Jos sinulla olisi tilillä rahaa 1000e ja seuraava palkkapäivä olisi kolmen viikon päästä,
niin pärjäistkö loistavasti/hyvin/kiikun kaakun/vai et laisinkaan seuraavat kolme viikoa. Olettaen, että laskut olisi jo tuosta summasta maksettu :)
Tuolla summalla pitäisi hankkia perheelle ruuat, vaatteet, bensa yms tarpeellinen.
Kommentit (35)
olettaen, että mieheni tilillä olisi hänelle myös rahaa.
Siirrämme palkoistamme rahaa kolmannelle tilille(;jolta hoidetaan laskut ja lainat)siten, että molempien käyttötileille jää 600e/kaksi viikkoa. Siitä rahasta ostetaan siis ruoka, bensa ja omat hömpötykset. Kaikki isommat hankinnat tehdään tuolta kolmannelta tililtä
eli kyllä tuolla tonnilla siis ihan normaalisti pärjäisi.
Tuolla summalla pitäisi hankkia perheelle ruuat, vaatteet, bensa yms tarpeellinen.
jää joka kuu laskujen jälkeen suunnilleen tuo - ja aina loppuu! Tosin miehellä jää suht sama eli 3 hengen taloudessa jää jotain 2000 pakollisten (auto, asuntolainat) jälkeen kaikkeen muuhun. Nyt on tilipäivään vajaa vko, ja meillä on rahaa alle satku. tosi lahjakkaasti aina saadaan menemään.
Mun palkkapäivänä saan opintotuen 400 euroa sekä muutamista työvuoroista saatava noin 150. Siitä kun olen vuokran ja laskut maksanut, jää käyttööni noin 150 euroa.
Joten tonni olisi juhlaa.
kun pärjään näköjään tarvittaessa sadallakin eurolla kuussa.
Summa on tosi iso opiskelijalle. Olemme lapseton pari, joten pärjäisimme summalla mainiosti molemmat. Meillä ei todellakaan joka kuukausi ostella vaatteita tms., tosin tuolla rahalla sellaiseenkin olisi varaa! :)
tulisi tiukkaa, koska km-korvaukset tulevat sen verran viiveellä. Jos ei niitä tiedossa, niin pärjättäisiin ihan hyvin.
Jos "laskut" on maksettu niin eihän siihen nyt paljon enää maksettavaa jääkään.
En mä muutenkaan osta joka kuussa esim. vaatteita.
näillä bensan hinnoilla käy jo työssäkäynti kalliiksi n. 170e/vko eli aika paljon jo kk. Miehen diesel kulut päälle n. 100 e/vko. Ei julkisia liikenneyhteyksiä. Joudutaan maksaa itse työmatkamma emmekä voi kättää valtion tukemia edullisia matkoja(julkisia) Ruokaakin ilmeisesti täytyisi ostaa koko perheelle 6h, lapset jo isompia eli myös syövät enemmän. Lääkekuluja ei voi välttää
Nyt rahaa jää vuokran jälkeen kuukaudessa käteen alle 500 euroa, joten tonnilla pärjäisi aivan mahtavan hyvin. Jäisi rahaa säästöön ja voisi silti tehdä paljon hankintoja.
mulla liki sama tilanne, kun isoja laskuja maksan ja matkan tässä kuussa. tulee tekemään tiukkaa. onneksi on säästöjä. äiti, isä ja kolme lasta
noin hyvä tilanne ei ole koskaan. kuussa saadaan just ja just tuo tonni. siitä sitten maksellaan vuokra ja laskut jne..
Jos vain kerran tuollainen tilanne olisi, niin ok. Pidempään en haluaisi noin tiukilla olla...