###TAAPEROENSKAT VKO 43###
Kommentit (62)
Meillä on ollut todella väsyttävä syksy, en ole jaksanut MITÄÄN ylimääräistä tehdä... On jäänyt tietokoneen avaaminenkin, kun on täytynyt loikata aina sänkyyn yhtä aikaa pojan kanssa päikkäreille, että jaksaa. Huh, syksy kai vähän masentaa, ja töissä on aina kiirus. Lisäksi nykyään olen enimmäkseen iltaisin töissä, joten nukkumaan pääsen vasta puolenyön jälkeen. Aamulla herätys on kuitenkin aina yhtä varma, joten päikkärit ovat olleet ihan ehdottomat.
Näin ollen en ole lukenut kuin muutaman viestin silloin tällöin, vähän olen pihalla kuulumisistanne... Joka tapauksessa plussatuulia kaikille jo tonskailu-yritykset aloittaneille. Ainakin Pesukarhu ja Queen. Me ollaan jääty sitten Pesukarhusta jälkijunaan, täällä ei ole vielä tonskailua aloiteltu, mahdollisesti ensi keväänä. Kuumetta kyllä on. ;)
NapNap on tainnut jo viettää häänsä, tai ainakin ne ovat ihan pian! Paljon onnea!
Meillä on todella touhukas puolitoistavuotias, puhetta tulee jo useita oikeita sanoja, lisäksi paljon sellaisia " puolisanoja" , jotka äiti ymmärtää, mutta eivät ole oikeita, kuten " hau-hau" tarkoittaa koiraa. Kävely on toki ollut jo pitkään ainoa liikkumismuoto (ellei juokse), ja autot ja mopot kiinnostavat kovasti.
Omaa tahtoakin välillä harjoitellaan heittäytymällä maahan kiukustuneena, kun ei saakaan tehdä kuten itse haluaa. Kuulunee ikään ja todennäköisesti tulee vain pahenemaan toisen syntymäpäivän lähestyessä... Argh.
Ai, ja strategiset mitat 1,5 v neuvolasta! Pituutta 85,4 cm ja painoa 10890 g. Pitkä hoikka poika meillä.
Nyt täytyy kuitenkin loikata hetkeksi päikyille, joten kuulemisiin!
Kissankello ja Matias 1,5 v
Kiva kuulla Kissankellon ja Matiaksenkin kuulumisia pitkästä aikaa!!! Mitkä muuten Matiaksen 1v-mitat oli? Entäs muilla 1,5v-neuvolassa käyneillä? Mitkä oli 1v ja 1,5v -mitat? Meillä on 1,5v -neuvola parin viikon päästä vasta.
Liia on jutellut hauskoja =) Aksu usein sylissä istuessaan kiskoo mun paidan kaula-aukkoa alaspäin ja hokee titti, titti...
Tänään oltiin aamusta Aksun kanssa rokotetutkimuksessa ja nyt saatiinkin sieltä viimeinen rokote. Eli tällä kerralla taas tuli tuo MPR+vesirokko. Nyt sitten on vaan yksi verinäytte enää tän tutkimuksen puolesta. Tosi reipas Aksu tänäänkin oli kun ei yhtään inahtanutkaan kun piikki laitettiin. Verinäytteetkin on Emlan kanssa menneet tosi hienosti eikä oo yhtään itkettänyt.
Ens yöksi mä lupauduinkin menemään töihin kun äsken soitettiin. Vähän toisen puolen hommia taas näin lapsiin ja nuoriin suuntaaville ;) eli vanhusten parissa vietän ensi yön. Ja huomenna sitten klo 13 istun skarppina koulussa.
Hitsi muuten, että mä oon iloinen kun mulla on ekaa kertaa elämässäni (pilleriaikaa lukuunottamatta) säännöllinen kuukautiskierto! Jee jee =D (tuli vaan mieleeni Queenin testailusta)
pikku-milli & Akseli 1v5kk
Ida antaa mun hyvin lukea juttuja netissä, mutta jahka alan kirjoittelemaan niin johan ollaan hakemassa äitiä pois tästä :) No, nyt neiti on aatimatuutimalullaa.
Selvisikö NapNapille se V:llä alkava juttu, mikä siellä jääkaapissa teidän neidin mielestä lymyää? Tuli vaan mieleeni, kun Ida on koko viikonlopun hokenut dildoa ja meillä ei oo hajuakaan mitä se sillä tarkoittaa :D Saitko puvun valmiiksi?
Kannatti kysyä teiltä viime viikolla siitä ulkona kävelemisestä. Ida alkoi seuraavana päivänä tallustelemaan itsekseen ja tänään ei oikein malttanut keinussakaan istua, kun halusi vain käppäillä lapio kädessä ja seurata isompien lasten menoa. Naapurien iloksi otettiin tietenkin myös juoksuaskelia talvikengillä ja välillä mentiin mukkelis makkelis. Seuraavaksi odotellaan että neiti nousisi itse maasta ylös jos kumpsahtaa :)
Kiva muuten kuulla Kissankellon ja Matiaksenkin kuulumisia :) Pitkä poika teillä siellä kyllä on :) Ida oli 1v vain 75cm!
