Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko suhde mielestäsi ohi jos mies esim esittelee tai nimittää sinua emännäksi tai äiskäksi jne

Vierailija
18.10.2007 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa, että tulevaisuutta on ajateltu. Mutta äidiksi en antaisi miehen mua esitellä...

Vierailija
2/8 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole miehelle emäntä enkä äiti. Lapsille voi toki puhua äidistä kun tarkoittaa minua, mutta muuten EI.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä, jos mies on ylpeä siitä, että hänellä on vaimo ja lapsia? Eikö hän voi ajatella, että vaimon äitiyden korostaminen on kehumista ja positiivista?

On oikeastaan aika hassua, että (täälläkin) jatkuvasti naiset valittavat, miten heidän miehensä eivät ole sitoutuneita lapsiinsa ja perheeseensä tai eivät puhu perheestään yhteisenä yksikkönä, " meinä" . Ja sitten kuitenkin koetaan, että vaimon äitiyden ja lasten olemassaolon ilmaiseminen tuollaisissa puhuttelusanoissa on kielteistä ja naista alentavaa!

Toinen asia tietysti, jos vaimo on selvästi miehelleen kertonut, että pitää tuollaisia nimityksiä loukkaavana.

Minusta noissa ei ole mitään loukkaavaa, vaan ainoastaan hellyttävää.

Vierailija
4/8 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän sama teho kuin jos pitäis setän kanssa sekstailla, ymmärrätkö? Olen mielestäni ensisijaisesti nainen, sitten vasta vaimo ja äiti. En ymmärrä miksi ei voi nimittää nimellä tai lempinimellä tai hellittelysanalla, samoin esitellä nimellä tai korkeintaan vaimona jos asiyhteys vaatii.

Vierailija
5/8 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän vain haluaa osoittaa yhteenkuuluvuutta ja perheeseen liittyvää hellyyttä, läheisyyttä.

Vierailija
6/8 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos nyt siis kuvitellaan tilanne, että mies sanoisi minulle illalla, että äiskä, lähdetäänkö nukkumaan - niin en minä siitä loukkaantuisi, kokisin sen edelleen liittyvän perheen yhteisyyteen.

Mutta siinä tilanteessa mies tuskin sanavalinnallaan siis yrittäisi muille läsnäolijoille kehuskella ja " sulkea" muita tavallaan meidän perheyhteyden ulkopuolelle - joten sikäli tilanne on eri, jos läsnä ei ole muita.

Vierailija
7/8 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhui noin. hellyttävää ehkä mutta...

Vierailija
8/8 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei eron paikka, mutta vakava keskustelu