tv:ssä suositeltiin, ettei wc-pönttöä vedetä joka kusen jälkeen- mitä mieltä?
Kommentit (27)
Vedän siitäkin huolimatta joka kerta, vaikka se ei ole ekologista. Meillä on kuitenkin wc-jossa on pieni ja iso huuhtelu erikseen.
Vedetään meilläkin aina. Varsinkin miehen pissa haisee ja oli kansi auki tai kiinni niin en halua käydä jos siellä leijuu pissin haju kokoajan. Vettä kyllä yritän säästää muuten.
Vessa vedetään vasta illalla nukkumaan mennessä. Kuvottavaa käydä niillä vessassa, kun siellä lilluu koko päivän pissat. Ja se haju, yök! Ne ei itse varmaan haista sitä kun ovat niin tottuneet. No, se on se pula-ajan sukupolvi...
Ei kyllä kuitenkaan tulisi mieleenkään jättää jotain aamupissaa koko päiväksi vessanpyttyyn killumaan...
niin kyllä sillä pienemmällä vedeolla pissan voi joka kerta huuhdella!
Kivä sitten lotrata siivotessaan sitä kusenhajua pois pöntöstä ja huuhdella ja huuhdella...
Eikä muuten haise, jos ei pissa ole erityisen keltaista ja tyjyä tavaraa. Tämä on tyypillistä liian vähän nestettä nauttivilla ihmisillä.
Vierailija:
Eikä muuten haise, jos ei pissa ole erityisen keltaista ja tyjyä tavaraa. Tämä on tyypillistä liian vähän nestettä nauttivilla ihmisillä.
jätän vetämättä jos ei haise/ole " tujua" tavaraa. Käyn kuitenkin varmaan 1,5 tunnin välein vessassa, olisi hirveä vesimenekki!
Ja sitten ihmetellään, kun maapallo tuhoutuu ja itse ei muka TIEDETÄ, mitä sen estämiseksi voisi tehdä... Te olette NIIN itsekkäitä!
Eli ihan aina ei pissan jälkeen vedetty pönttöä.
Nyt meillä on sitten pari vuotta vanhassa talossa kaksi pilallista pönttöä. Saattaa toki olla ettei virtsa ole ainoa syy vikaan koska samaan aikaan meillä oli aika rautapitoinen vesi mutta joka tapauksessa pönttöihin kertyi sellainen parin millin paksu karstakerros joka ei enää lähtenyt millään puhtaaksi. Karstakerrosta puhdistaessa " raapiessa" pöntön " pinnoite" ilmeisesti vaurioitui ja nykyisin nuo kaksi pönttöä likaantuvat todella nopeasti ja ovat todella vaikeasti puhdistettavissa, eli lika istuu pöntön pinnassa todella kovassa. Se yksi pönttö joka asennettiin myöhemmin toimii kuin unelma eli pysyy puhtaana ja on helppo harjata.
En enää missään tapauksessa suostuisi siihen että pissat jätetään vetämättä!
Öisin en vedä, mutta aamulla sitten. Kyllähän se pissa haisee aivan hirveälle, jos se siellä pöntössä lilluu kovinkin pitkään.
se on erittäin pinttynyt. Ei edes siivousalan ammattilaiset saaneet puhtaaksi.
Se muuten voi haista. Miehillä jo hormonit sen teettää vaikka joisi. Meilläkin sellainen pytty jossa pikkuhuuhtelu valittavissa. Inhottaa julkisissakin vessoissa mennä koppiin jossa lilluu jonkun vetämätön tuotos.
Mutta totuus on se, että meistä kahdesta minä tiedän, haiseeko oma vessani vai ei.
Kusen haju tarttuu pönttöön jos ei vedä. Sitten sitä saa pestä ties minkä myrkkyjen kanssa. Sekö sitten on ekologista tunkea pesuainetta viemäriin, jotta saa hajun pois?
Yhdellä sinkkumiehellä oli todella pinttynyt pytty. Siivoojat kaatoivat kokista pyttyyn ja antoivat olla pitkään (yön yli?). Pinttynyt lika lähti sen jälkeen ihan tavallisella pesulla pois.
Tämä on mulle ollut itseselvä juttu jo monta vuotta. Mä juonkin niin paljon, ettei pissa ole niin väkevää että se nyt haisisi. Tottakai jos on tulossa vieraita tms. niin en nyt silloin jätä mitään pissejä sinne, mutta nytkin kun oon kotona yksin niin varmasti jätän pissit sinne...
Enkä välitä vaikka joku pytty nyt vähän värjäytyisi. Oh my god, että jotkut on tarkkoja kaikesta!
Sanonpa myöskin, että ei ihmekään että maapallon vesivarat saastuvat kun ootte tuollaisia tuhlailijoita!
Pystyisittekö edes käyttämään ulkovessaa kun olette tuollaisia hienohelmoja? Siellä vasta HAISEEKIN!!!
29: joo, kyllä mä puskaan tai huussiinkin menen vaikka pytyn vedän aina. Ne kun eivät sulje toisiaan pois...
mutta lapset vetävät ainoastaan kakan jälkeen. Itsekin olen sitä mieltä, että pienen pissan jälkeen on turha vetää.