Hoitolasteni vanhemmat: vaatimaton joululahjatoiveeni
Tiedän, että tarkoitatte hyvää suklaalla, kukilla ja kynttilälahjoilla, mutta en tee niillä mitään, joka kaapista löytyy joku eri pari kynttilä jo. Harrastan matkustelua, viinejä ja kirjallisuutta. Jotain näihin littyvää toivoisin lahjaksi. Hyvän viinipullon saa 15 eurolla, Alkossa neuvovat kyllä mikä on hyvää.
Kiitos etukäteen!
Kommentit (60)
Hekin varmaan mielellään kävisivät kylpylässä tai miten olisi loma kanarialla koko perheelle?
joululahja on mielestäni pieni extra hyvin tehdystä työstä. Meillä ainakin on osunut kohdalle ihana pph, jota tahdomme ilomielin kiittää ja muistaa jouluna. Se on vähän niin kuin lomaraha tms, kun sellaista ei muuten heille tule. Viime vuonna annoin 50 eur Stockan lahjakortin, sillä pystyi sitten pph itse hakemaan jotain joulupöydän puuttuvaa herkkua, omia suklaalemppareitaan, jonkun meikkijutun tai mitä ikinä halusikaan- en kysellyt jälkikäteen ; ) Samoin kesälomille lähtiessä olen antanut yleensä vastaavan tai vähän arvokkaamman lahjan, yleensä lahjakortin jonnekin.
Muuten, esim s-ryhmällä on lahjakortteja, joita voi ostaa muistaakseni 5 eur summasta alkaen. Nehän olisivat aika kätsyjä- ne käyvät kaikkiin S-ryhmän liikkeisiin ja ravintoloihin. Eli lahjottava voisi käydä ostamassa rahalla mitä tahansa, ruokaa, suklaata, tai käydä vaikka Rossossa pizzalla ; )
Siis aina joku rupeaa puuhaamaan sellaista ja sitten kaikilla muilla on mukamas jonkinlainen velvollisuus osallistua, summakin yleensä etukäteen määrätty ja joku huohottaa niskaan ja soittelee jos ei maksa.
Siis älkää IKINÄ suunnitelko mitään yhteislahjakeräyksiä jos ette ole ehdottoman varmoja että kaikki oikeasti haluavat osallistua. Minä en osallistuisi mutta useimmiten on sosiaalisen paineen vuoksi pakko ja keräyksiin menee satoja euroja vuodessa kun on kolme lasta ja kaksi ihmistä töissä missä myös harrastetaan näitä keräyksiä.
Eipä oo itselläkään varaa käydä kosmetologilla : (
aina joulukukan, sellaisen hajuttoman joka sopii kaikille.
Ihan iittalan kivituikkuja olen teille aiemmin tuonut joulukukkasen kera ja luullut, että niistä jopa joku ilahtuisi. Mutta kiitos vinkistä tänä vuonna en aiheuta kenellekään pahaa mieltä. On minulla niille lahjarahoille muutakin käyttöä, taidan mennä kauneushoitolaan hemmottelemaan itseäni.
jos pitäisi kustantaa 16 ihmistä kylpylään tai kasvohoitoon... =)
-Viinit
-Kynttilät
-Kukat
-Juustot
-Suklaa
Minusta tuo antaminen on jo ele, että pidetään hoitajasta. On vanhempia jotka ei ole tuonut mitään ja sekin on ok.
reenityyppistä päänsärkyä. Itse en vie sitä kuin sellaisille ihmisille, joiden varmasti tiedän juovan sitä.
Kaikki ei todellakaan halua alkoholia.
Siis sellaiset lahjat jotka ei sovi meille, kuten hajukynttilät.
Mistä ne vanhemmat tietävät, mitä harrastat ja mistä olet kiinnostunut? Eivät minun hoitolasteni vanhemmat ainakaan tiedä minusta moisia asioita. Purkkeja, purnukoita ja kynttilöitä en minäkään halua, mutta kaikki syötävä ilahduttaa. Toivottavasti kukaan ei minulle mitään viiniä erehdy tuomaan, sillä en hyväksy minkäänlaista alkoholinkäyttöä.
Mutta tuokaa mitä tuotte. Kiitän kauniisti joka tapauksessa. Ja vaikka ette mitään toisikaan, toivotan silti hyvää joulua. :)
eräs pph
Mieluummin vaikka kasvohoitoon lahjakortti tai lahjakortti kylpylään. Mielellään viettäisin perheeni kanssa joulun kylpylässä esimerkiksi.
Mieluummin vaikka kasvohoitoon lahjakortti tai lahjakortti kylpylään. Mielellään viettäisin perheeni kanssa joulun kylpylässä esimerkiksi.
Minua ilahduttaa jo se, että perhe kertoo olevansa tyytyväinen työhöni, enkä todellakaan ylenkatso, jos joku haluaa muistaa millään tavalla! Päinvastoin muistan kiitollisena lämmöllä. Ajatus on tärkein.
Minusta ei tule odottaa mitään kalliita kylpylälomia, huh sentään. Siinähän vain pettyy, kun ei semmoista kumminkaan saa.
Minäkin harrastan kirjallisuutta ja matkustelua, mutten oleta että hoitolasten perheet minua minnekään kustantaisivat (saa toki, jos haluaa, mutta se jo todellakin yllättäisi!) - sen sijaan pienikin lahjakortti kirjakauppaan olisi todella mieluinen lahja! Samoin suklaa maistuu. :)
Eräs yksityinen pph
Niitä hoitajille tulee joka joulu yllinkyllin, ihan oikeasti. Samoin erilaisia mukeja....itse olen keksinyt jotain muuta. Vaikeaa se välillä on, mutta tänä vuonna taidan turvautua lahjakortteihin.
vaikka pph:n työn arvo oikeasti onkin mittaamattoman arvokasta!
jos ei passaa niin voi voi. Hae hoitsu itse omat viinisi alkosta, en koskaan voisi viedä hoitajalle alkoholia, hullu ajatuskin. en ole itsekään kyllä saanut.
T. hoitoalla itsekin
joo-o, hyvä tietää! taidanpa ostaa meidän lasten pph:lle tänä vuonna joululahjaksi matkan thaimaahan.
Minä en maksaisi edes kasvohoitoa tms... joku viiden euron lahja saa riittää, mieluiten en ostaisi sitäkään hoitajalle.
Vierailija: