Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sh: miten pystyt elamaan sen kanssa, jos sinun vastuulla ollut lapsi kuolee irtisanoutumisesi aikana ja palaat itse takaisin samaan tyohon?

Vierailija
18.10.2007 |

Mielestäni jokainen saa irtisanoa itsensä, jos niin kokee haluavansa, mutta sen jälkeen ei pitäisi olla asiaa enää samaan työpaikkaan. Jos tulee takaisin, on mielestäni koko ajan moraalisesti ollut siellä töissä ja on vastuussa niistä kauheuksista, joita on tapahtunut sinä aikana kun itse oli laittomalla " lomalla" .

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on päättäjien syy.

Vierailija
2/29 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä irtisanoutumisella viestitään sitä, että todellakin halutaan pois ko. työpaikasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen irtisanoutunut, ei se lapsi ole enää minun vastuullani. Kuolema on minun vastuullani, jos olen sen aiheuttanut esim. huolimattomuuttani.

Sitä paitsi, ap, ei potilaita ihan noin yksilövastuisesti hoideta, että juuri ja vain minun vastuullani olisi joku tietty potilas. Vastuu vaihtuu vuoronvaihdon myötä.

Vierailija
4/29 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moraalinen sairaanhoitaja voi lykätä syyn muiden niskoille?? Ihme juttu??

Vierailija
5/29 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vastuu potilaan hengestä on ollut tähän asti eniten käytetty perustelu sille, miksi palkkaa pitää maksaa niin hitosti!

Ai nytkö ei enää ole niin? Milloin asia muuttui?

Ap:n kanssa samaa mieltä.

Vierailija
6/29 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkiatri Risto pelkonen sanoi, että irtisanoutumisista huolimatta hoitajilla on moraalinen velvollisuus hoitaa potilaat. Tuomitsi heitteillejätön täysin.

Vierailija
7/29 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma jos ihminen on kyllästynyt omaan työhönsä, olisi hän jo sanoutunut irti työpaikastaan. Ei tässä joukkoirtisanoutumisessa ole sinun väitteestäsi kysymys.

Vierailija:

Yleensä irtisanoutumisella viestitään sitä, että todellakin halutaan pois ko. työpaikasta!

Vierailija
8/29 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeasti tyhmä vai leikitkö vain? Miten vaikeaa sulle on käsittää, että hoitaja on vastuussa potilaasta töissä ollessaan, mutta ei vapaa-ajallaan? Mitä kohtaa tässä et ymmärtänyt?

Vierailija
9/29 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja moraalinen vastuu ihmisten hengistä on irtisanomisten aikanakin olemassa.

Vierailija
10/29 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni täyttää hietteelejätön piirteet jos Tehy:n hoitajat irtisanoutuvat yhtäaikaa esim. lasten teho-osastolta.

Itse en tiedä miten pystyisin käsittelemään tai elämään vastaavanlaisen tilanteen kanssa, jos omilla toimillani jotka juontavat oman edun ajamiseen, aiheuttaisi sen että jättäisin esim. lasten teho-osaston oman onnensa nojaan ja joku kuolisi näiden toimien takia.

On hyvin surullista että meidän terveyden hoidon piirissä on töissä tälläisiä ihmisiä, joilla ei näytä olevan mitään käsitystä moraalista ja siitä että laittavat sivulliset kärsimään.

Mieti jos sinulla, irtisanoutuva Tehy:n jäsen, olisi oma lapsi teho-osastolla?

Vierailija
11/29 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On SAIRAALAN vastuulla järjestää asianmukainen hoito. Yksittäiset hoitajat ovat palkattuina täyttämään tuota SAIRAALAN vastuuta ihmisten hoitamisesta. Hoitaja on siis palkkasuhteessa tähän laitokseen, jonka vastuulla ihmisten hoitaminen on. Jos hän ei ole työpaikallaan, tai on irtisanoutunut, ei hoitajalla ole mitään henkilökohtaista velvoitetta, vastuuta tai mitään muutakaan potilaiden asioista.

On aivan todella käsittämätöntä, miten hoitajien puoleen käännytään syyllistävällä katseella tässä asiassa. Voisi vaikka verrata siihen, kun verottaja tekee veron kannossa virheen. Käydäänkö silloin yksittäisten verotoimistoissa työskentelevien ihmisten kimppuun? Sama, jos Kelalta tulee epäoikeudenmukainen päätös omassa asiassa, syyllistetäänkö virkailijat v-mäisiksi ihmisiksi ja kiusantekijöiksi? Ehei- sanon minä. Kyllä silloin puhutaan verottajan tai Kelan epäoikeudenmukaisuudesta. Mutta kun kyse on sairaanhoitajista, niin jostain kumman syystä syypäitä tilanteeseen ovatkin sitten yksittäiset hoitajat, jotka ovat samalla tavalla työ- tai virkasuhteessa hoitolaitokseen, jonka vastuulla asiat tosiasiassa ovat.

Ei todenteolla ole hoitajien asia ottaa sairaalan ongelmia henkilökohtaisiksi ongelmiksi, kuten tässä ketjussa kovasti yritetään. Potilaiden heitteillejättö on täysin ja vain ja ainoastaan sen tahon vastuulla, joka siihen on lain mukaan määrätty: SAIRAALA-KUNTA/KAUPUNKI-VALTIO.

Vierailija
12/29 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä, ulkopuolinen ei-sairaanhoitajako määrittelet sairaanhoitajille sopivan palkan? Voitko sanoa olevasi pätevä määrittelemään sen?

Vierailija
13/29 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sanotaan, että hoitajat on aivottomia kääpiöitä, joilla on mitätön koulutus, hoitajat eivät ole mitään. Sitten yhtäkkiä ei tullakaan toimeen ilman mitättömiä, aivottomia hoitajia, vaan heidän ansiostaan mm. lapset teho-osastoilla pysyvät hengissä. Yhtäkkä siis hoitajia tarvitaan, mutta palkkaa heille ei työstä olla valmiita maksamaan, koska hehän ovat aivottomia, joilla ei ole korkeakoulututkintoa... Miettikää.

En ole sh.

Vierailija
14/29 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia muuttuu siinä vaiheessa, kun hoitaja irtisanoutuu, eli ei ole enää työsuhteessa eli ei ole enää vastuussa.

Vierailija:

Tuo vastuu potilaan hengestä on ollut tähän asti eniten käytetty perustelu sille, miksi palkkaa pitää maksaa niin hitosti!

Ai nytkö ei enää ole niin? Milloin asia muuttui?

Ap:n kanssa samaa mieltä.

Vierailija
15/29 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keinot jota tässä nyt käytetään ovat moraalittomia. Mulle käy kyllä että hoitajille maksetaan hyvin. Onko se sitten hoitajien tehtävä määritellä itse se kuinka paljon palkkaa heidän pitää saada? Näin ollenhan Tehyn hoitajat voisivat kiristää vaikka 100% korotuksen palkkoihisa.

Vierailija
16/29 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän juuri yritin sanoa, että tämäntyylinen iritsanoutuminen on järjetöntä, koska ei vastaa tarkoitustaan!

Vierailija
17/29 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestään ei vaan riittävästi. mutta voivatko hoitajat luvata, että jos nyt saavat tuon vaatimansa, niin seuraavalla neuvottelukierroksella on jonkun muun alan vuoro. Empä usko, vaan ollaan käsi ojossa silloinkin ja uhataan irtisanoutua.

Sen tähden on moraalisesti arveluttavaa maksaa heille nyt enempää kuin muillekaan

T. Toinenkin palkkakuopassa rämpivä

Vierailija
18/29 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää! Tällä logiikalla millekään ammattikunnalle ei tarvitsisi koskaan antaa palkankorotuksia, koska ovat seuraavalla kerralla haluamassa vielä lisää.

Vierailija:

Omasta mielestään ei vaan riittävästi. mutta voivatko hoitajat luvata, että jos nyt saavat tuon vaatimansa, niin seuraavalla neuvottelukierroksella on jonkun muun alan vuoro. Empä usko, vaan ollaan käsi ojossa silloinkin ja uhataan irtisanoutua.

Sen tähden on moraalisesti arveluttavaa maksaa heille nyt enempää kuin muillekaan

T. Toinenkin palkkakuopassa rämpivä

Vierailija
19/29 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sh:t menee lakkoon, on suojatyövelvoite. Eli hommat pyörii edelleen, eikä kuntatyönantajalla ole mitään tarvetta tulla rahallisesti vastaan. Päinvastoin kuntatyönantaja säästää, kun lakkolaisille ei tarvitse maksaa. Sairaanhoitoalalla lakko on täysin hyödytön mielenilmaus, se on nähty moneen kertaan.

Tehyn Pesolakin sanoi, että on surullista, kun yhteiskunta on niin kova, ettei neuvotteluilla päästä puusta pitkään, vaan on pakko käyttää järeämpiä otteita, että päästään parempiin neuvotteluasemiin. Kyllä joukkoirtisanomiset ovat ihan yhteiskunnan kovuuden aiheuttama oire. Täälläkin palstalla nämä kovat asenteet lyövät silmille järkyttävinä ihmisten haukkumisena, syyllistämisenä ja yksisilmäisyytenä omalle näkökulmalle.

Vierailija
20/29 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä joukkoirtisanoutumisella uhkaaminen on ainoa tapa, jolla hoitaja voi vaikuttaa siihen, että hänen äänensä kuullaan. Hoitsut ovat todellisessa palkkakuopassa työn vaativuuteen nähden, ja on oikein että he vaativat työn arvoista palkkaa.

Te jotka täällä märisette lasten ja muiden puolesta, mitä jos kääntäisitte märinänne päättäjille, jotka ovat tämän tilanteen aiheuttaneet. Tässä on vielä hyvin aikaa järjestellä asioita, mutta poliittista tahtoa ei vain löydy pätkääkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä