Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten taksikuskit suhtautuvat synnyttäjiin?

Vierailija
22.10.2007 |

Lähinnä mietin, että voivatko kieltäytyä kyyditsemästä synnyttämään, jos esim. lapsivesi mennyt/menee parhaillaan? Tietysti mukaan voi riuhtaista pyyhkeen tai muovipusseja ym. penkin suojaksi.. Mutta onko kellään omakohtaisia kokemuksia?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi synnytys la-su yönä kello 3. Soitin ensin itselleni taksia. Kahdelta eri taksiasemalta kieltäydyttiin, koska he ajavat mielummin känniläisiä baarista kotiin. Loppujen lopuksi oli tilattava ambulanssi.

Vierailija
22/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivedet lorahti to-pe välisenä aamuna klo 5 ja taksiin päästiin. Otin pyyhkeen mukaan penkille. Sattui vielä olemaan nainen taksikuskina. Ihan rauhallisesti kuskasi meidät synnärille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

22: niinhän sen pitäisi olla. Toivon totisesti ettei tarvi alkaa metsästää ja kerjätä taksia jos on tarve

sille kyydille.

Vierailija
24/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistuslaskunhan voi vaikka lähettää asiakkaalle, mutta voiko penkkien puhdistus olla heitteillepanosyytettä vakavampi juttu?

Vierailija
25/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla kuitenkaan niin kiire on, ettei ehtisi pyyhettä takapuolensa alle levittää. Suurin osa synnytyksistä kuitenkin etenee ihan rauhallisesti. Taksikuskienkin on turha pelätä elokuvatyylistä syöksysynnytystä, sillä niitä on kuitenkin selvä vähemmistö.

Vierailija
26/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa taitavat olla ne taksikuskit, jotka jättävät hädässä olevan äidin pientareelle. Kaippa sellaisestakin voisi jonkun syytteen nostaa, jos näin kävisi ja lapsi sitten syntyisikin ennen sairaalaan pääsyä.

Itse matkustin synnyttämään taksilla eikä kuski sanonut mitään. Tietenkään. Ei hän tietenkään onnelliselta näyttänyt ja ajoi vähän ylinopeutta ja punaisiakin päin kun ulisin takapenkillä ;-) Mielessänikään ei käynyt ajatus, että hän olisi meidän kotiin jättänyt. Ambulanssi kun ei tule synnyttäjää hakemaan täällä kaupungissa kuin hätätapauksissa... Julkisillako sitä sitten pitäis mennä?

Vierailija
27/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku bussit puoliltaöin vielä kulkivat... Kuopus syntyi sitten aamuyöstä, ja piti mennä taksilla.

Vierailija
28/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niillä varaa valita.

Vierailija
29/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on niin, että joku voi onnistua löytämään jonkun keskenkasvuisen, joka kieltäytyy ottamasta synnyttäjää kyytiinsä, mutta suurin osa taksikuskeista on itse isiä tai äitejä tai vähintään enoja ja tätejä ja he ovat tutustuneet syntymän ihmeeseen sen verran että tietävät muovipussin ja pyyhkeen säästävän penkit pesulta.

Vierailija
30/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onko oikeus jättää apua tarvitseva ihminen vaille sitä apua?

Asiakkaan toki voi valita, mutta avunantoon on velvollisuus jokaisella. Jopa sinulla.

Vierailija
31/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaako synnyttäjä kyytiin vai pannako heitteille...

Vierailija
32/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin paljon taxin tilaus niin eikö olisi varmempaa sopia jonkun tutun kanssa kyydistä ja varmaan se mieskin voi lähteä kesken päivän töistä.

Mulla on 3 synnytystä takana ja 2 syöksyä ja aina olen ehtinyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä