Mielestäni kaikki yh:t on jotenkin kummallisia..
Kommentit (20)
Hei,
Olen yh ja pakko sanoa, että omat lapseni ovat kyllä keskivertoa siistimpiä, mitä olen heidän päiväkotikavereihinsa verrannut. Ei ikinä ylipitkiä, mustia kynsiä, epäsiistiä tukkaa jne. Vaatteet ovat aina puhtaat, sitä paitsi vielä sävy sävyyn :).
Itse juon tosi harvoin ja mieleenikään ei tulisi baarista ottaa miestä mukaani.
Töissäkin käy, en edes erotessa hakenut sairaslomaa...päivähoitomaksuakin maksan ja vielä ajallaan, miettikää sitä.
Ja vielä kruunuksi minulle sekin, että lapseni ovat keskivertoa paremmin kasvatetut :), tästä olen ihan saanut ammattilaisen palautetta. Mutta totta on, että olenkin nämä vuodet käyttänyt lapsiini, ei ole ollut aikaa miettiä mitään ylimääräisiä.
MUTTA please, ei yleistetä, eihän!
rööki käryää aina huulessa, ulos mennään hakemaan vain posti vanhassa kylpytakissa paplarit päässä tai sitten alkoon. Sossuta kinutaan uuteen tietokoneeseen rahat.
Aina on remuamista ja rälläämistä, uusi mies kainalossa noin 3 kuukauden välein.
Kaikki yksinhuoltajat tällasia, olen seurannut.
Vierailija:
rööki käryää aina huulessa, ulos mennään hakemaan vain posti vanhassa kylpytakissa paplarit päässä tai sitten alkoon. Sossuta kinutaan uuteen tietokoneeseen rahat.
Aina on remuamista ja rälläämistä, uusi mies kainalossa noin 3 kuukauden välein.
Kaikki yksinhuoltajat tällasia, olen seurannut.
Naapurissa asuu todella fiksun oloinen nainen, jolla pieni poika. Sievällä autolla ajelee joka aamu töihin ja pojan kanssa ulkona pallottelee. Juuri semmoisen oloinen nainen, jonka miellän ennemminkin hienoon omakotitaloon, jossa äitikin käy töissä, mutta silti kerkiää pullaakin leipomaan.
Heiltä ei koskaan kuulu mökä ja kaikki tuntuu olevan kunnossa.
Elkää yleistäkö.
Kulkee aina piikkareissa. Olen nähnyt muidenkin y.huoltajien kulkevan ainoastaan piikkareissa. Ihan hirveitä.
Vierailija:
patalaiskoja, eivät halua töihin, viikonloppuisin putki päällä ja uusi mies kainalossa, tupakkaa menee, lapset likaisissa vaatteissa....
Eipä kyllä osu meikäläiseen nuo tuntomerkit.
Olen kokopäivätöissä, en polta, lapset kulkee uusissa, näteissä ja säiden mukaisissa vaatteissa. Baarissa olen ollut viimeksi hmmmm... elokuun alussa. Miesystävä tosin on, pojallenikin mieluinen kaveri.
Mutta ilmeisesti ap:n elinympäristöstä löytyy noita toisenlaisiakin yksinhuoltajia.
Ihan niinkuin omassa naapurustossanikin löytyy kaikenlaisia ydinperheitä. Ja täytyy sanoa, että monen heistä elämää seuratessa ei todellakaan käy kateeksi.
puolet teistä päätyy vielä samaan kastiin elämänne aikana.
lähdekin yh:n matkaan.
Jos vaihtoehtoisesti kotona istuu katkera, ympäristöään myrkyttävä emäntä. Kuka sellaisen kanssa haluaisi elää.
t: korkkareissa kulkeva yh (nuo muut kakkosen mainitsemat tuntomerkit ei muhun sitten sovikaan)
koskaan ei ole pulaa puistokavereista, lastenhoitajista, tarhasta hakijoista, ystävistä ja seurasta.
Hauskempaa meillä taitaa olla kuin nyrkin alla!
Töissä olen sellaisessa paikassa, mistä moni antaisi toisen kätensä. Kodinhoitajakin multa löytyy.
Ei hassumpaa!
Kyllä ap noita sun mainitsemia piirteitä löytyy ihan niiltä naimisissa oleviltakin.
Olen yh. Itse en polta, ja juon noin 5 kertaa vuodessa. Opiskelen, ja käyn siihen päälle myös toisinaan töissä. Rankaa on, sen voin sanoa.
Pojallani on aina kivat vaattet ja vien sen kaksi kertaa viikossa harrastuksiinsa.
Vierailija:
koskaan ei ole pulaa puistokavereista, lastenhoitajista, tarhasta hakijoista, ystävistä ja seurasta.Hauskempaa meillä taitaa olla kuin nyrkin alla!
Töissä olen sellaisessa paikassa, mistä moni antaisi toisen kätensä. Kodinhoitajakin multa löytyy.
Ei hassumpaa!
Mutta pitää vaan näyttää ne kulissit muille kun ei uskalla yksinkään olla-Koska ei pärjäis;Mielummin sit onnettomana
Mä kuljen tupakka hampaissa, tukka hulmuten ja korot kopisten. Käyn välillä bilettämässäkin hehee... kävisit sinäkin joskus.
Yh
En ole siis kirjoittanut muuta kuin ton aloituksen, halusinpa vaan härnätä teitä, ja onnistuin siinä :D
T. ap, joka itsekin yh, ja onnellinen sellainen :)
ovat hemmetin katkeria minulle jolla on mies pysynyt rinnalla ja olemme tavallisista ongelmista ja onnesta elävä perhe. Ei heille uskalla sanoa että on raskasta lasten kanssa kun heti vetoavat siihen että " hyvä kun sulla on mies!" ja heti jos sanon että onhan sunkin mahdollisuus hyvä sellainen löytää muuttuu ääni kellossa " Mitä niillä miehillä tekee???"
Mun tuntemat yh:t kyllä pitävät lapsistaa huolta mutta tuo " metsästysinto" baarissa kyllä näkyy. Tosin osa on niin katkeroitunutta että mielummin haukkuvat KAIKKI miehet...
ei siis ihan yleistää voi kenestäkään.
vaan silloin tämä yh on tajunnut, ettei todellakaan tarvitse miestä mihinkään.
Katkera on sellainen parisuhteessa elävä nainen, joka haukkuu yh:ita.
Musta on äärettömän lapsellista yleistää jotain ihmisryhmää!
Juu,tiedän että on katkeria ja huonoja yh:ita - tiedän myös tasapainosia ja todella onnellisia sinkkuäitejä, jotka ovat pystyneet irtautumaan huonosta liitosta tai uskokaa tai älkää, on voinut jopa puoliso kuolla siitä rinnalta!
Tiedän myös onnellisia perheellisiä öitejä, mutta myös katkeria vaimoja jotka haukkuvat mm niitä yh:ita omista surkeista ongelmistaan
1. onnellinen parisuhde, pari ipanaa ja omakotitalo
2. mieluummin onnellinen yh, kuin paskassa liitossa
Mulla se liitto jo meni karille, joten kakkosta vetelen tyytyväisenä. 50 % on se ero vasta edessä, mä voin tavata elämäni miehen jo vaikka huomenna.
Mutta näkyypä keskustelua heränneen :)
ap
että olisin yh. Haluan selvittää asiat mieheni kanssa, en halua että ero on se vaihtoehto ongelmille jotka ovat syntyneet esim. ajanpuutteesta lasten ollessa pieniä. Ei ole mitään sen parempaa kuin rakentaa pitkä liitto. Ongelmatonta elämää ei varmasti ole kenelläkään! Mutta ongelmien ratkaisussa tarvitaankin hieman vaivaa, järkeä, tahtoa sekä rakkautta. Luovuttaminen on monille niin helppoa tänä päivänä. (en tarkoita esim. väkivaltaisessa liitossa elämistä, se on selvää että väkivalta ei ole rakkautta)
patalaiskoja, eivät halua töihin, viikonloppuisin putki päällä ja uusi mies kainalossa, tupakkaa menee, lapset likaisissa vaatteissa....