Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~~ISOT enskat viikolla 7~~~~

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain kertomaan, että elossa edelleen vaikkei vähään aikaan mitään ole kuulunut. Muutto tosiaan oli ja meni. Seinät käytiin maalaamassa, tosin erittäin huonosti, ja olikin maalannut kaikkien huoneiden seinät, ei pelkästään makkareita. Mutta huonoa työtä.. Itse olisin tehnyt paremmin. Isännöitsijän mielestä kuitenkin on mun oma vika (?) kun olen hänelle liian myöhään ilmoittanut. Asunnosta siis saatiin tieto vajaa 2 viikkoa ennen muuttoa ja heti vuokrasopimuksen allekirjoituksen jälkeen hänelle ilmoitin. Maali pisaroita on lattioilla, sinistä maalia näkyy nykyisen valkoisen läpija laatialistojen yläpuolella on sininen raita. Oli nyt voinut edes hyvää työtä tehdä! Niin ja paikkojen piti olla kunnossa pe ja lauantain välillä, viimeset työt tehtiin maanantaina kun asiasta erikseen soitin.

Meillä oli kamala vatsatauti, mies siltä välttyi mutta ite olin Joelin kanssa kipeenä. Joelilla ei meinannut millään mennä ohi, raukalle piti hakea kipulääkettäkin ihan jo sen takia, että meni vaippa-alueen iho niin huonoon kuntoon. Ihan rakkuloille meni, koskaan en oo nähnyt yhtä pahan näköstä ihoa. Ei voinut vaipaa pitää kun kirveli, peseminen oli ihan kamalaa kun toinen vaan itki.. Mutta siitä selvittiin ja nyt yritetään jotenkin jatkaa eteenpäin.

Ninnin kanssa oli lääkäri viime viikolla ja kaikki hyvin. Verenpainetta ny seurailevat ja joutuu pari kertaa viikossa käydä mittauttamassa (Joelin synnytys kun käynnistettiin verenpaineen runsaan nousun takia). Viimeksi oli vähän koholla, mutta luulen sen johtuvan vaan tästä muutto stressistä. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja oli sitä mieltä, että jos ei aikasemmin paineiden takia käynnistetä, niin yli aikaiseksi menee.. Eipä kauheesti innostanut ne puheet. Huomenna taas neuvola, täytyy toivo ettei paineet oo noussu.

Kommentointi nyt taitaa jäädä, selkä on kipeytynyt muuton ja tän mahan takia eikä istuminen tunnu hyvältä :( Ja vähän sekavaa tekstiä, äkkiä kun yritin kirjoitella..

Sen verran muistuu mieleen, että oliko joku treffejä suunnitellut? Me ainakin kaivattais vähän maiseman vaihdosta, alkaa kotona seinät kaatua päälle :)

Henna, Joel (meilläkin kahden viikon päästä tulee jo 1v täyteen) ja Ninni, huimat 35+5

Vierailija
2/20 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille! Aloitin tätä tekstiä jo tunti sitten, mutta neiti päätti aloittaa jumppaamisen unipussista välittämättä ja meni aikansa, että saatiin iloisesti kiljuva tyttönen ymmärtämään, jotta nyt on aika käydä unille...

Pi-Ki, tosi kurjaa jos Artulla on tulehdus jälleen. No, onneksi olet tarkkaavainen äiskä ja heti huomasit, että kaikki ei ole ihan kohdallaan! Toivottavasti selviäisi syy, miksi tulehduksia teidän lapsukaiselle tulee.

Millasteelle lämpimästi tervetuloa isojen puolelle! Eiköhän siellä pikkuenskoissa olisi jo muitakin siirtymässä tänne päin... =)

Henna, kiva kuulla teistä! Ja hui kauhistus kuinka nopeasti sulla viikot lisääntyy. =) Hamillista, että isännöitsijällä oli noin erilainen näkemys remontista kuin teillä.

Mammis, tosi kiva kuulla, jotta töissäolo tuntuu hyvältä. =) Oona varmaan nauttii, kun saa papan huomion ihan kokonaan itselleen!

Sitten vähän omaa napaa. Sain uuden lääkäriajan tänään ja kahden viikon päästä pääsen mammografiaan sekä ultraan. Lääkäri kertoili jo jotain " ennusteita" mutta niistä enemmän sitten, kun on jotain varmaa tietoa. Oon ollut hirmu kiukkuinen ja pinna kireällä koko päivän. Tytölle en ole äksyillyt, mutta miehelle kyllä. =( Harmittaa, mutta tuo patti vaan vie kaikki ajatukset. Viime yönä näin unta, että kirjoitin tyttöselle kirjettä varmuuden vuoksi, jos en eläkään niin kauan että hän muistaa äidin... Joo, tiedän että ihan höhlää, mutta minkäs sitä alitajunnalleen voi.

Oon väsynyt, joten menen nukkumaan. Huomenna tarkoitus tavata yhtä ystävää. Ihan hyvä lähteä liikenteeseen koska mieskin on aamusta myöhäiseen iltaan pois kotoa.

Voikaa hyvin!

T. iida-linnea ja tyttönen zzz

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein IHANAA YSTÄVÄNPÄIVÄÄ kaikille enskakamuille!

Aurinkoa ja iloa päivään toivottelee

iida-linnea ja tyttönen

Vierailija
4/20 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]" Kerronpa sinulle tarinan tään,

se kuvaa kahta ystävää.

He kantoivat ruukkua keveää,

oli täynnä se elämää elävää.

Oli ruukussa surut, ilot ja huolet,

mutta ei hätää,

ystävä kantoi puolet."

[color=green]Pikasesti ehdin pari riviä kirjottamaan, kun A vielä nukkuu. Herää n. vartin päästä... Ehdin sentään siivota keittiön kaaoksen ja laittaa pyykit pyörimään ja SYÖDÄ RAUHASSA, jiihaa! :D

Päivällä kun lenkillä käytiin, niin ei pystynyt kävelemään kuin puolisen tuntia, niin kylmä tuuli tuolla. Täytyy illalla lähteä koiran kanssa ilman Arttua, ettei se ainakaan vilustu tms. (Heti valu hetken räkää nenästä, kun sisälle tultiin...) Muuten niiiiin ihanan aurinkoinen päivä, niin kyllä harmittaa sisällä olla!

Artun tulokset ei ole vieläkään tulleet... Hoitajan pitäis soittaa ennen klo 16... Saas nähdä soittaako *huoh* Tää on tätä terv.keskuksen toimintaa... Muuten siis käydään aina Pikkujätissä, mutta tuo kuukausittainen pissanäyte viedään terkkariin, kun sinne on kestolähete. Ja sinne on lyhyempi matka, jos pitää se esim. kävellen käydä viemässä. Mutta oon satavarma, että unohtavat tänään soittaa... No, tunti aikaa.

HENNAKIN oli käynyt piipahtamassa! :D Mä just eilen (vai oliko se toissapäivänä...) mietinkin, että jokohan sä oot synnyttämässä, kun en yhtään muistanut, mikä rv mahtoi olla menossa :) Mutta siellä siis olet - ja kai vielä hetkisen, jollei ne paineet kohoa? Mutta ehkä se on kivempi odotella mielummin pari vkoa vaikka yli kuin että verenpaine kohoaa -- vai..??? Ei sitä enää meinaa muistaa, kuinka tukalia ne viimeset viikot oli ;) Koitahan kestää mahoinesi, ja lepää kaikki aika mikä mahdollista!!!

I-L, hyvä että sait noinkin lähelle sen mammografia-ajan, niin saat sen " pois päiväjärjestyksestä" sitten. Ei siellä varmasti mitään ole, mutta ymmärrän sun huolen! Terveys (oma tai läheisen) on viimeinen asia, mistä kukaan haluaisi varmastikaan huolehtia... Mutta koita työntää ajatukset siitä mahdollisimman kauas aivojen perälle pariksi viikoksi, ettei huoli ihan päivää täytä. Ei siellä mitään ole (paitsi rasvalillua, hehee), usko mua! :)

Jep, nyt surffaamaan hetkeksi muualle, kun saan vielä rauhassa tässä istuskella.

Pi-Ki ja Arttu -- taitaa olla tasan 3vkoa 1-vuotispäivään :D

Vierailija
5/20 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iida-linnea, mekin osallistuttiin siihen vesirokkohommeliin, meidät arvottiin 11kk ryhmään, 17.3 on sitten se rokotusaika.

Meillä ollaan kuule kerran jo tiputtu sängystä, siis meidän sängystä tippu Jimi..Sen jälkeen ei olla otettu ollenkaan viereen...Onneksi ei vieressä pahemmin ollut aikasemminkaan niin ei tullu ongelmia.. Ja tuo jalkalamppu, olkkarissa saa vahtia sen kanssa tosissaan ja makkarista Jimi jo ehti kaataa lampun joka taisi mennä rikki..

Hui tuota sun pattia, toivottavasti on vaan joku harmiton juttu..

Mammis on siis töihin lähteny, miltä tuntuu? Mua ehkä jossain määrin kyllästyttää jo tää kotona olo mutta sit taas kesän haluisin olla kotona kun pääsee jo leikkipuistoon..Ollaan nytkin keinumassa käyty mutta ei siellä kauaa jaksa olla..

Käytiin eilen ostamassa Jimille sellanen iso pallomerihökötys, liukumäki piti ottaa pois kun on mun mielestä vielä liian hurja tuon ikäselle..Mites muuten täällä syödään/juodaan lehmänmaitotuotteita? Me alottettiin raejuusto ja luonnonjogurtti joskus ennen joulua ja nyt on viimeset nannipurkit menny, tavalliseen maitoon siirrytty nyt kokonaan.On vähän helppoa kun ei tarvi korvikkeita kantaa kaupasta :) Eikä muuten tuttipullojakaan käytetä kun iltamaidon juontiin ja jos jossain reissussa ollaan, ihan lasista juodaan.Nokkamukiin en viittiny opettaa kun siitä sais sit taas opettaa pois..

Joo mutta nyt pitää päästää ukkeli koneelle, katellaan taas!

Riikka ja Jimpula tänään 10kk

Vierailija
6/20 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Kyllä on kieltämättä hiljentynyt tämä isojen enskojen palstailu... Pitäsköhän muuttaa takasin pino ihan pelkkiin enskoihin, 0-12kk??? Vaikka mehän kyllä parin vkon päästä siirrytään jo taaperoihin, joten ei koske meitä...heh!

RIIKKA, meillä kans Arttu sai huoneestaan kaadettua jalkalampun. Ei onneksi kaatunut Artun päälle, mutta lasikupu tietysti meni rikki, ja se oli sen lampun tarinan loppu. :)

Me alotettiin kans loppuvuodesta tuo hapanmaitotuotteiden kokeilu. Nyt Arttu syö mm. ihan niitä Valion jogurtteja (mansikkaa, veriappelsiinia jne.) ja ruoan seassa on käytetty tavan maitoa. Tuttelin joukkoon oon myös pulloon sitä aina vähän lisännyt, joten eiköhän mekin päästä kokonaan tavan maitoon siirtymään, kunhan noi mun hamstraamat Tuttelit kaapista loppuu (vielä melkein 30 tetraa...). Suolaakin ollaan ruoassa jo vähän käytetty, ja toissapäivänä ostin Artulle jo niitä 12kk Pilttejäkin.

HEI, en olekaan tainnut kertoa muuttuneita uutisia: Eli en menekään vielä tänä vuonna töihin, vaan elokuussa -09! :D Tiukkaa tulee olemaan, mutta olkoon... Ihanaa, ettei tarvii viedä Arttua vielä hoitoon vaan saa olla kotona!

Niin, ja kerroinko mä jo ne tulokset? Eli tulehdus siis Artulla oli, mutta eivät aloittaneet lääkitystä, vaan odotellaan Hyvinkään pediatrin lausuntoa, että mitä tehdään. (Kirjotinkohan mä tän jo tonne??? Sori toisto, jos kirjotin...) Eipä näytä onneksi muuten oirehtivan, kuin tuo pissan paha haju vaan.

Mutta nyt täytyy lähteä pakkeloimaan, kun lähdetään sukuloimaan/syömään. Heippati hei!

P&A

Vierailija
7/20 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas viikonloppu hujahtanut äkkiä! Eilen oltiin aamulla uimassa ja käytiin vaan kotona vaihtamassa vaatteet ja jatkettiin matkaa tyttösen papan luo. Hän puolisoineen hoiti meidän neitiä ja mieheni kanssa päästiin elokuviin. Tekipä hyvää olla kahdestaan liikenteessä muutama tunti! Tosin mulla oli karsea päänsärky suurimman osan päivästä, mutta onneksi leffaan jaksoin kuitenkin keskittyä.

Tyttönen oli nukkunu 2 tunnin päikkärit ja ollut tosi reippaalla mielellä koko meidän poissaolon. Hyvä niin, koska seuraavalla kerralla voi taas ehkä vähän helpommin irtautua tytöstä... Mulle oli nimittäin vähän hankalaa se lähteminen mutta kun noin hyvä tyttö pärjäsi, niin on hyvä mieli edelleen. =)

Riikka, kyllähän näiden pienten kanssa saa olla silmät selässäkin ja silti niitä kolhuja varmasti tulee matkan varrella... Sinänsä musta on tosi mielenkiintoista seurata neidin touhuja lattialla - miten kiinnittää huomiota uusiin asioihin ja tutkiskelee ympäristöään. Kunhan vaan tarpeeksi äkkiä menee apuun, jos jotain " kiellettyä" saa käsiinsä.

Pi-Ki, toivottavasti teillä on mukava reissu! Miten pian saatte lastenlääkärin mielipiteen pikkupotilaan tulehdukseen? Toivottavasti ei tartte kauaa odotella.

Meidän tyttönen on ihan parin viime päivän aikana ruennut " puhumaan" tosi paljon. Eilen jutteli tättätätätäätättätää ja tänään taas on ollut puheena mämmämämääämämäää. Herttaista höpötystä!

Neiti on päikkäreillä, samoin mieheni. Taidan ottaa uusimman kaksplussan ja käydä pötköttämään itsekin. Niin ja tuosta mun patista... Tänään taas tuntuu, että en löydä koko pattia. Mietin, että onkohan ne tutkimukset ihan turhia... Ehkä ei.. Äh, en taida kuitenkaan perua mammografiaa, koska lääkäri lähetteen teki ja hänkin patin löysi. Mä tuun pöhköksi tämän asian kanssa...

Aurinkoista sunnuntaita! T: iida-linnea ja tyttönen

Vierailija
8/20 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää heti ensi alkuun paljastaa, että toinenkin testi oli positiivinen. Mikä ei kyllä ollut yhtään yllättävää näillä pahoinvoinneilla. Hilun kanssa mulla kesti pahoinvointi viikolle 30+, joten ei taida tässäkään olla lievennystä odotettavissa ihan heti :) On tää kyllä vieläkin ihan uskomatonta! Kunhan tämän sisäistää niin kohta voikin alkaa ahdistuttamaan itseään sitten tuulimunaraskaudella, kohdun ulkopuoleisuudella ja yleisellä keskenmenoriskillä. En kyllä pistäisi ollenkaan pahitteeksi, josko sitä osaisi stressata vähemmän kuin viimeeksi. (mun pitää purkautua täällä näemmä oikein urakalla, koska tuskin tulee asiasta puhuttua pitkiin aikoihin muiden kuin siipan kanssa)

Mutta viimeeksi tuli ihan hirmuisen omanapaista tekstiä, eli pitää muistaa mainita jotain meidän Hirmustakin. Viikonloppuna silta puski eka ylähammas läpi (alahampaat tulikin jo 4kk sitten, joten noita lisähampaita odotettiinkin jo kovasti. Hilla myös on nyt viikon kahden ajan vilkuttanut (ajoittuu muuten usein sapuskointiin aivan kuten [color=purple] Iida-Linnean [/color] tytöllä :D Ja taputtaakin toinen osaa no niin että kunnon lätinä käy :D Ja mikä tärkeintä, nyt Hilu on oppinut seisoaltaan laskeutumisen jalon taidon oikein kunnolla :D Seisallaan voi vähän jo siirtyä paikasta toiseen ja säätää kaikkea ilman että on kohta nurin :) Anoppireissukin oli niillä eilen menny kuulemma tosi kivasti. Oli kyllä ihan rehellisesti itellekin tosi kiva, saada olla vähän itekseen. Harvinaista herkkua!

Mutta lapsi mokoma heräsi tänään ennen viittä! Eihän moinen käy päinsä. Viisi ja jotain on vielä sallittua, mutta jos kello näyttää neljä ja jotain , niin kyllä silloin saisi vielä nukkua. Mutta ei sitä kai voi toista pakotta :)

[color=purple] Makkarakin [/color] oli ehtinyt piipahtamaan :D Teilläkin tuo vuoden virstanpylväs lähestyy kovaa vauhtia :D Ja kiitos tsempityksestä.