Karssulillekin huiskutukset, minusta on aina niin kiva lukea teitin kuulumisia kun meillä on niiin samanikäiset neidit!
Burden masukuvaa kävin vauva-puolella vaklaamassa ja se on ihan jätti :D Joko tulee potkuja?
Mulla tulee koko ajan sellaisia mahottomia onnellisuuspuuskia. En osaa paremmin selittää, mutta kuitenkin tulee sellainen tooosi hyvä olo ja suupielet menee korviin asti kun ajattelee tuota meitin nuppua. Olen niin mahottoman onnellinen Idasta. Luulin että siskon vauva lisäisi vauvakuumetta ja tulisi kova vauvankaipuu. Mutta eipäs niin käynytkään, nyt vain ajatukset vahvistuvat siitä että onhan tuo Ida vielä äidin pikkuinen vauva eikä ole mitään pakkopullaa saada toista lasta :) No ei tässä sentäs mitään ehkäisyä kuitenkaan aleta käyttämään, mutta ei kyllä kierron päiviäkään laskeskella. Vaikka kyllä sitä lapsettomuusaikoina sen tajusikin että meidän kohdalla ihan turhaa laskeskella. Nyt imetänkin vielä jne...
No eipä mulla taas mitään järkevää asiaa ollutkaan, kunhan aikaani täällä kulutan :)
MiaMik ja Ida 1vuotta3vkoa
MiaMik, Akselin sanavarastossa dildo tarkoittaa kirjaa =D se on joko dildo tai dilda vähän riippuen päivästä =D tipahdettiin miehen kanssa ihan totaalisesti yhtenä iltana kun Aksu osoitteli mun yöpöytää ja hoki dildoo, dildoo... ja ne omat nallekirjathan siinä oli pinossa =D
Hyvä toi dildo:)
Täytyi vaan palata tänne huokailemaan kun huomasin vauvapuolella burden masukuvan..iiiihana:) Jos sulla oli ekalla kertaa iso massu niin kyllähän se varmaan tokasta vielä kasvaa..ainakin tuttavapiirissä on tämä tullut todettua:D
Ois se vaan niin ihana kun kasvais itselläkin pieni tuolla masussa..*huokaus*..just katselin koneelta raskausajan massukuvia, maha oli loppuviikoilla niin valtava että liikkuminen ois ollu varmaan helpompaa vierimällä;)
Vauvakuumeileva Queen
Neiti raivoo tossa lattialla, kun en antanu tulla säätää tähän koneelle... Yleensä vetää kaikki niin tilttiin, etten tiiä mitä kaikkee se on ehtiny painaa.. :D
Niin siis sitä vaan, että mitä ootte aatellu ostaa/tehdä isille isänpäivälahjaks?? Mä aattelin, et jos ostais 3 valkosta tyynyliinaa ja tekstiilirussit, ni Heidi sais " piirtää" niihin jotain.. ja sit ite kirjottasin vaan Heidin nimen ja päiväyksen. :D
Ei muuta. Moi.
burde, heidi r52v (oho..heidi kirjotti ton iän ite ;) & vilhami 16+1
Karssuli: Kiva kuulla,että teilläkin on lähteny hoitokuviot hyvin liikkeelle. =) Helpottaa huomattavasti äitinkin töissä jaksamista/käymistä, kun neiti viihtyy hoidossa.
Oksitosiini juttu taitaa olla tosiaan aika uus juttu, kun ei semmosesta munkaan synnytyksen aikaan ollu tietookaan. Ja mullahan se oks.tippa oli vaikka kuin kauan.
Queen: Vai on Liia muuttunut tyttö! Ihana kuulla. Meillä on kans ollu täällä semmonen pikku vinkuvanku, mutta onneks on niitä hyviäkin päiviä ja hetkiä. =)
Heh.. se " titti" -juttu oli hauska!! :D
Kissankello: No juu... Ompa teillä tosiaan pitkä poika! Ja oli kiva kuulla kuulumisia. Toivottavasti väsymys helpottaa ja olis parempi alkutalvi! :)
PikkuM: Hienoa, et sun menkat on säännöllistyny! :) Vähän mä hei ootan sitä, et teki alatte jossain vaihees tonskailee. ;D
MM: Ihania varmasti noi sun onnellisuus puuskat. Voi kun mullekki tulis semmosia... Siis semmosia oikeen KUNNON puuskia, että tuntuu et pää halkee onnesta. :D Oon mä kyl ollu onnellinen ja miehukselleki koittanu enempi antaa huomioo.. siis semmosta " avio-huomio" . :D Mut jotenki tuntuu,että toi työ on nyt vaan ihan hirmu rankkaa, että puolet aivoista on :( -tilassa.
Jaa nii joo... Jokos Emmi täytti 1v???? Jos täytti, ni OIKEEN ISOT SYNTTÄRIONNITTELUT!!!!!! (Siis ihan ku olisin mesestä jotain semmosta huomannu... voi tietty olla et oli kyse jostain muistaki kemuista.)
Oma napa... Niinku tos MiaMikille kirjottelin, ni töissä on edelleen tosi rankkaa. *huoh* Välillä on semmosia yksittäisiä hyviä päiviä, jotka antaa taas potkua eteen päin, mutta esim. tänään oli taas semmonen pohjanoteeraus, että morjes. :( Ei sitä oikeen muuta voi, kun todeta, että hoh hoijaa miten meidän asiakkaat onkin niin sairaita. :/ Kaikista v-mäisintä nois huonois päivis on se,että niistä ei meinaa päästä irti sitten millään... Ne jää vaan vaivaamaan ja menee triplasti normaaliin verrattuna, että saa nollattua pään työpäivän jälkeen. Noh... Toivottavasti jaksan nää 4kk vielä siellä.
MM kyseli, että tuntuuko potkuja... Eilen taas tuntu. :D Tänään en oo siihen malliin kuulostellukaan. Mulla on taas istukka tos edes, ni se vähän vaimentaa niitä.. Mut siis on se kyl niin hienoo. Sitä alkaa heti hymyilee ku hangonkeksi, kun on tajunnu, että siellä se vilhami morsettaa. :D
Heidille ei kuulu ihmeitä... Ei se vieläkään kävele ku pikku pätkiä ja sit jos ei kato, ni sit saattaa kävellä vähän enemmänki. Sille on tullu ny ihan hirmunen jännittäminen siitä kävelystä. :) Ennen se koitti oikeen juosta ja ny se menee niin varovasti että...
En taida juoruta enempää. Jos menis kattelee telkkaria tai jotain ja kuulostelee tuntusko liikkeitä. :D Mulla onki huomenna vapaa päivä ja aattelin hyvällä omalla tunnolla viedä heidin hoitoon ja koittaa vaikka saada tätä kaatopaikkaa johonki järjestykseen... Tai sit vaan oon ja lepään. Tuntuu,että olis aika ottaa vähän omaa aikaa ittelle ja koittaa rentoutua, varsinkin nyt kun töissä on tommosta.
Voikaahan hyvin.
Burde, heidi ja vilhami taas
Meillä hajosi eilen TV ja meillä oli kuulkaat miehen kanssa illalla niiiin tylsää et mentiin klo 21 yöunille :D Miehellä soi kello klo 5 ja meinasin jo pompata pystyyn kun oli niin pirteä olo. No, loppujen lopuksi heräsin tuossa klo 8.20 Iitukan pölinään :)
Missäs jenni ja kaikki muut enskat luuraa? Muutamat ei ole vähään aikaan kirjoitelleet?
Ei mulla muuta taas, kunhan pinoa nostelen...
Queen: mä kans välillä huomaan, että tytön kanssahan on ihan kivaa=) Meidän tyttö on kans aika usein jotenkin kiukkuinen ja itkeskelee mun kanssa aika paljon, mutta mitä enemmän sille tulee ikää, sitä " helpommaksi" tyttö muuttuu. On hyväntuulinen ja leikkii ja nykyään höpöttelee todella paljon. Välillä rupee naurattamaan kun tyttö selittää pitkät pätkät ja joka toinen sana on ihan siansaksaa=)
Kiva kun kissankello kävi kertomassa kuulumisia! Missä pesukarhu ja jenni?
MiaMik: Ei ole selvinnyt se meidän jääkaapissa oleva V... eikä sitä sanaakaan ole tytön suusta ainakaan viikkoon tullut, toivottavasti on unohtanut sen. Hauska toi dildo! Ja Aksun kielellä se on kirja...hih! Meidän tyttö on nyt ruvennut hokemaan pimppiä... onkohan se tarhassa sen oppinut?=) Ja tyttö lauleskelee nuppipalapelejä tehdessään " villipilli villipilli" ... mitä lie tarkoittaa=)
Burden masu on jo tosiaan aikasta iso. Muistatko millä viikoilla sulla oli Heidistä ton kokoinen masu? Kyllä se varmansti tokasta rupee nopeempaa kasvaa, se on kuitenkin kertaalleen venynyt. Mulla riittää jo se, että kun syön, vatsa pullottaa. Ei ennen ollut niin. Kai se nahka vaan antaa helpommin periksi. Ja pitäis olla varmaan tosi tiukat vatsalihakset ettei mulla pullahtaisi. Aamuisin on kuitenkin ihan litteä vatsa.
