Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: " Parhaat" anopiltasi saamasi neuvot lasten kasvatukseen yms.?

Vierailija
18.10.2007 |

Miellä varmaan se että kyllä se 1,5-vuotias poika oppii nopeasti vaipoista eroon jos antaa hänen olla koko kesän ilman housuja. Kysyin oikein erikseen että ihanko tosi: " ilman housuja" , että ei ilman vaippaa ja anoppi tarkensi että juuri niin, ei housuja eikä vaippaa. Nakusillaan vaan koko kesänn sisällä ja ulkona, yötä päivää. :)

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten haaveilua mitä kaikkea hän tekee tämän syntyneen lapsenlapsensa kanssa. Käy teatterissa..., kahvilla..., shoppailee mm kauniita vaatteita, kun oma lapsi oli poika ja sai nyt toivomansa tytön...

Vierailija
22/37 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka onkin niin pieni ettei osaa vielä kävellä eikä edes juoda pillistä. Ihan vain antamisen ilosta, kun ollaan niin hyvää mummia että! Hampaathan vaihtuvat lapsella joka tapauksessa, ei haittaa vaikka pillimehussa on sokeria ja kaiken maailman lisäaineita.

Lasta voi ihan hyvin pitää autossa sylissä, jos tämä alkaa itkeä turvaistuimessa. Heidän autossaan kun on etu- ja takapenkin välissä turvaverkko (lähinnä kai koirille tarkoitettu..).

Ja paljon muita juttuja joissa olen hieman erimieltä kuin ex-anoppi. Kaikesta huolimatta on ihana mummi lapselleni, ja rakastavat paljon toisiaan. Hyväähän ne mummit vain tarkoittavat.. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vauva oli syntynyt ja anoppi sattui näkemään kortsuja meillä, alkoi neuvoa ettei se ole hyvä ehkäisykeino, hän voi antaa mulle e-pillereitä (siis omiaan tms, ei tarvitse minun käydä lääkärissä..), ja varokaa vain ettei tule toista heti perään, hän näkee paljon nuoria naisia joilla pieni vauva ja maha jo pystyssä toista odottamassa.. :)

Eiköhän nuo ehkäisy- ja toisen lapsentekojutut ole pariskunnan yksityisasioita.. :))

Vierailija
24/37 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy tuoda koruja, sellaisia halpisnappikorviksia, kaula- ja rannekoruja, jotka vauva saa rikottua yhdellä venytyksellä, ja ovat siten vaaralllisia, kun helmet menee niin pieneltä suuhun.. Niin, niitä koruja täytyy tytölle tuoda, että varmasti oppii että on tyttö ja oppii rakastamaan ja käyttämään koruja.

Itse olen enemmän kasvatukseltani sellainen, että kaikkea " tarjotaan" ; pojat saa leikkiä nukeilla ja tytöt autoilla ja näin muodostaa oman identiteetin ja mistä tykkää ja mistä ei.. Tämähän on katastrofi - ajattelu anopilleni. Pojat ovat poikia ja tytöt tyttöjä! Jos tyttö ei tykkää koruista, niin herra jumala! Kaikki vain samaan muottiin!

Vierailija
25/37 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli puolivuotiaankaan vauvan sängyssä ei saa olla mitään ylimääräisiä harsoja tai peittoja, ettei vauva tukehdu niihin. Siis lapsi, joka jo osaa itse kääntyä. Vauvaa ei saa ruokkia liian usein, että vatsa saa levätä. Kellosta katsotaan, montako tuntia on kulunut viime syötöstä. Ihmetellään, että voikohan vauvalla olla jo nälkä vaikkei viime syötöstä ole kulunut kuin vähän yli kaksi tuntia. Vauva ei saa käyttää äidin rintaa tuttina.

Vierailija
26/37 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vauvaa täytyy säännönmukaisesti nukuttaa molemmilla kyljillä, ettei vauvan päästä tule litteä tai vino.

Tietysti vauvan pää muotoutuu toispuoleiseksi jos aina nukkuu samalla kyljellä, tai takaraivosta voi tulla lättänä jos on aina selällään. Kallon luut kun muovautuvat vielä.

Vierailija
27/37 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy mennä säännöllisesti rytmissä oikea-vasen-oikea-vasen... Muuten menee jo heti vinoksi.

Herkkupupu:

Vierailija:

Vauvaa täytyy säännönmukaisesti nukuttaa molemmilla kyljillä, ettei vauvan päästä tule litteä tai vino.

Tietysti vauvan pää muotoutuu toispuoleiseksi jos aina nukkuu samalla kyljellä, tai takaraivosta voi tulla lättänä jos on aina selällään. Kallon luut kun muovautuvat vielä.

Vierailija
28/37 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hyppää joka itkun perään niin vauva oppii liian hyvälle eikä itsenäisty koskaan. Lisäksi pitää antaa vauvan huutaa jotta keuhkot vahvistuu.

Vierailija
29/37 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi lapsista oli huono syömään alle kahden vanhana. Mikään ei mennyt alas ja ruokailu oli aika sirkusta. Anoppi sitten sanoi, että syöttäkää sille puolukkaa. Puolukka lisää ruokahalua. Tuota, mitenköhän se pitäis tapahtua, kun ei lapsen suuta saada edes auki

Vierailija
30/37 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miellä varmaan se että kyllä se 1,5-vuotias poika oppii nopeasti vaipoista eroon jos antaa hänen olla koko kesän ilman housuja. Kysyin oikein erikseen että ihanko tosi: " ilman housuja" , että ei ilman vaippaa ja anoppi tarkensi että juuri niin, ei housuja eikä vaippaa. Nakusillaan vaan koko kesänn sisällä ja ulkona, yötä päivää. :)

Vierailija
31/37 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minuutissa. Mutta vastasyntyneen kanssa on aivan eri asia, itkuun pitäisi vastata aika pian.

Vierailija:

Jos hyppää joka itkun perään niin vauva oppii liian hyvälle eikä itsenäisty koskaan. Lisäksi pitää antaa vauvan huutaa jotta keuhkot vahvistuu.

Vierailija
32/37 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaikka onkin niin pieni ettei osaa vielä kävellä eikä edes juoda pillistä. Ihan vain antamisen ilosta, kun ollaan niin hyvää mummia että! Hampaathan vaihtuvat lapsella joka tapauksessa, ei haittaa vaikka pillimehussa on sokeria ja kaiken maailman lisäaineita.

Lasta voi ihan hyvin pitää autossa sylissä, jos tämä alkaa itkeä turvaistuimessa. Heidän autossaan kun on etu- ja takapenkin välissä turvaverkko (lähinnä kai koirille tarkoitettu..).

Ja paljon muita juttuja joissa olen hieman erimieltä kuin ex-anoppi. Kaikesta huolimatta on ihana mummi lapselleni, ja rakastavat paljon toisiaan. Hyväähän ne mummit vain tarkoittavat.. :)

Vierailija
33/37 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi nieleskeli pettymystään, kun totesin että sektion jälkeen ei saisi raskautua n. 2 vuoteen...;)

Vierailija
34/37 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arghh.

Vierailija
35/37 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä eihän vauva silloin vielä mitään harrasta ja missään ihmistenilmoilla liiku.

Vierailija
36/37 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositukset ovat s u o s i t u k s i a, ei vauva oikeasti mene rikki vaikka sitä ruokittaisiin 70-lukulaisella ruokavaliolla, hengissähän me ollaan kaikki vielä.

Vierailija
37/37 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että muillakin sama tuo vurvavyöjuttu! Anoppi ei hyväksy turvavöitä eikä turvaistuimia vaan sylissä vain saisi pitää. Ajan usein yksin mummolaan lasten kanssa 3h matkan ja olen kysynyt miten se onnistuisi 1v ja 4v lasten kanssa kun hyppisivät takapenkillä mutta ei ole vastannut.

Hänen lapsensa eivät tarvinneet turvavöitä (no silloin ei ollut tietty edes pakko) koska takapenkillä oli kolme poikaa niin tukivat toisiaan (voi herranjestas!!) ja koska hän rukoili ennen matkaa aina (no joo, mutta...) He eivät itsekään käytä turvavöitä mut mä oon niin bitch että meidän autossa käyttävät. En halua että minä tai joku perheenjäsenistä halvaantuu, kun mummo/ukki tömähtää kolarissa niskaan. ARGGG! jännä etteivät ole yhtään lukeneet tutkimustuloksia. Eihän vauvakaan kestä äkkijarrutuksessa aikuisen sylissä vaan lentää samantien sylistä ja koko autosta ulos...