Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä on (kunnallisen) pph:n varahoito järjestetty?

Vierailija
18.10.2007 |

Siis kerrotaanko teille mihin päiväkotiin pitää mennä varahoitoon?

Tai soitatteko itse johonkin tiettyyn päiväkotiin sopiaksenne varahoidosta? Oletteko itse saaneet vaikuttaa siihen missä päiväkodissa varahoito on?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaana ei jaksa soitella ympäriinsä järjestellen varahoitopaikkaa lapsille. Nykyään soitamme ainoastaan vanhemmille (tai tekstataan) ja he ottavat itse yhteyttä varahoitopaikkaan (joka ennalta sovittu). t. kunnallinen pph

Vierailija
2/9 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi ajatella että vanhemmat ihan mielelläänkin itse soittaisivat varahoitopaikkaan, kun voi olla jotain sovittavaa/kyseltävää molemmin puolin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietyssä varahoitoryhmiksessä on tilaa, niin sitten sinne. Jos siellä ei ole tilaa niin sitten jollekin toiselle perhepäivähoitajalle. Typerä systeemi, ryhmis tuntuu olevan aina täynnä, joten lapseni on joutunut hoitouransa aikana olemaan varahoidossa neljällä eri tädillä. Onneksi vain päivän kerrallaan.

Vierailija
4/9 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla voitu vaikuttaa mutta on lähipk. Jos hoitaja sairastunut illan tai yön aikana, pelmahdamme vaan tarhaan. Jos kyse ennalta tiedossa olevasta tarpeesta niin hoitaja ilmoittaa menevätkö lapsemme hoitoon.

Vierailija
5/9 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten myös toisinpäin. Eli jos ei ole lapsia jonain päivänä, pph:n on mentävä lähipäiväkotiin töihin. Flunssa-kauden aikana käynyt kuulemma parina päivänä talvella näin.

Vierailija
6/9 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi on ollut kahdella kunnallisella pph:lla eri alueella (sama kunta). Varahoitojärjestelyt ovat olleet eri.

Ekalla alueella on varahoitoryhmis kaikkien pph:n varahoitoa tarvitseville lapsille. Tämä oli se ensisijainen paikka, jonne lähes aina pääsi. Kaksi kertaa oli toisella pph:lla (sama) ja nämä oli etukäteen sovittu.

Toisella alueella joka lapsella oli oma varahoitopäiväkoti (jokaisella eri). Kummassakin tapauksessa pph hoiti varahoitopaikan varaamisen ja ilmoitti asiasta molempiin suuntiin. Myös silloin kuin sairastui illalla tai yöllä.

Vierailija
7/9 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisilla perhepäivähoitajilla. Käytännössä eivät vain juuri koskaan sinne pääse, sillä ovat sisarukset, eikä hoitaja voi ottaa kahta ylimääräistä, jos hänellä on jo joku ylipaikalla (eli lähes aina). Seuraava vaihtoehto olisi ryhmis, joka on myös ääriään myöten täynnä. Eli käytännössä toimitaan niin, että kun sairastun, soitan ohjaajalle, joka ahdistelee muita hoitajia niin kauan, että joku suostuu lapset hoitoon ottamaan. Sitten ohjaaja ilmoittaa minulle ja minä lasten vanhemmille, jotka sitten ottavat tähän uuteen hoitajaan yhteyttä.

Tosi surkea systeemi, mutta parempaan ei täällä pysytytä. Olen sairastellut tänä syksynä todella paljon, ja lapset ovat olleet varmaan neljässä eri varahoitopaikassa. :(

Vierailija
8/9 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likalla on varahoitopaikka toisella pph:lla.

Vierailija
9/9 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten niin monen lapsen varahoitopaikka voi olla toisella pph:lla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi