*** SyySSISSIT alkuviikkoon ***
Ei olis pitänyt eilen kehuskella hyvin nukutulla yöllä
- kostautu tietenkin :P
Mitäs hei ootte mieltä sellasesta synnärin toiminnasta, ettei mihinkään papereihin olla merkitty synnytyksen kestoa?!
Neuvolassakin ihmettelivät, kun heidänkin papereissa ne kohdat oli tyhjillään..! Pitäiskö ottaa yhteyttä sinne synnäriin päin..?
Dumle toivottelee kaikille ihanaa alkanutta viikkoa! - Silmät vielä sikkurallaan täällä, mutta vauva sentään nukkuu :) *kyllähän se nyt kelpaa posottaa*
Kommentit (29)
Täällä ollaan. Väsyttää vaan tosi paljon vaikka vauva nukkuu ihan hyvin, saa itsekin suht kivasti nukuttua. Hän nukkuun 3-4 tunnin pätkiä, syö aika nopeasti ja nukkuu samantien takaisin. Ei turhia kitise eikä tartte öisin viihdyttää.. Eli tämä väsymys on joko laiskuutta tai sitten kroonista.. 8)
Meillä tulevana keskiviikkona pojan ensimmäinen neuvola. Aika myöhään mun mielestä kun poika on silloin jo 2 ja puol viikkoa. No kuitenkin, terkka tulee kotio onneksi niin se on paljon helpompi niin isompien poikien kanssa.
Etukäteen vähän jännitin että kuinka käy, kun meillä kaikki lapset päivisin kotona, kuinka sitä jaksaa ja muuta. Mutta nyt vielä ainakin tuntuu ihan hyvin sujuvan. Eipähän ole vapaa-ajan ongelmia. Ja uni maistuu aina tilaisuuden tullen. 8)
Outs@, meillä on alkanut uhmat ja mustasukkaisuus helpottaan. ONNEKSI! Se oli aoka rankkaa mutta pahin meni noin viikossa ohi. Ja siis meiidän 4-vee poika reagoi voimakkaasti vauvan tuloon, 2-vee oli vain aivan innoissaan pikku veljestä.. 8) Ja poikia ovat kaikki lapset.
Dumle, kuullostaa kyllä kummalta ettei sunnutyksen kestoa ole merkitty.. Se on varmasti jäänyt huomaamatta pois. Itsellä oli ainkain merkitty kesto, ja sama sairaala meillä oli.
Pikaisia paranemisia kaikille jotka on edelleen flunssassa! Ja voimia ja jaksamisita kaikille meille muille väsyneille äiteille!!
Fiia ja pikkuinen rakkauspakkaus tasan 2 viikkoa
Huomenta vain.
Ristiäiset on pidetty, äitini oli tosi nätiksi laittanu juhlat ja tarjoilu oli omaa luokkaansa. Oon kyllä niin ilonen että saatiin hyvät juhlat eikä mun tarttenu ite ressata järjestelyistä, en olis millään jaksanu. Pojalle tuli ihana nimi, mutta oon niin vainoharhainen etten halua sitä tänne julkaista.
Ainoa kurja juttu viikonlopussa oli se, että esikoinen kehitti jostain kovan kuumeen ristiäisten jälkeisenä yönä. Tosi kuuman tuntuinen oli tänäkin aamuna vielä ja horjahteli ja kompuroi kävellessään. Nyt on taas melkein ku oma ittensä, ku panadol on laskenu kuumeen aika hyvin. Täytyy toivoa ettei vauvalle tartu tämä tauti!
Fiiakos se oli joka tuumas että oma väsymys ois joko laiskuutta tai sit kroonista. :D Mä oon ollu ite nyt viime päivät ihan uudella tavalla uuvuksissa. Mutta muistan että esikoisen syntymän jälkeenkin se ensimmäinen selvä pudotus tuli kuukauden kuluttua synnytyksestä. Sama kaava näkyy toistuvan nyt. Mitä lie muutoksia hormoneissa, mutta ohi se menee varmasti! :)
Uma, oudolta kuulostaa neuvolasta annetut ohjeet. Toisaalta oon kyllä kerran kuullu vauvasta, joka söi ja söi ja söi, ja itkulle ei tullu loppua ku masu oli sitten niin pinkeänä. Mutta siinä oli kyse korvikkeen syömisestä ja määrät oli jotain ihan tolkuttomia. Mun on vaikea uskoa, että rintaruokinnalla vois käydä niin että lapsi söis liikaa. Meille sanottiin neuvolassa kun esikoisen painonnousu vauvana oli hurjaa, että rintaruokituilla vauvoilla ei haittaa vaikka paino nousis kuinka, mutta korvikkeen kanssa ollaan vähän tarkempia.
Meidän pikkuisella oli eilen kamala huutoilta. En muista että poika ois koskaan karjunu niin kovasti. Ensin nukku pitkään ihan rauhassa mun sylissä, mutta sit ku siirsin sänkyyn, alko ihan hirveä huuto. Sitä jatku melkein kaks tuntia, miehen kans vuorotellen kannettiin lasta ja ihmeteltiin mikä meni vikaan. Sit se poika lopulta väsyi ja nukku yön tooosi hyvin, söi klo 4 ja 7 eikä kitissy välissä ollenkaan. On ne vauvat mysteerejä.