Tuo on kyllä ihan totta mitä [color=purple] Mammis [/color] ruudulle rustaili. Tuo kahdenkeskinen laatuaika tuppaa olemaan melko minimaalista. Meillä Hilla on tosin ollut yökylässä jo kahteen kertaa ilman ongelmia, mutta ne ongelmat taitaa olla sitten aina mulla kun en ilkeäisi olla toisesta niinkään erossa. Mutta pitäisi sitä kai joskus muistaa tuota omaa siippaakin :)

Ääh, pitäs alkaa siivoamaan. Meillä on tänään tän asunnon esittely. Eikö se kämpän myyminen voisi käydä jotenkin niin, ettei tarvitsisi siivota...?

Coltsfoot ja Hilla 10kk

Vierailija
9/20 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy vissiiin siirtyä tänne isojen puolelle ku poikakin täyttää ensiviikolla jo 7kk..( kyllä se aika rientää).

meillä ollaan vielä suht liikkumatta, poika osaa vasta kääntää vatsalta selälle ja toisinpäin.. istuminen alkaa kyllä jo sujua..

coltfoot (?) pienet onnittelut plussasta vaikka se ei ollutkaan toivottu mutta kai sä pidät sen? onhan se rankkaa tehdä lapset noin pienellä ikäerolla mutta onhan niistä sitte vähä vanhempana enemmän seuraa ;)

nyt meidän poika antaa ääninäytteen, täytyy mennä..

millaste ja poika kohta 7kk

Vierailija
10/20 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Joopelis joo... Viimeks tänne kirjoittaessa lupasin kirjottaa ahkerammin...*nolona*... Mutta kun Arttu nukkuu vaan 2 x tunnin päikät, niin täytyy yrittää sitä aikaa käyttää vähän hyödyksikin (pyykinpesua ym.). Oon mä teiän kuulumisia käynyt kurkkimassa aina silloin tällöin, mutta en vaan ole saanut aikaiseksi kirjottaa :( Kattoo nyt, kun taapero-puolelle kohta siirrytään, että josko innostuis kirjoittamaan säännöllisemmin.

Mutta pikaisesti meiän kuulumisia:

Arttu täyttää siis 3 viikon ja 2 päivän päästä vuoden *HUI!* Aika on kieltämättä mennyt nopeasti.

Arttu ei vielä kävele (paitsi tuen kanssa) eikä puhu oikeastaan mitään sanoja. Ainoastaan vilkiuttaessa saattaa välillä sanoa " hei heiiii" , mutta muuten puhe on sitä omaa höpötystä (jota toki tulee paljon). Koko ajan pitäis olla joka paikassa pystyssä, ja jos ei kävelykärryä ole lähellä, niin kävelytueksi kelpaa myös mm. keittiön tuoli, puinen leikkikehä (!) jne. Että saas nähdä, lähteekö herra kävelemään ennen 1v-päivää. (Minä epäilen, mies uskoo, että lähtee.) Harmittavin juttu on, että Arttu keksi myös syöttötuolissa, kuinka noustaan seisomaan! No, onneksi mies kehitti siihen semmosen " turvavyön" , niin ei ihan heti putoa. Mutta minkäs teet - joku taito kun opitaan, niin pitäähän sitä harjotella :) Kuka nyt kontaten koko aikaa jaksaa mennä... x) Ja " tuhmuuksia" tehdään oikeastaan jatkuvasti. Mutta sen oon huomannut, että jos en kiinnitä Arttuun mitään huomiota, se jättää homman kesken - esim. kun se menee keittiön nurkassa olevan lehtipinon luo: ensin nousee ylös (lehdet penkillä), sitten kääntyy kattomaan mua ilmeellä " noh, katos mitä mä aion tehdä! lälläslääää" , mutta jos käännänkin katseen pois, ja oon välittämättä, niin kohta se jätkä lähtee pinon luota! :O Jos taas lähden sitä kohti tai sanon " ei" , niin kääntyy salamana pinoa kohti ja alkaa kaksin käsin vetää lehtiä maahan ja osaa pitää tietysti myös maistaa... =) Voi kun tuo " välinpitämättömyys" toimisi myös muissa pahuuden teoissa... Mutta taitaa tällä haavaa toimia vain lehtipinon kanssa. Muita kivoja juttuja on Artun mielestä mm. astianpesukoneen nappuloiden räpelöiminen, keittiön kaappien tutkiminen, " uiminen" koiran vesikipossa, antenninjohdon repiminen, pöydiltä tavaroiden tiputtelu, koiran ja kissojen jahtaaminen jne. (Eli varmasti kuulostaa teistä kaikista tutulle, vai mitä? :D) Oon yrittänyt tehdä talosta sellasen, että ei ole kauheasti paikkoja, mihin ei saisi mennä/koskea. Esim. ei ole kukkia lattialla, ei koriste-esineitä Artun ulottuvilla jne. jne., mutta aina sitä jotain pientä pahaa löytyy :) Mutta niinhän ne lapset oppii ja kehittyy, tutkimalla ja kokeilemalla.

Mitäköhän muuta... Niin, vauvarokonkin Arttu sairasti tuossa reilu pari vkoa sitten. Artulla ei ole koskaan ennen ollut kuumetta (vaikka on ollut 2x pissatulehdus ja kerran korvatulehduskin), ja yht' äkkiä nousi kuume 39 asteeseen. Kuumetta kesti 3 päivää (vauvarokon toinen nimihän on kolmen pvn kuume), ja kun sinä aikana oli ihmeen reipas ja söi ja joi hyvin, niin ei menty lääkäriin. (En tässä vaiheessa tiennyt sitä vauvarokoksi.) Sitten kuumeen jälkeen tuli sen verta huono yö, että ajattelin käydä korvat tarkistuttamassa. Noh, odotushuoneessa alettiin miehen kanssa katsella, että mitä ihmeen punaisia täpliä pojalle tulee päähän, ja sitten lääkäri totesi, että se on vauvarokko, eikä onneksi ollut mitään korvatulehdusta. Sinänsä aika hassu juttu, kun ihottuma nousi juuri lääkärillä ollessa: oli nimittäin jo suurimmaksi osaksi hävinnyt kun päästiin kotiin! Joten jos ihottumaa ei olisi ollut, ei lääkäri olisi osannut sitä välttämättä vauvarokoksi sanoa. Tai ei kai sillä niin väliä olisi ollutkaan, kun ei se mikään vaarallinen tauti edes ole. Mutta selvisipä siis " tuurilla" , että Arttu sairasti senkin " pois alta" .

Mä oon ite alkanut miettiä uudestaan sitä töihin paluuta...että en siis menisikään. Tarkoitus oli mennä elokuussa, mutta nyt tekiskin mieli olla Artun kanssa vielä ainakin seuraavan vuoden elokuuhun kotona. Rahaa tosin tarvittais, mutta ehkä me pärjättäis vielä vuosi lisää näinkin. Ei auta kuin elää vähän säästeliäämmin jatkossakin... Mitään varmaa en oo vielä päättänyt, mutta päivä päivältä kotiin jääminen tuntuu kivemmalta ja kivemmalta vaihtoehdolta. Ja luulen, että niillä masennuslääkkeillä on tähän päätökseen myös vaikutusta - sekä tietysti sillä, että Arttu kasvaa ja touhuaa koko ajan enemmän, eli aika kuluu meillä kahdestaan päivisin paremmin, kun on enempi kaikkea kivaa tekemistä, eikä enää sitä vauvan viihdyttämistä lattialla puuhamaton päällä. (Olihan sekin kiva vaihe, mutta vielä enemmän mä nautin, kun saa tehdä kaikkea yhdessä lapsen kanssa.) Nyt kun oon lukenut synnytyksen jälkeisen masennuksen oireita (robottimainen lapsen hoito, ei koe iloa jne.), niin osa kyllä päti muhun oikeinkin hyvin vielä viime vuonna. Iloa toki koin, mutta aika ajoin Artun hoito oli kyllä melko mekaanista toimintaa - olin läsnä, mutten silti läsnä... Eli kyllä se lievä masennus oli siltä lääkäri-tädiltä ihan oiva diagnoosi, koska olo on ollut aivan erilainen. Pelottaa vaan hirveesti, että tuleeko se olo takasin, sitten kun ne lääkkeet lopettaa??? No, se ei oo vielä ihan ajankohtaista, koska yleensä niitä syödään muutama kuukausi, joten enköhän mä tämän kevään ainakin niitä nappaile. Ja ehkä se sitten kevät ja kesäkin auttaa, eikä tule enää sitä samaa väsymystä. Eikä toivon mukaan nuo hormonitkaan heitä niin pahasti häränpyllyä :)

Arttu varmaan herää päikkäreiltä ihan kohta, joten en ehdi edes aloittamaan teille kommentointia.

COLTSFOOTILLE kuitenkin hämmästyneet halaukset täältä!!! Oli varmaan tosi kova shokki, jos noin voi sanoa? Mutta ilmeisesti pidätte siis lapsen kuitenkin, jos kaikki raskaudessa menee ok? Jos näin on, niin etköhän sä ehdi siihen ajatukseen tottua 9kk aikana, että olet kahden äiti :) Toivotaan näin! Huih...mua pelottais ajatella nyt, että itelle kävis samalla lailla... Siis toisaalta ois ihanaa olla raskaana, ja haluan toki lisää lapsia, mutta en vielä... Joten Coltsfoot, en yhtään ihmettele, jos sua jännittää, että miten tässä käy, ja kuinka jaksat, ja tuleeko vauva-ajasta yhtä rankka kuin Hillan kanssa jne. Mutta toivotaan, että luontoäiti järjestää asiat parhain päin, ja kaikki lutviutuu kohdilleen, kävi kuinka tahansa. Ja jos lopputuloksena on vuoden lopulla 2-lapsinen perhe, niin ajattele sillä tavoin, että muutaman vuoden päästä pääset varmastikin itse helpommalla, kun lapset leikkivät keskenään =) Yritän kauheesti keksiä tsempityksiä sulle, kun voin ehkä pikkusen kuvitella, miltä susta mahtaa tuntua ;) Huiiih... Kyllä kaikki menee parhain päin, usko pois!

Hei, jäbä on nukkunut jo pikkasen päälle tunnin, oho! Yleensä vois laittaa munakellon soimaan, kun niin tarkkaa on nuo tasan tunnin mittaiset unet...

Mutta lopetan tämän romaanin tällä kertaa tähän. Koitan käydä teille kirjuuuuuttelemassa ennen taaperoihin siirtymistä vielä! =)

Pi-Ki ja Arttu 11kk

Vierailija
11/20 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]MILLASTELLE ja pojalle tervetuloa tänne isojen puolelle! Ja meillä Arttu lähti ryömimään vasta 7,5kk iässä, joten eiköhän se teiänkin poju siitä lähde, kun katsoo sen aiheelliseksi =) Ja sitten kun lähtee, niin sen jälkeen se onkin menoa, hih!

P

Vierailija
12/20 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]...kun Arttu nukkuu edelleen!!! :O

Mutta tuosta uudesta raskautumisesta ja toisesta lapsesta siis vielä: mikäköhän siinä on, että vaikka mua pelottais ihan hirveesti ajatus, että olisin nyt raskaana, niin silti mulla oikeasti on kova vauvakuume??? En ole oikein tätä viittinyt itellenikään tunnustaa, mutta sanotaan se nyt ääneenkin. Siis että kovasti tahtoisin toisenkin lapsen, mutta silti ajatus pelottaa... Varmaan tuon syksyn väsymyksen takia - pelottaa, että se uusiutuu ja pahenee... Enkä siis voisi edes raskaaksi vielä tullakaan, kun se mas.lääkitys on kesken, mutta kuitenkin. Kävin äsken aikani kuluksi tuolla vauvakuume-puolella (jossa en oikeesti käy kuin ehkä kerran puolessa vuodessa tylsyyksissäni), ja tuli vähän haikeakin olo, kun ajatteli Artun odotusaikaa. Hmm... jännä fiilis kyllä...pelottaa, mutta silti haluan toisen lapsen, vaikka heti, heh... No, tässä vaiheessa täytyy sanoa, että on parempi, kun on se lääkitys vielä. Ehdin muutaman kuukauden asiaa kunnolla harkita jne.

Jaahas, nyt Arttu heräsi. Olihan tuo aikakin :)

P

Vierailija
13/20 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy vain todeta, että olen jutuistanne pihalla kuin se kuuluisa lumiukko. Tämä koneella oleminen on varsinaista herkkua tämän kaiken hulinan keskellä. Netin käyttö on jäänyt pikaiseen sähkärin lukemiseen, koulutehtävien tekemiseen ja raksahommiin liittyviin juttuihin.

Tämän kuun aikana tai viimeistään kuun lopussa on sitten edessä muutto ihan omaan taloon. On sitä jo hetken aikaa värkättykin. Paljon tietty tekemistä vielä riittää, kunhan kevät saapuu.

Muutoin meillä Joonalla siis ikää 9kk, kovasti ryömitään vauhdilla eteenpäin. Välillä takaosa konttaa ja etupää ryömii. Kaikista mukavinta Joonasta on kaataa meidän karvakuonojen vesikuppi jos se on sattunut jäämään sopivasti kohdalle. Muutaman kerran on saanut vaatteet vaihtaa kuivaksi =)

Jaahas, pitäisköhän käydä lukemassa aikaisempia pinoja, jotta pääsis pomppaamaan takaisin kärryille.

-Ninca ja Joona 9kk-

Vielä sellaista kysyn, että oletteko osallistuneet MPR+vesirokko tutkimukseen? Tai onko tullut kyselyä siihen osallistumisesta?

Vierailija
14/20 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Katsokaas, minähän ruhdistäydyn kirjoittelun suhteen ;)

Oli vaan ikävä aamuherätys siinä mielessä, että Artun huoneen avatessa nenään tuli taas sama kamala käry, kuin ensimmäisen pissatulehduksen kanssa :( Eli haisi ihan sille, kuin Artulla olis ollut kakka housussa, mutta eipä ollut, vaan pissa haisi jälleen niin pahalle. Laitoin just pissapussin paikoilleen, kun en saanut näytettä hetken odottelun jälkeen " lennosta kuppiin" ... Toivottavasti saan hyvän näytteen, yleensä onnistun laittamaan pussin niin, että se vuotaa... Mä en kestä, jos on taas tulehdus toisella!!! =( Yritin lääkäriltä kysellä, että mikä sen tulehduksen aiheuttaa, kun pestäänkin ihan hyvin jne., mutta toisille niitä vaan tulee herkemmin kuin toisille. Jos nyt on tulehdus, niin varmaan aloittavat Artulle sen estolääkityksen jo, kun olis kolmas kerta puolen vuoden sisällä. Voi pientä :(

NINCALLEKIN vilkutukset - ollaan vissiin yhtä ahkeria oltu tämän kirjoittelun suhteen viime aikoina x) Meille tuli kutsu siihen rokotoe-tutkimukseen (kuten myös hepatiitti-rokotteeseen silloin aiemmin), mutta ei menty kumpaankaan. Tuntuu noita piikkejä tulevan jo nlasta ihan tarpeeksi, niin päätin jättää nuo tutkimus-hommat väliin. Neuvolan rokotteiden lisäksi otettiin Artulle ylimääräisenä vain se influenssa-rokote, jonka senkin meinasin eka jättää väliin. Mutta kun sitten oli jo se yksi korvatulehdus, niin ajattelin, että jospa sen rokotteen ottaminen ehkäisisi sitten niitä jälkitauteja edes.

Nyt mun täytyy viilettää jäbän perään, sen verta tuolla nauraa, että mitä lie pahojaan tekee :)

Pi-Ki

Vierailija
15/20 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkasen jäi taas meikäläisellä tää tänne kirjottelu..

Jimin perässä saa juosta koko ajan kun kontataan ja kiivetään joka paikkaan, seisomaankin jo noustaan ja äitiä hirvittää :D

Itse koitan käydä jumpissa ja salilla aina kun vaan sopii miehen aikatauluun, yllättävän kiire vaan on nykyään..

Mutta pitää koittaa ryhdistäytyä tän suhteen :)

Riikka ja Jimi kohta 10kk

Vierailija
16/20 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pi-Ki, Coltsfoot, Ninca ja Riikka - ihanaa kuulla teistä kaikista! Kiva kun isojen enskojen pino on taas pirteämpi. =)

Ninca, me oltiin juurikin tänään ekalla käynnillä tyttösen kanssa MPR-vesirokkorokotetutkimuksessa. Tyttönen arvottiin sellaiseen ryhmään että eka rokote saadaan ja verikokeet otetaan huhtikuussa. Me päätettiin miehen kanssa mennä ko tutkimukseen keskusteltuamme tytön lääkärin kanssa. Vesirokon jälkitaudit voi olla tosi pahoja varsinkin näille pienille ja meillä kun ollut jo korvatulehduksia & keuhkoputkentulehdus.... Tänään siis vain täytettiin papereita ja lääkäri teki perus lääkärintarkastuksen. Oikein oli mukavaa henkilökuntaa ja tyttönen mitä parhaimmalla juttelutuulella.

Meillä pyöritään lattialla ja sängyllä tosi paljon. Ei oikein uskalla mihinkään jättää tyttöä kuin hetkeksi. Eilen keksi olkkarin jalkalampun ja onneksi olin vieressä. Muuten oisi neiti tempaissut lampun nurin. Tämän myötä löytyi myös pistorasiat, joten aikaisemmin ostetuille suojille on nyt sitten ihan oikeasti käyttöä! Kovasti neiti viihtyy nykyään myös istualteen. Ei itse osaa vielä mennä istuma-asentoon, mutta kun siihen laittaa niin hyvin istumassa pysyy.

Olin tänään itsekin lääkärissä. Löysin pieni aika sitten rinnasta kyhmyn ja aloin jo epäillä, että kuvittelen koko jutun kun välillä en sitten löytänytkään sitä. No, lääkäri vahvisti, että jonkinmoinen patti tuolla on. Nyt sitten täytyy seurailla sitä ja lähete on ultraan sekä tarvittaessa mammografiaan... Maksaa vaan ihan kamalasti tuolla yksityisellä, joten huomenna soitan terkkakeskukseen ja selvittelen kauanko pitäisi odotella heidän kautta jatkotutkimuksia. Toivon, että tuo on vaan jotain imetyksen jälkeistä eikä mitään pahaa..... No, tulin juuri kampaajalta ja se vähän piristi mieltä.

Neiti kiljuu ja riekkuu iskän kanssa tuossa vieressä. Voi miten hauska tyyppi tämä meidän lapsukainen onkaan! =) Alkaa olla iltatoimien aika, joten nyt pitää lopettaa.

Anteeksi omanapaisuus, kommentit huomenna.

t. iida-linnea ja tyttönen tänään 9 kk

Vierailija
17/20 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn touhussa olen. Hetki on aikaa niin päätin huikata heit.. :)

COLTSFOOT ¿ onnittelut plussasta vaikka se teidät vähän salakavalasti yllättikin! :) Meilläkin neidillä pukkasi eka ylähampi (ihan pieni tynkä) esiin ¿ eilen sen bongasin. On ollut vähän levottomampia öitä, joten sieltähän se syykin löytyi. Ja vilkutus on meilläkin ihan suosiossa! Mulla on oikosulku, joko te olette uuden kodin löytäneet vai myyttekö nykyisen ensin ja etsitte vasta sitten?

MILLASTE ¿ tervetuloa vaan tänne isompien joukkoon. On olleet pinot niin hiljaiset että kiva kun tulee taas lisää porukka turisemaan!

PI-KI ¿ kiva kuulla teistäkin!!! HUI! Eihän Arttu voi jo täyttää 1v! IIK.. kohtahan Oonakin sitten.. Voi, ihana olisi ollut jäädä kotiin Oonan kanssa, mutta oikeasti kyllä tämä työelämäkin maistuu ¿ riippuu tietysti vähän millaseen työhön on menossa takaisin, itse nautin todella työstäni. Raha ainakin meillä ratkaisi, niin etten voinut edes miettiä jääväni kotiin. Asuntolainahirviöt on niin hurjia.. mites Arttu ¿ eihän ollut tulehdusta?

NINCA ¿ joko Joonakin on jo 9kk.. Mä vaan aina jaksan ihmetellä miten nää lapset kasvaa ¿ ihan niinkuin ne aina ois vauvoja.. ;) Meille tuli se kutsu siihen MPR-tutkimukseen, laitoin paprun jonnekin ja eilen kun etsin niin en löytänyt.. ääk. Toisaalta tuntuisi järkevältä osallistua, toisaalta sydäntä raastaa aina kun niitä verikokeita otetaan..

RIIKKA ¿ huiskutukset sulle ja Jimille!!! Kiva kuulla teistäkin. Vauhtia piisaa teidän pikkumiehellä, niin sitä pitää! ;)

IIDA-LINNEA ¿ toivottavasti pääsisit pian tutkimuksiin niin ei tarvitsisi miettiä päätänsä puhki moisen kyhmyn takia. Kampaaja kyllä kummasti piristää harmaata päivää! :) Terkut tyttöselle!

Ok, nyt jatkan hommia. Heipsis vain äideille ja kasvaville enska¿vauvoille¿!

Mammis töissä + Oona 10kk kotona papan kanssa :)))

Vierailija
18/20 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Kyllä se on minunkin mentävä elokuun puolessa välissä back to work ¿ juurikin ¿himputin¿ asuntolainan takia¿ :( Kyllä harmittaa! Ei siinä, tykkään ihan hirmuisesti työstäni, mutta kun työ on kuitenkin työtä, mitä ehtisi loppuelämänsäkin tekemään, mutta Arttu ei ole noin pieni enää kauaa *nyyh* En millään haluaisi sitä vielä hoitoon laittaa, mutta pakko kait se on. Jos saisi venytettyä Artun hoidon aloitusta edes syyskuun alkuun, olis silloin sitten sen 1,5v (vasta..!). No, se hyvä puoli kuitenkin on, että saan tehdä 8-14 työtä, joten ei tule kauhean pitkää hoitopäivää, ja kun ei ole vuorotyötä, niin rytmikin on sitten aina sama.

RIIKALLE ja Jimillekin paljon vilkutuksia!!!

I-L, jos terv.keskukseen on jonoa, niin mene yksityiselle ¿ vaikka maksaakin tuhottomasti, niin kivempi saada tietää, kuin elää epävarmuudessa. Olen kyllä ihan varma, että se on imetyksen ¿aiheuttamaa¿ jotain..öö..mitä lie rasvakudosta vai mitä sinne tulee. Tuntuu näissä omissa tisseissäkin välillä ihme möykkyjä ;) Pitäis muuten muistaa useammin ne tutkia¿ei vaan jotenkin muista!

Heippa MAMMIS!!! Artun tulehduksesta en vielä tiedä, en eilen viitsinyt sitä pelkkää stixi-tulosta soitella, kun ei se olisi mitään hyödyttänyt. Viljelyn tulokset siis tänään iltapäivällä valmiina, ja sitten selviää. Olen kyllä satavarma, että tulehdus on ¿ haju on KAMALA! Ihan kuin sen ekan tulehduksen kanssa oli. :(

Mutta hyvää työpäivän jatkoa sinne! =)

Nyt lähden hetkeksi surffaamaan. Anoppi tulee kohta Arttu pariksi tunniksi hoitamaan, ja vaikka ensin ajattelin lähteä uimaan, niin menenkin anoppilaan nukkumaan siksi aikaa¿ En nimittäin oikein saanut yöllä unta, kun pohdin tuota töihin palaamista ja kaikkea¿ Palaan taas!

Pi-Ki ja Arttu untenmailla

Vierailija
19/20 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa [color=purple] Millasteelle [/color] isojen puolelle. Hyvä, että tänne joku siirtyykin kun tuntuu, että kaikki vaan siirtyy tuonne isojen puolelle! Joo, niin mäkin olen aatellut, että kahden vuoden päästä kahden parivuotiaan muksun kanssa saisi vaan maata sohvalla ja ne viihdyttää toinen toisiaan ;D

[color=purple] Artullakin [/color] se yhden vuoden etappi lähenee vauhdilla! Pirun asuntolainat! Mutta toisaalta, onhan tuonne elo(tai syys)kuulle vielä pitkä aika :) Ja aivan ihanaa, että siellä tuo elämä jo hymyilee, pidän kovasti peukkuja, ettei Artulle tulisi taas tulehdusta :) Ihan hyviä tsempityksiä keksit mulle :) Kieltämättä yhä edelleen tuntuu, että tämä tapahtuu jollekin muulle ja meikä on vaan sivustaseuraaja... Mutta onhan se niin, että asioilla on tapana lutviintua... Kyllä itekin monesti haikeudella mietin tuota raskausaikaa, mutta sitten taas kauhulla tuota Hillan pikkuvauva-aikaa. Oon kyllä koittanut perustella itselleni, että Hilu oli siinä määrin vaativa tapaus, ettei meille ikinä enää voisi tulla toista yhtä vaativaa... Hehheh, eihän...?

Kiva kuulla [color=purple] Nincastakin [/color]. Taitaa olla selkeästi tuo koirien juomakipun lättyyttäminen vauvojen suosikkipuuhaa :) Oijoi ja teillä tulee kohta muutto, ihanaa!! Kyselit tuosta vesirokko-rokotetutkimuksesta. Meille tuli kutsu siihen mutta me ei voida osallistua siihen, kun ollaan yhä B-hepatiitti ¿rokotetutkimuksessa (kahdessa ryhmässä ei kuulemma saa olla yhtäaikaa). Jos olisin tiennyt tuosta tulevasta vesirokkotutkimuksesta, niin olisin kyllä mennyt siihen mieluummin, ihan jo senkin perusteella etten itse ole sitä sairastanut, enkä haluaisi muksulta sitä tartuntaa.

Morot [color=purple] Riikallekin [/color]. Taitaa täällä olla hiljaiselo-tilassa aina silloin tällöin :)

[color=purple] Iida-Linnealla [/color] siellä on oikea touhutanteri :) Hui, vähän ikäviä juttuja siellä, toivottavasti saat pian tuon ajan ettei tarvitse kauaa olla huolissaan!

[color=purple] Mammis [/color], meillä on oma kämppä myynnissä ja yhdestä paritalosta ollaan tehty tarjous sillä ehdolla, että oma menee eka alta. Saas nyt vaan nähdä, tuntuu ettei mitään tapahdu tuolla saralla :( Voi vitsi kun olis itelläkin hinku töihin! Noo, ens viikon saan sentään viettää haasteellisten abien kanssa, josko siinä sitten olisi taas vähäksi aikaa...

Vitsi, tosi kummallista kun Hilu on koisinut jo varmaan puolitoista tuntia! Josko sitä kerkeisi jopa syödä tässä välissä :)

Coltsfoot ja Hilu 10kk

Vierailija
20/20 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Kävin sittenkin uimassa :) Väsyttää kyllä edelleen, mutta hyvä mieli siitä, että tuli jotain tehtyä. Tai en muuten oikeastaan edes uinut, vaan vesijuoksin - se on kivaa!!! Siellä porskutettiin mammojen keskellä kaverin kanssa. Vähän meinas olla ruuhkaa, ja vöitä saatiin odotella, ja niinpä päätinkin käydä ostamassa oman vyön jossain vaiheessa.

Artun tulokset ei olleet vieläkään tulleet. Alustavassa kokeessa oli jotain siellä kasvanut, mutta jatkoviljely on vielä kesken. Hoitaja soittelee huomenna.

Ahas, Arttu heräskin sitten, vaikka yritin tainnuttaa sen jatkounille vellipullon kanssa...hmm... Aika väsyneen kuuloista itkua... Menen yrittämään vielä, jos nukahtaisi.

P