Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ELOTAAPEROT 06!

17.10.2007 |

Onko kukaan enää kuulolla... vai onko kaikki hävinneet sinne suljetulle;)

Me oltiin viime viikko mummolassa ja nettipimennossa, mutta hiljaiseloa on muutkin viettäneet. Huhuilen nyt vielä teitä, jos joku innostuu jutustelemaan tai sitten kai luovutetaan... harmi se!

Meillä ei ihmeempiä kuulu. Aamupäivät kuluu erilaisissa kerhoissa tai ulkoilemassa ja sen jälkeen päivä onkin jo pitkällä. Aika menee nopeasti ja töihin en kyllä vieläkään haikaile. Tuntuu välillä, että näin voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään, mutta eiköhän se töihin lähtökin ole sitten joskus edessä.

Vielä kun saisi tuon tytön yöelämän rauhoittumaan, niin mikäs tässä olisi... Levotonta on nukkuminen, nukkui sitten omassa sängyssään tai perhepedissä. Ja maitoa on vailla, enkä ole jaksanut yösyömisille laittaa pistettä vieläkään.

Nyt lopetan tällä erää ja jään odottamaan vastauksia!

T: peepu ja tyttö 1v 2kk

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vuorostani pinoa.

Mun ei tarvitsisi välttämättä kirjoitella ollenkaan, kun meidän juttuja voi lukea tosta PEEPUN kohdalta. ;) Hauskaa, et on niin samanlaista. Tytöt on oppinut varmaan ihan samoihin aikoihin kävelemään ja ...Oltiin mummolassa nettipimennossa viikko. Yöt on rauhattomia nukku omassa sängyssä tai vanhempien sängyssä. Yösyötöille en ole laittanut loppua. Oon toki yrittänyt, mutta hiljakseltaan opetellaan.

Influenssa-Rokotteesta kyselesin pientä galluppia; aikooko ottaa vai ei, ja onko lapsesi koti- vai päivähoidossa?

Aioin sen ensin ottaa, mut neuvolan täti käski vielä hieman miettiä, koska lapsi on kotihoidossa ja tämä on ensimmäinen vuosi kun sitä kaikille pienille lapsille jaetaan. Minä siis mietin vielä.

Mukavaa kun jotkut jaksavat aktiivisesti kirjoittaa ja pitää pinoa pystys. Kivan suolan juttuihin tuo vanhat eloisat.

Palataan Tintta ja nti 1008

Vierailija
2/14 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt sitten vielä melkein yhtäaikaa täällä linjoilla ollaan! Mitähän tässä vielä paljastuukaan...

Samaa olen minäkin alkanut miettimään tuon influenssarokotteen kanssa; en oikein tiedä sittenkään sen tarpeellisuudesta. Meillä tyttö on siis kotihoidossa ainakin ensi vuoden elokuulle saakka. No, viikon päästä meillä on neuvolakäynti ja täytyy toivoa, että terveydenhoitaja osaisi sanoa jotain viisasta!

Myylle piti jo aikaisemmin kertoa meidän päiväunien siirtymisestä sisälle. Minäkin olin ihan varma, että tyttö ei nuku sisällä yhtä hyvin kuin vaunuissa, mutta toisin kävi. On nyt pari kuukautta nukkunut unet sisällä ja nukkuu kerralla 1,5-2 tuntia. Välillä saattaa meinata havahtua hereille, mutta jos vaan olen lähellä, niin saan vielä nukahtamaan uudestaan. Eli kokeile vaan jos siltä tuntuu. Mutta toisaalta ulkona nukkumisessakin on hyvät puolensa kun saa siinä samalla raitista ilmaa!

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!

T: peepu ja tyttö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaans pinoa taas vähän ylöspäin ;)

Mukava on tosissaan lukea toisten kuulumisia ja pienten kasvua ja kehitystä, itselläkin tuntuu aika olevan niin kortilla, ettei kovin tiheesti jaksa/ehdi kirjuutella :/

Päikkärit on meillä alusta asti nukuttu sisällä, aurinko kun paistaa partsille koko päivän niin en ole tohtinut pientä siellä nukuttaa ja alakertaan on matkaa 20 kerrosta, joten sisällä meillä siis nukutaan ja pari kertaa päivässä n.1,5-3tuntia vähän riippuen...

Mulle on tullut joku laiskuus, kun tuntuu etten yhtään jaksa pienen antaa värkätä lusikalla ruokailussa ja potalla käynnitkin on harvenneet todella paljon :/ Mies tosin reissaa jatkuvasti, viimeisestä 11 viikosta on ollut reissussa 9 + kotona ollessa työpäivät on 11-12 tuntia, joten kotihommat + kaksi murkkua ja vauva on periaatteessa kokonaan mun harteilla, eipä siis ihme että väsyttää... Nyt mies kyllä lupasi, että joulukuun alusta rauhoittaa tilanteen ja matkustaminen loppuu ainakin pariksi kuukaudeksi, kun on uusi vauva syntymässä tammikuussa! :)

No, ehkäpä ei tarvitse vielä mitään kiirettä kuivaksi oppimisen ja itsenäisen ruokailun kanssa pitääkään, tuntui vain silloin jokunen aika sitten että ois kiva kun poju ois mahdollisimman omatoiminen ennen vauvan syntymään...

Influenssa rokotetta emme ota, täällä se annetaan muistaakseni joskus huhti-kesäkuussa kun on talvikausi alkamassa, enkä usko että sillä olisi meille sen suurempaa hyötyä... A-hepatiitin poika sai kuukausi sitten ja hyvin meni rokotus eikä mitään reaktioita tullut! Pituus oli silloin 77.5cm ja paino 10,9kg eli ihan hyvänkokoinen poika =)

Eipä tänne sen kummempia, täytyis vielä lähteä värkkäämään kolmeen unelmatorttuun täytteet kun huomenna koulussa on Halloween ja vanhempainyhdistys myy kansainvälisiä herkkuja ja ajattelin, että luistan mahdollisimman helpolla eli unelmatorttuja kehiin :)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille, kirjoitelkaahan kuulumisia niitä on aina kiva lukea!!

-Allu ja Rasmus 260806 + Pupu rv27+

Vierailija
4/14 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kokeilla ehkäpä huomenna niitä päikkäreitä sisällä, nii tietää sitte onnistuuko. Nyt nukkuu pihalla tuulessa ja tuiverruksessa.

Maanantaina meille sattui onnettomuus tai tytölle. Kompastui jotenki ja löi ottansa olkkarin pöydän kulmaan ja avot mikä reikä!!! Verta tuli niin että. No minä soittamaan miehelle, että heti kotia, lääkäti reissu tuli. Ja ku mies tuli ja otti huutavan tytön syliin, niin alkoi tämä äitiki itkemään. No tikkiä olis pitäny laittaa, mut tuohan huusi ku palosireeni eli liima lopulta saatiin siihen ottaan ja teippi päälle. Huh, oli sitte niiiiin kamalaaaa!!! Onneksi oli sen verta silmän yläpuolella, ettei silmään tullu mitää.

Nyt sitte soitin että saako mennä vauvauintiin huomenna, nii ei saa, on liikaa pöpöjä vetessä tolle haavalle vielä. Eli kotona nukutaan myöhälle aamulla, jos nukutaan.

itellä vaivaa supistukset, kivuttomat, mutta ikävät kun ei tarvi ku kumartua niin masu vetää kovaksi..

Nyt lukemaan muut jutut..

päivänjatkoja kaikille elotaaperoille ja mammoille : )

myy ja tyttö 110806 ja masuvauva 31+6

Vierailija
5/14 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, Myy, hurjan kuuloinen koettelemus teillä! Ihmeen vähän näille pienille haavereita kuitenkin sattuu ja kestävät sitten vaikka minkälaisia kolhuja. Säikäyttää tuollainen ihan varmasti!

Minäkin olen ollut tosi laiska tuon syönnin opettelun suhteen. Pääsee vaan niin paljon helpommalla kun antaa tytölle kulhoon jotain sormin syötävää ja lusikoi sitten ruuan suuhun. Täytyisi lähiaikoina ryhdistäytyä.

Pottahommissa on vähän edistystä; pari kertaa päivässä tulee pissat ja tänään eka kertaa kakka! Mutta ei kai niistä enempää..

Voimia vaan sinne raskaana oleville; toivottavasti vointi pysyy loppuun saakka suhteellisen hyvänä.

Mukavaa viikonloppua kaikille :)

T: peepu ja tyttö 100806

Vierailija
6/14 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tosiaan ikävä tapaus tuo pöydän kulmaan kaatuminen. Toivottavasti haava paranee äkkiä! Minäkin olen joskus ajatellut, että yllättävän vähän tulee todellisia onnettomuuksia, vaikka tilaisuuksia on paljonkin. Eilen meidän tyttö taas seisoi tuollaisella lasten pöydällä ja muutoinkin kiipeilee jatkuvasti. Suurinta huvia on heittäytyä meidän sängyllä seisomasta mahalleen täydellä vauhdilla! Kun siitä niin suunnattomasti nauttii, annan joskus tuohon luvan ja vahdin toki itse vieressä, mutta kieltämättä näyttää vähän vaaralliselta... Toisen kanssa olen ollut selvästi rennompi, enpä olisi esikoisen vastaavaa touhua pystynyt sallimaan. Onneksi sänky on sen verran korkea, ettei siihen itse pääse kiipeämään.

Olen antanut tytön yrittää syödä itse (minä tietenkin lusikoinut tiuhaan toisella lusikalla), mutta hermostuu aika nopeasti, kun ei saa lastia lusikkaan ja sitten hermostuu vielä enemmän, jos autan lastin teossa. Herkässä ovat muutoinkin hermostumiset, vähän väliä tulee huuto, jos kaatuu (vaikka ei takuulla ota kipeää) tai ei saa haluamaansa tavaraa. Taitaa olla äitinsä temperamentti periytynyt...

Olen nyt sitten merkinnyt kävelytaidon vauvakirjaan 1,2kk kohtaan, kun joku täälläkin rohkaisi, että kun toistakymmentä askelta menee, voi sanoa, että osaa kävellä. Tosin edelleen konttaaminen on tärkein etenemistapa. Hermostuu kävelyn harjoittelussakin jatkuvasti, kun menee polvilleen ja jatkaakin sitten konttaamalla. Hermot ei oikein kestä epäonnistumista.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Vierailija
7/14 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja täältä sorvin ääreltä, toissä on oltu jo toista kuukautta, isi pojan kanssa kotona. Jätin jo suljetunkin puolen, kun ei aika riitä, joten ei ole toivoa, että tännekään ehtisin sen paremmin. Nyt tuli pitkästä aikaa vilkaistua, kun toinen ohjelma tökkii koneella...

Mukavaa syksyä kaikille 1-vuotiaille eloisille!

t. Picapica

Vierailija
8/14 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ku joku edes kirjoittaa..mä luovutin, ku alotin pinonki ja ei kukaa kirjottanu..

Täällä ei mitää uutta, itellä kans tosi vähä aikaa ehtiä koneelle ku tyttö nukkuu vain noi yhet unet. Ei ehdi mitää tekemään.. hyvä ku ehtii välillä käydä lukemassa näitä pinoja.

Nyt tyttönen nukkuu pihalla ja varmaan kohta jo herääki. Nukkuu 1,5-2,5 tuntia näin päivällä. Ei siinä jää paljo omaa aikaa, ku pitäis tehdäkki jotaki.

Mutta kiva kuitenki ku jotkut edes kirjoittaa, niin kyllä mäki sitte..

Nyt miettimään ruokaa..

päivänjatkoja kaikille taaperoille ja mammoille!! : )

myy07 ja tyttö 110806 ja masuvauva 30+5

Vierailija
9/14 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva on lueskella muiden kuulumisia ja itsekin silloin tällöin laittaa tekstiä väliin, valitettavasti vain tämänkin mamman aika on kortilla. Päikkäreiden aikana kun pitäisi ehtiä yhtä ja toista. Eikö voitaisi kuitenkin kirjoitella edes silloin tällöin, jos ei päivittäiseen kirjoitteluun kenenkään aika riitä.

Meillä myös tyttö siirtymässä yksiin uniin, tämä viikko menty yksillä. Onhan se vähän selkeämpää, mutta isosiskon ja äidin yhteinen touhuhetki jää nyt sitten pois. Isosiskokin nukkuu vielä päikkärit näin iltapäivällä samaan aikaan nuoremman kanssa. Meillä mennään yöt edelleen tosi rauhallisesti, yleensä ei herätä kertaakaan ja päästellään tuonne klo 9 aamulla!

Kävelyharjoitukset ovat vihdoin alkaneet kiinnostamaan. Nyt tyttö nousee jo itse ylös ja lähtee minusta poispäinkin kävelemään. Parhaimmillaan on menty jo yli 10 askelta. Koska muuten voi sanoa (ja merkitä ylös), että osaa kävellä? Nyt vielä liikkuu konttaamalla, kun pitää päästä nopeasti paikasta toiseen.

Kävimme ottamassa influenssarokotteet molemmille lapsille tällä viikolla. Oletteko te rokotuttaneet lapsenne? Rokotteesta ei tullut mitään oireita eikä jäänyt jälkeäkään reiteen.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Vierailija
10/14 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käyn täällä aina muutaman kerran viikossa kurkkailemassa mitä teille kuuluu. Kiirettä pitää. Yritän siellä suljetulla kirjoitella kuitenkin useamman kerran viikossa, niin täällä tulee sitten käytyä harvemmin.

Meillä on tämä viikko taas sairastettu. Onneksi mies pystyi olemaan kotona pari päivää, niin minä pääsin töihin ja luennolle. Nyt onkin noilla isommilla tytöillä syysloma, joten ollaan kotosalla, mies vaan on töissä.

Me meinattiin ottaa nyt se influenssarokotus. Ensi maanantaina on neuvola (saadaan se 1-vuotisrokotus, mikäs se olikaan, mpr?) ja silloin ajattelin kysyä siitä influenssarokotuksesta. Käsittääkseni sen saa vielä lokakuun aikana.

Tytsy puhuu vielä tosi vähän. Pari sanaa: EI, tiittaa (=kiikkaa), tittuu (kukkuu), ihhahhaa (hevosen ääni), HEHHEI (kun vilkuttaa). Siinä ne taitaa ollakin. Kovasti tytsy höpöttää ja pölisee, mutta ei sieltä mitään järkeviä sanoja tule.

Ulkoileminen on tytsyn mielestä tosi kivaa. Usein roikkuu ikkunassa, kun haluaisi mennä pihalle leikkimään ja keinumaan.

Mites muiden aamupala? Meillä ei uppoa puuro enää oikein ollenkaan. Ei saa pph:kaan tytsyä syömään aamulla oikein mitään. Sitten lounaalla sillä onkin ihan älyttömän kova nälkä, tietenkin. Saattaa syödä pari-kolme lautasellista ruokaa. Me ollaan aamulla annettu sitten leipää ja muroja aina välillä. Olen löytänyt muutamia vähäsuolaisia (0,4-0,8%) muroja, niin niitä sitten tarjotaan joskus. Vähän murojen syöntiä tietenkin rajoittaa nuo vehnä-, ohra- ja ruisallergiat. Harvat murot vaan käy, mutta onneksi on muutamia kuitenkin :)

Jamssa + tytsy tänään 14kk

Vierailija
11/14 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että joku ainakin haluaa jatkaa täällä! Koitetaan pitää pinoa aina sen verran hengissä, että ei tarvitse kovin kaukaa hakea :)

Mukavaa, että Jamssa vierailet täälläkin puolella välillä! Meillä tyttö syö toistaiseksi puuroja tosi mielellään, mutta olen minäkin ajatellut noita muroja lähiaikoina tarjota vaihteluksi. Minä keitän puurot maitoallergian takia kaura- tai riisimaitoon ja silloin niistä tulee vähän makeampia, olisikohan sillä osuutta tuohon maistuvuuteen;)

Kävelystä vielä; kyllä minusta voi kirjoihin ja kansiin jo merkitä tuollaisen kymmenen askeleen kävelyn. Itse ajattelin, että tyttö lähti kävelemään, kun itse nousi ja otti ne muutamat askeleet. Siitä on nyt reilu kolme viikkoa ja vieläkin konttaa aika paljon.

Mekin aiotaan ottaa influenssarokotus. Meillä on n. viikon päästä neuvola, joten siellä sitten selviää milloin sen saa.

Nyt on seuraavan vuoro; oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

T: peepu ja tyttö 100806

Vierailija
12/14 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa taas kuulla teistä. Kiirettä on pidellyt täälläkin, kun töissä pitää joka päivä käydä.

Meillä on kans sairasteltu ja vieläkin neidillä on korvatulehdus flunssan seurauksena. On se vain aina kurjaa, kun nuo pienet sairastaa.

Neiti kävelee ja juoksee jo. Vauhti on hurja, eikä lopu kuin nukkuessa. Mahoton se on kiipeileen vieläkin. Puhetta ei tuu kuin tättä=tutti ja TiTi=TiTinalle, joka on meidän tyttöjen ehdoton suosikki. Hirveän kova kiljumaan. Jos haluaa jotakin, ilmaisee sen kiljumalla melkoisen kimakasti. Että korvat soi meillä ja naapureilla. Koiraparka yrittää aina löytää rauhallista soppea tästä hullunmyllystä.

Tytteli syö itse lusikalla ja käsillä, auttaa pitää tietysti ja nokkamukista juo.

Yritetään aina ehtiä kirjoittelemaan, kun se aina niin mahottomasti piristää lukea muiden kuulumisia!

Hyvää viikonloppua!

Kaksityttöä 260806 ja 211204

Vierailija
13/14 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö nukkuu pihalla ja varmaankin pian herää...Nukkunu nyt puoltoista tuntia. Kamala olo, kun uus häläri eikä oikein tiedä uskaltaako siihen luottaa. No onneksi tyttö herätessään ei itke, kattelee vaan, niin ei ainakaa hermostu jos ei tuo toimi. Toki on tossa ikkunan alla nukumassa, että näenkin kyllä, mutta eipä sitä viitti seisoa ikkunalla koko päivää.

Koskahan sitä raaskiis koittaa sisällä nukkumistä päikkäreillä? Ei taatusti nukahda niin helposti eikä nuku niin hyvin, kuin pihalla.

Ehkä koitan sitte ku tulee oikein kamala loskakeli.

Meillä sanotaan vain muutamia sanoja, nauraa vaan, ku yrittää saada sanomaan jotain! : )

mut mut ei täs sen kummempia tähän väliin..moi

Myy07 ja tyttö 110806 ja masu 31+0

Vierailija
14/14 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaisen kävijän oli mukava löytää viestiketju koskien oman kullanmurun ikätovereita! Aloitin työt kesällä, joten vauvasivujen lukeminen on luxusta kaiken muun härdellin jälkeen.

Nuppusemme on muuttunut hurjasti elokuun jälkeen. Ihanaa on se, että ruoka maittaa ja että hän syö kokonaan itse. Tosin valikointi on lisääntynyt ja ei-niin-hyvillä ruoilla leikitään hyvinkin vauhdikkaasti.

Hän pitää hurjasti musiikista ja erilaiset leikit laulamisen yhteydessä ovat tärkeitä. Useimmat erimielisyydet unohtuvat laulamalla.

Kovasti hän hokee Ei-EI! kun tekee jotain kiellettyä - leikkii kylppärin viemärikaivossa.... Erilaisia sanoja tapaillaan kovasti, mutta ein lisäksi ainoastaan kenkä kuuluu oikeisiin sanoihin.

On kiva lukea muiden touhuista - vaikka ehdinkin harvakseltaan. Hyvää syksyä kaikille!