ketä muuta arvelluttaa nyt odottaa vauvaa??
hoitajalakkoa tässä vaan mietin. Tässä oli pari päivää peräkkäin rajuja supistuksia ja viikkoja vasta 24!! Eli hiukan mietityttää että jos tämä päättäisikin tulla aiemmin ja jouduttaisiin jonnekin muualle kuin Jorviin synnyttää ja tulisi komplikaatioita yms..
En ottaisi kantaa nyt hoitajien palkan puolesta, niitä avauksia on jo tällä palstalla ihan tarpeeksi puolesta ja vastaan..
Laskettu aika 2.2.2008-- onkohan jo silloin lakko ohi??
Kommentit (29)
Ei Jorvissa ole valmiuksia hoitaa pikkukeskosia.
jäämme nyt ihan täysin jalkoihin...
ja jos entiset merkit paikkaansa pitää vauva tulee syntymään noihin aikoihin.. Jolloin siis irtisanomiset varmaan on toteutuneet, jos siinä niin käy!
Kyllä pelottaa ja ahdistaa, eikä oikein ketään kenelle puhua tai kysyä asioista..
mietin sitäkin pitäisikö ottaa yhteyttä tuttuun kätilöön (joka nyt eläkkeellä) ja miettiä vaikka kotisynnytystä?? Kaksi aiempaa tulleet Normaalisti alakautta ja suht " helposti" .. tosin kivunlievityksenä ollut se epiduraali, joten sitä mietin että miten huonoksi menee..
ap
Iltaisin on kyynel noussut silmäkulmaan kun katselen nukkuvaa esikoistamme. Äiti on ollut taas viime viikot ollut taaperolle hirveän tärkeä, koko ajan äidissä kiinni ja hokee äiti kulta, äiti kulta ja haluaa olla paljon sylissä.
Mulle tai/ja syntymättömälle jos tapahtuu jotakin synnytyksessä ja esikoinen ja vauva jäisivät ilman äitiään, tämän rahanahneuden takia. Aina on synnytykset, sairaat lapset ym. jääneet hoitoalan lakkojen aikaan toimenpiteiden ulkopuolelle. Nyt on aloitettu nimilistojen keruu heikoimpia hoitavien puolelta.
Julmaa.
Mutta hieman kylmäsi kun muistin että eräällä riskiraskaustuttavallani on la joulukuun alussa.
Mulla tulee lähtö koska vain, en siis pelkää synnyttää, mutta jos vauvalle tulee ongelmia ja pitäs saada hoitoa myöhemmin...
2 edellistä tulleet helposti luomusti, joten siinä mielessä voisi onnistuakin. Mahdolliset komplikaatiot kyllä pelottavat.
Lapset on ennenkin synnytetty niissä olosuhteissa jotka sillä hetkellä on ollut ja oikeesti: koska Suomessa on oikeesti muka joku lapsipotilas jätetty hoitamatta?? Terve vastasyntynyt ei nyt paljon muuta hoitoa vaadikaan kuin äidin sylin ja tissin...
Vierailija:
Lapset on ennenkin synnytetty niissä olosuhteissa jotka sillä hetkellä on ollut ja oikeesti: koska Suomessa on oikeesti muka joku lapsipotilas jätetty hoitamatta?? Terve vastasyntynyt ei nyt paljon muuta hoitoa vaadikaan kuin äidin sylin ja tissin...
Vierailija:
Lapset on ennenkin synnytetty niissä olosuhteissa jotka sillä hetkellä on ollut
Kun irtisanoutumisethan toteutuvat 19.11.
Ei kyllä ollut kyse mistään hoitovirheestä tms, mutta vähän saattaa olla tunteet pinnassa siellä suunnassa, että jos nytkin menee jotain pieleen eikä saa hoitoa riittävästi...
saan keskenmenon lakon aikaan. Minulla on jo 5 keskenmenoa. Eli pelottaa.
ei kokemusta keskenmenoista enkä tiedä mitä hoitaja siinä voisi tehdä.
Puhelimesta akku loppu ja sairaalaan pitkä matka julkisilla, lapsi tekisi jo tuloaan? Menisitte ilmeisesti molemmat niin paniikkiin, että lapsi joutuisi syntymään " itsekseen" ?
Mua vaan niin välillä ärsyttää, kun nykyään ollaan niin avuttomia ja kaikessa vaaditaan erityistä hoitoa ja huomiointia - sen sijaan että vaan itse tartuttaisiin härkää sarvista ja päätettäisiin, että kyllä me nyt tästä selvitään.
Sairaat pikkuvauvat ovat asia sitten erikseen, mutta tajuatteko edes kuinka harvinaista se on, että vastasyntynyt tarvitsee jotain (välttämätöntä) erityishoitoa pysyäkseen hengissä? Suurin osa nykytoimista (esim happikaappi) ovat vain varotoimia, ei " hengenvaarallisen" tilanteen hoitokeinoja, siis useimmiten.
Ja vakavasti sairaat lapset hoidetaan kyllä jatkossakin, olkaa huoleti. Mutta jos olette noin huolissanne omasta ja lapsenne terveydestä niin arkipäiväisen asian kuin synnytyksen kohdalla, miksi ette sitten arvosta " erityistärkeää" hoitajaanne niin paljoa, että soisitte hänelle sen mukaisen palkan, JOS kerran kyse on vauvojenne ja äitien hengistä?!? NOIN tärkeästä työstähän pitäisi tienata vähintään sitten 3000/k, vai kuinka?
Naistenklinikalle olen menossa juuri siksi, että Lastenlinna on vieressä.
saan sen palkankorotuksen teille vaikka haluaisinkin ?????
Lässytätte vaan että antakaa tukenne, suokaa meille vastuullista työtä tekeville palkankorotus MUTTA KERTOKAA MITEN ???
Rahakirstun evaimet valtiolla ja äänestin vaaleissa vasemmistoa, eikö sen pidä riittää rivikansalaisen osalta!
Kivaa kun kiusaatte meitä viattomia, tuletteko ilkkumaan keskoskaappien viereen sairaiden vanhempien luokse ja hokemaan ihan kasvotusten tuota naurettavaa lässytystänne ???
L.a. 1.12.