Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia sähköpianoista?

Vierailija
21.10.2007 |

Harkitsen pianon ostamista itselleni, mutta normaali piano ei mahdu asuntoomme. Sähköpianot vissiin ovat nykyään jo aika hyviä? Mikä olisi hyvä merkki?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai jossain lehdessä olisi vertailuja. Osta samalla hyvät kuulokkeet. Hyvä on sellainen, jossa on hyvä äänenlaatu ja kosketus flyygelin kaltainen.

Vierailija
2/20 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ROLAND FP5. Suosittelen. Mitään rimpulaa ei kannata ostaa jos haluaa soittaa kunnolla. Roland merkkinä on hyvä. Luurit saa kiinni ja joko kaiuttimien kautta tai pianon omilla kaiuttimilla soitetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisten hintoja en tiedä.

Vierailija
4/20 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vuosi sitten 1200e. Kannattaa kierrellä soittelemassa erilaisia pianoja löytääkseen sen itselle sopivan. Kosketintuntuma ja ominaisuudet vaihtelevat paljonkin. Tuo minun soittimeni on siitä

keski hintaluokasta.

-3-

Vierailija
5/20 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onhan se kai sähköpianoksi ihan hyvä, mutta alkaa vaan vituttaa jos sillä soittaa. no riippuu mitä soittaa, mutta klassista ihan turha sillä reenata. se vaatii kyllä sen oikean pianon tai flyygelin.



ja se on hyvä tossa pianossa, et sen saa midi-kaapelilla kiinni tietokoneeseen, niin saa helposti esim, nuotit kirjotettua

Vierailija
6/20 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

7: oikean minäkin olisin halunnut mutta kerrostalossa se on tappoidea eikä meille mahtusikaan. Sen korvikkeena menee tuo soitin.

-3-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sellainen on ollut käytössä jo 13 vuotta, eikä mitään ongelmaa ole ollut. Piano minulla on ollut 30 vuotta, joten jonkinlainen kokemus minulla on siitä, minkälainen sähköpiano kelpaa pianon tilalle.



Tosin yhtä leveitähän akustinen ja sähköinen piano ovat. Sähköpiano vain muuten kevyempi rakenteeltaan. Mitään kapeampaa versiota ei kannata ottaa, jos pianoa havittelee eikä bändisoittoon sopivia kosketinsoittimia.

Vierailija
8/20 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin minä en sitä soita enkä myöskään siitä mitään ymmärrä (paitsi että hoidin maksamisen kaupassa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 10 v sitten Rolandin aika perusmallisen johon olin tosi tyytyväinen, vähäisen käytön takia (innostuin vain syksyisin) möin pois keväällä ja nyt harmittaa kun taas tekisi mieli soittaa.



Kävin fazulla ja myyjä suositteli Yamahaa.

Casio oli ihan surkea, joten nyt arvon Rolandin ja Yamahan välillä.



Säähköpiano on loistava hankinta kerrostaloon ja esim. lapsiperheeseen. Voit kuulokkeilla soittaa kun lapsi katsoo pikku kakkosta jne. + voit äänittää ja kuunnella jälkeenpäin jne.

Vierailija
10/20 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi tärkeää että pianossa ei häiritse mikään. Itse ostin köyhyyksissäni sellaisen sähköpianon, jossa kosketus ei ollut hyvä. On vaikea selittää miten se ei ollut hyvä, mutta se ei tuntunut oikealta ja siinä oli ikävä lisäraksahdus joka koskettimessa. Vei soittohalut kyllä täysin, koska se rasahdus oli lopulta raivostuttava. KORG pianot on musta parhaita. Itse en Yamahaa ottaisi, en ole löytänyt niistä mieleistä. Eli tärkeintä on että se joka sitä soittaa myös testaa pianon ja ei kannata vain hintaa tuijotta tai käy kuten mulle.

Muuten sähköpianoja voi kyllä verrata oikeisiin akustisiin pianoihin, koska monessa on täysin pianonkoneistoa vastaa koneisto. Etuna on ettei koko perheen tarvitse kuunnella asteikko ja kadenssi harjoittelua tuntikaupalla. Sen voi hyvin tehdä kuulokkeiden avulla. Lisäksi joskus harjoittelu jää junnaamaan johonkin vaikeaan kohtaan ja se voi vaatia ymmärtämystä muulta perheeltä.

Vierailija:


Tosin minä en sitä soita enkä myöskään siitä mitään ymmärrä (paitsi että hoidin maksamisen kaupassa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai ap voi ilokseen ostaa sitä, mitä haluaa, mutta kamalalta tuntuu lukea, kun jotkut joskus kertovat, että lapsi käy musiikkiopistossa pianotunneilla ja harjoittelee kotona -sähköpianolla.

Vierailija
12/20 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi sulle sähköpiano ei ole se kilkutin jossa on 20 eri valmista rytmipohjaa discosta rumbaan eikä siitä myöskään saa viululta kuulostavaa ääntä. Sähköpiano on piano. Se tuntuu ja kuulostaa pianolta. Joten älä yhtään sääli näitä pianotuntilaisia.

Vierailija:


tottakai ap voi ilokseen ostaa sitä, mitä haluaa, mutta kamalalta tuntuu lukea, kun jotkut joskus kertovat, että lapsi käy musiikkiopistossa pianotunneilla ja harjoittelee kotona -sähköpianolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosketin soitin on ennen tunnettu myös nimellä sähköurut (joskus 80-luvulla). Ja sitten kumpikaan näistä ei ole sama asia kuin syntetisaattori joka myös muistuttaa kosketinsoittimia

Vierailija
14/20 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi erehdykseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin heitä säälisin sitten, jos kerta nimenomaan pianon soittoa haluavat opiskella

Vierailija
16/20 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama ku sanois et pumpattavaa Barbaraa voi kyllä verrata oikeaan naiseen... Pianoteknikon lapsena ja ammattilaispianistina voin kyllä sanoa et sun väite " täysin pianonkoneistoa vastaavasta koneistosta" on lähinnä naurettava.

Sähköpiano on hyvä korvike oikealla pianolle, jos: a) se on tarpeeksi laadukas ja siinä on hyvä pianosaundi ja pianoa muistuttava kosketus b) jos sitten kun lapsi soittaa ja enemmän tosissaan, ostaa sen oikean pianon sähköpianon tilalle. Oikea pianisti tarvitsee oikean pianon, sähköpiano ei ole ollenkaan sama asia, vaikka sen kosketuksella yritetään matkia oikeaa pianoa. Ja kyllä, puhun sähköpianosta, en pilipalikosketinsoittimista.

Mulla on Roland ep-97, mutta olen kokeillut Clavinovaa, ja mun mielestä Clavinova on parempi (paremmat saundit ja kosketus).

Vierailija:

Muuten sähköpianoja voi kyllä verrata oikeisiin akustisiin pianoihin, koska monessa on täysin pianonkoneistoa vastaa koneisto. Etuna on ettei koko perheen tarvitse kuunnella asteikko ja kadenssi harjoittelua tuntikaupalla. Sen voi hyvin tehdä kuulokkeiden avulla. Lisäksi joskus harjoittelu jää junnaamaan johonkin vaikeaan kohtaan ja se voi vaatia ymmärtämystä muulta perheeltä.

Vierailija
17/20 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös hinnaltaan. itse soitan poppia ja iskelmää jne. Sähköpianon voi myös hyvin kuljettaa mukana jos tarvetta on esim, viedä mökille kesäksi jne. Eli sähköpianossa on paljon etuja, mutta tietenkään klassista soittoa opiskelevan ei kannata asiaan perehtyä vaan ostaa se akustinen.



Vierailija
18/20 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös täysin pa*koja pianojakin on olemassa. Joten joskus sähköpiano on satakertaa parempi kuin piano. Toi sun vertaus barbarasta menee nyt kylä vähän yli. Ei niissä oikeasti noin isoja eroja ole! Monet kuuluisat pianistit harjoittelevat kyllä ihan sähköpianolla ja pitävät sitä aivan pianoa vastaavana kapistuksena. Eräs kuuluisa tv:täkin tuttu pianisti on hyvä perhetuttumme ja kyllä hänkin soittaa kotonaan VAIN sähköpianolla.

Vierailija:


Vähän sama ku sanois et pumpattavaa Barbaraa voi kyllä verrata oikeaan naiseen... Pianoteknikon lapsena ja ammattilaispianistina voin kyllä sanoa et sun väite " täysin pianonkoneistoa vastaavasta koneistosta" on lähinnä naurettava.

Sähköpiano on hyvä korvike oikealla pianolle, jos: a) se on tarpeeksi laadukas ja siinä on hyvä pianosaundi ja pianoa muistuttava kosketus b) jos sitten kun lapsi soittaa ja enemmän tosissaan, ostaa sen oikean pianon sähköpianon tilalle. Oikea pianisti tarvitsee oikean pianon, sähköpiano ei ole ollenkaan sama asia, vaikka sen kosketuksella yritetään matkia oikeaa pianoa. Ja kyllä, puhun sähköpianosta, en pilipalikosketinsoittimista.

Mulla on Roland ep-97, mutta olen kokeillut Clavinovaa, ja mun mielestä Clavinova on parempi (paremmat saundit ja kosketus).

Vierailija:

Muuten sähköpianoja voi kyllä verrata oikeisiin akustisiin pianoihin, koska monessa on täysin pianonkoneistoa vastaa koneisto. Etuna on ettei koko perheen tarvitse kuunnella asteikko ja kadenssi harjoittelua tuntikaupalla. Sen voi hyvin tehdä kuulokkeiden avulla. Lisäksi joskus harjoittelu jää junnaamaan johonkin vaikeaan kohtaan ja se voi vaatia ymmärtämystä muulta perheeltä.

Vierailija
19/20 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka soi öisin ja silloin kun haluan soittaa ja harjoitella ja säveltää rauhassa. Molempi parempi : )

Vierailija
20/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up