Voiko rakastaa enempää kuin yhtä lasta?
Tilanne on se, että olen viisivuotiaan pojan yh, sittemmin ryhtynyt parisuhteeseen. Nyt olisi perheenlisäyksen aika! Mutta pelottaa, opinko rakastamaan toistakin lasta? En osaa oikein selittää, mutta rakastan niin kovasti tätä poikaani, että en tiedä voinko rakastaa toista yhtä paljon? Ja kannattaako silloin tehdä toisia lapsia? Vai onko tämä turhaa pelkoa? Ensimmäistä aloin kyllä rakastaa heti miten...Kertokaa kokemuksia? Oliko teillä epäilyksiä?
Kommentit (25)
että tunnustetaan, että tulee kriisejä ja kaikissa tapauksissa ei riitä, että ne lakaistaan maton alle ja jatketaan väkisin kun yhteen on kerran menty. Luulisi, että jos on ollut tekemisissä vastuuseen kyvyttömän ihmisen kanssa, oppii kiinnittämään huomiota juuri siitä kertoviin niihin seikkoihin muissa ihmisissä.
Itselläni ei ole (vielä ;) lapsia kuin 1 miehelle, mutta mulla on sisko- ja velipuoli itselläni, eikä se mulle ole koskaan ollut sekavaa. Lapsihan elää siinä perheessä missä elää ja oppii sen perheen elämäntavat ja kuviot. Jos lapselle tulee jo pienenä " asenne" ja pitää alkaa " vertailemaan" muutenkin kuin ihan avoimesti ja uteliaasti, on se mun mielestä kyllä vanhemmilta opittua tuomitsemista, kateutta yms.
Tai sitten syytetään kaikesta sitä luuseri-eksää ja porskutetaan eteenpäin mitään oppimatta ja retkahdetaan aina uuteen ja ihanaan.
rakkaus lapseen ei häviä milloinkaan
uusperheet on nykyään niin tavallisia, ettei lapset ole siitä moksiskaan, ettei kaikilla ole sama isä. Sellaisia lapsia on vaikka kuinka paljon heidän kavereissaan ja luokkatovereissaankin.
on ehdotonta, toisin kuin rakkaus puolisoon, joka on kuitenkin aina jollain lailla ehdollista.