Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten taksikuskit suhtautuvat synnyttäjiin?

Vierailija
22.10.2007 |

Lähinnä mietin, että voivatko kieltäytyä kyyditsemästä synnyttämään, jos esim. lapsivesi mennyt/menee parhaillaan? Tietysti mukaan voi riuhtaista pyyhkeen tai muovipusseja ym. penkin suojaksi.. Mutta onko kellään omakohtaisia kokemuksia?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksia, mutta kuullut olen että ei mielellään ota kyytiin tollasessa tapauksessa..

Vierailija
2/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varustin pyyhkeen ja jätesäkin sairaalalaukkuun ja laitoin ne taksissa alleni ihan siltä varalta, että vedet menevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan varmuuden vuoksi (vaikkei vesistä vielä tietoakaan) takapuolen alla. Ei se kuski yhtään nikotellut.

Eikä niitäkään tarvinnut " riuhtaista" mukaan ;-) ihan rauhassa lähdin. Lapsi syntyi kahden ja puolen tunnin kuluttua.

Vierailija
4/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuulemma niitäkin tolloja jotka eivät ota mukaan. Toivottavasti itselleni osuu fiksu kuski jos tästä taksipelillä synnärille lähdetään.

Vierailija
5/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko, ettei sinne penkeille koskaan mene mitään muita eritteitä: verta, oksennusta, spermaa jne.? En ole taksia ajanut, mutta jos olisi valittava lapsivesi tai yrjö, niin kyllä mieluiten se ensimmäinen.

Vierailija
6/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen tyhmiä, mutta vähän jännittää lähestyvä synnytys, kun ensisynnytys 4 vuotta sitten alkoi sellaisella rytinällä, että ei ollut muuta mahdollisuutta kuin tilata ambulanssi. Tuli siis todella kiire ja olin niin kipeä, että edes istumaan en pystynyt. Lapsi syntyi rv35. Nyt on nuo viikot jo ohitettu ja toivon, että pääsisin lähtemään " normaalimmin" esim. taksilla tai jos mies ei ole töissä, niin autolla. Kiire siinä silti saattaa tulla, koska syöksysynnytyksillä saattaa olla tapana uusiutua.. -ap-

Vierailija
7/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Känniääliöt ei tietenkään siihen kykene.)

Vierailija
8/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi, että soittakaa ampulanssi ja hävisi

Vierailija
9/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen synnytyshetkeen aina voi varautua ennalta, jos vedet menee vaikka kesken kauppareissun tms. Eri asia tietenkin, jos on kotona ja kaikki tarvittava valmiina. Nim. kokemusta on.

10/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vedet lörähtää penkille niin se auto on sitten pesulla lopun päivää/yötä ajosta ja tienestistä pois niin että ei puhuta rahasta tässä yhteydessä.

6:

hölmöhän sellainen kuski olisi joka rahasta kieltäytyisi.

Vierailija
11/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos jotain meneekin pieleen sitä seuraavaa takia odotellessa?

pitäähän esimerkiksi loukkaantuneenkin hoitoon pääsystä huolehtia. Vaikka aivot valuisivatkin mersun penkille...

Vierailija
12/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

8: Ei tässä kukaan ole sanomassa etteikö muutakin suttua tulisi. Ihmetellään vaan että joku on niin pöllö ettei huoli synnyttäjää mukaan. Varmaan pitäs sanoa soittaessa että lähettävät kuskin joka myös vie perille ja onhan noita suojia olemassa jotka laittaa alleen.

Vierailija
13/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kauppareissulta varmasti saa matkaansa ainakin muovikassin, eikös? Jos ei aivot lorahda lapsiveden mukana...

Vierailija
14/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kauppareissu tarkoitti silloin, että olin palaamassa kaupasta. Siis kotimatkalla ja vedettävän " mummokärryn kanssa" , ei muovipusseja mukana.

Vierailija:

mutta kauppareissulta varmasti saa matkaansa ainakin muovikassin, eikös? Jos ei aivot lorahda lapsiveden mukana...

Vierailija
15/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä paniikki synnytyksen alettua kuuluu kokemani perusteella lähinnä jenkkileffoihin...

16/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

18:

No, jos olit jo kotimatkalla, ehdit vrmasti viedä ostokset kotiin ja napata pari pyyhettä mukaan.

Vierailija
17/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaa kotiin olisi ollut vielä kilometri, enkä tosiaan edes harkinnut sitä yrittämään niissä tuskissa. Onneksi vastaantullut mukava naisihminen tuli auttamaan ja sain taksin tilattua. Mutta meniköhän taas ap:n kysymyksen vierestä..

Vierailija:

Hirveä paniikki synnytyksen alettua kuuluu kokemani perusteella lähinnä jenkkileffoihin...

Vierailija
18/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä pahempi kiire, sen suurempi syy olisi kuskilla ottaa synnyttäjä kyytiin.

Eli pienempi kiire - pyyhkeet ja muovit mukaan!

Isompi kiire - penkeistä viis! Ja menoksi!

Vierailija
19/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasta kommenteista taas näkee, että ihmiset ei tajua, että on monia joilla synnytykset ei ala " kaavan" mukaan ja voi tulla tosiaan kiire. Esim. siskoni tilaili rauhassa taksia, kun vedet oli menneet ja supisteli säännöllisesti, mutta ei vielä mainittavan kipeästi.. Mietti jo, että menisikö kuitenkin bussilla, onneksi ei mennyt. Sairaalaan päästyä ohjasivat ensin hänet kiirehtimättä päivystykseen, jossa sitten huomattiin että olikin jo 9cm auki. No, siinä tulikin kiire synnytyssaliin ja lapsi syntyi 10 minuutin kuluttua! Ihmetteli siinä kätilötkin, että miten ei supistukset sattuneet enempää.

Vierailija
20/32 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin matkustanut taksilla synnärille lapsivesien menon jälkeen. En nähnyt mitään tarvetta avautua kuskille lapsivesistäni. Iso yöside housuihin vaan.

Vierailija:

olen törmännyt tilanteeseen jossa taksikuski ei oikeasti ottanut minun seurassani olevaa naista jolla tihkui lapsivesi

sanoi, että soittakaa ampulanssi ja hävisi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme