Lue keskustelun säännöt.
kieliapua!
30.10.2008 |
Miten sanotaan englanniksi että voin pahoin/mulla on huono olo.. Sanoin lääkäris että I feel sick..eikä se tajunnu mitä tarkoitan.
Kommentit (4)
Mutta kyllä se I feel sick pitäisi ymmärtää. Silläkin viitataan tosiaan usein pahoinvointiin. Tosin sick-sanaa voi käyttää myös muista oloista, kun tuntee itsensä sairaaksi.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Miten sanotaan englanniksi että voin pahoin/mulla on huono olo.. Sanoin lääkäris että I feel sick..eikä se tajunnu mitä tarkoitan.
Vika on kyllä sitten lääkärissä. 'Sick' viittaa yleensä pahoinvointiin, 'ill' on muuten kipeä/sairas.
Nauseous on oikea kirjoitusasu, ei suinkaan nautious.
Mutta puheessa sillä ei tietenkään ole merkitystä
My stumack/head/back hurts.