Ai niin, isänpäivä... mitä ihmettä, jatkuuko muka elämä ensi lauantan jälkeen???=) Mä en osaa yhtään edes suunnitella ensi viikkoa!
Ja isot synttärionnittelut Emmille!
NapNap + tyttö 1v7kk
Ja samalla kiittää ja kumartaa onnitteluista! =) Juu-u, niin se vuosi vaan vierähti ja meilläkin tosiaan asuu pieni taapero. Hui! No, oikeestihan Emi syntyi vasta klo 23.05, joten on se vielä tän päivän mun vauva... ;o) Otettiin pieni varaslähtö noihin synttäreihin ja juhlittiin niitä tosiaan jo lauantaina. Mukana oli Emmin isovanhemmat, kummit ja muutama muu sukulainen. Mukavaa oli: Emmi sai ihania lahjoja, tökkäs sormensa täytekakun kermaan ja nuoleskeli niitä sitten innoissaan ja muutenkin oli ihana nähdä taas läheisiä ihmisiä. Emille vaan pukkas kauheen räkiksen, mutta puolikuntoisenakin neiti jaksoi tsempata iltaan saakka. Uni tuli kyllä sitten jo seitsemältä. Käytiin silloin aamusella kuvauksessakin. Ensi maanantaina saadaan koevedokset. Kivoilta näytti jo siellä ruudulta katsottuna.
Räkis sen kuin jatkuu ja olo kotosalla alkaa taas potkia tätä mammaa. Mitä pidempään virutaan täällä neljän seinän sisällä sitä enemmän odotan ensi maanantaita ja töihin lähtöä. Hoitopaikka ei ole vaan vieläkään varmistunut. Viime viikolla sitä alettiin lupailla, mutta tänään kun soitin päivähoitotoimistoon, niin ei se vieläkään varma ole. Onneksi miehellä on ensi viikko kokonaan lomaa, niin voivat sitten harjoitella rauhassa koko viikon lyhyillä päivillä. Olis vaan kiva itsekin käydä hoitopaikassa ennen töitten alkua...
Ihania nuo isompien lapsukaisten juttelut! =D Noita pitäs oikeesti laittaa ylös, että muistaa ne myöhemminkin.
Mitäs sulla NapNap onkaan lauantaina, kun niin ajatukset siellä pyörii?!? ;D
Nyt en taida muuta kirjoitelakaan, kun tarttee vähän laskja maksaa ja muutenkin tehdä kotihommia, kun likka on pihalla päikyillä. Koskaan ei tiedä, kuinka pitkään se nukkuu. Eilen veteli kolme tuntia ja viikonloppuna hyvä kun tunnin päivässä. Niin ne vaihtelee. Saavat sitten hoidossa opettaa sen nukkumaan sisällä... ;o) Palailen huomenissa kertoilemaan 1-v. neuvolan tulokset. Näkymisiin!
-Amy ja Emmi, tänään tasan 1 vuotta <3
[color=darkblue]Omia juttuja piti sen verran tulla rutisee, että (heh.. tuntu just pikku potku/lyönti alamahalla - onkohan vilhami sitä mieltä, että ei pitäis rutista :)) soitin neuvolaan ja kyselin sokerirasituskokeen tuloksia... No niinhän siinä taas kävi, että eka arvo oli rajalla! Hitto. Viimeks ihan sama homma. Se siis oli 4,8 ja raja on 4,8. Eli siis 6pv:n kotiseuranta kutsuu. Äääh.. Ei niissä viimekskään ollu mitään, ni en usko, että nytkään mut ompahan sit ainaki katottu.
Napnapko se kysy, että millä viikolla mulla oli tämmönen maha ku Heidiä odotin... Ootas.. Käyn kattoo masu-albumista.. -> Rv 18+4 oli aika presiis samankokonen maha ku siinä kuvassa joka oli 15+1.. :D
Ei muuta ny.. Meen suihkuun tai ehkä siivoon vähän vielä jotain ja sit meen. :D Moikka!
Burde, heidi 1v ja vilho-viljami 16+2
PS. Tänään taas on tuntunu muutamat kerrat liikkeitä. Eli kyllä ne niitä on ollu, vaikka en ihan 100% varma ookkaan ollu. :D
Tää nyt ihan vaan nopeasti kirjoittaa¿ Kohta on pakko mennä nukkumaan! Kun aamullakin täytys päästä ylös klo 5! kun työt alkaa klo 6.30, huoh!
Mutta siis täällä mennään vielä apeissa tunnelmissa, niin sattui sydämeen viime viikolla, kun ne prkln menkat saapuivat tänne osoitteeseen... Ja sitten eilen kun lukasin nettiä pikapikaa töissä ja satuin lukemaan siitä 11kk vauvasta, niin kyllä tuli silmäkulmaan suru, kun niille jotka niin kovasti toivovat vauvaa, ja pystyisivät huolehtimaan niin ei vaan suoda, ja sitten toisaalla käy juuri näin... TÄÄ ON NIIN VÄÄRIN!!!