En muista mitä piti kaikkea kommentoida, mutta sen tiiän että kassit pitäs purkaa reissun jäljiltä. Ei huvita, mutta täytyy hyödyntää tämäkin rauhallinen hetki.
Ai niin, mun päänsärkykysymykseen vastanneille kiitos! Taitaa olla jotain niska-hartiavaivaa mullakin, ainakin on tosi kipeitä kohtia siellä kun joku hieroo. Vähän puoliksi huolestuttaa kyllä se, että jokapäiväsen päänsäryn lisäks on usein näköhäiriöitä. En halua mitään migreeniä tähän!
1kk neuvolassa mitat pojalla: 4605 g ja 56cm ja pipo 37,8cm. Terkkari sanoi että korviketta ei tarvitse antaa lisäksi kun kasvaa noin hyvin. Kai se kasvaa kun on koko ajan tissilla... Ihan samoissa mitoissa oli myös esikoinen, ihmiset jo nyte sanovat että ovatpa samannäköisiä (siis esikoinen vauva-aikana ja tämä vauva).
Kiitokset taas kerran ihanista sanoista rakkausvauvalle, apinaemolle, peikkoäet-ille yms. Kyllä se autta kun lukee niin kannustavia sanoja ja neuvoja. Aikaa see vaan loppujen lopuksi on see mikä autta (toivotaan). Neuvolassa myös puhuin asiasta, sanoin että on niin huono itsetunto kun vauva itkee. Terkkari sanoi vaan että ei siihen mitään voi kun esikoinen vielä niin pieni. Ostin vielä apteekista Disflatyl tippoja, en tiedä onko niistä apua. Cuplatonia olen käyttänyt iltaisin.
Kyllä tekis mieli viedä vauva nukkumaan johonkin muualle, mutta esikoisen huoneesen ei saa ja alakertaa ei jaksa itse yöllä mennä.
Meillä myös päivät 10min unilla torkkuen (1100 jälkeen, siihen asti nukku 1,5-2h pätkiä), en saa mitenkään pidennettyä unia, ulkona myös huuto vaunuissa.
Jospa ne kaksi seuraava kuukautta menisivät niin nopeasti kun se ensimmäinen... kewa ja poika 1kk
Viikonloppuna olimme ekaa kertaa maalla, kävin näyttämässä vauvaa omille vanhemmillenikin. Yöt menevät vieläkin ties miten, neiti on nyt syönyt parin tunnin välein oikeastaan yötä päivää. Ihan eka unijakso yöllä on ehkä 3-3,5 tuntia mutta muuten sitten tissitellään.. Maitoa tuntuu riittävän tosi kivasti, lisämaitoa yritin tuputtaa lauantaina illalla kun likka sai jonkun huutokohtauksen. Muttei huolinut oikeastaan yhtään, huusi siis jotain muuta- vatsavaivoja oletan. Tyttö kyllä kakkaa useita kertoja päivässä, lähes joka kerta kuin vaikka aivastaa niin vaippaan lentää myös jotain ja syömisen jälkeen pitää myös heti alkaa murista ja kiemurrella vaippaan tavaraa :)
Kovasti tuntuu kasvavan, nuo 60-62 senttiset yläosat alkavat käydä nafteiksi. Taitaa olla neiti pitkäselkäinen ja lyhyt jalkainen kuten äitinsä ja siskonsakin. 62 housut nimittäin ulottuvat kyllä kainaloihin sitten.
Pahemmin en ole ehtinyt koneella notkua, tänään sentään maksoin laskut ja päivitin huuto.netin jne. Eli teidänkin kuulumiset on vähän niin ja näin. Eilen illalla piti niitä lukea mutta jotenkin juutuin formulan reaaliaikaiseen seurantaan tänne. Hyvä Kimi!
Murehdin pääni puhki että miten ihmeessä kuvittelin jaksavani tehdä jotain päättötyötä muka täällä kotona. Esikoinen oli viime viikon kotosalla ja ei mitään toivoa keskittymisestä siihen. Ja nyt on niin väsynyt olo että pää vaan hurisee tyhjää. Parin kuukauden päästä pitäisi olla aika tavalla valmista ja kun ei saa aikaiseksi niin ei vaan saa. Ne äitiysloman alkupuolella aikaansaadut sivut ei paljon lohduta. Kaikesta sitä ihminen stressin ottaakin- plaah!
Vauvasta en onneksi sitten ole murhetta ottanut, kasvaa näköjään tuossa sivussa kyllä.
Etunimi on päätetty, toinen vielä pitäisi keksiä. Kummit on hankittu ja päivä päätetty. Tyttö kastetaan 2.12 eli menee hiukan pitkäksi se 2 kk aikaraja mutta se on kirkkoherranviraston mukaan ohjeellinen eli tuo on ihan ok. Tyttö kastetaan anoppilassa joten pääsen itse vähällä murheella kun mummot hoitavat tarjoilupuolen. Kiva kiva!
Nyt pitää laittaa ruoka alulle ja lähteä hakemaan esikoinen hoidosta. Meni tänään niin innoissaan poikia katsomaan hoitoon ettei meinannut pöksyissään pysyä. Viikossa voi tulla kova ikävä kavereita näköjään.
