Minkähänlaista on irtautua huumeista?
Kun jo nikotiinista irrottaituessa menee ihan sekaisin ja ajantaju hämärtyy?
Kommentit (35)
Kaikista addiktioista vieroittuminen on vaikeaa. Jos ne olisikin helppoja niin en osaa sanoa millaista elämä olisi. Sitä olen miettinyt jos oli totta niin kova laki sarjassa sienillä kerta laakista irti opiaateista. Jos se on totta ja onnistumisprosentti yli 80 % niin miksei sitä käytetä laajemmin? Taitaa olla niin ettei haluta käyttää aika toimivaa tapa koska niistä sienistä tulee trippi. Silti paljon pienempi paha kuin koukku opiaatteihin.
Sokeri auttaa nikotiinin vieroitusoireisiin. On myös jatkuvasti halu syödä jotain. Sormet ja jalat ovat levottomat. Pahimmat nikotiinin vieroitusoireet kestävät n 10 min. Kun tuosta pääsee yli, niin saa paljon aikaa ennen seuraavaa kymmenmnuttista.
En tiedä koska en ajatellut lopettaa. KELA sponssaa pirit bisset ja pilvet 🤣
Nikotiinista irtautuminen on verrattavissa heroiiniin, muut ovatkin sitten lasten leikkiä. Poltin kannabista 2013 - 2023 lähes päivittäin, toisinaan söin sitä päivittäin, mutta nyt tammikuussa koin sen täyttäneen tehtävänsä ja lopetin toistaiseksi. Ei mitään vieroitusoireita tai vaikutuksia olotilaan. Käytin siis lähinnä lääkinnällisesti ja elinolosuhteiden muuttuessa en enää tarvinnut.
Voin kertoa, ettei millään nikotiinikorvaustuotteilla pääse nikotiiniriippuvuudesta. Purkasta tai zonnicista tulee uusi riippuvuus.
Vierailija kirjoitti:
Entä piri? Kuinka vaikeaa?
Jospa vain jättäisit ottamatta. Niin minä olen tehnyt ysäriltä saakka. Kukkaa tai lätkää ostaessa on tarjottu aika monta kertaa. Piri tyypit on aika rasittavia mutta jos niiltä saa niin se siitä. Kun ei saa kasvattaa omaan käyttöön niin tämmöistä se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa vain jättäisit ottamatta. Niin minä olen tehnyt ysäriltä saakka. Kukkaa tai lätkää ostaessa on tarjottu aika monta kertaa. Piri tyypit on aika rasittavia mutta jos niiltä saa niin se siitä. Kun ei saa kasvattaa omaan käyttöön niin tämmöistä se on.
Hienosti toimii kieltolaki.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu pitääkö siitä vai ei. ADHD aivoja se väsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on ADHD-lääke.
Vierailija kirjoitti:
Fyysistä riippuvuutta siihen ei edes synny. Mutta jos on paennut pahaa oloa tmv. päihteeseen ja lopettaa päihteen käytön, niin houkutus käyttää uudelleen on jopa aiempaa suurempi, kun tietää, että pahan olon saa koska tahansa muutettua (hetkellisesti) hyväksi.
Suurin osa huumeiden ongelmakäytöstä on itselääkintää huonoon oloon. Valtaosa narkomaaneista on huonoista perheolosuhteista, erityisesti yksinhuoltajaperheistä ja yrittäjäperheistä. Molemmissa korostuu yksinäisyys, jälkimmäisessä tosin useimmiten on rahaa huumeisiin ilman rötöksiä. Jos kunnollista hoitosuhdetta päihdehuoltoon tai psykiatriaan ei muodostu niin voi olla tekemätön paikka irtaantua huumeista. Henkisesti tasapainoinen Keskiverto Keijo ei välttämättä addiktoidu mihinkään vaikka kokeilisi kaikkia tarjolla olevia huumeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on ADHD-lääke.
Nepsylapset käy pirillä lääkittynä alakoulun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienosti toimii kieltolaki.
Sehän toimii ihan loistavasti myyjien kannalta. Luvut käytön kasvusta näkyy jätevesimittauksista. Kokaiini on ohittanut amfetamiinin helsingissä. Eikä sen käyttäjiä jää kiinni kuin mini vähän.
Vierailija kirjoitti:
Sokeri auttaa nikotiinin vieroitusoireisiin. On myös jatkuvasti halu syödä jotain. Sormet ja jalat ovat levottomat. Pahimmat nikotiinin vieroitusoireet kestävät n 10 min. Kun tuosta pääsee yli, niin saa paljon aikaa ennen seuraavaa kymmenmnuttista.
Itel toi ruokailu ei oikeastaan toimi. Tuskailen täs röökin lopettamisen kanssa ja huomasin kun olin ilman ni ku söin ni teki paljon enempi röökiä mieli koska safka rööki on muka tosi hyvä. Et mun pitäis vähentää syömist ettei tuu kierre missä syön voittaakseni röökin himon mut se vaan lisää sitä ja jos ei syö hirveesti ni ei jäydä se röökin himo niin paljoo. Rööki on tosi koukuttava aine.
Tiffany Jackson kuvaili kirjassaan Rajaton opiaattiriippuvuutta kovaksi mielihaluksi rentoutumiseen.
Nikotiinihan vertautuu addiktoivuudellaan koviin huumeisiin. Luultavasti kokemus on sama.