Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vierastaako teidän 3,5kk ikäinen vauva? ov

Vierailija
18.10.2007 |

Olen hieman ihmeissäni, kun meillä vauva huutaa naama punaisena heti kun joutuu esim. mummon syliin.

Huuto jatkuu niin kauan, että äiti ottaa syliin ja joskus jopa sen jälkeen huutaa vielä, on tavallaan niin järkyttynyt tilanteesta.

Äidin sylista uskaltaa jotenkin katsella vieraita ja jopa hymyillä, mutta kun joutuu vieraaseen syliin, niin huuto alkaa.

Nyt olenkin ihmetellyt, että näinkö aikaisin vierastaminen jo alkaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää nytten kaksi vuotta

Vierailija
2/4 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle just eilen neuvolassa sanoi täti, että 4-5kk ikä on erittäin herkkää aikaa vauvan kasvussa, koska vauva on nyt tullut paljon tietoisemmaksi ympäristöstään, niin pelkää uusia ihmisiä ja tilanteita.

Vaikka aiemmin vauva on viihtynyt missä tahansa sylissä niin tilanne voi muuttua ja vauvan olisi hyvä antaa olla isin tai äitin tutussa sylissä aina kun haluaa ja antaa rauhassa tutkailla sieltä uutta tilannetta/ihmistä.

Varsinainen vierastaminen tulee sitten joskus 8kk iässä.

Meillä ei esikoinenikinä vierastanut, mutta nyt tämä toinen (4kk) on alkanut arkailemaan uusia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne muuttuu sitten kun vauva oppii olemaan itsekseenkin - tai pitäisikö teidän jo nyt antaa vauvan katsoa maailmaa muualtakin kuin sylistä (sitteristä, lattialta)? Oppisi näin, ettei äiti mihinkään katoa, vaikka ei siinä ihokosketuksessa olisikaan.

Vierailija
4/4 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin kun tulee vieraita, vauva uskaltaa olla ihan hyvin vieraiden sylissä, mutta jotenkin tämä mummola.. kiusallinen tilanne, kun anoppi varmasti mieluusti pitäisi vauvaa sylissä, mutta aina alkaa ihan mieletön huuto!

Olen yrittänyt pysytellä näköetäisyydellä, kun vauva on mummon sylissä, mutta silti.

Jotenkin muutenkin tuntuu, että vauvalla on joku todella kova äiti-vaihe meneillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi