Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero edessä-lapsetko miehelle???Apua...

21.10.2007 |

Auttakaa... Ero siis todennäköisesti edessä (avioliitto), lapset 1,5 vuotias ja 1 kk. Mies sano että minä lapsia en saa??? Vetoa siihen että hänellä on ennemmän rahaa (minä olen ollut esikoisen syntymästä asti hoitovapaalla ja ei ole edes työpaikka mihin palata). Ei ole suomalainen, joten pelkään kovasti ja onko se mahdollista? Lapset ovat niin pieniä, mies ei ole oikeasti koskaan ollut hirveästi kiinnostunut heistä ja nyte sano ottavansa lapset itselle. Paljon töissä ja harrastelee kaikenlaista, olen ollut jo tähän asti nn. yksinhuoltaja, koko talous mun hartioilla. Mies sanoo että hän otta hoitajan yms, minä häviän oikeudessa. Olen ihan poikki, lapset on koko elämä. Miten tästä selvitään??? En olis kyllä uskonut että oma mies niin ilkeä voi olla.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisiä lapsia miehesi tuskin itselleen saa, varsinkin jos he sinun kanssasi saavat jatkaa tutussa arkikuviossa ja miehesi kanssa joutuisivat jonkun ennestään vieraan hoitajan hoitoon (vaikka olisikin palkattu erikseen heitä varten).

Sen sijaan hän Suomessa pysyessään todennäköisesti kyllä saa nk. laajat tapaamisoikeudet, eli lapset luokseen joka toinen viikonloppu (tähän käytettäneen jotain siirtymäsysteemiä pienemmän suhteen, kun hän ei vielä oikein taida pystyä äidistä olemaan erossa sellaisia aikoja..)

Miehesi puhe kuulostaa erotilanteessa melko yleiseltä uhkailulta, joka kumpuaa jostain ihan muusta kuin lasten parhaasta.

Ota yhteys a) oman kuntasi lastenvalvojaan (ilmaista) ja b) oikeusaputoimistoon (lähes ilmaista) ja kysele asioista, se rauhoittaa mieltäsi ja voit yrittää keskustella asioista järjellisemmin miehesi kanssa.

Vierailija
2/5 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksesta zel, kyllä rauhoitti mieltä ja otan yhteyttä myös niihin sanomani paikkoihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies jo muuttanut/muuttamassa pois yhteisestä kodista?

Helpointa sinulle olisi, että mies muuttaisi pois. Jos itse joudt lähtemään, ilmoita lapset myös uuteen osoitteeseen.

Suomessa ei lapsia viedä äidiltä, ellei tämä ole täysin hullu/juoppo, eikä välttämättä edes silloinkaan.

Miehesi ehkä pelkää, että joutuu lähtemään maasta, kun ei ole ns. lähiperhettä.

4/5 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

arjen_sankari:

Miehesi ehkä pelkää, että joutuu lähtemään maasta, kun ei ole ns. lähiperhettä.

eihän tässä kukaan puhunut miehen kansallisuudesta yhtään mitään.

Vierailija
5/5 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla tosi painavat perusteet että noin pienet otetaan äidiltä pois. Eikä raha ole sellainen syy.