Mutta joo, nyt vähän iloisempiin asioihin, meidän Eetu osaa PUHUA!!! Siis ei se montaa sanaa oo sanonu, mutta eilen kun mun vanhemmat oli meillä käymässä (mun isä katto leikkimökin paikkaa...) niin sano monta kertaa ¿au-to-to-to¿ sillain ihanasti huulet tötteröllä! Ja on tuon kyllä sanonut ennenkin, mutta eilen vasta tajuttiin mitä tarkottaa, tyhmät vanhemmat!!!
Miamik on saanut ihanan kuuloisia onnellisuuspuuskia, ihanaa! Mä kanssa joskus saan niitä, ihan vaan kun kattelen Eetu ja miestä, niin että meinaan pakahtua onnesta ja purskahtaa itkuun! Hih!
Mäkin kävin kanssa kattomassa Burden massukuvia, ja oliko vähän ihquja!!!
Queen Liiakin on muuttunut, ihanaa varmasti!
Kissankellokin oli ¿käynyt¿, kivakiva!
Ihana Aksu!!! dildo-dildo- hih!
Meillä Eetu oli 1v neuvolassa 75,2cm ja painoa 8700g ja puoltoista neuvolassa 82,6cm ja painoa 9880g. Eli meillä tällainen pieni poika täällä...
Joo, en mäkään oo vielä miettinyt mitä mies saa isänpäivälahjaksi, mutta toisaalta, eihän se oo mun isä, heh! Mutta siis Eetu kuitenkin tekee jotain hoidossa, joten täytys vissiin kehitellä...
Tähän väliin EMMILLE VIELÄ TÄTÄKIN KAUTTA IIIIISOT YKSIVUOTISSYNTTÄRIONNITTELUT! Onko nalle saanu kyytiä?
Joo, mutta nyt tää menis nukkuun, tai siis laittaan eka pyykit narulle...
napero ja Eetu 1v8,5kk (täyty oikein sormin laskea =0 )
ps. ei tää nyt ihan nopeeta päässykkään...
Kauheeta haipakkaa tää meno taas...
Napero-rakas, voi itku!!! Olen niin kovin pahoillani, että en edes osaa sanoa ja oikein ilmaista, kuinka paljon olisin toivonut sitä toista vaihtoehtoa teille. Jatkuuko teillä hoidot heti? Nyt ei luovuteta, eihän? Päätetään yhdessä, että Eetulle ja quulle vielä jonain päivänä tulee pikkusisarukset! Se on vaan pakko koittaa uskoa siihen, vaikka on hetkiä, jolloin se on niin vaikeeta. (((((miljoona halia)))))))
Luin tuolta vauvapuolen enskapinosta kuulumisia, ja siellä ketkä on nyt aloittanut/aloittamssa tonskailun, juttelivat että jos vaikka jouluun mennessä olis raskaana ja sitten ihana pieni nyytti sylissä kesällä. Tää ei nyt ole mikään hyökkäys ketään kohtaan, mutta pikkaisen se kirpaisi, kun just eilen olin itse ajatellut, että toivon vaan hartaaasti, että kun mä täytän 30, meille olisi tulossa toinen lapsi. Ja siihen on siis 3 vuotta aikaa... Mutta ymmärrän kyllä ton toisenkin vaihtoehdon, että joillekin taas se lastenhankinta vaatii toisinpäin suunnittelua, ettei esim. tule liian pienellä ikäerolla ja sitten vanhempien jaksaminen loppuu. Varmasti se mietityttää, jos eka on tullut suunnilleen ensiyrittämällä, niin sitten varmasti ottaa vakavasti huomioon sen, että kun ehkäisy loppuu, niin raskaus on hyvinkin mahdollinen vaikka heti.
Queenille myös pahoittelut, kun testi ei näyttänyt plussaa! Mutta pieni toivonkipinä vois ehkä olla vielä, jos sulla on noi kierrot vasta asettumassa uomiinsa. Eipäs luovuteta sielläkään siis! Toivottavasti teilläkin uusi raskaus alkaa pian!
Ja sitten hei apua, en ole onnitellut Uusia Synttärisankareita eli ainakin Open Aino ja Amyn Emmi on astunut taaperoiden ihmeelliseen maailmaan! Onnea onnea onnea! Jos joku muu on päässyt huomaamatta livahtamaan tälle puolelle mun viime visiitin jälkeen, niin onnea vaan ja tervetuloa! Kohta täällä on ruuhkaa. :)
Sitten kysymys teille muiden pienten enskapoikien äideille. Ainakin Aksu, Eetu ja Matias taitaa painia aikalailla samassa sarjassa kuin quu. Eli siis minkä " mallisia" teidän pojat on ruumiinrakenteeltaan? Ollaan naureskeltu quulle, kun se on muuten niin sutjakassa kunnossa, mutta sille on ilmestynyt ihan mieletön isännän pötsi! Varsinkin iltapuuron jälkeen kun se juoksee ympäriinsä nakuna ennen kun laitetaan vaippa ja yöppäri, se on tosi huvittavan näköinen. ;) Ja nyt siis meillä alkaa oikeesti jäädä jotain housuja vyötäröltä pieniksi, vaikka lahkeet vielä riittäis hyvin! On tää kyllä outoa, kun kuitenkin quu on oikeesti aika tirriäinen ollut niin miten sitten ne lapset puetaan, jotka on aina ollut pyöreämpiä kuin quu? Mä oon kyllä nyt aika paljon käyttänyt quulla tarhassakin vaan sukkiksia ja mukavia collegehousuja, kun tuntuu, että ne on ehkä mukavammat ulkohaalarien kanssa kuin jotkut tönköt housut. Käyttääkö teidän pojat muuten sukkiksia? Vai nauraako ne siellä quulle, voi raukkaa...?
Ja NapNapilla ne vaan lähestyy ne.... mitkä ne nyt olikaan ne h-alkuiset.... ;)
-Q- ja -q- tarhassa
Kiva kun Amy on siirtynyt tälle puolelle! Niin, täällähän rupee tosiaan kohta olemaan jo ruuhkaa...=) No, ei kai sentään vielä.
Meneekö Amy maanantaina töihin? Toivottavasti Emmin hoitokuviot ratkeaa pian. Miten 1v neuvola meni?
No voi kökkö burde ton sokerirasituksen kanssa... just rajalla! No on sulla Heidistäkin ollut aika iso masu jo melko aikaisin. Mutta sähän taidat ollakin aika pikkuruinen, että eihän se mahdu muualle kasvamaan kuin tuohon eteen! Koska sulla on seuraavan kerran neuvola? Onko teillä rakenneultraa?
Naperolle isot halit minultakin! En mä oikein mitään osaa sanoa, kovasti teille plussaa kuitenkin toivon... ehkä se tulee joululahjaksi!
Q oli pohtinut tonskailua... niin, vaikka en ole lapsettomuudesta kärsinyt, niin silti en ole koskaan pitänyt itsestäänselvänä lapsien saamista. Mä olen varmaan aikaisemminkin kertonut, mutta mun miehen vanhemmat tossiaan tekivät lasta 11 vuotta. Yhden saivat kuin ihmeenä. Mun vanhemmilla taas on neljä lasta, ja kaikki aika pienellä ikäerolla... ei mene tasan nämä jutut. Kovasti toivon plussaa kaikille sitä haluaville, naperolle, Q:lle ja Queenille!
Vai on q:lle kasvanut pötsi=) Meidän tyttö kans välillä vetelee ruokaa sellaset määrät, että maha on ihan pinkeenä! Mut ei kyllä ole housut ruvenneet puristamaan vyötäröltä... mutta mulla kyllä usein kiristää housunvyötärö ja pahasti!=)
Lauantaita odotellessa, rairai...=)
NapNap
että saataskohan me aikaan jotkut pikkujoulut? Olisko kiva? Kaikki tois nimettömän pikku paketin, jotka sitten jaettais... äideillekin vois olla! Mitäs sanotte?
Elämä siis jatkuu lauantain jälkeen! Eikös...?=)
Mut nyt mä meen!
Ihan ensin kuitenkin myöhästyneet onnittelut ei enää niin pienelle Emmille!
ja sitten se valituspuoli..no, meillä asui päivänsäde pari päivää mutta eilen illalla pieni raivotar tuli taas kehiin, mikään ei käynyt eikä mennyt hyvin, yöunillekin suostui vasta yhdeksän jälkeen kiukun saattelemana, heräili pitkin yötä suoraan huutoon ja aamulla viideltä noustiin jo ylös kun neiti näin päätti..hohhoh. Aamu ulkoilun ajan pysyi hyväntuulisena mutta kotona alkoi laittamaan palikoita sellaiseen laatikkoon missä on oma kolonsa joka kuviolle ja sehän ei sujunutkaan tarpeeksi hyvin mikä polkaisi käyntiin muutaman tunnin megakiukut, lensi palikat ja lelulaatikot, äitiä piti vähän purra ja raapia ym..lounaalla rauhoittui hetkeksi kunnes haarukka ei totellut, autaakaan ei saanut ja taas sitä mentiin, käsien pesut ja pottailut ennen päikyille menoa olivat myös ihan äidin inhottavuutta vaan jota piti protestoida raivolla..hetken mietin että uskallanko antaa sille tissiä ensinkään kun puree varmaan palan pois mutta onneksi ei sentään;)
No nukahti sitten ainakin meidän mittaapuussa suht vähällä purnaamisella ja nyt täällä on niin ihanan hiljaista!!!:)
Oikeasti nyt taas tuntuu että toi kiukkuiita imee musta mehut ihan kokonaan..no ehkä se johtuu vaan väsymyksestä, taidan mennä minäkin päiväunille kun viime yönä ei tosiaan montaa tuntia tullut nukuttua.
Miehstäkin täytyy sen verran valittaa että ärsyttää kun se tahtoo koko ajan ostaa jotain uutta, telkkaria, tietsikan osia tai vaihtaa autoa, tuntuu että sen tarviiostaa-lista on ihan loputon ja mä taas koitan säästää kaikessa kun tota rahaa ei tosiaan kamalasti ole nykyään..äh.
Quun pojasta on tullut mahakas:) Meillä on kyllä tuttua toi housujen kirraaminen vyötäröstä, aika tarkkaan on aina saanut katsoa ettei osta mitään kovin kapean mallisia vaatteita, reisistä myös jopa sukkikset kiristää yleensä ikävästi, joutuu ostamaan aina pituudesta reilumpia että mahtuvat sitten leveydestä, nyt tosin tyttö on hiukan hoikistunut.
Omaa napaa vielä: nyt taitaa olla menossa kp 32 ekä menkoista tietoakaan, ne viikon-parin takaiset mahakivutkin on tiessään..oiskohan ovis voinut olla niin myöhään..no odotellaan.
Nyt nukkumaan..
Queen
Lukiessa tuli vastaan monta juttua, mitä pitäis kommentoida, mutta tod.näk. kumminkin unohdan puolet... :/
Onpas kummaa, kun NapNapin aatokset vaan lauantaissa pyörii ;) Kovasti paljon onnea jo etukäteen ja mukavaa juhlapäivää, jos en saa aikaseksi toivotella enää loppuviikosta!!!
Ai niin, ja mun ihan oikeesti piti jo eilen tulla Emmiä onnittelemaan, mutta oli jotenkin niin huono päivä, etten jaksanut kommentoida (=valittaa) mitään, niin onnittelutkin tulee nyt sitten vähän myöhässä!
Queenilla asuu pieni kiukkuinen kaveri, niin täälläkin! Syynä kyllä taitaa olla väsymys. Kun en millään viittis nukuttaa enää toisille päikkäreille Ainoa, eilenkin sain sen nukkumaan sentään n. 2,5 h. Mutta ilta kumminkin oli yhtä kiukuttelua ja väsy tuli aikaisin. Ja oli kurja ilta, kun Aino oli väsynyt niin touhutessaan koko ajan kolhi päätään jonnekin. Vaikka siis ihan istualtaan enimmäkseen touhuilee, neiti kun ei vielä edes meinaakaan kävellä :)
Noh, koska illalla uni tuli aikaisin, niin aamu koitti meille aikasin, eli ennen seiskaa. Ja jo aamupuurolla tyttö haukotteli väsyneenä, eli selvästi oli herännyt kuitenkin liian aikaisin... Niin ja syöminen on taas ollut melkoista kiukuttelua viime päivinä. Liekö sitten hampaat kun kiusaa, kun yölläkin Aino heräsi huutamaan puoli yhdeltä jo, eikä rauhoittunut maidollakaan kuin hetkeksi, kunnes nukahti mun syliin... Alhaalla olin aamupäivällä näkevinäni taas yhden hampaan alun, olis siis 4. alahammas.
Ai juu, Queenille tässä naurekelin, kun Liia meinas haukata tissistä palan ;) Ainolla on selkeesti nyt hampaitten tulon aikaan ollut kauhea puremisvimma, mua ja miestä puree ihan jatkuvasti ja kaikkea mahdollista ja mahdotonta muutakin, mm. yläkerran portaita... :/ Yks aamu neiti otti ja puras mua silmäkulmasta... Ja asiasta leppäkerttuun, tuli tissistä mieleen, kun Aino on nyt viime aikoina suihkussa ihmetellyt aina välillä mun tissejä ;) Kun Ainohan ei ole koskaan syönyt tissiä, niin eihän se voi " tietää" mitä moiset ulokkeet äitissä oikein on, ja ihmeelliset ruskeat kohoumat siinä keskellä... ;) Sormillaan on muutaman kerran tunnustellut ja ihmetellyt mun nännejä, kun on suihkuteltu yhdessä.
Naperollakaan ei sitten ollut tonskailu-onnea vielä. Kyllä se teidänkin aika vielä koittaa! Samoin Q, kyllä teidän vuoro vielä tulee! (sä oot oikeesti vielä niin nuorikin! t.eläkeläinen)
Mä oon kans välillä koittanut miehelle hienovaraisesti ehdotella, että Aino vois joskus " ansaita" sisaruksen... Siis ennen kuin meillä oli yhtään lasta, oli puhetta että kyllä noita vois sitten useammankin " hankkia" . Nyt Ainon syntymän jälkeen mies ei ole oikein ottanut kantaa koko ajatukseen... Mutta kuitenkin kaikki vaatteet ja tarvikkeet _pitää_ säästää, siis miehen mielestä... Ja ihan nyt vasta viime aikoina mä olen ite alkanut olla oikeesti sitä mieltä, että nyt vois olla jo aika alkaa sitä toista lasta miettiä... Mieheni tuntien, sitä ei kannata mitenkään " painostaa" tai tiukata suoraan sen mielipidettä, vaan parempi koittaa ensin vihjailulla pehmittää maaperää ;) Oikeesti vaan tuntuu, että tuo mies on monessa asiassa aina sellanen " tässä ja nyt" eläjä, ei " uskalla" miettiä asioita eteenpäin kovin pitkälle, tai sellasia ehkä ja mahdollisesti ja jos asioita. Ja kumminkin tässä alkaa meillä molemmilla tuota ikääkin jo olemaan sen verran, ettei se lasten saaminen ainakaan enää helpommaksi tule (vaikka eka helpolla tulikin) ja sitä ei tuo isäntä oikeen taida hahmottaa vieläkään, että jos se toinen joskus tulis, niin onhan se joka tapauksessa liki vuoden " projekti" ennen kuin vauva tulis maailmaan... Että siis meidän toskailusta ei oo mitään tietoa tällä haavaa.
Vaateongelmia itse kullakin noitten pikkuihmisten suhteen ;) Kun meillä on ongelmana edelleen se, ettei housut pysy ylhäällä, jos ei oo säädettävää vyötäröä :) Esim. ostin Stockalta parit college-housut missä on vyötäröllä pelkkä kuminauha, eikä kiristysnyöriä, ja ne ei oikein meinaa pysyä Ainon vauhdissa mukana ;)
Ja noista sukkiksista pojilla tuli mieleen " tarina elävästä elämästä" ;) Mun serkulla on kolme poikaa, jotka eivät " saa" käyttää sukkiksia, koska enonsa (siis mun toinen serkku, em veli) " määrää" näin ja on jo pienestä pitäen ostellut pojille " oikeita miesten kalsareita" :DD Mutta oikeesti, onhan sukkikset pienillä miehilläkin oikein käytännölliset, eikä ne varmaan pikku-q:ta siitä tarhassakaan kiusaa :) Sen aika taitaa tulla vasta jokusen vuoden päästä :)
Noista hassuista sanoista tuli mieleen, kun Aino on päättänyt aloittaa puhumisen siitä " helpommasta" päästä, nimittäin nyt jo harjoittelee ärrää ;) " Kirja" on Ainon suosikkisana tällä hetkellä, se on joko " kRRRRRRä" tai joskus myös " kRRRRRja" ;) Ihan oikein sanoo tupn ärrän, mutta niitä on aina siinä kirjassa todella monta ;) Muuten ei ymmärrättäviä sanoja vielä ihan hirveesti ole, mutta mä jaksan melkein joka päivä hämmästellä sitä, miten paljon neiti jo puhetta ymmärtää!
Joops, Aino on vedellyt sikeitä kohta jo kaksi tuntia. Saas nähdä koska herää & pitääkö kumminkin vielä laittaa toisille unille... Voipi olla, että ilta tulee aikaisin tänäänkin :/ TOivottavasti huomenna kuitenkin aamu tulis vasta normiaikaan kasilta...
t. Ope ja Aino 1 vee ja 1 viikko
Mulla on pää tyhjää täynnä ja töihinkin täytyis ruveta joten nyt tulee ihan vaan omaa napaa nopeasti.
Liia on ihan muuttunut tyttö!Se on ollu nyt pari päivää niin hyväntuulinen että, meillä oli niin pitkä enkäkenkävonkumanku kausi että siihen jo jotenkin turtui ja ajateltiin jo miehen kanssa että tommonen se vaan on, nyt sitten ihmetellään että miten mukavaa tämä yhteiselo onkaan:) (toki tytön kanssa on ollut aina mukavaa mutta hiukan väsyttävää se ainainen narina..;))
En tiedä mitä tapahtui mutta toivotaan että tämä jatkuudbdbdbdb
Vkloppuna tyttö nautiskeli iltatissiään kun yhtäkkiä tuumasi tomerasti että " titti, niin-niin..niiii-iiin titti!" :D ..ja lauantaina osoitti vaaripuoltaan joka on semmoinen hassuttelija ja sanoi nauraen että " höpö!" ..
Niin ja eipä tärpännyt meilläkään tästä kierrosta niinkuin ounastelinkin, tai ainakin tänään kp 30 tuli ihan puhdas nega aconin 10:llä..voi kun ne menkat nyt sitten alkais.
Eipä muuta!
Queen ja neiti päikkäreillä