ulkomailla asuneena mä en lähtisi vuodeksi. Kyllähän ne lapset siitä selviää mutta vuosi on minusta liian lyhyt aika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan