Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitolasteni vanhemmat: vaatimaton joululahjatoiveeni

Vierailija
18.10.2007 |

Tiedän, että tarkoitatte hyvää suklaalla, kukilla ja kynttilälahjoilla, mutta en tee niillä mitään, joka kaapista löytyy joku eri pari kynttilä jo. Harrastan matkustelua, viinejä ja kirjallisuutta. Jotain näihin littyvää toivoisin lahjaksi. Hyvän viinipullon saa 15 eurolla, Alkossa neuvovat kyllä mikä on hyvää.

Kiitos etukäteen!

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi on tarhassa, ja olen ajatellut viedä sinne nyt marraskuussa täyteleivän, ts. leivon ison leivän jonka sisälle laitan täytteeksi aurinkokuivattuja tomaatteja, oliiveja, basilikaa ja juustoa. Yleensä saavat varmaan vanhemmilta tuomisia kesäloman alussa ja jouluna, joten ajattelin että marraskuussa saatu voisi piristää ja tuoda vaihtelua. Leipä siksi, että makeaa varmaan saavat lahjoiksi muutenkin.

[/quote]

Hyvä ajankohta, mutta en kyllä ilahtuisi itse tehdystä. Eikä työkaverinikaan. Olen ehkä neuroottisen epäluuloinen, mutta ällö ajatus....

Vierailija
22/60 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se leiväntekijä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

pienikin lahjakortti kirjakauppaan olisi todella mieluinen lahja!

Vierailija
24/60 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä hoitajien ja opettajien lahjomista. Eihän muissakaan ammateissa yleensä saa asiakkailta mitään lahjoja, en minä ainakaan. En todellakaan muista, että omassa lapsuudessani olisi esim. opettajille viety mitään lahjoja. Korkeintaan sitten joku lapsen itse tekemä kortti. Tämmöisestä seuraa vain vanhempien kesken turhaa ' kilpavarustelua' , ja toisilla nyt ei vaan ole varaa kalliisiin lahjoihin...

Vierailija
25/60 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullekaan kukaan lahjoja työni vuoksi tuo, vaikka teen työni taatusti ihan yhtä hyvin kuin sinäkin.

Jos rupeaisin lahjomaan kaikkia hoitajia ja valmentajia niin lahjottavathan eivät loppuisi koskaan: kolmen lapsen kaikki opettajat ja päiväkodin hoitajat (kaksi lapsista kahdessa paikassa hoidossa), harrastusten kaikki kymmenkunta valmentajaa ja ohjaajaa sekä tietty kaikki omien harrastusten ja menojen vetäjät ym...

Onhan se varmaan kivaa saada kaikenlaista, mutta ei sitä nyt voi ruveta vaatimaan! Kyllä varmaan jollain yhden lapsen kotiäidillä voikin olla aikaa väkertää ja ostella kaikenlaista, mutta että kolmen lapsen työssäkäyvät vanhemmat ryhtyisivät vielä kaiken muun kiireen lisäksi ostelemaan lahjoja kaikille mahdollisille hoitajiksi itsensä tunteville - härtsyykkerit sentään!

Vierailija
26/60 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvokkaat joululahjat ovat melkeinpä kiusallisia saajalleen. Minusta pieni muistaminen on ok, mutta kohtuus kaikessa.

Vierailija
27/60 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman hoidettavia kun ei tarvitse hoitajiakaan.

Palkanlisää ei perheiden tarvi teille jakaa, se on kuntien tehtävä. Neuvottelette heidän kanssaan asiasta.

Minä en kyllä tänä vuonna vie mitään jos alarajakin alkaa olla 15 eurossa ja ylärajaa ei ole kun lomamatkatkin kelpaavat.

Hävettää teidän puolestanne kun ette itse osaa hävetä...

Vierailija
28/60 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mäyräkoira oli hyvä idea. Ehkä vien pullon Koskenkorvaa lapseni päiväkotiin, ilahtuisikohan hoitajat;).

Ja nuo ulkomaan matkat ovat myös ihan mukavan realistisia.

Vierailija
29/60 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon känni olis paikallaan!

Vierailija
30/60 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ne eivät aina tarpeeseen tule, niin todellakin ovat kulutustavaraa. jos kynttilä ei sovi värinsä/hajunsa takia sisällä poltettavaksi, niin polta lyhdyssä ulkona.

Vierailija
31/60 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaalevyn saa muutamalla eurolla, mutta esim. meillä oli viime vuonna hulppeat 9 lahjottavaa ja jos jokaiselle olisi ostanut 10-15 euron vinkkupullon, lahjoihin olisikin uponnut saturainen. Suklaalevyillä hinnaksi tulisi roimasti vähemmän.

Joten pliis... lahjatoiveita voi toki esittää, mutta joku roti hintavaatimuksiin, sillä välttämättä ette ole ainoita, jolle vanhemmat haluavat jonkinlaisen lahjan antaa.

Vai olisiko parempi, että ei muistettaisi lainkaan?

Vierailija
32/60 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida tämä äipän talous sitä kestää =(

Vierailija
33/60 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on esikoinen koulussa, iltapäivähoidossa ja hänellä on kaksi harrastusta. Siis opettaja, iltapäivätoiminnan 4 hoitajaa sekä harrastusten yhteensä 5 vetäjää = 10 lahjottavaa

Kakkonen on eskarissa ja päiväkodissa iltapäivähoidossa + hänellä on yksi harrastus jossa useat harkat viikossa ja monta vetäjää. Eli eskariope, päiväkodin 3 hoitajaa ja lastentarhanopettaja sekä harrastuksen 6 vetäjää = 11 lahjottavaa

Kuopus on päiväkodissa ja ryhmässä on lastentarhanope sekä 4 hoitajaa = 5 lahjottavaa.

Sitten käymme kuopuksen kanssa viikottain perhekerhossa jossa on vetäjä ja 3 lastenohjaajaa = 4 lahjottavaa

Mitäs vielä? Varmaan olisi syytä lahjoa ainakin vielä siivooja sekä ne pari perhettä joiden kanssa jaamme lasten kuljetuksia = 4 lahjottavaa.

Eli, pienellä laskutoimituksella saamme 34 lahjottavaa ihmistä. Kahden euron suklaalevyillä se tekee 68 euroa, viiden euron kukkasilla 170 euroa, 15 euron viinipulloilla 510 euroa ja 100 euron lahjakorteilla 3400 euroa - siis joululahjoihin. Lisäksi pitää varmaan myöskin lahjoa keväälläkin?

Puhumattakaan tietysti siitä vaivasta mikä tulee 34 lahjan hankkimisesta, korteista, lahjojen kuskaamisesta ja luovuttamisesta jne...

Myönnän ihan avoimesti että itse äärimmäisen harvoin muistan yhtään ketään näistä ihmisistä. Lapset tekevät joskus itse kortin jollekulle ja saatan antaa vaikka sen suklaalevyn siihen mukaan. Hellyttävin kokemus oli vuosi sitten kun keskimmäinen halusi antaa valmentajalleen oman lahjaksi saadun pikkupehmolelunsa. Harmi vaan että valmentaja ei ymmärtänyt lahjan " arvoa" (siis sitä että lapsi oikeasti antoi omastaan eikä kyseessä ollut mikään äidin ostama pikkulahja).

Vierailija
34/60 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin aivan hukassa tuon hintaisen lahjan kanssa, koska sehän menee kohtuuden yli ja pitäisi varmaan käydä jo rehtorin kanssa juttelemassa siitä! Kukaan ope ei oikeasti halua mitään 100 Euron lahjaa! Olen tästä 100% varma.

Lahjaksi riittää vaikka kortti tai iloinen ilme ja lomatoivotus. Jos haluaa jotain ostaa, niin kaikki alle 5 Euron kelpaa. Lahjahevosta en ainakaan minä katso suuhun, enkä ole kuullut kenenkään muunkaan katsovan!

t: ope

Vierailija
35/60 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmia NIIN KYLLÄ ANSAITSET ja VIELÄ PALJON ENEMMÄNKIN!

Vierailija
36/60 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisikin millä mällätä, niin ei opettajalle tai pph:lle mitään 100 euron lahjaa todellakaan viedä. Täysin sopimatonta. Käyttäkää se raha johonkin muuhun.

Vierailija
37/60 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaikka olisikin millä mällätä, niin ei opettajalle tai pph:lle mitään 100 euron lahjaa todellakaan viedä. Täysin sopimatonta. Käyttäkää se raha johonkin muuhun.

Vierailija
38/60 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pph:lla siis 4 lasta hoidossa, niin ihan ok summan sais kasaan jos kaikkien vanhemmat osallistus lahjaan. Esim. sen lahjakortin sinne kasvohoitoon tai lahjakortin kirjakauppaan.

Vierailija
39/60 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan vähästäni ja antamisen ilosta. Lahjani on osoitus siitä että arvostan heidän työtä lapsieni parissa. Jos hoitaja/opettaja ei ymmärrä kaunista elettäni ja ajatusta esineen takana, niin kummassa on vika, lahjan antajassa vaiko lahjan saajassa :)

Vierailija
40/60 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun budjettini lasten hoitajille on tasan 5¿/nuppi. sen enempää en heidän lahjoihinsa kerta kaikkiaan pistä. jos sen lahjan pitää sitten olla matkusteluun, alkoholiin tai kirjallisuuteen liittyvää, niin ap saa multa hkl:n kertalipun, pari pulloa keppanaa tai divarista löydetyn keittokirjan vuodelta -86. voit valita aivan vapaasti.

mitäs ap ajatteli antaa hoitolasten vanhemmille muuten joululahjaksi?