Mukavaa alkuviikkoa kaikille sisseille!
t: Typykkä ja " hermis" reilut 3 vkoa
Ollut kaikenlaista touhua, ettei ole juuri ehtinyt koneella oleilemaan.. Meillä alkoi syysloma, tytöt siis kotosalla tämän viikon.. Olen tässä suunnitellut Ikeassa shoppailua käyntiä, joku ilta elokuviin menoa ja jos pakkaisi Mikon ja tytöt autoon joku aamu ja lähtisi käymään tuolla sea lifessä, kun en ole siellä ikinä käynyt.. Jotta ohjelmaa riittää.. Pihatöitäkin pitäisi tehdä.. Voi voi.. Melkein stressiä pukkaa.. =)
Täällä kuitenkin kaikki siis ok, poika voi ja kasvaa hyvin ja yöt menee ihan kivasti..
Voikaahan hyvin, palailen taas..
Piiu ja Miko (huomenna ikää 2 kk)
Reissu on takana ja pyykkiä pesty..hullusti... Varmaan 10 koneellista. :)
Reissu meni oikein hyvin. Pojan nuha ei haitannut juuri lainkaan ja ainoastaan minä taisin saada reissu nuhan. Rovaniemellä käytiin ja sitten siellä tietysti pukin pajalla. Kyllä oli neidillä ilme näkemisen arvoinen. :D
Mutta en nyt sen enempää. Sitten, kun on paremmin aikaa. Molemmat lapset nukkuu, niin minä alan siivoamaan viimeisiä kamoja paikoilleen. Viime viikon pinoja en ole vielä lukenut, mutta selaan läpi, kun ehdin. Nyt onkin sitten jo kaikki sissit koossa ja ristiäisiäkin on tainnut olla aika mukavasti jo.
Palailen jahka eherin :)
vm78 ja Eetu 6vko
Tulin kertomaan, että täällä kaikki hyvin. Ristiäiset on nyt vietetty ja kastetilaisuus oli hyvin kaunis ja lämminhenkinen. Tyttö sai nimekseen Olivian, joksi häntä on jo pitkään puhuteltukin. Nyt vietellään koululaisten syyslomaa ja ohjelmaa on suunnitelmissa jos jonkinmoista. Vieraitakin tulossa ja itsekin olemme kyläilemään menossa. Olivia-neito on edelleen helppo ja rauhallinen, vatsavaivatkin jo kovasti helpottaneet. Yöunet ovat pidentyneet jo niin paljon, että ensimmäisen kerran herää rinnalle klo 5 maissa. Itsekin olen jo siis saanut nukkua vallan pitkiä yöunia, joten olotilakin on jo " normaalimpi" .
En ole ehtinyt juhlahumussa kirjoitella enkä myöskään lukea teidän kirjotuksia, joten en nyt pysty kommentoimaan, mutta toivotan kaikille hyviä vointeja ja tunnelmallista syksyä.
Haikarapolska kera Olivian
Haikarapolska ja Olivia
Kylläpä oli alas mennyt tämä pino.. No joskos keskustelua viriäisi iltaa kohden. 8)
Ihanat nimet oli Minttupipsan ja Haikarapolskan tytöt saanut. Onkohan tullut yhtään samannimistä Syyssissiä?
Dumle. onko teidän Hillalla flunssa helpottanut? Toivottavasti on helpottanut eikä ole mitään allergiaa tms. Meidän keskimmäinen on todella allerginen ja ollut syntymästään lähtien tosi nuhainen ja tukkoinen. Kuorsannut heti syntymästään asti kun on raukka niin tukossa. Onneksi tuntuu että uusi tulokas ei ole ainakaan niin allerginen kuin toinen veljensä.
Laitanpa jotain gallup-kysymyksiä keskustelua virittämään.. 8)
1. Kuinka usein kylvetätte vauvanne?
2. Onko kenellekkään tullut/jäänyt päälle, vauvakuumetta niin että olisi jo valmis uuteen vauvaan?
Musta tuntuu että olisi ihana saa vielä yksi lapsi.. Ollaan kyllä vakaasti jo ajateltu että tässä meidän perhe on, täysilukuisenaan. Ja luulen että tämä kuumeilu helpottaa kun vauva kasvaa ja alkaa tulla hampaita ja muita jotka valvottavat yöt..
No mutta, nyt tämän äidin " oma" aika on loppu ja aika alkaa laittaa lapset päiväunille!
Mukavaa päivää kaikille!!! 8)
Fiia ja pikku-prinssi 2vk1vrk
Heippa pitkästä aikaa!
Vähän on jäänyt kirjoittelut synnytyksen jälkeen, edes synnytyskertomusta en ole ehtinyt kirjoittamaan. Yhtenä päivänä aloitin jo tänne kirjoittamaan, niin meni sähköt ja se siitä kirjoituksesta sitten=)
Meillä on mennyt tytön kanssa oikein mukavasti. Välillä on vatsavaivoja, mutta nyt kun olemme antaneet hänelle disflatyliä, niin ei enää niin paljon. Itkee mahaansa joka ilta ainakin klo 21-22, ei rauhoitu ennen kuin syötän hänet sängyssä ja jään itsekin nukkumaan viereen. Meillä tyttö siis nukkunut samassa sängyssä meidän kanssa koko ajan. Aluksi yritettiin omaan sänkyyn, mutta heräs yleensä aina siinä vaiheessa, kun aloin nostamaan syötön jälkeen omaan sänkyyn. Tyttö syö öisin parin tunnin välein, joten olen ajatellut opettaa omaan sänkyyn, kun nukkuu vähän pidempiä pätkiä.
Ulkoiltu ollaan joka aamupäivä vaunujen kanssa. Ihanaa, kun nyt pääsee ulos. Mies oli isyyslomalla 2 viikkoa ja nyt ollaan ensimmäistä viikkoa kahdestaan tytön kanssa päivisin. Tuntuu, ettei hän nuku pitkiä pätkiä, mutta jotenkin ihmeesti on kuitenkin saanut kotihommiakin tehtyä samalla. Parhaiten tyttö nukkuu vaunuissa ja autossa, kuten minä pienenä. Herää yleensä kun päästään rappukäytävään, kun vaunut pysähtyy...=)
Paino tippu sairaalassa n. 250g (s.paino 4004g, lähtöp. 3742g), mutta jo viime perjantaina paino oli 4175g (16 vrk:n ikäisenä) ja pituuttakin oli tullut 2,5 cm lisää, eli 51,5 cm oli nyt.
Neitonen on kyllä valloittanut äidin ja isän sydämien lisäksi kaikkien muiden sydämet. On varsin ihana ja suloinen tapaus! Hyvin itsepäinen, temperamenttinen ja kärsimätön, mutta tätä osattiin odottaakin=)
Meillä ei oo vielä ristiäisiä pidetty, eikä varattukaan päivää, huomenna ois tarkoitus varata päivä. Etunimi on meillä päätettynä, toisesta nimestä ei olla vielä ihan varmoja. Etunimestä tulee kaksiosainen, kuten minulla, mutta kutsumanimeksi tulee se ensimmäinen.
Yritän ehtiä nyt mukaan juttuihin, jotta ei ihan jäisi tämä palstailu=)
Poklo ja E-J huomenna 3 vkoa
Huisin hauska päivä ollut - Tyttö sai pitää eskarista vapaapäivän ja touhuttiin kaikkea mukavaa ihan täällä kotosalla. Mm. maalattiin satiinimaaleilla, laitettiin maalia käsiin ja isolle paperille eriväri käsiä ym. hauskaa. Meil on sellasta isoa rullapaperia, tyttö teki siihen itsestään ison kuvan ja laitettiin se tytön huoneen oveen, se oli erityisen kiva :) Ruokaa laitettiin yhdessä ja kirjastossa käytiin ilman vauvaa - Tyttö on siis saanut aimo annoksen laatuaikaa äidin kanssa.
Tuntuu että vauvan synnyttyä isosisko on jäänyt ihan liian vähälle huomiolle :/ Rupes jo tyttökin hyppimään seinille, kun ei tiennyt miten siltä äidiltä saisi taas huomiota.. Juteltiin vähän asioista ja tämän päivän jälkeen tyttö on ollut tosi iloinen oma itsensä :)
Eilen oltiinkin shoppailemassa n. 4 tuntia ja oli selvästi liian rankka reissu Hillalle. Ei saanut kunnolla nukutta ja oli kai kotona jo niin yliväsynyt, ettei suostunut nukkumaan täälläkään. No nukkui onneks hyvin yön klo 21.00-8.00, eka unipätkä 5 tuntia :)
[b]Nimen saajia oli - Onnea :D[/b]
[b]Poklostakin[/b] kiva kuulla välillä! Hyvin tuntuu sujuvan :)
[b]Vm[/b] kotiutunut myös. Kiva kun ei nuha sitten vaivannut reissua sen enempää :)
Fiian galluppeihin - [b]Kylvetetään[/b] tarpeen mukaan ;) Kerta viikkoon ollut tahti tähän asti.
[b]Vauvakuume[/b] - Mitä se on ;D Toisaalta hassu tunne elää ilman vauvakuumetta!! Nimittäin ehdin sitä potea n. 5 vuotta ennen kuin tämä neito sai alkunsa - meillä oli tota yritystäkin takana n. 2 vuotta.. Tällä hetkellä on tunne etten halua kovin pienellä ikäerolla seuraavaa - en osaa edes ajatella milloin, joskus kai kuitenkin.. Nyt nautin tästä täysin rinnoin!
Voi ristiäiset - En saa itestäni sen vertaa irti että varaisin ajan! Vielä pohdin sitäkin järjestetäänkö ne täällä vai kirkolla vai.. Meillä kun on niiin pienet tilat - Vieraita ei kovin paljoa aiota kutsua, mutta kun pelkästään mummojakin on 7. Johonkin on raja vedettävä, mutta mihin.
Nimikin on vielä hakusessa (Nimet -palstalla vinkkejä kyselinkin ja niitä sainkin!) Täytyy laittaa vaikka tännekkin galluppia, kun saan rajattua vaihtoehtoja :)
Mutta nyt kaivan esiin Meidänperhe -lehden ja luen sitä ennen iltatouhuja.
Dumle ja Hilla reilut 3vkoa - Edelleen rohiseva ja aivastelee about 15 kertaa päivässä - Kädet kyynärpäitä myöten ristissä ettei vaan olis jotain muuta syytä tukkoisuuteen..! (Miehellä astma ja allerginen nuha, atopiaa ja allergiaa sitten muutenkin geeneissä)
neiti jo kitisee sitterissä, eli lyhyeen...
gallupiin, eli kylvetetään kerran, max kaksi kertaa viikossa kiireen ja tarpeen mukaan.
vauvakuumetta ei nyt ole, kolmosen kun synnytin, vauvakuume oli jo synnytyssairaalassa! Ehkä sen takia, että kuvittelin, että kolmonen olisi ollut viimeisemme. Mutta nyt ei ole vauvakuume vaivannut, mikä on oikeastaan ihan hyvä, koska tässä se perhe nyt on!
neiti nukkunut iltapäivisin pätkiä, mikä vähän rassaa... kun tuo nukutus on työtä meillä. pitää tosiaan kunnolla nukuttaa ja heräilee helposti.
kiva kuulla typykästä, piiusta, vm:stä ja poklosta. kun vielä saatais levinia kehiin rempan jälkeen. huhuu siis...
mutta nyt hommiin neidin kaa. ristiäiset lähestyy su ja pappi tulee huomenna. täytyis lauluja valkata...
apinaemo
Meillä on neiti lähestulkoon nukkunut taas tämänpäivän. Itse kävin jälkitarkastuksessa, paikat oli kaikki kunnossa. Kurkattiin samalla neidin napaa ja sienihän se siellä on, yöks. No, ens viikolla on typyn lääkärineuvola niin laapiskynää siihen silloin sitten laitetaan. Ehkäisyasiosta oli vähän puhetta, kovasti olen sitä hormonikierukkaa miettinyt mutta joten se ällöttää kuitenkin, siis se ajatus sellaisesta ylimäärisestä tuolla sisällä. No, on tässä vielä hetki aikaa miettiä, laitetaan kuulemma vasta kun synnytyksestä on vähintään 6kk.
galluppeihin: Kylvyssä käydään kun siltä tuntuu, ehkäpä kerran tai kaksi viikossa. Peppu pestään kyllä useamman kerran päivässä ja samoin kasvot ja kädet.
vauvakuumeesta: se on varmaan sellainen krooninen juttu. Nyt jo haikeana ajattelee sitä aikaa kun Peppi oli ihan vastasyntynyt. Eikä tuo pimu ole vasta kuin 5vk. Vakaasti ollaan kyllä päätetty että lapsiluku on tässä. yksinkertaisesti en halua enää olla raskaana enkä varsinkaan synnyttää vaikkei mitä kauhukokemusta olekaan mutta raskausaika on aivan liian ärsyttävää kaikkine vaivoineen ja synnytykset meillä vaan pitenee mitä useampi niitä on joten se siitä sitten. Ja eiköhä tämä kolme ole ihan passeli määrä tenavia. Vilinää ainakin riittää.
Nyt olis sauna lämmin, pitäis saada muksut pestyä ja petiin ennen Pakoa.
minttupipsa
Kiva lukea teidän muiden kuulumisia. Itse olen taas juossut koko päivän.
Miten teillä on paino lähtenyt putoamaan. Mulle tuli 11 kg (alipainosta lähdettiin). Nyt on jämähtänyt paino niin että on se 4 kg ns. ylimääräistä. Olisin halunnut mahtua vanhoihin farkkuihin mutta eilen kävinkin ostamassa uudet housut, yhtä kokoa isommat. Vain kolmet vanhat housut menee... ja vähän harmittaa. Toisaalta en kyllä saisi harmitella asiaa, onhan niin ihana vauva.
Dumle. Oletko aivan varma, että tytöllä on räkätauti. Yleensähän hormoonit aiheuttavat vauvalle tukkoisuutta, ns. 3 viikon hormooninuha. (Voi tulla aiemmin ja myöhemminkin) Meillä on myös tukkoisuutta ja samaan aikaan naama pojalla kukkii tosi nätisti. Olen laittanut sen hormoonien piikkiin. Toki nyt on kyllä tautia jos toista liikenteessä.
Ristiäiset on meillä varattu ja joudun järjestämään kaiken itse. Nimestä ei vielä havaintoakaan.
Meillä on tosi rikkonaiset yöt, vauva herää syömään varmaan sen 10 kertaa yössä. Päivät sitten nukkuukin... Onneksi kuitenkin nukkuu toistaiseksi öisin, esikoinen valvoi kaikki yöt tämän ikäisenä. Ja suostui vain kannettavaksi.
Paljon jaksamisia kaikille masuvaivaisten äideille... (myös itsellenikin)
Vastailempa tässä aluksi galluppiin:
1)Meidän Aada kylpee n.3krt viikossa koska tykkää kylpemisestä vallan hirmuisesti ja iho on ollut aina tosi hyvässä kunnossa joten ei kärsi vedestä johon lorautamme aina kylpyöljyä.
2)Meidän lapsiluku on tässä (jollei tule lottovoittoa jotta voimme muuttaa oikein isoon taloon ja palkata meille kodinhoitaja)Mulle tuli kyllä HETI kun olin Aadan punnertanut ulos ja se oli niiiin söpö että hyvinhän sitä voisi vielä lapsiapunnertaa ja pienet vaavit on niin ihanaisia mutta sitä pitää olla lapsi kume ei vain vauva,äkkiähän noi tuosta isoksi kasvavat.
Eiköhän meille noi kullanmuruset riitä:)
Poklo:Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa ja kiva että teillä siellä on kaikki hyvin:)
Dumlen maalauspäivä kuullosti mukavalle ja oli varmasti erittäin mukava päivä isosiskolle:)Nuhasta teillä vielä kärsitään voi kurjuus.niin myös täällä nyt on toka viikko menossa ja aamusin on aina vain tukkoisempi ja hankalampi aina vain syödä,myös heräilee useasti aamuyöstä kun on nälkä kun ei pysty paljoa syömään.HULDION mainitsemasta hormooninuhasta en ole kuullut aiemmin,voipi olla sellaistakin nyt on ainakin viimepäivinä tullut paljon näppyjä.Nenästä lähtee pikkuniistäjällä " tajuttomia" keltaisia räkäklimppejä,miten noin pieneen nenuun sellaisia voi edes mahtua.Kasvosauna on meillä nuhaa helpottamassa,kylpy,pystysuoraan korotettu patja,ulkoilut kosteassa syyssäässä ja niistäjä kehissä heti kun vain räät laskeutuu.
Huldiolle toivon työrauhaa ristiäisten valmisteluun!
Onnittelut muuten kaikille viimeviikonloppuna nimen saanneille:)))
Dumlelle piti vielä sanoa että Hilla on ihana nimi,sellainen pehmoinen ja sopii kiltille tytölle jotenkin..Vaikea olisi uskoa että sellaisen nimen omaava olisi paha ihminen.Tää on mun hassu mielikuva Hilla nimestä:)
Me ajateltiin lähteä torstaina miehen ja Aadan kanssa tuonne savoon mummoilemaan kun miehen pitäisi olla to mikkelissä klo:9.00 joten kivempi että on jo valmiiksi siellä suunnalla niin ei tuu niin aikaista aamuherätystä.
Perjantaina illalla tullaan jo kotiin kun kummitäti tulee miehensä kanssa meille Aadaa hoitamaan että me päästään miehen kanssa rauhassa saunomaan.Ajattelin laitella piknik korin meille mukaan otettavaksi alakerran takkahuoneeseen ja sitten takkapäälle ja rauhassa saunotaan ja ollaan,ihanaa:))
Mutta nyt lopettelen ja palailen taas...
Ainii joku kyseli painosta.Painan nyt 4kg vähemmän kuin ennen raskautta.1kg on tullu takapakkia.En oo kuitenkaan vartalooni tyytyväinen vaikka vanhat housut mahtuukin jalkaan.Kävelyllä käyn nyt vauvan kanssa päivittäin +kavereiden kanssa usein vielä illalla.Tammikuussa aloitan kuntosalin.Haluisin laihtua vielä ainakin 10kg koska en ole edes ennenraskautta ollut missään ihanne mitoissa.Siitä kyllä pitää itseään syyttää sillä usein tuli käytyä ulkona syömässä ja viikonloppuisin viiniä ja juustoa syötyä,karkkia ymss..
Nyt kun hepatkin on vauva evakossa niin ei tuu mitää pihalla riehuttua joten pakko tässä on alkaa piakoin tosi toimiin että viitsii peiliin katsoa.Mahan kanssa suurimmat riidat mulla kun on niin ällö ja vielä 2 vuotta sitten suunnittelin napakoruakin.
nyt tuli parku ja mies suihkussa.
öitä
Esikoinen on saateltu hoitoon ja ennenkuin tuhina tuolla sängyssä nousee sfääreihin ehdin jopa katsoa sähköpostit ja teidän kuulumiset.
Galluppivastaukset:
Meillä on kylvetty nyt pari-kolme kertaa viikossa, tyttö näyttää tykkäävään ja jotenkin rentoutuu eli sen jälkeen selvästi masuvaivat pienenevät ja nukkuu rauhallisemmmin (tai sitten vaan kuvittelen).
Vauvakuumetta en ole koskaan potenut, nämä meidän ipanat ovat sellaisia järjen riemuvoittoja :) Tosin nyt synnärillä kätilö sanoi että 4-5 vuoden päästä se vielä pamahtaa. Eli muka nelikymppisenä sitten olisi kova hinku tehdä vielä kolmas- saas nähdä! Huomasin kuitenkin että pidän tätä vauvaa enemmän sylissä ja lähellä kuin esikoista. Kait sitä nyt tietää miten lyhyt tämä vauva-aika on ja kun ajattelee että tämä on se viimeinen niin haluaa nauttia näistä viikoista ihan täysillä. Ja on tuo vauvelikin vaativampi kuin esikoinen joka oli aika itsenäinen heti alusta lähtien jos vauvasta nyt niin voi sanoa. Tämä on enemmän sylikissa ja tissitakiainen.
Yöt ovat heräilyjen vuoksi repaleisia, viime yönä neiti söi 23.30, 1.40, 3.05 ja 4.50 jonka jälkeen sitten kitisikin ja ähisi kainalossa. Nousin ylös kuuden aikaan kun en enää jaksanut moista kuunnella. Esikoinen söi kerran tai max. kaksi kertaa nopeasti pullosta yöllä, joten tämä on uutta ja tottuminen ottaa ehkä siksi aikaa.
Tänään päätin piristää itseäni ja lähteä Omppuun shoppailemaan. KappAhlista tuli jotain alennuskuponkeja ja haluaisin jonkun sellaisen tunikajutun sekä housut. Omat vaatteet toki mahtuu jo hyvinkin päälle (painossa olen -13 kg viimeiseen neuvolamittaukseen) mutten ole aikoihin ostanut mitään uutta itselleni- aina vaan tytöille. Tällainen harmaa päivä on siis sopiva moiseen piristykseen. Kehtaa sitten ensi viikolla lähteä työpaikalle käymään kun näyttää hiukan enemmän ihmiseltä. Nyt onkin esikoista viety hoitoon verkkarit päällä ja tukka pystyssä- aamuisin aika menee " sirkuksen" pukemiseen ja ruokkimiseen eikä itse ehdi edes peiliin katsoa. Kääk!
Nyt tytölle tissi suuhun ja sitten vaatteet vaihtoon ja peilin kautta baanalle.
Mukavaa keskiviikkopäivää kaikille ja tsemppiä flunssa kourissa oleville. Meilläkin esikoisen nenä alkoi eilen vuotaa eli sitä riemua on ilmeisesti meillekin tiedossa pikapuoliin :(
t: Typykkä ja neiti, lauantaina jo 1 kk
Piti ihan tarkistaa mitä se kellä näyttää, ennen kuin huomenia toivottelen :) Tääl on kukuttu taas 6.00 asti. Pimun aamu alkoi silloin. Nukku kyllä pienet unoset 7-8 ja mies olikin sen aikaa vauvan kanssa, että sain itsekin torkahtaa.
[b]Painosta[/b] – 15kg tuli (alipainosta täälläkin lähdettiin), 8kg vähemmän näyttää puntari nyt. Ja mulle siis passeli paino olisi juuri tämä, mistä joskus maininnut oonkin.. Ihanaa olla normaali mitoissa, eikä liian luikku :) Must tuntuu et oon kropaltani paremmassa kuosissa kuin ikinä – Hassua! Masussa pikkasen löysyyttä löytyy, mutta noin muuten, pakaratkin, ihan kuin ne ois kiinteytynyt :P Joopa joo, mielikuvitustako vain.. :D
[b]Rakkausvauvan[/b] Aadallakin vielä nuha vaivaa – Höh näitä! Tuosta [b]Huldion[/b] mainitsemasta hormooninuhasta en miekään ole aiemmin kuullut, mutta mahtaakohan kuitenkaan sellaista olla tämä tauti.. Jaa`a, täytyy kysyä neuvolassa! Kaikki keinot kyllä nuhan taltuttamiseksi on käytössä (patjat korotettuna, maitoa nenuun, höyrykylpyjä pesuhuoneessa, nenän imua ym) Meillä kans pahinta se aamuyö, alkaa rohisemaan nenu -> ei saa syötyä -> sitten ei nukutakaan. Aamut siis alkaa siinä 6-7 yleensä, tukkoisuudesta riippuen. Mua vaan niin pelottaa nää kaikki astmat ym. mitä mieheltä on voinut periä :x
Ihana [b]Rakkausvauva[/b] tuo ideasi piknik korista, näen iltanne jo sieluni silmin ;D
Löytykö [b]Typykälle[/b] uusia vaatteita?! :) Mä piristin myös itseäni uusilla vaatteilla viime viikolla - mukavaa ostaa ihmismäisiä oikeita vaatteita, eikä enää mammakolttuja ;)
[b]Nimistä[/b] - Jotakin vaihtoehtoja ollaan löydetty mahdolliseksi nimeksi tytölle - Haluatteko kertoa mielipiteitä :) Menni - Inga ja Ronja - Toiset ja kolmannet nimet sitten muotoutuu etunimen mukaan. Eli kokonaisuus ratkaisee, mutta Venla Viola miellyttää kokonaisuutena ja Mimosa, sekä Hilla. Tuossa eilen kyllä tuumattiin miehen kanssa että pian käy niin että Hillasta jääkin oikea kutsumanimi, kun ei sitä osaa enää muuksi sanoa ;) No saa nähdä.. Ja mielipiteet etunimi vaihtoehdoistakin voipi hyvin muuttua vielä moneen kertaan :)
Mutta nyt on saatava ihtensä kuosiin, edes vaatteet kun sais päälle. Vielä kun tyty nukkuu.
Dumle ja Hilla(ko?) ;)
Edelliset mitkä laitoin onkin parin päivän ikäisenä otettuja - Tässä siis vähän tuoreempia:
1vko
http://kuvablogi.com/nayta/731449/
2vkoa
http://kuvablogi.com/nayta/731450/
Eilis illalta - 3vkoa
http://kuvablogi.com/nayta/731451/
Näistä kuvista sen vasta tajuaa, miten ne voikaan kasvaa niin nopiaa!! Hurjasti tullut Hillallekkin pyöreyttä, verraten ensimmäistä ja viimeistä kuvaa, joissa ikäeroa 2vkoa.
Viimein saan taas kirjitettua.
Poju nukkuu. Käytiin vähän asioilla ja nyt hän jatkaa unia auton turvakaukalossa. Ähisee siihen malliin että kohta taas on kiljuvainen nälkä.
Kiskoin tänään farkut jalkaan. Kiristävät hiukan mutta menivät jalkaan. Maha pienenee onneksi vauhdilla. Viime viikolla sullouduin edellisen kerran farkkuihin ja en muista nauraneeni niin paljon ihan vasta. Varmaan edellisen kerran kun änkäydyin pilli-mallisiin mamma housuihin. Olipas hauskan näköistä kun farkkujen kauluksen yläpuolella roikkui tyhjä mahapussi. Aikas paljon löysää tavaraa on masussa pojan jäljiltä. Paino on pudonnut vasta 9 kg ja vielä saisi kymmenen mennä. Toivottavasti putoaa ristiäisiin mennessä niin että mahdun vanhaan hameeseen.
On muuten ollut mukavaa nähdä taas omat kasvot peilistä. Loppuraskauden ja synnytyksen ja synnytyksen jälkeisten itkemisten jälkeen silmät ja nenä olivat kamalan turvoksissa. Nyt taas olen minä olemassa. Toinen mukava asia on kun voi taas laulaa kunnolla. Loppuraskaudesta laulaminen oli sellaista läähätystä eikä äänikään soinut. Nyt taas peikkoäidin kehtolaulu raikaa...
Kovasti tuntuu olevan flunssaa liikkeellä. Miellä kans. Olen tässä kalkuloinut että pojan syntymän jälkeen (siis kolmessa viikossa) meillä on ollut neljä flunssaa, vesirokko, kuume, aivotärähdys ja silmätulehdus. Sekä vanhemmilla jomottava päänsärky. Tämä viikko onkin ollut jo rauhallisempi. Onneksi tämä hulina tuntuu vain hauskalta hässäkältä. Kokoajan muistuttelen itselleni vain sitä miten hyvin asiat kuitenkin on.
Joku kyseli vauvakuumeesta. Olen aivan hullaantunut tähän meidän vauvaan. Voisin ottaa vielä yhden vauvan meille. Vauvat on minun laji. Tykkään aivan hulluna näistä ekoista ajoista lapsen kanssa. Synnyttämään ja raskaaksi en varmasti enää halua. Joten poju jäänee viimeiseksi. Mutta vauvakuume minulla on aina.
Nyt taidan tehdä jotain hyödyllistä. Vaikka pyykkiä tai jotain....
Voikaa hyvin. Jaksuja mahavaivaisten perheille...
terv peikkoäet ja APJ 3 vko ja 3 päivää
Minusta Hilla olisi aivan ihana nimi. Pehmeä ja lempeä. Ja hilla-marjatkin ovat niin kauniita suolla.
Näin unta sinusta. Oltiin synnyttämässä yhtäaikaa. En tiedä miten tunnistin sinut sinuksi. Oli muuten painajainen tämä synnytysuni. Näin sen seuraavana yönä kun olin lehdestä lukenut, että hoitajalakon aikana Tampereelta voi joutua synnyttämään Vaasaan tai Hämeenlinnaan. Vaasaan olisi noin 2,5 tuntia autoilua. Kääk!
terv peikkoäet
Meillä on nyt kaksi yötä nukuttu hyvin *koputtaa puuta*. Siirrettiin neito nukkumaan olohuoneeseen niin jopas on taas unet maistuneet. Ongelma oli tuossa että kun saadaan nukkumaan ja viedään omaan sänkyyn niin herää tunnin sisällä ja ei meinattu millään saada uudestaan nukkumaan. Nyt on heijattu vaunuihin olohuoneeseen nukkumaan niin vetelee 4-5h ja sitten syö ja nukkuu uudestaan helposti. Veikkaan että se on se maidon tuoksu kun tekee levottomaksi. Meinasin ostaa sellaisen Koala-riippumaton olohuoneeseen niin voi sitten siinä nukkua yönsä.
Ristiäisiä juhlittiin viikonloppuna. Juhlat oli ihan meillä kotona ja itse kastetilaisuudessa läsnä kummit, mummit ja sisarukset. No, itsessään tästä tuli jo lähemmäs 30 ihmistä. Tyttö nukkui koko toimituksen ajan vaikka aika pitkä kaava olikin. Pappi oli miehen täti joten tilaisuus oli ihan kotoisa eikä mikään jäykkä. Moniko on muuten nähnyt papin polvillaan lattialla leikkimässä ja laulamassa lasten kanssa? :) Tytöstä tuli Peppi Tiina Emilia.
Nyt olis sitten paluu arkeen ja pitäis saada taas koti normaalijärjestykseen. Isommat lapset ovat nuhassa ja yskässä joten eskari ja kerhoilu jäivät tältä päivää väliin. Lisäksi eilinen ilta meni aika myöhäiseksi kun oltiin kaverin luona katsomassa formulaa (hyvä Kimi!). Tänään aloitan tytön päivän rytmittämisen, alkaa mennä hermot noihin 5min päiväuniin. Aamupäivällä nukkuu hyvin kolmisen tuntia mutta sen jälkeen ottaa sellaisia lyhyitä unia joko sylissä tai autossa. Luin keskimmäisen lapsen listalta vanhoja juttuja ja sillä oli tämän ikäisenä jo ihan selkeä rytmi.
Mut nyt tarvii alkaa hommiin että jotain tulee tehdyksikin ennen kuin mies tulee töistä.
minttupipsa ja Peppi